Musikk og Hi-Fi Piano-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.084
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Piano, ja takk.
    Etter to år med hjemmekontor er vi to her som har vent oss til piano på hjemmekontoret. Vår datter har endelig fått seg en romslig bolig og tatt med seg sitt Yamaha Clavinova fra jenterommet, og det må erstattes. Vi var i butikken idag og prøvde, og endte, ikke overraskende, med et Yamaha clp745. Vi likte både funksjoner, klaviatur og klang.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.348
    Sted
    Trondheim
    I Praha kan man leie et Petrof piano (eller flygel for den saks skyld). Man betaler ca 250 NOK pr mnd (avhengig av hvilket piano det er), og hvis man bestemmer seg for å kjøpe det trekkes det man har betalt i leie fra prisen. Er det noen som tilbyr noe slikt her hjemme?
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.084
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Piano er for meg akustisk piano, og helst flygel. Der har det blitt færre og færre produsenter gjennom årene. I topp-sjiktet er det Steinway &Sons som dominerer, i andre rekke Bösendorfer, som nå er eid av Yamaha, og noen andre. Mindre produsenter finnes, som italienske Fazioli, men de er sjeldne.
    Idag (egentlig igår) så jeg en konsert på TV fra Paris (filharmonien) der jeg lurte på hva slags flygel som ble brukt. Kunne ikke lese navnet direkte men resonnerte meg fram og googlet med gamle wildcard-ferdigheter, og vipps dukket et ukjent merke opp: Stephen Paulello.
    Paulello har produsert piano i noen år nå, men kanskje bare nådd det franske markedet?
    Det er uansett gledelig at det er mulig for nye produsenter å komme inn i markedet.
    Er det noen som kjenner til Stephen Paulello, og har hørt eller spilt på et slikt piano?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.477
    Antall liker
    35.316
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Paulello har jeg kun sett på.messe i Frankfurt, aldri i Norge. Har heller ikke prøvd merket noen gang, tror de bruker Renner mekanikk.
    Stephen Paulello har jobbet hos de største fabrikkene i Europa.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    724
    Ganske spenstig å starte en pianofabrikk i Europa.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn