Pickup til RB330 arm

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Antall liker
162
Sted
Finnmark
Hei hifi venner!
Har en Michell gyro SE på vei med Rega RB330 tonearm. Ønsker å sette en MC pickup på denne, men var litt ute etter tips på pickup som passer bra til armen. Armen leveres med spacer.
RIAA er Electrocompaniet ECP2

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.664
Torget vurderinger
18
Hei hifi venner!
Har en Michell gyro SE på vei med Rega RB330 tonearm. Ønsker å sette en MC pickup på denne, men var litt ute etter tips på pickup som passer bra til armen. Armen leveres med spacer.
RIAA er Electrocompaniet ECP2
Jeg ville sjekket ut den nye Ortofon MC X serien, det virker som mye for pengene og bør passe fint i en RB330 arm.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.988
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Anbefaler å investere i en Korf aluminapakning mellom pickupen og armen. Regahodeskall ringer. Pakningen dreper ringingen og armen låter fredeligere.
MC X er et godt forslag. Audio-Technica AT-OC9serien også. Regas egne MC-er kan jeg ikke si noe om.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.658
Torget vurderinger
2
Siste evolusjon av Michell Gyro SE? Eller forrige generasjon ,brukt?
- ikke noe å si for PU valg altså

ponyman

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2004
Antall liker
923
Sted
Litt her og litt der
Torget vurderinger
2
Og jeg har denne på VPI snurre. Hvordan den endrer lyden klarer jeg egentlig ikke å forklare. Men for meg ble totalbilde forbedret.

Tok et lite AI søk. Og i følge de så gjør nok AT OC-9 en god jobb. Eller Dynavector DV-20X2. Hana skal en vel heller ikke forakte i nevnte kombinasjon. Så det er nok å velge i.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.903
Sted
Kongsberg
Rega RB330 har litt lavere lagerkvalitet enn de dyrere RB-880/RB-3000/RB-Titanium og trives derfor
ikke så godt med stive MC-pickuper. Jeg ville hoppet over alle anbefalingene du har fått så langt og
gått for en (i praksis) mykere MC-pickup.

Dynavector DV-10x serien har alltid fungert godt i "lagersvake" armer. På papiret er disse like stive
som røkla (12 micrometer per milliNewton) - men i praksis fungerer disse godt - sannsynligvis på
grunn av det lange aluminiums cantilevere. Jeg ville satt Dynavector DV-10XA-L øverst på listen
med Dynavector Aska Low Output på andreplass. På grunn av RIAAen du har, vil også high output
versjonene av disse pickupene fungere veldig godt - med en inngangsimpedans satt til 1-5 kOhm.

Andre alternativer kan være van den Hul DDT/MC-1/2/10/Frog, Denon MC-301/305 og Fidelity
Research MC-201 (Ikeda).

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Antall liker
162
Sted
Finnmark
Siste evolusjon av Michell Gyro SE? Eller forrige generasjon ,brukt?
- ikke noe å si for PU valg altså
Potensielt siste produsert vil jeg tro. Den ble bestilt før den gikk ut av produksjon, men det ble en del forsinkelser så det gikk cirka ett halvt år før den faktisk kom til Oslo

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Antall liker
162
Sted
Finnmark
Rega RB330 har litt lavere lagerkvalitet enn de dyrere RB-880/RB-3000/RB-Titanium og trives derfor
ikke så godt med stive MC-pickuper. Jeg ville hoppet over alle anbefalingene du har fått så langt og
gått for en (i praksis) mykere MC-pickup.

Dynavector DV-10x serien har alltid fungert godt i "lagersvake" armer. På papiret er disse like stive
som røkla (12 micrometer per milliNewton) - men i praksis fungerer disse godt - sannsynligvis på
grunn av det lange aluminiums cantilevere. Jeg ville satt Dynavector DV-10XA-L øverst på listen
med Dynavector Aska Low Output på andreplass. På grunn av RIAAen du har, vil også high output
versjonene av disse pickupene fungere veldig godt - med en inngangsimpedans satt til 1-5 kOhm.

Andre alternativer kan være van den Hul DDT/MC-1/2/10/Frog, Denon MC-301/305 og Fidelity
Research MC-201 (Ikeda).
Takk for input! Vil di da si at dynavector sin Low output er å foretrekke framfor High output til ECP2?
Ser du også nevner Denon MC-301 og 305. Mener å ha hørt at disse er ganske tunge og krever spesiell arm. Husker ikke helt. Begynner å bli noen år siden jeg var sist aktiv med hifi

Topp Bunn