Pickup til Pioneer PL-71

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.705
Sted
'
Jeg har en Pioneer PL71 med Shure M97 pickup. Nå kunne jeg tenkt meg en pickup til og kravene til denne er at den er MM, leveres i, eller kan monteres i SME headshell (jeg vet ikke om det heter SME, men altså headshell med skrutilkobling til armen.)
Før i tiden var det mye snakk om compliance, at pickupen passet til armen og det må den vel gjøre.
Da blir spørsmålet: anbefalt pickup til PL-71.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.017
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Utan å ha prøvd pl71 saman med dei, brukar dei rimelegaste Dynavector og/eller Benz å klare seg bra i sjølv tylne armar. Det same gjeld ar33-serien ril Audiotechnica, men her er vi på eit nivå der ein skapeleg arm hentar ut massevis. Men ptøv heime om du kan få det til.

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.705
Sted
'
Har du noe forslag til MM (i tylne armar)?

Hønndjevelen

Æresmedlem
Ble medlem
12.04.2010
Antall liker
16.331
Sted
Oslo
Har du noe forslag til MM (i tylne armar)?
Sjekk Ortofons hjemmeside.
Du kan taste inn pioneer pl-51 (71 ligger ikke der men har visstnok nærmest identisk arm) og få anbefalt både mm og mc pu's
Tror ellers de fleste mm pu's vil gå brillefint, mange er glad i Nagaoki.
Kun lommebok og eventuelle lyd preferanser som avgjør

Sist redigert:

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.705
Sted
'
Hva er egentlig tommelfingerreglene med hensyn på compliance?
Jeg ser dette er oppgitt til et tall på mange pickuper, men hvordan vurderer jeg dette opp mot armen på PL-71?

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
13.874
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Eller en VM540ML, for ikke veldig mye mere penger. En MM blir ikke særlig mye bedre enn som så.

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
2.476
Sted
Sunndalsøra
Har selv en Pioneer PL-71 siden 73/74 men har ikke vært brukt på mange år. Kjøpte en Stanton EEE (tripel-E) Ellers så ble det Ortofont MC-20 og flere Ortofon etter vært som MC 30 super, MC 300 og den siste Jubilee. Jeg har nå fortsatt MC-20 m MCA76/T20 og Jubilee av Ortofon. Det samme med Stanton EEE (MI moving- ion) m utskiftbar stift m børste. Skal bli spennende å prøve disse på den gamle Marantz 2250B som er nesten helt restaurert m nye komponenter og med Sparkos Labs BA312-M diskre OP amps. Den ble enda bedre enn når den var ny. Det er den jeg kommer til å beholde og det nye vil ryke ut.

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
2.476
Sted
Sunndalsøra
Jeg handlet med Omar ja. Det samme med Marantz receiver'n. Tror det ble solgt to av disse tror jeg. En kamerat hadde en, men forsvant i et lokalt konkursbo. Veldig synd å miste en så god receiver.
Technics DD kom på den tiden. Jeg syntes Pioneer PL-71 så finere ut og er solid og massivt bygget.

Sist redigert:
Topp Bunn