Vil di da si at dynavector sin Low output er å foretrekke framfor High output til ECP2?
Har du en RIAA med god MC-del som ECP2, vil det alltid lønne seg å gå for Low Output
versjonen, da denne har mindre bevegelig masse og dermed bedre dynamikk.
Dynavector 10X serien var lenge tilgjengelig kun i High Output versjon og har først nå
kommet i Low Output versjon i MC-10X5 Mk. II (utgått) og den nye MC-10XA-L og den
rimeligere ASKA Low Output. Jeg har ikke hørt noen av disse, men tror og håper at de
har mye til felles med Ultimo 20C som var en av de beste pickupene jeg noensinne har
hatt. Jeg fikk til og med erstattet nålen hos van den Hul etter at den gamle nålen gikk
føyka under en fuktig kveld...
Ser du også nevner Denon MC-301 og 305. Mener å ha hørt at disse er ganske tunge og krever
spesiell arm. Husker ikke helt. Begynner å bli noen år siden jeg var sist aktiv med hifi.
Nei, det er Denon DL-103 og DL-103R som er ekstremt stive og bør ha tung arm med supertighte lager.
Denon DL-301 og DL-305 er svært myke for å være MC-pickuper. Disse taes desverre ikke inn av HiFi-
Klubben og må bestilles direkte fra Japan. Disse er eventuelt i MK. høy versjon pr i dag...