Pickup til Project rpm9

Harbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
52
Antall liker
2
Hei

Er det noen som har forslag på pickup til min platespiller?
Jeg spiller for det meste rock. Så den må ha punsj og driv, superoppløst er ikke det jeg er ute etter.
Var en tur innom bruktsidene til HI-FI Guiden Hamar der hadde de disse for salg: Benz M2 og Benz Glider. Er dette noe å satse på?

Trond
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Hvor mye skal dette koste? Vet at Project-armene ikke nødvendigvis gir ved dørene når det kommer til elementer, men prøv en Dynavector 20X, evt en 10x5 som er litt rimeligere. Ellers er Glideren også en fantastisk god pickup. Jeg har ikke hørt Benz/Project, men Dyna funker glimrende i den armen.
 

Harbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
52
Antall liker
2
Budsjettet mitt er på 6.000,-.

Trond
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Har hatt samme spiller som deg i noen år nå og har prøvd og feilet endel. Pass opp for endel MC pickuper i den carbon armen. Jeg endte til slutt opp med en Ortofon Rondo Bronze, som ligger på ca kr 5-6000,-. Spiller virklig bra med god trøkk nedover. Her har du link til en omtale av lillebroren (Blue) på RPM-9: http://www.soundstage.com/vinyl/vinyl200602.htm

mvh
digiman
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Gjør som Impulse foreslår, prøv en Dynavector DV20X. Utrolig mye bra lyd for pengene. Jeg er meeeget fornøyd med den, og har en følelse av at det skal letes lenge for å finne noe bedre til den prisen. 4900,- hos PlanetSnapa.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Etter hva meg mener å huske testet Fidelity Benz L04 (tilnærmet lik L2, M2) og det var vel ikke helt optimalt mht bassrespons. Lytt til digimans råd angående stivhet.
 

Harbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
52
Antall liker
2
Hei

Takker for alle innspill.
Det blir vel til at jeg går for en mm pickup.

Trond
 

arnauby

Medlem
Ble medlem
07.11.2007
Innlegg
17
Antall liker
0
Sted
Tønsberg
Jeg har den billigste rega armen, så når jeg monterte Ortofon MC20 mk2 så la jeg på en Isolator til 1500kr i fra Maxvel hifi. Den er beskrevet i Fidelity nr 29.
Det er en liten skumgummibit (dyr) mellom pu og Headskjell.
Den fungere kjempefint for meg, men måtte være veldig nøye med VTA justering!
 
Topp Bunn