Politikk, religion og samfunn Pengepredikanten. (Dokumentar, NRK)

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
https://tv.nrk.no/program/MDDP12000317/pengepredikanten

Anbefaler alle å se denne. Får man ikke brekninger av dette Visjon Norge søppelet, så er man psykopat. Glem muslimer, hipstere, skrotvenstre, harrytasser, rosabloggere, Hells Angels og tannløse PK'ere, dette er uten tvil dagens Norge på sitt aller verste. Her utnytter man skamløst de svakeste i samfunnet, og alt i Jesus navn.

Og til de av dere som støtter FRP og HRS: Hva mener dere om at Sylvi Listhaug og Hege Storhaug opptrer på møter i regi av denne forkastelige svindelorganisasjonen? Kunne vært interessant å vite.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.170
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Disse finner du nesten over hele verden, unntakene er vel de muslimske landene for det er forbudt med alternative religiøse miljøer.
Men jeg er helt enig, det er noe svineri og det er en av grunnene til at det er vanskelig for meg å stemme FrP til tross for at jeg synes innvandringen av asylsøkere til Norge og Europa er en av de viktigste sakene i vår tid som vi kan gjøre noe med.
Mulig dette er det som gjør at jeg ikke stemmer på FrP men velger et annet parti.
Men jeg tror dette er ren taktikk fra Listhaug sin side. FrP får flere velgere enn det de støter fra seg ved å lefle med disse miljøene. De ønsker vel å stjele flest mulig stemmer fra Hareide & Co. Og det er bra. Religiøse partier hører faen til uansett religion.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Selvfølgelig er det taktikk. Det er jo åpenbart. Men på hvilken måte er det positivt at FRP forsøker å sanke velgere som er så ekstremt kristne at de får den gjengse KRF velger til å fremstå som en reinspikka hedning? Det gjør jo ikke KRF mindre religiøst (de har jo allerede sin base, og disse Visjon Norge folka synes vel allerede at KRF er alt for progressive og ville vel ikke stemt på dem i utgangspunktet), men det gjør at FRP vipper enda lengre over mot blind ekstremisme.

Er det virkelig sånn at det finnes freppere her inne som synes det er positivt at partiet deres aktivt jobber for å tiltrekke seg en gjeng med skakkjørte fundamentalister og regelrette svindlere? Er det samme faen hva slags forskrudde holdninger folk har, så lenge de gir en stemme til FRP? Er dette uproblematisk? Det er det jeg lurer på.

Hvis dette er greit, så er det vel også greit om Arfan Bhatti stiller som representant for SV?

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Sorry, men dette provoserer meg noe så alvorlig. Den der Hanvold figuren representerer menneskets lavmål. En tvers igjennom psykopatisk svindler som skor seg på de svakeste i samfunnet med et svært glis klint utover grisetrynet sitt. Koblinga til FRP og HRS er sekundær og kan egentlig bare oversees i denne tråden, dette Visjon Norge svineriet er faen så hinsides at det halve kunne vært nok.

Dette er ikke første gangen jeg har sett dette pakket, er vel bortimot ti år siden første gang denne kanalen dukket opp på TV'en i en leilighet jeg bodde i da. Husker at første sendinga jeg så gikk ut på at om man lider av angst og depresjon (noe jeg har personlig erfaring med), så var det bare å åpne lommeboka og ringe, så skulle gud fjerne alt. Garantert! Bare man donerer rikelig...
Denne fyren er det ultimate bunnskrap, menneskelig søppel av verste sort.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.282
Torget vurderinger
1
Burde forbys i henhold til markedsføringsloven. Medmindre de kan dokumentere sannhetsgehalten i hva de predikerer...

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
13.637
Sorry, men dette provoserer meg noe så alvorlig. Den der Hanvold figuren representerer menneskets lavmål. En tvers igjennom psykopatisk svindler som skor seg på de svakeste i samfunnet med et svært glis klint utover grisetrynet sitt. Koblinga til FRP og HRS er sekundær og kan egentlig bare oversees i denne tråden, dette Visjon Norge svineriet er faen så hinsides at det halve kunne vært nok.

Dette er ikke første gangen jeg har sett dette pakket, er vel bortimot ti år siden første gang denne kanalen dukket opp på TV'en i en leilighet jeg bodde i da. Husker at første sendinga jeg så gikk ut på at om man lider av angst og depresjon (noe jeg har personlig erfaring med), så var det bare å åpne lommeboka og ringe, så skulle gud fjerne alt. Garantert! Bare man donerer rikelig...
Vel, det når uansett ikke klodens mest psykopatisk-religiøse mørkemenn til knærne. Det Hanvold og hans tvilsomme kumpaner bedriver, er svindel og tyveri fra sine tilhengere, men skruppelløse drap på fullstendig uskyldige og utenforstående, er det allikevel ikke.

Jeg forsvarer selvsagt ikke svineriet, vil bare påpeke at dette provoserer meg ikke på langt nær så mye som rå voldsutøvelse med gud som slagvåpen.

Disqutabel

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Mannen er en sjarlatan som bruker jesus som sjold.
Måten han snor og vrir seg vekk fra spørsmål med et tankeløst blikk og en glis som selv djevelen ville blitt misunnelig på er forkastelig.
Håper virkelig ikke at det finnes noen her inne som gir penger til den kvakksalveren.
Finnes det himmel og helvete etter døden så vet vi alle hvor han havner!

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har svært begrenset tiltro til noen politikere som hengir seg til gudedyrkeri. Jeg kan aldri stole på en politiker som demonstrerer så total mangel på virkelighetskontakt at den konsulterer usynlige trollmenn i himmelen.

kristenkonservative byr med like mye i mot som islamister.

Når det kommer til Listhaug så forakter jeg henne for leflingen med disse kristenekstremistene, men siden hun gjør en god jobb med å stagge trusselen fra araberland og Nord Afrika, samt har en fin holdning til Islam... så får hun tilgis sine perverse sidesprang. Men jeg støtter hverken henne eller partiet hennes utover motstanden mot ukontrollert immigrasjon og Islam.

Men en fiendes fiende gjør ingen venn.

aXm8532xjU.jpg

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
461
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Koblingen penger/helbredelse er forkastelig og uetisk. Falske profeter finnes overalt. Bare ikke tro at den sekulære verden nødvendigvis er noe bedre.

• Liker
Reaksjoner: PKG
C

Cyber

Gjest
Er kristen selv og de fleste oppegående kristne jeg kjenner får utslett bare av å se logoen til Visjon Norge.

Helt grusomt konsept og jeg merket at det var ugler i mosen/ble obs på Hanevold første gang jeg så et glimt fra kanalen for mange år siden.

Det som er trist er at de fleste seerne er eldre personer som donerer penger til kanalen og føler tilhørighet da kanalen nok representerer noe trygt og stabilt i hverdagen. Jeg har merket meg at de som sitter og følger med på kanalen også har en tendens til å tenke at Trump er en sabla flott fyr som bare får negativ dekning, samt at Obama er en muslim som ville USA vondt.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
13.637
Pakistani student killed over alleged blasphemy | News | Al Jazeera

Sånt som dette er det jeg prater om, når jeg hevder at kynsik svindel av gamle, tross alt er barnemat i forhold til de virkelige mørkemenn. Religion må dessverre bekjempes på alle fronter, bestemt, ikkevoldelig og demokratisk. Den dagen folk forholder seg til sin religion som f.eks. Cyber, er alt greit, da kan folk få leve i fred med sin tro.
Men det vi ser av galskap fra TV-predikanter og voldselskende middelalderske grupper, må holdes i sjakk for en hver pris. Steng slike TV-kanaler. Send ut en hver utenlands statsborger som innbiller seg at hans tro står over Norsk lov.

(EDIT: Bemerk også at artikkelen nevner at flere titalls mennesker sitter i fengsel i Pakistan, og avventer sin dødsstraff for å ha vanæret profeten, eller denslags. Studenten som ble drept av mobben, hadde gjort den grusomme forbrytelse å spørsmålsstille forholdet mellom Adam, Eva og deres barn, dersom de var opphavet til alle mennesker; om ikke det ville være å anse som incestuøse forhold? Sånne spørsmål koster en livet i en verden bestående av blinde gudedyrkere hjemmehørende i en helt annen tid!)

Disqutabel

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Men at Hanvolds Vei fører til Frelse er vel ikke mindre sannsynlig enn at andre varianter gjør det?

Ørkenreligionenes grunnleggende ide om frelse for de fromme og fortjent fortapelse for oss andre er mer usympatisk enn litt inntektsbringende gla'-TV fra en slesk og herlig frelst ex-banditt. De som betaler Hanvold tror vel at dette bidrar til Guds Plan og fremskynder endetiden, hvoretter de selv skal få skinne som solen i sin Fars rike mens totte & al går til Hælvete. Dere har hørt det sagt: ha miskunn med dem, men jeg sier dere: ha det ikke, for alle tanker og hensikter i hjertene deres er onde hele dagen lang.

Sist redigert:

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Men at Hanvolds Vei fører til Frelse er vel ikke mindre sannsynlig enn at andre varianter gjør det?

Ørkenreligionenes grunnleggende ide om frelse for de fromme og fortjent fortapelse for oss andre er mer usympatisk enn litt inntektsbringende gla'-TV fra en slesk og herlig frelst ex-banditt. De som betaler Hanvold tror vel at dette bidrar til Guds Plan og fremskynder endetiden, hvoretter de selv skal få skinne som solen i sin Fars rike mens totte & al går til Hælvete. Dere har hørt det sagt: ha miskunn med dem, men jeg sier dere: ha det ikke, for alle tanker og hensikter i hjertene deres er onde hele dagen lang.
Hanvolds sleske gla'-TV bygger også på en ørkenreligion som handler om frelse for de fromme og fortapelse for oss andre. Så da blir det jo faktisk dobbelt opp.

Jeg ser ikke helt poenget ditt.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten
Uansett, vi gidder vel ikke bry oss om dette. Det finnes jo tross alt en ti-femten radikale islamister her i landet. La oss fokusere på dem, så vi slipper å forholde oss til at vi her på berget har tusenvis av våre egne hjemmedyrkede fundamentalister. Det blir mye enklere sånn. :-\

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.840
Sted
Horten

Vel, det når uansett ikke klodens mest psykopatisk-religiøse mørkemenn til knærne. Det Hanvold og hans tvilsomme kumpaner bedriver, er svindel og tyveri fra sine tilhengere, men skruppelløse drap på fullstendig uskyldige og utenforstående, er det allikevel ikke.

Jeg forsvarer selvsagt ikke svineriet, vil bare påpeke at dette provoserer meg ikke på langt nær så mye som rå voldsutøvelse med gud som slagvåpen.

Disqutabel
Argumentet "slutt å klage, det finnes mange som har det verre enn deg der ute" holder rett og slett ikke. Om man skulle tatt det bokstavelig, så ender man opp med at alle som ikke ligger i en grøftekant ett eller annet sted og dør bare burde holde kjeft. Og det er en fullstendig absurd tanke.

G

Gjestemedlem

Gjest
Uansett, vi gidder vel ikke bry oss om dette. Det finnes jo tross alt en ti-femten radikale islamister her i landet. La oss fokusere på dem, så vi slipper å forholde oss til at vi her på berget har tusenvis av våre egne hjemmedyrkede fundamentalister. Det blir mye enklere sånn. :-\
Fordelen med kristendommen er at man kan kjøpe seg billett til himmelen. I Islam er eneste bombesikre måten å komme til paradiset å drepe mest mulig mennesker, og så bli drept.

En annen fordel med pengekristne er at de kun svindler sine egne. Det er sympatisk tross alt. Bedre enn å snylte på fellesskapet med å få offentlig støtte for hobbyen sin.

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
Fordelen med kristendommen er at man kan kjøpe seg billett til himmelen. I Islam er eneste bombesikre måten å komme til paradiset å drepe mest mulig mennesker, og så bli drept.

En annen fordel med pengekristne er at de kun svindler sine egne. Det er sympatisk tross alt. Bedre enn å snylte på fellesskapet med å få offentlig støtte for hobbyen sin.
Givere får vel skattefradrag og det betyr mindre penger i statskassa, så indirekte er fellesskapet med på å betale......

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0

Hanvolds sleske gla'-TV bygger også på en ørkenreligion som handler om frelse for de fromme og fortapelse for oss andre. Så da blir det jo faktisk dobbelt opp.

Poenget er at ørkenreligionenes fundament og også Hanvolds disiplers måte å være i verden på er langt mindre tiltalende enn biten med pengeforkynnelse. Tiggingen på TV blir en bagatell i forhold, og de fromme giverne kan bare ha det så godt.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
13.637

Disqutabel
Argumentet "slutt å klage, det finnes mange som har det verre enn deg der ute" holder rett og slett ikke. Om man skulle tatt det bokstavelig, så ender man opp med at alle som ikke ligger i en grøftekant ett eller annet sted og dør bare burde holde kjeft. Og det er en fullstendig absurd tanke.
Helt enig. Jeg hadde ikke det argumentet i tankene, egentlig. Som nevnt ønsker jeg hele TV-kanalen nedlagt, og mannen straffet for svindel.

Religion utøves som rått maktmiddel verden over, i nestekjærlighetens navn skal denne kvinnen sone for drap:
Voldtektsoffer dømt til 30 års fengsel etter dødfødsel - El Salvador - VG

Det er en skam. Få en hver religion ut av lovverket!

Disqutabel

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
13.637

Poenget er at ørkenreligionenes fundament og også Hanvolds disiplers måte å være i verden på er langt mindre tiltalende enn biten med pengeforkynnelse. Tiggingen på TV blir en bagatell i forhold, og de fromme giverne kan bare ha det så godt.
Nei, virkelig ikke!! Man skal da ikke bare ta straffen fordi man er "dum nok" til å bli svindlet. De som skal straffes her, er de som med åpne øyne beriker seg selv på bekostning av samfunnets slitere. Møkkamenn.

Disqutabel

Z

Zomby_Woof

Gjest
Greia er vel at dette er siste i en lang rekke. Dette fenomenet er eldre enn TV, for å si det forsiktig.

G

Gjestemedlem

Gjest
tabel[/U][/I][/B]

Helt enig. Jeg hadde ikke det argumentet i tankene, egentlig. Som nevnt ønsker jeg hele TV-kanalen nedlagt, og mannen straffet for svindel.

Religion utøves som rått maktmiddel verden over, i nestekjærlighetens navn skal denne kvinnen sone for drap:

Disqutabel
Jeg er enig, men det er vanskelig å få aksept. Alle har en hyggelig tante som er religiøs og som ikke vil en flue fortred.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Nei, virkelig ikke!! Man skal da ikke bare ta straffen fordi man er "dum nok" til å bli svindlet. De som skal straffes her, er de som med åpne øyne beriker seg selv på bekostning av samfunnets slitere. Møkkamenn.

Disqutabel
Poenget er ikke at de tror på Hanvolds evangelisering, men at de synes den er tiltalende. Det får være siste forsøk på klargjøring.

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
461
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Sitat Gjestemedlem:`Fordelen med kristendommen er at man kan kjøpe seg billett til himmelen`, MÅ jeg korrigere/tilføye: NEI, det er ikke mulig å kjøpe seg frelse eller billett til himmelen. Og for å ta den andre veien - du trenger heller IKKE å kjøpe billett til fortapelse eller helvete som det også kalles feilaktig.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Så fortapelse er rett og Helvete feil, altså. Selv foretrekker jeg å kalle det "Ildovnen", hvor man gråter og skjærer tenner. Jesus må nesten ha visst hva han snakker om. Utfor bærer det vel uansett.

Edit: Gitt at Han ikke er feilsitert. Usikker på evangelistenes praktisering av sitatsjekk.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
13.637
Sitat Gjestemedlem:`Fordelen med kristendommen er at man kan kjøpe seg billett til himmelen`, MÅ jeg korrigere/tilføye: NEI, det er ikke mulig å kjøpe seg frelse eller billett til himmelen. Og for å ta den andre veien - du trenger heller IKKE å kjøpe billett til fortapelse eller helvete som det også kalles feilaktig.
Selvfølgelig ikke, og for oss ateister gir det heller ingen mening å prate om, det er som et Pokemon-univers, det vil ikke ha en dritt å si den dagen lyset slukkes for godt. Som alle andre eventyr, for den del.

Disqutabel

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.170
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23

Disqutabel

Disqutabel
Dette er ekstremt viktig. Religion og politikk må ALDRI røres sammen. Det ser vi i muslimske land. Saudi- Arabia m.fl. og når vestlige land også kjører på i samme stil så blir jeg skremt. "In God We Trust" Er det bare meg som ser likheten mellom talene til Ayatollahen i Iran og presidenten i USA? Skal vi fortsatt ha et fritt og godt samfunn så må vi gjøre alt vi kan for å holde religiøse bevegelser ute av Stortinget.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.918
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Dette er ekstremt viktig. Religion og politikk må ALDRI røres sammen. Det ser vi i muslimske land. Saudi- Arabia m.fl. og når vestlige land også kjører på i samme stil så blir jeg skremt. "In God We Trust" Er det bare meg som ser likheten mellom talene til Ayatollahen i Iran og presidenten i USA? Skal vi fortsatt ha et fritt og godt samfunn så må vi gjøre alt vi kan for å holde religiøse bevegelser ute av Stortinget.
Og av offentlige støtteordninger og ritualer.

Topp Bunn