Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Jeg har nettopp fått meg L 402. Hørte jeg gratulasjoner! De er fantastiske. Men jeg må ha noen spikes. Tenkte litt på soundcare superspikes, Men lurer litt på gjengestørrelse på høytalerne. Er det M6? Forslag til andre spikes?
    ::)
    Jeg har hatt gode erfaringer med soundcare, andre sverger til bcd cones.
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Jeg har hatt gode erfaringer med soundcare, andre sverger til bcd cones.
    Takker for svar! Hvis jeg skulle gå for Soundcare? Du skulle ikke vite dim på skruen?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar! Hvis jeg skulle gå for Soundcare? Du skulle ikke vite dim på skruen?
    Soundcare får du også i en versjon som skal limes med dobbeltsidig tape. Ellers så er det flere Patos forhandelere som også selger Soundcare. Her jeg bor (Grenland) så selger Strandberg kjeden Patos og Soundcare
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Du må gjerne sjekke ut om han skal selge den å pris. Den så interesant ut.
    Hei igjen. Han skulle selge den ja. 8500,-.
    Send meg en PM hvis du er interessert, så skal du få telefonnr
    Han har en matchende pre også hvis det skulle være interessant.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Takker for svar! Hvis jeg skulle gå for Soundcare? Du skulle ikke vite dim på skruen?
    Patos Lyric M8.

    Hadde de til å lime på mine basic, bedre resultat med de til og skru.
     

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Patos Lyric M8.

    Hadde de til å lime på mine basic, bedre resultat med de til og skru.
    Takk skal du ha. Jeg tror jeg bestiller disse. Jeg har brukt vanlige spikes før og det sliter på gulvet når noen "klarer/prøver" å flytte på høytalerne.
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Hei igjen. Han skulle selge den ja. 8500,-.
    Send meg en PM hvis du er interessert, så skal du få telefonnr
    Han har en matchende pre også hvis det skulle være interessant.
    Hei har sjekka mer om forsterkeren den er ikke klasse A
    som jeg av en eller annen grunn skal ha.
    Så det blir vel Vincent monoblokker.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Leker med tanken om sub om dagen, veit det har vært snakket litt om før. Noen som har erfaringer og komme med?
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    havar:

    Med 402 mener jeg at det var vanlig å bare bytte ut det ene bass/mellomtone elementet. Men jeg opplevde høyttaleren som mere lineær når begge ble byttet. Vet ikke hva som er praksis med 502, men en mail til Bengt/Roar på Patos ville nok gi deg ett oppklarende svar...
    Kanskje det hadde vært en idé. Det ene elementet er skiftet ut allerede (MkII), og nå delefilteret (MkIII). Det gjenværende originale basselementet er kanskje synderen.

    Jeg rotet i skuffen min her en dag, og fant et par elektrolytter på 16uf. Disse kortsluttet jeg bassene med, og opplevde straks et ryddigere lydbilde. Det kan hende at 16uf er litt mye, så om jeg snubler over andre verdier, vil jeg prøve også disse. Noen andre som har testet dette?
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Sv: Patos`s venner

    Da har jeg vært og lånt en Cambridge 740C cd spiller til test i helga... han i butikken skjønte ikke at jeg ville teste før kjøp men men...
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Sv: Patos`s venner

    Hei folkens!

    Har lagt inn dette før men det er blitt borte..
    Er blitt lykkelig eier av symphonic III mk2 og klarer ikke få tid å spille nok ;D
    Har Primare a30.1 og d30.2 men har hørt på Sugden a21se forsterker og spiller og fikk hakeslepp. Noen komentarer før oppgraderingstrollet tar meg ;)

    Ellers veldig nyttig tråd å lese gjennom!!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sv: Patos`s venner

    Sting skrev:
    Hei folkens!

    Har lagt inn dette før men det er blitt borte..
    Er blitt lykkelig eier av symphonic III mk2 og klarer ikke få tid å spille nok ;D
    Har Primare a30.1 og d30.2 men har hørt på Sugden a21se forsterker og spiller og fikk hakeslepp. Noen komentarer før oppgraderingstrollet tar meg ;)

    Ellers veldig nyttig tråd å lese gjennom!!
    Grattis med konge høyttalere.
    Jeg likte også svært godt sugden a21se sammen med symphonic, men prøv også en unison research unico se med tilhørende spiller.
    Hvilken av disse som er best tror jeg er en håpløs problemstilling, for begge deler spiller IMO i særklasse (Forbehold om at unison må ha bedre rør enn de som står i orginalt).
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sv: Patos`s venner

    Off topic, men sykkelen er nypolert og "nesten" klar for sesongen:

     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Sv: Patos`s venner

    Ser jo fin ut den plastikk raceren. Men jeg er helt sikker på at de Patosene dy byttet til fordel for den grønne raceren, låter mye mer behagelig ;D Nå som Ps Audio PCA-2 pre ampen er på plass og med komplett synergistic signal kabler, så låter det helt fantastisk nå. Nå tørr jeg ikke bytte de ut, for det kan vel ikke låte særli mye bedre enn dette. Like overrasket hver gang jeg spiller, fa... hvor bra dette er. Eneste jeg savner er vel litt mere trykk i bunnen av frekvens kurven. En sinna 10 eller 12 tommer må det vel bli i løpet av sommeren. Takk thomand for at du solgte meg disse Symphonic II AMT !!! 8) :eek:
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Sv: Patos`s venner

    Leikis. skrev:
    Ser jo fin ut den plastikk raceren. Men jeg er helt sikker på at de Patosene dy byttet til fordel for den grønne raceren, låter mye mer behagelig ;D Nå som Ps Audio PCA-2 pre ampen er på plass og med komplett synergistic signal kabler, så låter det helt fantastisk nå. Nå tørr jeg ikke bytte de ut, for det kan vel ikke låte særli mye bedre enn dette. Like overrasket hver gang jeg spiller, fa... hvor bra dette er. Eneste jeg savner er vel litt mere trykk i bunnen av frekvens kurven. En sinna 10 eller 12 tommer må det vel bli i løpet av sommeren. Takk thomand for at du solgte meg disse Symphonic II AMT !!! 8) :eek:
    Når får vi se dem i pianogloss???

    PK
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Sv: Patos`s venner

    Hmmmm, ja det var det ja. Klarer ikke en kveld uten lyd vuttu ::)
    Er bare det at jeg har for mange prosjekt på gang for tiden, og det er hektisk på jobben for tiden. Og for ikke å snakke om alt som skal gjøres med hus å hage osv, men skal vel få presset det inn en kveld. For jeg ser veldig frem til å få de i rett farge selv også. Jeg får bare nyte go lyden fra de så lenge.
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Sv: Patos`s venner

    Riktig prioritering det imo!
    nyt musikken!

    PK
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Sv: Patos`s venner

    Leikis:
    Tror det er flere av oss som ser frem til å se Symphonic i High Gloss Black :) Men skjønner godt at du vegrer deg for å koble ned ;)

    Thomand:
    Får du kjørt noe på napalm-knallerten eller? ;D HiFi abstinensen må vel begynne å gjøre seg gjeldende nå? :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sv: Patos`s venner

    Leikis. skrev:
    Ser jo fin ut den plastikk raceren. Men jeg er helt sikker på at de Patosene dy byttet til fordel for den grønne raceren, låter mye mer behagelig ;D Nå som Ps Audio PCA-2 pre ampen er på plass og med komplett synergistic signal kabler, så låter det helt fantastisk nå. Nå tørr jeg ikke bytte de ut, for det kan vel ikke låte særli mye bedre enn dette. Like overrasket hver gang jeg spiller, fa... hvor bra dette er. Eneste jeg savner er vel litt mere trykk i bunnen av frekvens kurven. En sinna 10 eller 12 tommer må det vel bli i løpet av sommeren. Takk thomand for at du solgte meg disse Symphonic II AMT !!! 8) :eek:
    Takk for det. Den begynner ihvertfall å ligne på noe. Og lyden er faktisk hi-end i sykkelen også. Effektanlegg helt fram vettu ;D ;D

    Takker for handelen ja. Tenkte nok du ville bli fornøyd ja ;)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sv: Patos`s venner

    Raist skrev:
    Thomand:
    Får du kjørt noe på napalm-knallerten eller? ;D HiFi abstinensen må vel begynne å gjøre seg gjeldende nå? :)
    Har desverre ikke fått kjørt så mye som ønsket. Måtte vente så sinnsykt lenge på noen deler, + at nå tar skole all tiden.
    Har ikke hatt tid til noen hifi-abstinenser enda, men tenker jeg får meg en på trynet til høsten ja ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Sv: Patos`s venner

    Hehe, får ønske deg en fin sesong på sykkel...! Kjesker veldig på MC selv for tiden, men burde vel kanskje begynne med å ta lappen ;D

    Mtp. høsten og HiFi abstinenser, så er det bra det ikke er så lange veien til Rigetjønn! ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    picpac

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2006
    Innlegg
    123
    Antall liker
    0
    Sv: Patos`s venner

    Da har jeg bestilt meg Patos L-402 mkIII, så da kan jeg vel kanskje bli en venn jeg også :)

    Ang MC, ringt for å høre på MC lappen i går, jeg kunne få time i 2009 :eek:
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Sv: Patos`s venner

    Grattis med en kjempehøyttaler og velkommen i klubben ;D
    Hva skal du kjøre av elektronikk? Og husk laaang innspillingstid på disse (ja jeg vet jeg gjentar meg selv :))

    Ang. MC lappen slår jeg deg med ett år..... Kunne begynne til neste år ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sv: Patos`s venner

    Grattis med nye høyttalere picpac. :)

    Hva er vel livet uten patos og MC ;D ;D

    2009!! Det var ikke småtteri til ventetid. Kjipt.
     

    picpac

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2006
    Innlegg
    123
    Antall liker
    0
    Sv: Patos`s venner

    Takker for det.

    Av elektronikk kjører jeg nå Usher CD-1 -> Denon AV 2807 -> Oberon 6.1
    Men er litt på utkikk etter en pre med "ht" inngang eller hva man vil kalle den, slik at jeg får begge verdner. Er også sugen på å prøve en annen effekt.

    Her er et bilde av oppsettet mitt, et par mnd gammelt, så ec 4.7 er solgt. Ble for lite innganger på den.

     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Sv: Patos`s venner

    Grattis med Patos, jeg e ivertfall overbevist. Kan takke thomand for det ;D
    Jeg har mc lappen, den tok jeg i 2001 :p
     

    picpac

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2006
    Innlegg
    123
    Antall liker
    0
    Sv: Patos`s venner

    Angrer på jeg ikke tok den tidligere jeg.
    Må man ta hele pakka selv om man har sertifikat på bil? Tenker på det trafikale grunnkurset f.eks (det kom etter jeg hadde tatt billappen).

    Noen som har testet Parasound A-21 på Patos (fortinnsvis lyric serien)?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Sv: Patos`s venner

    Det der så virkelig bra ut picpac!! :D

    Thomand: Hadde du erfaring med Opera Consonance?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Sv: Patos`s venner

    Litt. Har hatt cd 2.2 og den integrerte ref 150. Spilleren var ganske god, men forsterkeren var ikke bra i mine ører. Ekstremt mørk tonalt, sånn at ingenting hørtes ekte ut, og samtidig var den ganske hard i mellomtonen. Godt trøkk i bunn.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Sv: Patos`s venner

    Ok takk! Er på utkikk etter rørpre etter hvert.. Må sondere terrenget litt :)
     

    picpac

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2006
    Innlegg
    123
    Antall liker
    0
    Sv: Patos`s venner

    Da her jeg fått trikset til så jeg kan begynne på MC lappen i juni, i steden for i 2009
    ;D ;D ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Sv: Patos`s venner

    hehehe, grattis!! Da slår du meg med ett år ;D
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Sv: Patos`s venner

    Da ble det Sugden A21 SE og CD21 SE, ufattelig bra lyd med Symphonic III. Hadde ikke trodd det var mulig at de var så mye bedre enn Primare anlegget jeg hadde men sånn er det bare ;D. Det spiller med et utrolig fundament og super kontroll, anbefales på blå resept ;). Noen erfaring med strømkabler eller er det bare tull?
    Ps prøv med trøsykkel heller, har en Look 585, det er livet det hehe..
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Sv: Patos`s venner

    Når det kommer til kabler mener jeg skjerming skjerming skjerming er viktig !!!

    Er det Symphonic III med AMT du har som låter så supert på Sudgen ??
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Sv: Patos`s venner

    Sting skrev:
    Da ble det Sugden A21 SE og CD21 SE, ufattelig bra lyd med Symphonic III. Hadde ikke trodd det var mulig at de var så mye bedre enn Primare anlegget jeg hadde men sånn er det bare ;D. Det spiller med et utrolig fundament og super kontroll, anbefales på blå resept ;). Noen erfaring med strømkabler eller er det bare tull?
    Ps prøv med trøsykkel heller, har en Look 585, det er livet det hehe..


    Moro at flere får opp øynene opp for Sugden A21SE. Den skulle passe godt til Patos Symphonic (jeg selv er ikke er noe Patos fan). Forøvrig synes jeg det er spesielt forsterkeren som skiller seg ut.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Sv: Patos`s venner

    Hvordan får du skjermet skikkelig da Leikis?
    Ja Symphonic III mk 2, synes cd-spilleren spiller utrolig detaljert og forsterkeren har masse krefter og øse av på tross av bare 2x 40 w i 4 ohm. Skjønner ikke helt det der klasse A greiene må jeg innrømme...
    Nå er det tilogmed gøy å spille musikk jeg ikke før likte fordi lyden er så mye bedre :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Sv: Patos`s venner

    Sting skrev:
    Skjønner ikke helt det der klasse A greiene må jeg innrømme...

    Watt sier mest om hvor høyt du kan spille. Det er strøm som må til når motstansen er lav. Klasse A jobber for fullt hele tiden og har alltid mye strøm tilgjengelig.
    Dessuten er det sikkert mange som ikke vet hvor få watt som er i bruk ved vanlig lyttenivåer ved middels følsomhet på høyttalerne.

    Sugden spiller som en 200w klasse B inntil den klipper i øvre mellomtone.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Sv: Patos`s venner

    Grattis, Sugden på SIII funker nok bra. Den var en het kandidat for meg også, men endte opp med AVI istedet, mest fordi det dukket opp en til grei pris på rett tidspunkt. Innbiller meg at disse to, til tross for forskjellig konstruksjon, innehar mange av de samme kvaliteter.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Sv: Patos`s venner

    Sting skrev:
    Hvordan får du skjermet skikkelig da Leikis?
    Ja Symphonic III mk 2, synes cd-spilleren spiller utrolig detaljert og forsterkeren har masse krefter og øse av på tross av bare 2x 40 w i 4 ohm. Skjønner ikke helt det der klasse A greiene må jeg innrømme...
    Nå er det tilogmed gøy å spille musikk jeg ikke før likte fordi lyden er så mye bedre :)
    Skjermet bra får du ved å kjøpe kabler som er skikkelig skjermet. Mye å velge i der ute, jeg har blitt hekta på Synergistic Research med aktiv skjerming. Har komplet signal kabling med aktiv skjerming blir nokk høyttaler kabler i løpet av skatt pengene. Så får jeg ta strøm kablene etterhvert.
    Er ellers litt nysjerig på cd spiller, da jeg har en mistanke om at det er det svakeste leddet mitt nå. Men rimelig blank på hva jeg skal velge om det ikke dukker opp en veldig billig McIntosh MCD-201 da. Må være en cd med varme i klangen og stor og luftig, med bra drag i bassen, og matche bra til Ps Audio da ::)
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    575
    Antall liker
    483
    Sted
    Longnose
    Vil bare minne på at av centeret i sørlandsparken i kristiansand har 20% på patos om dagen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn