K
knutinh
Gjest
Jeg oppfatter vel ikke akkurat innlegget ditt som nøytralt, men det er tydelig at de holdningene du har gir gjenklang i folkerota.FRPs populæritet skyldes nok ikke at folk virkelig tror at en FRP regjering vil gi de bensin til en femmer, halv skatt eller like billig bacon som på danskeferja. FRPs massive oppsluttning tolker jeg som et tegn på at "vanlige" folk er lei av at vi pøser ut milliarder på uhjelp, bruker vanvittige summer på å megle i konflikter vi ikke har noe med (israel/palestina, darfur, sri-lanka osv.) vanlige folk ser at integreringspolitikken vår har feilet og at ingen gjør noe med det, vanlige folk får ikke hjelp av politi, sosialomsorg når de trenger det, men ser at den nyinnflyttede somaliske familien med 11 barn nettopp har kjøpt seg parabol og 42" tommer plasma skjerm - for å se aljazeera...
Vanlige folk er lei av å få femtusen i bot for å kjøre litt for for fort eller få usakelig høye bøter/fengselsstraff for små forseelser når forferdelige ting som voldtekt gir et knappt år i fengsel...
Det er slike ting som gjør at vanlige folk ikke lenger tror på feite Erna, sleipe jens eller holier than thou bondevik.
FRP kommer til å fortsette å vokse så lenge disse tingene ikke blir gjort noe med.
Det er spesielt at mange oppfatter "alle politikere som like", mens FrP oppfattes som et klart alternativ. Det kan være negativt for demokratiet, og jeg tror det kommer av det beinharde mediakjøret som gjør at alle politikere har pr-rådgivere og mediavitere som hvisker dem i øret mens de smiler selvsikkert. Et slikt system ber jo formelig om urokråker på samme måte som musikkbransjen var overmoden for vømmøl en gang på 70-tallet.
Jeg er personlig lite opptatt av hva jeg får i bot for å kjøre for fort eller billig bacon. Å straffe kriminelle hardest mulig har heller aldri vært noe stort mål for meg. Det er mye viktigere å straffe alle kriminelle, enn at de man får tak i blir straffet så hardt som mulig for å si det sånn.
Om staten bruker noen milliarder på u-hjelp så kommer det sikkert noen skjebner til gode. Å prøve å megle i midt-østen ser jeg på som god sikkerhetspolitikk, noe som de langt ut på høyresida bruker å være veldig opptatt av.
Hvor mange barn, hva folk bruker pengene sine på, og hvilken kanal de foretrekker tenker jeg vi overlater til de enkelte, i god liberal ånd, enten de er fra Somalia eller Grorud.
mvh
Knut