J
J.J
Gjest
Sant det der... Her så har dem det heldigvis - stort sett til under 30,- faktisk. Jada ... det er Prior, men som du sier MYE bedre enn ferdigstekte ifra butikk. Undervurdert kost vil jeg si.
Ja det albumet fortjener noe godt i glasset, to av mine store favoritter på samme plate, skulle gått gjøres å slå feilLagga skrev:Det var god drikke, til et supert album!
/ Morten
Den er god, veldig god! Favoritten min er Ardbeg, men den er snart tom så da går vi løs på andre sorter. Caol Ila er på ingen måte noe dårligere, bare anderledeslassemann skrev:Ahh.. herlig tråd!
Min favoritt whisky..
mvh
lassemann
Her i Trøndelag så er det kun Pripps Blå som er regnes som øl for tollerne, resten går under U.F.O materiale...Dazed skrev:Glemte å spørre hva du syntes om den. Bra!
Husk at den har over 5% alkohol, så tollerne er ikke enige i at det er "øl".![]()
Den var knallgodDazed skrev:Glemte å spørre hva du syntes om den. Bra!
Husk at den har over 5% alkohol, så tollerne er ikke enige i at det er "øl".![]()
Ikke så lenge det inneholder over 5% alkohol, nei. Det ville blitt for teit hvis du kunne importere 5 liter 14% Elephant-øl, men bare 2 liter 13% vin, f.eks.FredrikH skrev:Når det gjelder øl på reisende kvoten på øl så inngår også sterkøl
sakset fra tollvesenets sider:
Brennevin over 22 % til og med 60 % 1 liter
Vin mellom 4,7 % og 22 % 1,5 liter (2 flasker)
Øl over 2,5 % (også sterkøl), eller rusbrus o.l. fra 2,5 til 4,7 % 2 liter (6 flasker/bokser à 0,33 l)
Flott!JanR skrev:Den var knallgod
Så nå skal det bunkres.
Mulig det, men det er slik loverket er. Sterkøl inkluderer al type øl fra 4,75 og opp til 11,3 volumprosent. 5 liter med øl på 11% er helt ok.Dazed skrev:Ikke så lenge det inneholder over 5% alkohol, nei. Det ville blitt for teit hvis du kunne importere 5 liter 14% Elephant-øl, men bare 2 liter 13% vin, f.eks.FredrikH skrev:Når det gjelder øl på reisende kvoten på øl så inngår også sterkøl
Øl over 2,5 % (også sterkøl), eller rusbrus o.l. fra 2,5 til 4,7 % 2 liter (6 flasker/bokser à 0,33 l)
Hvis du kan finne den definisjonen på sterkøl hos tollvesenet, tør jeg kanskje å stole på det når jeg drar til systembolaget neste gang. Jeg synes det ser ut som de mener "øl og sterkøl fra 2,5 til 4,7 volumprosent", og altså definerer sterkøl som mer enn 2,5%. Det ville vært supert om jeg tar feil, selvsagt.digiman skrev:Mulig det, men det er slik loverket er. Sterkøl inkluderer al type øl fra 4,75 og opp til 11,3 volumprosent. 5 liter med øl med 11% er helt ok.Dazed skrev:Ikke så lenge det inneholder over 5% alkohol, nei. Det ville blitt for teit hvis du kunne importere 5 liter 14% Elephant-øl, men bare 2 liter 13% vin, f.eks.FredrikH skrev:Når det gjelder øl på reisende kvoten på øl så inngår også sterkøl
Vel, jeg gidder ikke å bruke tid på www.toll.no, men ble stoppet i rutine sjekk på båt terminalen i Sandefjord med 14 flasker sterkøl i oktober.Dazed skrev:Hvis du kan finne den definisjonen på sterkøl hos tollvesenet, tør jeg kanskje å stole på det når jeg drar til systembolaget neste gang. Jeg synes det ser ut som de mener "øl og sterkøl fra 2,5 til 4,7 volumprosent", og altså definerer sterkøl som mer enn 2,5%. Det ville vært supert om jeg tar feil, selvsagt.digiman skrev:Mulig det, men det er slik loverket er. Sterkøl inkluderer al type øl fra 4,75 og opp til 11,3 volumprosent. 5 liter med øl med 11% er helt ok.Dazed skrev:Ikke så lenge det inneholder over 5% alkohol, nei. Det ville blitt for teit hvis du kunne importere 5 liter 14% Elephant-øl, men bare 2 liter 13% vin, f.eks.FredrikH skrev:Når det gjelder øl på reisende kvoten på øl så inngår også sterkøl
Enig der. Var på ein restaurant i Nord Italia i vår med ok utvalg. Der fekk eg smaken på Chimay.JanR skrev:Den var knallgodDazed skrev:Glemte å spørre hva du syntes om den. Bra!
Så nå skal det bunkres.
Skulle gjerne hatt røreffekt, men det lar seg så dårlig kombinere med ei lita ei, får se hva jeg finner som har innebygde rør etterhvertViking skrev:Rør-effekt er knall på ML ;D
Har huset fullt av unger, aldri vært noe problem med rør utstyr. Og vi har flere enn eipahf skrev:Skulle gjerne hatt røreffekt, men det lar seg så dårlig kombinere med ei lita ei, får se hva jeg finner som har innebygde rør etterhvertViking skrev:Rør-effekt er knall på ML ;D![]()
Den er vel ikke i polets sortiment, må jeg over grensen eller lengre nedover?LydKarl skrev:Enig der. Var på ein restaurant i Nord Italia i vår med ok utvalg. Der fekk eg smaken på Chimay.JanR skrev:Den var knallgodDazed skrev:Glemte å spørre hva du syntes om den. Bra!
Så nå skal det bunkres.
Gosaker!
Kan forøvrig anbefale skotske Lia Fail.
Forsåvidt et godt poeng, klarer du det med en hell skokk med unger bør jeg klare det med en, skal se jeg får revurdererJanR skrev:Har huset fullt av unger, aldri vært noe problem med rør utstyr. Og vi har flere enn eipahf skrev:Skulle gjerne hatt røreffekt, men det lar seg så dårlig kombinere med ei lita ei, får se hva jeg finner som har innebygde rør etterhvertViking skrev:Rør-effekt er knall på ML ;D![]()
Når det er sagt, finns jo selvsagt alternativer der ute. Både SS og lukkede rør konstruksjoner.
/jan
http://www.systembolaget.se/ er din venn 8)pahf skrev:Den er vel ikke i polets sortiment, må jeg over grensen eller lengre nedover?LydKarl skrev:Enig der. Var på ein restaurant i Nord Italia i vår med ok utvalg. Der fekk eg smaken på Chimay.JanR skrev:Den var knallgodDazed skrev:Glemte å spørre hva du syntes om den. Bra!
Så nå skal det bunkres.
Gosaker!
Kan forøvrig anbefale skotske Lia Fail.
Og/eller andre veien kanskje ? Rør pre og en SS effektforsterker, kanskjepahf skrev:Forsåvidt et godt poeng, klarer du det med en hell skokk med unger bør jeg klare det med en, skal se jeg får revurdererJanR skrev:Har huset fullt av unger, aldri vært noe problem med rør utstyr. Og vi har flere enn eipahf skrev:Skulle gjerne hatt røreffekt, men det lar seg så dårlig kombinere med ei lita ei, får se hva jeg finner som har innebygde rør etterhvertViking skrev:Rør-effekt er knall på ML ;D![]()
Når det er sagt, finns jo selvsagt alternativer der ute. Både SS og lukkede rør konstruksjoner.
/jan
det selvpålagte rørforbudet likevelMen røreffekt og transistor forforsterker?