Forsterkere Pass vs Hypex

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Skulle ikke disse forsterkerne kobles opp på apekister?
Hva er problemet, enn kommer jo ikke mål med det.....



Kompromiss kompromiss kompromiss.



:rolleyes:
Husker en akustiker og hornmann sa følgende til meg da jeg fortalte han at min Crown XTi2000 låt som piggtråd oppover i frekvens: "Then you have shitty speakers".
Hans poeng var at med virkelig gode høyttalere (høysensitive horn i hans øyne), så spilte forsterkeren så og si null rolle.
Ser ikke vekk ifra at det er noe i det, selv om det trolig er litt overdrevet.

The average self-proclaimed audiophile has it all backwards. We all need to spend time/money on the ROOM, then the SPEAKERS, then the amplification.
 

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Hva med Crown PA-forsterkere? Noen som har testet disse til biamping?

Link

Eller forresten, det ble litt off-topic relatert trådoverskrift. :)
 
Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Enig med deg Hi-Fi akustikk, i det du nevner som entone bass - forferdelige monotome greier! Jeg har som Synkrolux også elbass, kan være vi (selvfølgelig også andre!) vet et og annet om at at god bassgjengivelse absolutt ikke er entone. Og ofte et trist kapittel over et stereoanlegg når en selv har vært på live konsert eller latt sine egne fingre leke seg på strengene. Hehe, jeg har en Hartke 350 Watt basskombo i stua, skal si den med sine fire 10" genererer lyd så stereoanlegget fortoner seg som en Tandberg TP41 i forhold - som faktisk var en råbra reiseradio.
 

permorten

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.10.2005
Innlegg
3.615
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
5
Hva med Crown PA-forsterkere? Noen som har testet disse til biamping?

Link

Eller forresten, det ble litt off-topic relatert trådoverskrift. :)
Crown har mange modeller, K2 er vel ikke pa, men studio og den er nok meget bra. Har selv et par xti4000; ok , men har en følelse av at de heller ikke er noe mer ( har aldri sammenlignet direkte med annet) , men lettvint da med innebygd dsp, dsp`n er for øvrig litt enkel ( med faste q verdier) viftene går aldri ( positivt) . Crown i-Tech er derimot et skikkelig monster som du aldri får til å slippe taket , den har også en ordentlig dsp. , men dessverre litt ivrige kjølevifter.

mvh
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.300
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
skal man ha Crown er det studio reference som gjelder og intet annet
mvh
Leif
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.475
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Fra nettet:
Crown recommends the Xti series as a replacement. It does have a fan, but doesn't kick in until 53 degrees centigrade. Unless you're runnng low impedance speakers it probably will never kick in. Once nice thing is it is much cheaper than the K series (and lighter too), and is still Made in the good old US of A.
 
Sist redigert:

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Er godt fornøyd med min Crown XTi2000 til suber. Har foreløpig aldri sammenlignet med noe annet, men låter stramt og definert så lenge man har kontroll på bassen i rommet. Viftene går aldri på mine litt høysensitive bandbasser.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Alle dere som har så sterke meninger rundt Hypex VS Pass, har dere testet begge deler og i såfall på hva?
Og dersom dere selv ikke har testet begge deler, hvorfor så sterke meninger?
Jeg er nysgjerrig på begge forsterkerene og kunne tenke meg noen seriøse og velbegrunnede svar og meninger.
Jeg har testet begge deler. Som biampinging i topp/bunn og som kun ren bassamp og annen forsterker oppover.
Jeg bruker F5 nå.
jeg hørte begge og konklusjonen er Ncore ikke var i nærheten av og kontrollere dine 2 ganger 2 15 tommere. det var synd.
 
Topp Bunn