Patricia Barber: Verse

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Innlegg
431
Antall liker
38
Torget vurderinger
17
Dersom du ikke allerede har gjort det; løp og kjøp!
Helt fantastisk musikk og god lyd.
:) :D ;D
 
I

Ivar Løkken

Gjest
Og når du bestiller, sørg for å få med deg "Companion" også. Et livealbum med like fantastisk musikk og lyd! Spesielt spor 3, "Like JT", er et absolutt "must" for alle audiofile.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei Ivar!
Er ikke "Black magic Woman" enda et hakk bedre da?
Jeg har ikke denne sjøl, men har hørt nevnte låt
(via Powerpoint sin cd)
Og den var herlig, skal nok ha den ja.

Mvh.KW
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
"Like JT" er mitt suverene favorittspor på dette albumet. Den svinger noe helt vanvittig, spesielt når trommisen blir solist. Men man skal ikke kimse av converversjonen av "Black Magic Woman" heller. Det er derfor "Companion" blir mer enn en bra låt, det blir et helstøpt og knakende godt album.
 

dHb

Fersking
Ble medlem
16.05.2002
Innlegg
2
Antall liker
0
Jø å fyse!
Skulle til å melde om det samme, men så at noen var kommet i forkjøpet!

Ikke akkurat overraskende at PB kommer med en utgivelse med fantastisk lyd/produksjon i tillegg til å ha bra musikk/sang, men OI!

Må høre mer, men spor 4 er hittil en av de store!

Anbefales jazzelskere mm på det sterkeste!

Mvh dHb
 

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
PB pleier jeg å følge opp , har samtlige bortsett fra denne siste . Hvilken stil har hun lagt seg på nå ? Den klassiske melodiøse eller mer rock inspirert ala Companion og Modern Cool ? Jeg håper flere har oppdaget Cafe Blue fra 94 . Typisk jazz er det ikke , typisk rock er det ikke , det er typisk Patricia Barber .
Ståle Krapyl (Tømmervik) liker å bruke den som demoplate , ihvertfall gjorde han det for meg når jeg nylig fikk en 3 timers demo av ML Odyssey . En givende begivenhet , nok stoff til å gi ut på Hi-Fi siden . Også fordi jeg ble meget godt ivaretatt denne gangen i denne butikken .
 
O

om.s

Gjest
Fant denne gamle tråden som tangerer en av mine absolutte favoritter når det gjelder kvinnelig vokal, som nevnt for noen år siden, løp og kjøp ;D

mvh
 
O

om.s

Gjest
Joda-har alle platene til Patricia jeg, kan varmt anbefales :)
Har også alle hennes 8 plater, forutenom de to første er resten på vinyl 45rpm/180gr og 200gr, men savner den siste på vinyl.
Tror ikke den er sluppet enda, men når den kommer på vinyl ;D

mvh
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Dersom du ikke allerede har gjort det; løp og kjøp!
Helt fantastisk musikk og god lyd.
 :) :D ;D
Istemmes! Kjempefin plate.

Og siden det er drittvær på havet og vi er tilbake i jazzbyen Molde, så burde det være en grei sak å finne "Companion" også ;)
 

tomashoi

Medlem
Ble medlem
26.05.2004
Innlegg
22
Antall liker
0
Sted
Råde
Flere av hennes er gitt ut på Mobile Fidelity labelen både på vinyl og sacd. Har vurdert og kjøpe de på vinyl, men er kostbare, dobble vinyl, og 3lp på 45rpm også.
Sjekk www.mofi.com
 
O

om.s

Gjest
Flere av hennes er gitt ut på Mobile Fidelity labelen både på vinyl og sacd. Har vurdert og kjøpe de på vinyl, men er kostbare, dobble vinyl, og 3lp på 45rpm også.
Sjekk www.mofi.com
Disse er i hus, men ikke sprettet enda, venter på rett anledning
;D ;D

mvh
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Bestilte Modern cool på bare jazz i Oslo - den ble visst vanskelig å få tak på........et eller annet med at noen andre enn Emi har overtatt rettigheter ???

Noen som har hørt live plata: a fortnight in France? Hvordan er den?

Jan Terje
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
439
Antall liker
172
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
A fortnight in France: Kjempebra og meget god lyd ihvertfall på LP
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Ok - de hadde den bare på cd (bare jazz) - den er bestilt.
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Kjøpte Liveplata fra Frankrike nettopp. Meget bra lydkvalitet og rundt 75% av låtene er toppers, dette er bra prosent til å være en hel CD hos meg...
 
O

om.s

Gjest
Kjøpte Liveplata fra Frankrike nettopp. Meget bra lydkvalitet og rundt 75% av låtene er toppers, dette er bra prosent til å være en hel CD hos meg...
Det er bare å velge blant damens 8 skiver, det finne sknapt noen svake selv om det selvsagt er noen som er sterkere, "a distortion of love" kan väre neste steg etter "verse" den er ikke noen typisk "lett" nybegynner skive.
En av mine favoritter denne damen...
mvh
 
S

smog

Gjest
Cafe Blue ;D Fy Fa... for en plate. Kjøpte den på platekompaniet i går. Lyd og musikk er bare fantastisk.
De som ikke har denne cden må bare " løp og kjøp"

Mvh
Smog
 
O

om.s

Gjest
Nesten av denne dama er kjøpbart, det er bare å ta for seg av hennes katalog, tror ikke du blir mindre skuffet....

mvh
 
S

smog

Gjest
Nei, har 6. Mangler Companion og Modern Cool.
Bør vel skaffe meg de også.

Mvh
Smog
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.753
Antall liker
10.548
Torget vurderinger
10
Kim skrev:
Dersom du ikke allerede har gjort det; løp og kjøp!
Helt fantastisk musikk og god lyd.
:) :D ;D
Enig, liker spesielt den "eat your words" ;D
 
Topp Bunn