Kristendommen har da flere liv på sin samvittighet enn dataspill? Jeg ser problemene med den slags menneskelig oppfostring dette markedsorienterte samfunnet bedriver, likevel føler jeg tiltakene bør rettes annensteds hen enn mot sensur av produktet. Eller?Rune S skrev:Mener dere helt seriøst folkens at det er helt ufarlig moro at barn sitter og vrir på joystickene og slår og skyter så blodet spruter og legemsdeler og innmat blir slengt rundt?
Jeg håper sannelig ikke verden får 20-30 år til for jeg kan love at massakrene på amerikanske skoler blir som barnemat sammenlignet hva vi da får se !
Den avsky,vemmelse,sjokk og sorg et menneske skal føle når en ser vold er noe som er lagt naturlig ned i oss.Utsetter man seg selv ofte nok ganger for den følelsen så oppstår etterhvert apati og likegyldighet.
Kult med blod å gørr for kidsa,men Jesus bør de helst ikke få høre om ? :'(
Det koker innvendig!!!!!!!!!
mener du med dette at massakrene på skolene i usa er et resultat at tv-spill?Rune S skrev:Jeg håper sannelig ikke verden får 20-30 år til for jeg kan love at massakrene på amerikanske skoler blir som barnemat sammenlignet hva vi da får se !
Ja.Rune S skrev:Mener dere helt seriøst folkens at det er helt ufarlig moro at barn sitter og vrir på joystickene og slår og skyter så blodet spruter og legemsdeler og innmat blir slengt rundt?
Nå er det snart 15 år siden Doom, men apokalypsen lar vente på seg. Folk som "klikker" og skyter i filler en skole har store mentale defekter. Det har lite med dataspill å gjøre og selv om dataspill skulle vise seg å være den utløsende faktor, blir det som om du tenner på en kasse dynamitt og sier at det var fyrstikken som kvestet deg.Jeg håper sannelig ikke verden får 20-30 år til for jeg kan love at massakrene på amerikanske skoler blir som barnemat sammenlignet hva vi da får se!
Jesus var et historisk menneske på linje med Sokrates, Cæsar, Newton og Einstein, som hadde stor innflytelse på kulturutviklingen. Å lære om ham er en naturlig del av kunnskapsdannelsen.Kult med blod å gørr for kidsa,men Jesus bør de helst ikke få høre om ? :'(
Mener du det? Er ikke dette veldig kulturbetinget da? Vi er jo i bunn og grunn dyr med en ferniss av kultur. Dette er det jo forøvrig forsket mye på så du trenger ikke ta mine ord for god fisk.Rune S skrev:Den avsky,vemmelse,sjokk og sorg et menneske skal føle når en ser vold er noe som er lagt naturlig ned i oss.
Som om det ikke finnes divergerende meninger i forskningsmiljøet på dette emnet (selv blant biologer). F.eks ekstase og kreativitet umuliggjør vår væren redusert til biologiske maskiner, og er to av mange endogene ingredienser som skiller oss fra det øvrige dyreriket. For ikke å nevne det mer omstridte begrpet sjel, eller underbevissthet.toriamos skrev:Mener du det? Er ikke dette veldig kulturbetinget da? Vi er jo i bunn og grunn dyr med en ferniss av kultur. Dette er det jo forøvrig forsket mye på så du trenger ikke ta mine ord for god fisk.Rune S skrev:Den avsky,vemmelse,sjokk og sorg et menneske skal føle når en ser vold er noe som er lagt naturlig ned i oss.
(IGJEN finner jeg meg selv på "off topic"- Herre!... )
Hvis man ser litt tilbake i historien kan jeg sikkert finne flere eksempler på at mennesker ikke har oppført seg eksemplarisk. Det er liten plass for mennesker i dag å få utløp for aggresjon og destruskjon. Dataspill er en sunn og harmløs måte å avreagere på.Rune S skrev:Mener dere helt seriøst folkens at det er helt ufarlig moro at barn sitter og vrir på joystickene og slår og skyter så blodet spruter og legemsdeler og innmat blir slengt rundt?
Jeg håper sannelig ikke verden får 20-30 år til for jeg kan love at massakrene på amerikanske skoler blir som barnemat sammenlignet hva vi da får se !
Den avsky,vemmelse,sjokk og sorg et menneske skal føle når en ser vold er noe som er lagt naturlig ned i oss.Utsetter man seg selv ofte nok ganger for den følelsen så oppstår etterhvert apati og likegyldighet.
Kult med blod å gørr for kidsa,men Jesus bør de helst ikke få høre om ? :'(
Det koker innvendig!!!!!!!!!
Abandon All Hope Ye Who Enter Here!toriamos skrev:(IGJEN finner jeg meg selv på "off topic"- Herre!... )