Pick-Up og levetid

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
Hvor lang levetid kan regnes på en pick up? Er 20 år lenge, pga. gummiens aldring, og at Pick-Up'en av den grunn forringes? Slitasje er vel et moment også i denne sammenhengen.

Mvh. Bjørn

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
904
I de gode gamle dager på 70-tallet var det diamant- og safirnåler (og stål for riktig lenge siden). En diamantnål skulle holde 1000 - 1500 timer avspilling, og safir noen hundre spilletimer.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
-opp mot 1500 timer er bra, det. Men jeg tenker også litt på selve Pick-Up'en, og opphenget i den. Spesielt når ting blir stående ubrukt.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
904
Jeg har en Shure nos fra 1970 på spilleren og noen (Shure, Ortofon, AT også fra 70-tall) til å bytte med. Alt virker fint.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.507
Torget vurderinger
12
Alder vet jeg ikke, men jeg vil tro at det har sammenheng med gummitypen som benyttes. VdH sier 3000 timer hvis jeg husker rett og det er jeg glad for med en Colibri i spissen på armen.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Kommer an på kvalitet på gummi, lagring/temperatur, lys, ....

Arne K

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
En rekke parametre som det kan være vanskelig å svare for...! -under mange omstendigheter. Jeg vurderer å kjøpe en Ortofon fra ca. 1982, men jge er ikke så sikker lengr på at den er verdtå kjøpe nettopp av de grunnene som er nevnt her.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Trondmeg skrev:
Alder vet jeg ikke, men jeg vil tro at det har sammenheng med gummitypen som benyttes. VdH sier 3000 timer hvis jeg husker rett og det er jeg glad for med en Colibri i spissen på armen.
Tja, alt er relativt, kommer også ann på hvem du bor i hus med. NOEN har tatt knekken på min Grasshopper i dag :mad:

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Når det gjelder endringer (utmattelse) i selve materialet (gummi er nevnt) over tid, er det helt uavhengig av bruk / spilletimer. Spilling sliter på diamanten. Alt annet vil jeg se bort i fra.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.651
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Stort sett har eg hatt pickupar som har vore brukte jamnt. Dei held med svært få unntak iallfall 1200 - 1500 timar utan særleg reduksjon av kvalitetane. Men nokre pickupar eg har ynskt å spare på, har avgrensingar i levetid som går på aldring, truleg av gummiopphenget, men for det eg veit, kan det også vere andre faktorar som spelar inn.

Gamle MM-pickupar kan det berre skiftast stift på. Og den kjende Shure V15 II eg fekk låne av Kjell_B, hadde m.a. ei NOS-nål som var skikkeleg gammal. Utan at eg spurte, var ho nok godt over 30 år gammal. http://www.audiophile.no/?did=9075796.

Men så gammal gummi er ikkje å lite på (!) Min gamle Grace F9E hadde ei nål som var køyrd kanskje 5 - 600 timar, og denne sparte eg på i mange år. Så fekk eg tak i ei ny nål, annan type. Denne spelte "uendeleg" mykje betre enn E-utgåva, såpass mykje betre at eg ikkje kunne skjøne att E i det heile var interessant for meg, sjølv om eg sikkert har endra smak på dei 25 åra som har gått sidan eg var gira på F9E. Eg har såleis ikkje våga å skrive omtale av den nye nåla, anna enn å tilrå innkjøp. Ei direkte samanlikning med E-utgåva sine opprinnelege kvalitetar, vil ikkje skje, nettopp pga aldringa E-stiftar no har. Men den blanke, nye utgåva er berre heilt fantastisk. Altså er det ingen aldringsproblem i Grace F9 pickupen, berre i nåla/opphenget. Eg har også vore bort i å skifte nål på billegare pickupar med stort hell, så her kan du nok gå ut frå at du godt kan bruke eldegamle pickupar, berre du har god nål til dei.

MC-pickpar må leverast inn til ombygging om du skal bytte oppheng. Eg har stort sett tynt mine Denon, VdH, Ortofon, Dynavector m.m. "til siste trevl". Ved ombygging endrar dei karakter, men det er litt vanskeleg å vurdere om dei går tilbake til det opprinnelege, eller om ombygginga skapar noko fullstendig nytt. Iallfall er det svært stor skilnad på ein mc-pickup sine lydlege kvalitetar i sin "livskveld", mot ein rehab-pickup. Likevel, dei fleste pickupar kan godt fornyast, sjølv om dei vert litt annleis av ei ombygging enn det konstruktøren opprinneleg hadde fått til.

Eg vil tru at temperatur og fukt er to faktorar som spelar inn på gummiopphenget. Iallfall gjer temperatur det når du spelar musikk (prøv ein god MC-pickup i ei iskald - og då meiner eg 5- 6 grader - stove, så skjønar du kva eg meiner). Pickupar skal ha romtemperatur.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
Et veldig interessant og oppklarende innlegg, Arve.

jossa

Medlem
Ble medlem
20.06.2008
Antall liker
0
Et lite oppfølgingsspørsmål ang skifting av nål.

Hvor mye koster dette? Rregner med at de færreste kan gjøre dette selv, eller..?. Er bare litt nysgjerrig på hvor dyr mm-pickup må man ha for at det skal ha noe for seg.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
Det vil jeg også vite mer om. ::)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.651
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Dei aller, aller fleste MM-pickupar har nåla i ei eiga fatning som lett kan skiftast av brukaren. Berre sjekk i papira som fylgjer med (Nokre gonger sit han godt fast, og du må vite akkurat kva del som skal dragast ut).

Prisen for ei originalnål til ein typisk god pickup, brukar å ligge på rundt 50 % av pickupprisen +/-.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
Høres ut som det ligger litt muligheter her i modifisering, ja.

Topp Bunn