Philips GA212

ToreP

Musikkinteressert
Ble medlem
01.05.2021
Innlegg
1.431
Antall liker
3.128
Sted
Trondheim
For å gjenta meg selv: En velfungerende 212, er i mine ører vel verdt et forsøk til!!😀 Har hatt min i maaange år og trives like godt med "godlyden"! Har min inne til sjekk, smøring og justering sånn rundt regnet hvert 5.år, og dermed har jeg en "trofast følgesvenn"! Stifter henter min reparatør i Tyskland, men tipper at Elektronisk bureau kan hjelpe deg der, når den tid kommer! Lykke til!☺ Mvh ToreP
 

Ashlad75

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.06.2021
Innlegg
61
Antall liker
26
Sted
Oslo
Jubla vel kanskje litt for tidlig her. Det blir visst en del støy når jeg guffer opp litt.
Ikke sånn høyfrekvent hiss, men mer typ kjip brumming. Blir ikke sånn når jeg bruker kasettspilleren.
Når jeg rører på overgangen jeg kjøpte, fra din til rca med jord, forandrer støyen seg men blir ikke helt borte.
Så det kan virke som det er noen dårlig kontaktpunkter i overgangen som kanskje skaper den brummingen?
Kanskje noen andre her som har vært borti noe lignende?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.105
Antall liker
9.408
Jubla vel kanskje litt for tidlig her. Det blir visst en del støy når jeg guffer opp litt.
Ikke sånn høyfrekvent hiss, men mer typ kjip brumming. Blir ikke sånn når jeg bruker kasettspilleren.
Når jeg rører på overgangen jeg kjøpte, fra din til rca med jord, forandrer støyen seg men blir ikke helt borte.
Så det kan virke som det er noen dårlig kontaktpunkter i overgangen som kanskje skaper den brummingen?
Kanskje noen andre her som har vært borti noe lignende?
Sjekk kontaktflatene i pickup, "slede" og kabel. Prøv også å ta en ledning fra metall på platespiller til metall på forsterker. Du kan også prøve å koble fra metallkappen på DIN-kontakten til metall på forsterker.
 

Ashlad75

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.06.2021
Innlegg
61
Antall liker
26
Sted
Oslo
Sjekk kontaktflatene i pickup, "slede" og kabel. Prøv også å ta en ledning fra metall på platespiller til metall på forsterker. Du kan også prøve å koble fra metallkappen på DIN-kontakten til metall på forsterker.
Takk for gode forslag for hva jeg kan gjøre. Men kunne du også sagt hvordan jeg skal gjøre det?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.105
Antall liker
9.408
Takk for gode forslag for hva jeg kan gjøre. Men kunne du også sagt hvordan jeg skal gjøre det?
Foran på pickuparmen/pickuphuset er det to små gripeflater på siden. Hold i armen og dra forsiktig rett ut. Da får du ut sleden og pickupen. Normalt så er pickupen festet på omtrent på samme måte slik at du kan frigjøre pickupen fra sleden.



7qaejywn.png


Det sorte foran skal draes rett ut.
 

Ashlad75

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.06.2021
Innlegg
61
Antall liker
26
Sted
Oslo
Kommer mer brumming jo nærmere jeg har hånda over adapteren, er ikke borti den. Har bare hånda over så brummer det som et uvær.
Tar jeg vekk hånda så er det bare (u) vanlig brum. Som en støy theremin.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.105
Antall liker
9.408
Kommer mer brumming jo nærmere jeg har hånda over adapteren, er ikke borti den. Har bare hånda over så brummer det som et uvær.
Tar jeg vekk hånda så er det bare (u) vanlig brum. Som en støy theremin.
Hold på adapter og forsterker samtidig og se om brummingen forandrer seg.
Nei, jeg kødder ikke.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal

Ashlad75

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.06.2021
Innlegg
61
Antall liker
26
Sted
Oslo
Det er fint når ting ordner seg selv. trengte bare å dra din kontaktene litt fra hverandre så ble det stille. 👍
 
Topp Bunn