Pickup til SL-1200

L

Labbis

Gjest
Ikke prøvd, men Xindac MC 10 26 db MC-trafoer påståes å være en ideell match med Denon DL 103.
Mvh

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.804
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Viss nå allt er riktigt oppsatt/inkoblet så er dette litt merkligt att du ikke får ut mer gain en det du skriver! att begynne med noen step-up ska ikke va nødvendig for att få tilstreklig gain fra ditt riaa.
MUSICAL FIDELITY M1 VINL MM/MC PHONO STAGE at Music Direct
Har tidl brukt noen MF riaa x-lps serien, erfaringen fra den er att de er litt lave i gain! men fungerte fint med mc-pu likevel.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
MC gain er ikke mer enn 55dB - ikke mye om du har en riktig lav-output MC...du er avhengig av endel extra gain fra Pre-Amp
(MM har 40dB)

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.804
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Gainen er så pass lav Ja! brukte selv en Dynavector 20xl den gangen jeg eide ett MF riaa

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
355
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Lav forsterking på Denon DL103R på en SL-1210 har jeg slitt med lenge. Brukte tidligere TubeBox, men den gav litt for lite. Lyden var OK. Skiftet til en Firestone Audio Korora fra hifibutikken.no med 69 db forsterking (valgbart) og nå gir dette høyere nivå ut av forsterkeren enn CD. Støy er ikke noe problem heller, spesielt om den kjører via batteridrift. Prisen på riaaen fra Firestone er også lav, et svært godt kjøp med mer enn akseptabel lydkvalitet for mitt behov.

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
Bruker også 103R - er det den du har eller vanlig 103?

Sliter litt med matchingen til riaa-trinnet ja - bruker nå xindak mc stepup 26 - (har prøvd 30 og 20 også). Føler at jeg skulle hatt flere justeringsmuligheter - kan bli litt lite dynamisk - akkurat nå gikk jeg inn på riaa-trinnet (innebygd i B.A.T rørpreamp og skrudde over fra 46 til 60 db gain-forsterkning. Det er eneste justeringsmuligheten jeg har.. da blir det jo fryktelig mye forsterkning : D og må skru volumet veldig lavt - mye lavere enn fra cd- og fullbalansert oppsett.. jo: det blir jo friskere lyd da.. , men samtidig mer utsatt for støy og knitring... hmm..

balto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
11
Hei,
Jeg har nettopp kjøpt meg en brukt 1200 med en Audio Technica AT-95 E pickup. Dette låter ullent og mindre bra. Jeg bruker en Burmester 011 preamp med innebygget Ria.

Jeg har liggende en ny Denon 103 pickup som jeg tenkte å montere i stedenfor AT-95, og håper at dette blir bedre. Noen som har formening om dette, og evt. om det har noe for seg å gå enda høyere til f.eks. 103r ?

Mvh
Roy

balto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
11
Takk for det Arve, da blir enkelt og greit denne.

Mvh
Roy

balto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
11
Hei igjen,
Noen formening om loddet/platen mellom pickup (Denon DL 103) og hedshell (Technincs) skal være på ?

Mvh
Roy

Topp Bunn