Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    jano007 skrev:
    men fikk pris på en primare i21 vil den funke bra på patos?liker designet ber på primare en arcam
    Primare og Patos ble ikke det store for meg i hverfall.Liker du rytme,punch og energi i musikken så trenger ikke Primare være det rette.Jeg hadde Pre30/A31.2.
    Tok ikke så mye av som jeg hadde ønsket når musikken krevde det.Jeg følte det manglet en del engasjement.Forutenom det et veldig kompetent pre/power-sett.Helt klart meget bra,men ble ikke helt det jeg hadde tenkt meg.Passer meget bra til rolig musikk men ble ikke helt det store på rock og litt mer energisk musikk.Prøv I21 så finner du ut om det er noe for deg.


    Lykke til!
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    God kveld alle Patos venner. Har hatt lyric 302 før, men nå skal jeg ta steget opp til 402 etter en pause med noen fuglekasser fra Australia. Hva er deres inntrykk av vincent elektronikk og Patos?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Norum skrev:
    God kveld alle Patos venner. Har hatt lyric 302 før, men nå skal jeg ta steget opp til 402 etter en pause med noen fuglekasser fra Australia. Hva er deres inntrykk av vincent elektronikk og Patos?
    jeg må kanskje meld meg inn her :)
    jeg kjøpte meg nettopp et sett 410mkII som jeg hadde tenkt å parre med en vincent sp-331 norum,jeg har aldri hørt denne kombinasjonen men er rimelig sikke på at dette passer bra sammen.
    skal bruke dette som et nr 2 oppsett til litt mere rocka musikk,maggisene er ikke helt egnet til det formålet.
    skal holde deg oppdatert norum,eller kanskje du må holde meg oppdatert :D

    mvh
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som kan fortelle meg litt om symphonic III ? Har ikke hatt Patos før men klipsch rf7,chario ursa major samt dagens Hyperion 938
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Jeg har hatt symphonic 3 AMT i et par-tre år. Meget godt fornøyd med de.
    Noe spesielt du lurer på? Kjenner ikke til de høytalerne du nevner så kan ikke sammenligne desverre.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Da kan jeg melde meg inn som en Patos venn igjen ;) Mottok et par strøkne Lyric 402 MK3 nå nettopp :)
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Gratulerer!
    Jeg vil tro du er kjempefornøyd. Det er i hvert undertegnede. Jeg har riktignok supplert med Lyric subwoofer 10" og det lyder himmelsk med en Denon 2807. Dette oppsettet bruker jeg både til CD/radio og tv. Trøkk til tusen!. Kanskje vil noen si at bassen er bløt, men jeg liker den slik. Bassen gir musikk i kjelleren hvis du forstår meg!
    God helg!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Norum skrev:
    Da kan jeg melde meg inn som en Patos venn igjen ;) Mottok et par strøkne Lyric 402 MK3 nå nettopp :)
    Velkommen tilbake i gjengen. Her du hører hjemme vettu :)
    Gratulerer så mye med nye høyttalere.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hører rykter om at Roar har ladet batteridrillen ;)
    Har ikke snakket med ham ennå, men det kan virke som at han er i så smått i gang igjen.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    thomand skrev:
    Norum skrev:
    Da kan jeg melde meg inn som en Patos venn igjen ;) Mottok et par strøkne Lyric 402 MK3 nå nettopp :)
    Velkommen tilbake i gjengen. Her du hører hjemme vettu :)
    Gratulerer så mye med nye høyttalere.
    Takk skal du ha thomand :) Godt å være tilbake :D
     

    Palace

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    761
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    Norum skrev:
    God kveld alle Patos venner. Har hatt lyric 302 før, men nå skal jeg ta steget opp til 402 etter en pause med noen fuglekasser fra Australia. Hva er deres inntrykk av vincent elektronikk og Patos?
    Jeg brukte SP-331 og 402 sammen før i tiden og det låt helt fabelaktig! Anbefales!
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Palace skrev:
    Norum skrev:
    God kveld alle Patos venner. Har hatt lyric 302 før, men nå skal jeg ta steget opp til 402 etter en pause med noen fuglekasser fra Australia. Hva er deres inntrykk av vincent elektronikk og Patos?
    Jeg brukte SP-331 og 402 sammen før i tiden og det låt helt fabelaktig! Anbefales!
    Bruker Shengya SP-333 (samme som vincenten) på mine 402 nå :) Meget godt fornøyd med det;)
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Hva slags spikes bruker patos folket under smykkene sine? Noe å anbefale? :)
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Norum skrev:
    Hva slags spikes bruker patos folket under smykkene sine? Noe å anbefale? :)
    Jeg bruker Soundcare M8. Du vil se at det er gjenger under høytalerne for soundcare.
     

    picpac

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2006
    Innlegg
    123
    Antall liker
    0
    Det bruker jeg også under mine lyric 402 mk3.

    Har også investert i ny forsterker, byttet fra Copland 305 pre og Parasound A21 effekt til Chapter Precis mk II.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Har brukt soundcare før på lyric 302, så det blir vel det også på 402 også. Ble også anbefalt Tema Isolator dempeputer. Noen som har prøvd disse?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Jeg benyttet også soundcare på mine nå solgte L401.
    Spikesene kom forresten i en EC-emballasje den gang da...
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Har tidligere brukt soundcare på mine symphonic 3 AMT.
    Bruker nå Holfi dempeputer som fjernet en viss hardhet i mellomtonen.
    Bytter ikke tilbake.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Hvor får man kjøpt disse Holfi dempeputene?:)
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Vet faktisk ikke, jeg har fått dem.
    Men tror ikke typen dempepute er kritisk. Tema isolator eller VT feet som selges hos hifiklubben, eller andre tilsvarende gjør nok jobben de også. Pass bare på at du får puter tilpasset vekten på høytalerne.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Jeg vurderer et forsterkerbytte nå som skattekronene ankommer snart:) Er i grunn godt fornøyd med "vincenten" min, men jeg ønsker å gå over til en integrert for å spare litt plass i hyllene. Noen som har et forslag til en integrert som passer lyric 402 godt? Tenkte et budsjett på ca 10K brukt:)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Norum skrev:
    Jeg vurderer et forsterkerbytte nå som skattekronene ankommer snart:) Er i grunn godt fornøyd med "vincenten" min, men jeg ønsker å gå over til en integrert for å spare litt plass i hyllene. Noen som har et forslag til en integrert som passer lyric 402 godt? Tenkte et budsjett på ca 10K brukt:)
    hei andreas

    synes du burde se litt på denne,Xindak XA6950 er vel kjent nok av de fleste her på sentralen.
    ligger en på finn til en grei penge.

    mvh
     

    Vedlegg

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Takk for tips folkens :) Hvem er det som egentlig er forhandler av Arcam i norge nå? Hørte noe om at det var hifiklubben, men finner ingenting på hjemmesiden?
     

    trebla2

    Medlem
    Ble medlem
    17.02.2008
    Innlegg
    43
    Antall liker
    1
    Hva med electrocompaniet prelude 100 watter.spiller kjempe sammen med 402.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    trebla2 skrev:
    Hva med electrocompaniet prelude 100 watter.spiller kjempe sammen med 402.
    Electrocompaniet skal helt klart også være med i vurderingen :)
     

    trebla2

    Medlem
    Ble medlem
    17.02.2008
    Innlegg
    43
    Antall liker
    1
    Så reklame fra soundgarden.tilbud på prelude pi2 i begrenset antall.
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Hadde skattepenga vært inne i morgen så hadde jeg vel ikke vært i tvil.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Da var det gjort. Har fått tak i symphonic 4, gleder meg som en unge til å få den opp sammen med min siste generasjon aw250. Noen som har hørt den kobinasjonen og kan gi noen tilbakmeldinger? Kjempe fornøyd var jeg med symphonic 2, men hadde planer om sub. Alt dette ble lagt på is da jeg kom over symphonic 4, da gidder jeg ikke sub løsningen. Tror dette vil bli lettere å få til å spille enn med sub til symphonic 2?
    Ellers har jeg selv erfart og hørt at Patos og Companiet er meget god match.

    Maxmekker
     

    Nikko

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.03.2004
    Innlegg
    65
    Antall liker
    0
    Jeg har bryston som jeg bruker symph. 4 ok match, men min erfaring er de er strømtørste, men forsterkere som er litt mørke i klangen passer godt på disse, 250 får nok kjørt seg. Men en vanvittig god høytaler, hadde gallo ref3,1 før, de hadde ikke sjans mot symph 4.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    maxmekker skrev:
    Da var det gjort. Har fått tak i symphonic 4, gleder meg som en unge til å få den opp sammen med min siste generasjon aw250. Noen som har hørt den kobinasjonen og kan gi noen tilbakmeldinger? Kjempe fornøyd var jeg med symphonic 2, men hadde planer om sub. Alt dette ble lagt på is da jeg kom over symphonic 4, da gidder jeg ikke sub løsningen. Tror dette vil bli lettere å få til å spille enn med sub til symphonic 2?
    Ellers har jeg selv erfart og hørt at Patos og Companiet er meget god match.

    Maxmekker
    Har hørt symphonic 4 sammen med AW 120 og AW 400. Det var en meget fin match. Har hørt dette hjemme hos den lokale hifi pusheren der hvor jeg bor (skien).
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Jeg kunne godt tenke meg den nye Denon AVR 4310 som kommer nå i sommer. Den har Audyssey DSX som innebærer at en kan bruke inntil 7 høytalere i front avpasset med mikrofon. Spørsmålet mitt er om Patos Lyric 102 og 202c kan brukes mot vegg. Jeg tenker da på bassporten som kommer inn mot vegg. Er det noen som kan si noe om dette?
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt meg patos lyric 401.

    trenger hjelp til forsterker ønske.

    har vincent sv-233 i kikkerten eller Hegel H200.

    noen som har noen innspill?

    mvh jan ove
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Jeg ville brukt en forsterker som du kan biampè eller en forsterker som Hegel som har kraft i seg. Jeg selv bruker biamp på en Denon 2807. Det går utrolig bra, med selvfølgelig Patos Lyric 10" sub. Den må være med.
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    har hørt rykter om at hegel skal være litt skarp eller skjærende i de høye tonene.stemmer det?eller vil det passe perfetk med patos som er ganske mørk å fyldig i lyden.?

    ossen patos bruker du på denon foresten?så det lå en 3802 på avforum til salgs.ville denne ha passa bra eller?
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Vanskelig å råde deg til hva du bør kjøpe. En god forsterker er dyr. Hifiklubben har lagersalg for hele landet. Her er sikkert et godt utvalg for deg. Ellers kommer 10 serien (2010) av Denon nå i sommer. De selger også nå ut 8 serien 2008/9 modeller i disse dager til svært gunstige priser. Jeg selv har Patos Lyric 402 Mk III. Jeg er sikker på at dine 401 spiller utrolig bra så en god forsterker er nok på sin plass.
     

    jano007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    130
    Antall liker
    2
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    sånn som det ser ut nå havner jeg nok på en hegel h200 å en cdp2 fra hegel.

    tror det kan bli bra med kimber kabling..

    tror ikke jeg vil kjøpe hjemmekino forsterker for det får jeg aldri utnytta helt heller..

    401 har fyldig og bra lyd..gleder mge bare til å få ny forsterker.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    jano007 skrev:
    sånn som det ser ut nå havner jeg nok på en hegel h200 å en cdp2 fra hegel.

    tror det kan bli bra med kimber kabling..

    tror ikke jeg vil kjøpe hjemmekino forsterker for det får jeg aldri utnytta helt heller..

    401 har fyldig og bra lyd..gleder mge bare til å få ny forsterker.
    Patos og hegel har jeg ekstremt dårlig erfaring med, men 01 og 200 har jeg ikke hørt sammen. Håper det funker.
    401 er en høyttaler jeg liker veldig godt. Ikke så gjennomsiktig og oppløst som mer moderne høyttalere, men deilig musikalske og lette å like. Godt trøkk har de også :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn