Pickup til Rega

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Nå regner jeg med du snakker om Delrin platter og ikke en subplatter?
    Beklager men her har jeg visst surret litt. Jeg snakket om Delrin platter.
    Det er lov det og da skjønner jeg att lydforskjellen ikke ble veldig stor. Du ville antagelig opplevd litt større forskjeller ved bruk av akryl platter isteden for Delrin når subplatter ikke var byttet.
    Hvorfor det?

    Tror du det er mye forskjell på egenskapene til PMMA ("Akryl") og POM ("DuPont Delrin")?

    Selvsagt vil bytte av tallerken være mer merkbart enn bytte av subplatter.
    Ikke annen grunn enn att jeg syntes Akryl hevet øvre mellom tone og diskant en anelse mer enn ved bruk av Delrin som gjorde spesielt mellomtonen godt, men som da kanskje ikke vill være like lett å høre forskjell på hvis utstyret/riggen for øvrig ikke er meget bra.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er lov det og da skjønner jeg att lydforskjellen ikke ble veldig stor. Du ville antagelig opplevd litt større forskjeller ved bruk av akryl platter isteden for Delrin når subplatter ikke var byttet.
    Hvorfor det?

    Tror du det er mye forskjell på egenskapene til PMMA ("Akryl") og POM ("DuPont Delrin")?

    Selvsagt vil bytte av tallerken være mer merkbart enn bytte av subplatter.
    Ikke annen grunn enn att jeg syntes Akryl hevet øvre mellom tone og diskant en anelse mer enn ved bruk av Delrin som gjorde spesielt mellomtonen godt, men som da kanskje ikke vill være like lett å høre forskjell på hvis utstyret/riggen for øvrig ikke er meget bra.
    Var tallerkenene ellers identiske i dimensjon, etc?
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    144
    En general pointe, som så her bliver specifik omkring pick-up, er at se hvor en producent har sin kerne kompetence. For Rega er det ikke på pick-up siden, da de ikke selv producerer disse, men får dem rebranded/ændret til deres smag.

    Det vil selvfølgelig betyde at de enten er dyrere end konkurenterne med identisk performance, eller "dårligere" med samme pris. Det eneste de kan gøre her er "storytelling", hvor konkurenterne kan produktudvikle...
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Det er lov det og da skjønner jeg att lydforskjellen ikke ble veldig stor. Du ville antagelig opplevd litt større forskjeller ved bruk av akryl platter isteden for Delrin når subplatter ikke var byttet.
    Hvorfor det?

    Tror du det er mye forskjell på egenskapene til PMMA ("Akryl") og POM ("DuPont Delrin")?

    Selvsagt vil bytte av tallerken være mer merkbart enn bytte av subplatter.
    Ikke annen grunn enn att jeg syntes Akryl hevet øvre mellom tone og diskant en anelse mer enn ved bruk av Delrin som gjorde spesielt mellomtonen godt, men som da kanskje ikke vill være like lett å høre forskjell på hvis utstyret/riggen for øvrig ikke er meget bra.
    Var tallerkenene ellers identiske i dimensjon, etc?
    De Akryl og Delrin er ganske like størrelse messig, men tror de er en anelse større omkrets en original platter. Men massen skulle være tilsvarende for alle. Men det finnes sikkert mye bedre info om dette på Groovetracer sine sider. Det er også disse jeg har erfaringer med.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Groove: Det gjelder for Regas del kun Carbon. Alle de andre blir håndlaget in-house i Essex. Men Ortofon lager jo flere PUs for Pro-Ject, bl.a. Så du har delvis rett i det resonnementet. Og det er også nettopp det jeg selv har gjort i valget av Ortofon til egen Rega. Disse to merkene utfyller hverandre, bygger på hverandres styrker og minimerer svakheter. Totalen går opp i en enhet. Og den enheten spiller..Man kan ej ønske noget mer..
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nei, Excact 2 går for å være en god Pick up i sitt prisleie, men om den er bedre enn Ortofon 2m black tror jeg ikke. :)
    Hva betyr bedre? Jeg vil tro, basert på hva jeg leser, at 2M Black er mer analytisk/avslørende enn Exact.
    Bedre kommer an på hva du liker og hvor du vil trekke lyden fra anlegget.

    Litt pirkete, men det eksakte navnet på Exact er nettopp det, Exact.
    Exact 2 finnes ikke ;)
     

    stixi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2003
    Innlegg
    102
    Antall liker
    9
    Ikke vet jeg, men det står Exact 2 i nettbutikken. Men det er ikke så viktig. Ortofon pickupen er vel så høy så en må bruke høye spacere. Hvordan går det i forhold til støvlokket?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, Excact 2 går for å være en god Pick up i sitt prisleie, men om den er bedre enn Ortofon 2m black tror jeg ikke. :)
    Hva betyr bedre? Jeg vil tro, basert på hva jeg leser, at 2M Black er mer analytisk/avslørende enn Exact.
    Bedre kommer an på hva du liker og hvor du vil trekke lyden fra anlegget.

    Litt pirkete, men det eksakte navnet på Exact er nettopp det, Exact.
    Exact 2 finnes ikke ;)
    Nei, det er kanskje feil å bruke uttrykket "bedre".
    Man får mer detaljer og perspektiv/større soundstage med 2Mblack.
    Hvis man ikke vil ha det, kan man kjøpe Exact.:)

    Jeg skrev Exact 2 fordi det var brukt før, og trodde i min villfarelse at det var riktig betegnelse.
    Beklager dette på det dypeste RoDa ;)
    https://www.needledoctor.com/Rega-Exact-2-Cartridge


    Mellomskiven må evt være enten 3 eller 4 mm. Er det så lite å gå på mht lokket?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nei, Excact 2 går for å være en god Pick up i sitt prisleie, men om den er bedre enn Ortofon 2m black tror jeg ikke. :)
    Hva betyr bedre? Jeg vil tro, basert på hva jeg leser, at 2M Black er mer analytisk/avslørende enn Exact.
    Bedre kommer an på hva du liker og hvor du vil trekke lyden fra anlegget.

    Litt pirkete, men det eksakte navnet på Exact er nettopp det, Exact.
    Exact 2 finnes ikke ;)
    Nei, det er kanskje feil å bruke uttrykket "bedre".
    Man får mer detaljer og perspektiv/større soundstage med 2Mblack.
    Hvis man ikke vil ha det, kan man kjøpe Exact.:)

    Jeg skrev Exact 2 fordi det var brukt før, og trodde i min villfarelse at det var riktig betegnelse.
    Beklager dette på det dypeste RoDa ;)
    https://www.needledoctor.com/Rega-Exact-2-Cartridge


    Mellomskiven må evt være enten 3 eller 4 mm. Er det så lite å gå på mht lokket?

    Beklagelse godtatt, på en betingelse: At du sier Exact er best :D
    Angående 2, så er det flere som skriver det bak Exact, så jeg sjekket hos Rega selv.
    Angående hva som er best av Exact og 2M black, så er jeg redd hva andre tror og synes ikke er så mye verdt.
    Dessverre mer vanskelig å teste i eget anlegg siden det er små muligheter for utprøving og retur.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, Excact 2 går for å være en god Pick up i sitt prisleie, men om den er bedre enn Ortofon 2m black tror jeg ikke. :)
    Hva betyr bedre? Jeg vil tro, basert på hva jeg leser, at 2M Black er mer analytisk/avslørende enn Exact.
    Bedre kommer an på hva du liker og hvor du vil trekke lyden fra anlegget.

    Litt pirkete, men det eksakte navnet på Exact er nettopp det, Exact.
    Exact 2 finnes ikke ;)
    Nei, det er kanskje feil å bruke uttrykket "bedre".
    Man får mer detaljer og perspektiv/større soundstage med 2Mblack.
    Hvis man ikke vil ha det, kan man kjøpe Exact.:)

    Jeg skrev Exact 2 fordi det var brukt før, og trodde i min villfarelse at det var riktig betegnelse.
    Beklager dette på det dypeste RoDa ;)
    https://www.needledoctor.com/Rega-Exact-2-Cartridge


    Mellomskiven må evt være enten 3 eller 4 mm. Er det så lite å gå på mht lokket?

    Beklagelse godtatt, på en betingelse: At du sier Exact er best :D
    Angående 2, så er det flere som skriver det bak Exact, så jeg sjekket hos Rega selv.
    Angående hva som er best av Exact og 2M black, så er jeg redd hva andre tror og synes ikke er så mye verdt.
    Dessverre mer vanskelig å teste i eget anlegg siden det er små muligheter for utprøving og retur.
    Jeg tror ikke vennskapet vårt skal ryke pga litt pick-up-rusk, RoDa.
    Exact er BEST for noen.

    ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.712
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nei, det er kanskje feil å bruke uttrykket "bedre".
    Man får mer detaljer og perspektiv/større soundstage med 2Mblack.
    Hvis man ikke vil ha det, kan man kjøpe Exact.:)

    Jeg skrev Exact 2 fordi det var brukt før, og trodde i min villfarelse at det var riktig betegnelse.
    Beklager dette på det dypeste RoDa ;)
    https://www.needledoctor.com/Rega-Exact-2-Cartridge


    Mellomskiven må evt være enten 3 eller 4 mm. Er det så lite å gå på mht lokket?

    Beklagelse godtatt, på en betingelse: At du sier Exact er best :D
    Angående 2, så er det flere som skriver det bak Exact, så jeg sjekket hos Rega selv.
    Angående hva som er best av Exact og 2M black, så er jeg redd hva andre tror og synes ikke er så mye verdt.
    Dessverre mer vanskelig å teste i eget anlegg siden det er små muligheter for utprøving og retur.
    Jeg tror ikke vennskapet vårt skal ryke pga litt pick-up-rusk, RoDa.
    Exact er BEST for noen.

    ;)
    Hehe!
    Kan hende 2M black er best, til og med for meg ;)
    Tror jeg får høre en, montert på en Rega 6er om en måneds tid. Gleder meg.

    Likte denne tråden, mange input om hva folk synes:
    https://forums.stevehoffman.tv/threads/rega-exact-2-vs-ortofon-2m-black.325160/
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har lest den, og mye annet, men det er generelt like mye ulike meninger og raringer på Hofmann-forumet som her.;)
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Svært mye interessant lesning her! Etter å ha brukt en del penger på CD-rigg (og separat DAC) må jeg innrømme at denne låter kanskje vel så bra som LP i mitt system. Egentlig litt "sårt", ettersom jeg har en del bra musikk på LP. Så jeg lurer på om det er noe jeg burde gjøre med min mer enn 30 år gamle Rega Planar 3 etter å ha fått montert en Benz Micro Gold MC og byttet reim? Er det en combo som krever andre fysiske endringer? Har Pro-ject Phono Box SE.
     

    jannisj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2018
    Innlegg
    96
    Antall liker
    27
    Svært mye interessant lesning her! Etter å ha brukt en del penger på CD-rigg (og separat DAC) må jeg innrømme at denne låter kanskje vel så bra som LP i mitt system. Egentlig litt "sårt", ettersom jeg har en del bra musikk på LP. Så jeg lurer på om det er noe jeg burde gjøre med min mer enn 30 år gamle Rega Planar 3 etter å ha fått montert en Benz Micro Gold MC og byttet reim? Er det en combo som krever andre fysiske endringer? Har Pro-ject Phono Box SE.
    Tangospinner har et par fine og rimelige oppgraderinger som muligens passer på den.
    subplatter i metall, bronse dual pulley og bedre belter

    -jannis
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Svært mye interessant lesning her! Etter å ha brukt en del penger på CD-rigg (og separat DAC) må jeg innrømme at denne låter kanskje vel så bra som LP i mitt system. Egentlig litt "sårt", ettersom jeg har en del bra musikk på LP. Så jeg lurer på om det er noe jeg burde gjøre med min mer enn 30 år gamle Rega Planar 3 etter å ha fått montert en Benz Micro Gold MC og byttet reim? Er det en combo som krever andre fysiske endringer? Har Pro-ject Phono Box SE.
    Jeg ser du har ganske ålreit anlegg, så hvis du ønsker å komme på ett langt høyere nivå med vinyl lyden. Så jeg vil anbefale deg å teste ut etter min mening Rega sin beste spiller for pengene RP8. Da vil du neppe savne mye. Alternativt hvis du vil slippe billigere unna kan være å kikke etter brukte P7 og spesielt P9 som er meget bra.
     

    jannisj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2018
    Innlegg
    96
    Antall liker
    27
    Svært mye interessant lesning her! Etter å ha brukt en del penger på CD-rigg (og separat DAC) må jeg innrømme at denne låter kanskje vel så bra som LP i mitt system. Egentlig litt "sårt", ettersom jeg har en del bra musikk på LP. Så jeg lurer på om det er noe jeg burde gjøre med min mer enn 30 år gamle Rega Planar 3 etter å ha fått montert en Benz Micro Gold MC og byttet reim? Er det en combo som krever andre fysiske endringer? Har Pro-ject Phono Box SE.
    Jeg ser du har ganske ålreit anlegg, så hvis du ønsker å komme på ett langt høyere nivå med vinyl lyden. Så jeg vil anbefale deg å teste ut etter min mening Rega sin beste spiller for pengene RP8. Da vil du neppe savne mye. Alternativt hvis du vil slippe billigere unna kan være å kikke etter brukte P7 og spesielt P9 som er meget bra.
    Da er man vel brått i prisklasse så man kan vurdere Mofi sin nye spiller, som får strålende kritikk verden over :)

    -jannis
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Svært mye interessant lesning her! Etter å ha brukt en del penger på CD-rigg (og separat DAC) må jeg innrømme at denne låter kanskje vel så bra som LP i mitt system. Egentlig litt "sårt", ettersom jeg har en del bra musikk på LP. Så jeg lurer på om det er noe jeg burde gjøre med min mer enn 30 år gamle Rega Planar 3 etter å ha fått montert en Benz Micro Gold MC og byttet reim? Er det en combo som krever andre fysiske endringer? Har Pro-ject Phono Box SE.
    Jeg ser du har ganske ålreit anlegg, så hvis du ønsker å komme på ett langt høyere nivå med vinyl lyden. Så jeg vil anbefale deg å teste ut etter min mening Rega sin beste spiller for pengene RP8. Da vil du neppe savne mye. Alternativt hvis du vil slippe billigere unna kan være å kikke etter brukte P7 og spesielt P9 som er meget bra.
    Da er man vel brått i prisklasse så man kan vurdere Mofi sin nye spiller, som får strålende kritikk verden over :)

    -jannis
    Det er mange merker man kan vurdere selv liker jeg bla JR transrotor og Pro-Ject godt, men RP8 som jeg også har hatt har også fått meget god kritikk over hele verden og med god grunn.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    En annen ting å tenke på er riaa/forforsterker kombinasjonen. Doxa passiv per er god den om du har signalkilder som takler den, slik som Doxa dac eller Doxa riaa som er beregnet å kjøre mot passiv pre, men det kan være at utgangsbufferen i Phono Box'en din ikke er like happy med det.
    En Doxa riaa går gjerne for en 2-3k pluss oppgradering (et must), eller så ville jeg kanskje sett etter ny forforsterker.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Stixi: Det går bra. Støvlokket er tilpasset en hevet Rega, det..
     

    stixi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2003
    Innlegg
    102
    Antall liker
    9
    Ok. Har lest at motvekta kan butte i lokket, så en må kjøpe annen motvekt til en dullion kroner.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Har byttet Exact ut med en Dynavector pu på RP6 og satte først på en 2mm spacer og det gikk fint ift. lokket. Ønsket 4mm og da gikk det ikke og byttet motvektslodd.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Har byttet Exact ut med en Dynavector pu på RP6 og satte først på en 2mm spacer og det gikk fint ift. lokket. Ønsket 4mm og da gikk det ikke og byttet motvektslodd.
    Jeg er bare litt nysgjerrig på om du kunne høre forskjell på 2mm og 4mm spacer?
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Nei det mener jeg ikke gjorde en forskjell men var ikke mye musikk jeg fikk hørt før den ekstra 2mm kom på. Hadde akkurat bestilt 2mm spacer når jeg ble anbefalt 4mm av Duet så da bestilte jeg en til.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Nei det mener jeg ikke gjorde en forskjell men var ikke mye musikk jeg fikk hørt før den ekstra 2mm kom på. Hadde akkurat bestilt 2mm spacer når jeg ble anbefalt 4mm av Duet så da bestilte jeg en til.
    Jeg har prøvd selv å klarte ikke å oppleve noen store forskjeller og syntes ofte en negativ VTA slettes ikke var så farlig for lyden. Jeg brukte ofte 2mm spacer både på Ortofon og Dynavector og det fungerte fint.
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    En annen ting å tenke på er riaa/forforsterker kombinasjonen. Doxa passiv per er god den om du har signalkilder som takler den, slik som Doxa dac eller Doxa riaa som er beregnet å kjøre mot passiv pre, men det kan være at utgangsbufferen i Phono Box'en din ikke er like happy med det.
    En Doxa riaa går gjerne for en 2-3k pluss oppgradering (et must), eller så ville jeg kanskje sett etter ny forforsterker.
    Takker for flere gode idéer 😊. Det du nevner her har jeg faktisk ikke tenkt på. Har bare reagert litt på at volumet må settes temmelig høyt for å få noe særlig lyttenivå. Med DAC'en funker det veldig bra. Skal holde øynene åpne for en Doxa riaa. Doxa lydsignaturen, som jeg oppfatter den, er ren og glassklar. Litt redd for å miste det med en aktiv pre, men det finnes kanskje noen kjente alternativer? Ny platespiller frister såklart, men synes det er lite av ny musikk (akustisk og elektrisk jazz/jazzrock) som gis ut på vinyl. Da synes jeg det er vanskelig å forsvare en investering på 15-20K. Tenkte derfor å se på potensialet med den jeg har, og forsikre meg om at jeg unngår elementære "brølere" ...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.247
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med MP200.
    Det er fint om du gir litt tilbakemelding her etter 50 timer eller noe slikt.:)
     

    jannisj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2018
    Innlegg
    96
    Antall liker
    27
    Har noen prøvd Goldring 1012GX eller 1042 på Rega før?
    Ser det kan være _mye_ å spare på å handle de fra England

    -jannis
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Har noen prøvd Goldring 1012GX eller 1042 på Rega før?
    Ser det kan være _mye_ å spare på å handle de fra England

    -jannis
    Ja Goldring har jeg brukt, det er bra pickup som passer godt til Regas arm. Lydmessig er de litt på den på den varme siden.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jannisj: Goldring passer bra. En 1042 har langtfra så god detaljering som 2500 eller den van den Hul-slepne Elite, men er svært informativ. Klassiker på eldre Systemdeks. Jeg sammenligner den med Nagaoka MP110 og 150..

    IvarT: Gratulerer! Den der har du nok i årevis..
     

    stixi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2003
    Innlegg
    102
    Antall liker
    9
    Det er vel en overdrivelse å si at det kom en konklusjon ut av dette 😁, men har fått bestilt en Nagaoka MP-200. Blir spennende å høre om jeg hører forskjell 🙄😁
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Stixi: Vedder på at den kryper innunder huden på deg...
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.939
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel en overdrivelse å si at det kom en konklusjon ut av dette ??????, men har fått bestilt en Nagaoka MP-200. Blir spennende å høre om jeg hører forskjell ????????????
    Grattis! Jeg er rimelig sikker på at du hører forskjell fra Elys 2 - og at du kommer til å like forskjellen :)
     

    DrEvil

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.05.2018
    Innlegg
    84
    Antall liker
    35
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Heisann

    Har en eldre Planar 3, byttet til Whitebelt tidligere i år, på riia siden har jeg en Muffsy DIY MM sak og en 2M red.

    Spørsmålet mitt blir da hvilken PU vil passe best til Planar3'n av Ortofon vms 30 mk 2 og 2M Bronce ?

    Kai
    IMG_20191022_133643.jpg
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Heisann

    Har en eldre Planar 3, byttet til Whitebelt tidligere i år, på riia siden har jeg en Muffsy DIY MM sak og en 2M red.

    Spørsmålet mitt blir da hvilken PU vil passe best til Planar3'n av Ortofon vms 30 mk 2 og 2M Bronce ?

    Kai
    Vis vedlegget 560346
    Det skal sies att jeg aldri har hørt vms 30, men tror att de skulle bli forholdsvis like, men skulle jeg tippe vil jeg tro att att bronze vil klare noe bedre detaljering i toppen. Så med andre ord begge vil passe meget godt.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Og når du har prøvd alt annet og ennå ikke er fornøyd, så er der bare å kjøpe en Hana ML:cool:

    Da blir du fornøyd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn