Forsterkere Pass vs Hypex

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.300
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
spørs på budsjett, ambisjonsnivå og hva du skal drive
 
D

Desillusjonert

Gjest
Alle dere som har så sterke meninger rundt Hypex VS Pass, har dere testet begge deler og i såfall på hva?
Og dersom dere selv ikke har testet begge deler, hvorfor så sterke meninger?
Jeg er nysgjerrig på begge forsterkerene og kunne tenke meg noen seriøse og velbegrunnede svar og meninger.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Det er ikke så veldig vanskelig å forstå ymir. En nøytral forsterker med super lav forvrengning, uavhengig av type og prinsipp, er mer eller mindre ikke hørbar og forsterker signalet. En forsterker med tydelig hørbar forvrengning vil tilføre noe.

Hva som kommer best ut er helt avhengig av oppsett og musikk. Derfor er løsningen alltid å prøve selv. Låter det umusikalsk med en transparent forsterker, så kan det like gjerne være noe i oppsett som avdekkes. Jeg synes det er et godt tegn når noen spør deg både en og to ganger om du bruker rørbuffer og forsterkeri er svært nøytralt og det mange betegner som klinisk og kaldt. :)

For oss som sitter med aktive oppsett og EQ for hånden, så er ofte noe nøytralt å foretrekke da justeringsmulighetene er store. Ikke dermed sagt at jeg ikke kommer til å eksperimentere med tilføring av harmonisk forvrengning en gang, men det blir nok mer eventuelt noe som brukes til svært dårlige innspillinger.

Til bassbruk og under 100 Hz, så vil du uansett neppe oppleve en klasse D forsterker som "steril". Det frekvensområdet er nok for lavt for en slik opplevelse. Klasse D vil gi deg kontroll og stram bass. Skal du ha pløsete og oppblåst bass, må du derimot velge noe annet
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.300
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Quote Orso:
Til bassbruk og under 100 Hz, så vil du uansett neppe opplever en klasse D forsterker som "steril". Det frekvensområdet er nok for lavt for en slik opplevelse. Klasse D vil gi deg kontroll og stram bass. Skal du ha pløsete og oppblåst bass, må du derimot velge noe annet
Unquote

dette ville jeg nok trodd på for noen år siden, men etterhvert som bass-systemet har blitt bedre, begynner jeg å bli mere og mere uenig!
spesielt etter at SUB horna kom på plass og alt er justert opp ifht rommet, blir jeg sjokkert hver gang jeg spiller, over hvor mye systemet differensierer i bassen, og husk at da snakker vi 24dboktav aktiv lavpass deling på 75Hz
skal vedde på at Sluket opplever det samme på sine SLOBS
mvh
Leif
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
Hei

Er det riktig forstått at både "Sluket" og "LMC" mener at Hypex,Ncore er uegnet som musikkformidler?
Hvor har du det fra??

Bare et inntrykk jeg har,mulig jeg har husket og tolket noen innlegg i andre tråder feil.
Spør bare da jeg har lyst å biampe høyttalerne med ett eller annet i bassen,100 Hz og nedover.
Liker ikke "steril" og uengasjerende lyd.
Hype Ex, N kår, hva det nå heter alt sammen er vel og bra til sitt bruk/konsept men derfra til bastant å kaste vrak på alt annet og på en arrogant måte ta avstand fra beviselig gode skikkelige forsterkerkonstruksjoner av mere ordinære typer er en holdning jeg ikke identifiserer meg med og vitner om reell mangel på erfaring og respekt for andre menneskers ærlige arbeid.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Alle dere som har så sterke meninger rundt Hypex VS Pass, har dere testet begge deler og i såfall på hva?
Og dersom dere selv ikke har testet begge deler, hvorfor så sterke meninger?
Jeg er nysgjerrig på begge forsterkerene og kunne tenke meg noen seriøse og velbegrunnede svar og meninger.
Jeg har testet begge deler. Som biampinging i topp/bunn og som kun ren bassamp og annen forsterker oppover.
Jeg bruker F5 nå.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
spørs på budsjett, ambisjonsnivå og hva du skal drive

Bruker Belles 350a ref/28a ref

skal drive disse:Pastorale | hifi.amicale.net , konstruktøren bi/tri-ampet med Rowland.

pris.under 10 Kkr

Biampet noen Reference 3a en gang med svært så tilfredstillende resultat.
 
Sist redigert:
D

Desillusjonert

Gjest
Jeg har testet begge deler. Som biampinging i topp/bunn og som kun ren bassamp og annen forsterker oppover.
Jeg bruker F5 nå.
Testet på hva og hva er sammenligningsgrunnlaget?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.865
Antall liker
10.699
Torget vurderinger
10
Quote Orso:
Til bassbruk og under 100 Hz, så vil du uansett neppe opplever en klasse D forsterker som "steril". Det frekvensområdet er nok for lavt for en slik opplevelse. Klasse D vil gi deg kontroll og stram bass. Skal du ha pløsete og oppblåst bass, må du derimot velge noe annet
Unquote

dette ville jeg nok trodd på for noen år siden, men etterhvert som bass-systemet har blitt bedre, begynner jeg å bli mere og mere uenig!
spesielt etter at SUB horna kom på plass og alt er justert opp ifht rommet, blir jeg sjokkert hver gang jeg spiller, over hvor mye systemet differensierer i bassen, og husk at da snakker vi 24dboktav aktiv lavpass deling på 75Hz
skal vedde på at Sluket opplever det samme på sine SLOBS

mvh
Leif
Jeg har hørt begge systemene (i beta fasen) og kan underskrive på det :)
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.865
Antall liker
10.699
Torget vurderinger
10
Jeg har testet følgende "sammenlignbare" forsterkere på mine dipolbasser

DP 6.4P 250 watt
Lyngdorf SDA2175 200 watt
Adcom 200 watt
Malmin 2x50 watt klasse A med power som en 200 watter (2x500 VA, 200000 Uf og et fotballag med transistorer på hver side)

Mener bestemt at jeg hører forskjell på disse
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.536
Antall liker
102.881
Torget vurderinger
23
Kanskje du har for dårlig oppløsning på høyttalerne for å kunne detektere forskjellene på en ordentlig måte?
 
S

Syncrolux

Gjest
Til bassbruk virker det rimelig borkastet med så dyr forsterker som Ncore eller F5.
Jeg savner argumentasjon for hvorfor du mener man kan bruke en rimligere/dårligere forsterker i bassen?
Dårligere oppover i frekvens, men ikke i bassområdet. Bruno Putzeys sier f.eks det ikke er forskjell på Ncore og de billigste UcD til bassen. Det samt en rekke tilbakemeldinger duger for meg. Du kan ta en titt på målinger og se om det gir deg noe svar.
Hvis du ser på f.eks Hypex Ncore vs UcD, så vil du jo se at førstnevnte måler betydelig bedre - også i bassområdet. UcD er også "like dårlig" over hele frekvensområdet, da forvrengningen er like stor over hele frekvensområdet.

Argumentet ditt er fortsatt bare en påstand uten fakta å backe det opp med.
 
M

MusicBear

Gjest
Jeg slutter meg til det du her sier LMC:
...i tillegg bør bass systemet har stort membran areal, kort slaglengde og stor motor(kraftig magnet)
er det i tillegg arrangert som en linjekilde fra gulv til tak, skulle det meste være på stell
imo
mvh Leif


Skal bygge hus etter hvert, har tenkt å bygge bass system inn i muren inne i stua, klarer ikke slippe taket på "synet" av 15 eller 18" elementer som gjengir dyp/uanstrengt/tørr bass med salglengde så kort at man knapt ser det. Den bare er der, og gir fot, eller live følelese.

Således tenker jeg 4 stk. 15 eller 18" elementer. Samtidig som jeg ikke tviler et sekund på at elementer fra gulv til tak er en bra løsning.
Men, jeg kan av økonomiske årsaker ikke fylle opp med så mange så store elementer!?!? Tenker jeg.
Ei heller har jeg lyst til å fylle opp med 12 elementer - tenker jeg!?!? Tenker jeg.

Jeg var hjemme hos han svenske platespeillerguruen (han døde i fjor/forfjor, husker ikke navnet, han med bl.a. disse tangential "greiene" som gikk i glassrør bortover platespilleren), som hadde basshorn som komm opp fra kjelleren bak sofaen. Spalten så ut som et lufteanlegg for sentralfyr, mange meter bredt og helt inntil bakveggen i stua bak sofaen. Han hadde støpt horna selv, og det satt to "pingleelementer" i kjelleren som laget bass der oppe som var UMULIG å høre hvor den kom fra. Men, den var der. Hovedhøyttalerne satt forresten inntil sideveggene, og brukte altså veggene i sin lydspredning, dette også umulig å høre hvor lyden kom fra.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Quote Orso:
Til bassbruk og under 100 Hz, så vil du uansett neppe opplever en klasse D forsterker som "steril". Det frekvensområdet er nok for lavt for en slik opplevelse. Klasse D vil gi deg kontroll og stram bass. Skal du ha pløsete og oppblåst bass, må du derimot velge noe annet
Unquote

dette ville jeg nok trodd på for noen år siden, men etterhvert som bass-systemet har blitt bedre, begynner jeg å bli mere og mere uenig!
spesielt etter at SUB horna kom på plass og alt er justert opp ifht rommet, blir jeg sjokkert hver gang jeg spiller, over hvor mye systemet differensierer i bassen, og husk at da snakker vi 24dboktav aktiv lavpass deling på 75Hz
skal vedde på at Sluket opplever det samme på sine SLOBS
mvh
Leif
Kanskje ikke så rart du opplever når du har gått ifra en bassløsning med det som virket som noe med ganske betydelig resonanse til noe som fungerer strammere og bedre hos deg. Det sier derimot veldig lite om forsterker til bassbruk. Mer hvilke type bassprinsipp som fungerer best til din spesifikke plassering i rommet.

Skal man sammenligne bassprinsipper seriøst, så man selvsagt optimalisere begge deler.

Til bassbruk virker det rimelig borkastet med så dyr forsterker som Ncore eller F5.
Jeg savner argumentasjon for hvorfor du mener man kan bruke en rimligere/dårligere forsterker i bassen?
Dårligere oppover i frekvens, men ikke i bassområdet. Bruno Putzeys sier f.eks det ikke er forskjell på Ncore og de billigste UcD til bassen. Det samt en rekke tilbakemeldinger duger for meg. Du kan ta en titt på målinger og se om det gir deg noe svar.
Hvis du ser på f.eks Hypex Ncore vs UcD, så vil du jo se at førstnevnte måler betydelig bedre - også i bassområdet. UcD er også "like dårlig" over hele frekvensområdet, da forvrengningen er like stor over hele frekvensområdet.

Argumentet ditt er fortsatt bare en påstand uten fakta å backe det opp med.
Du må se hva som er hørbart og ikke hørbart. Regner med Bruno Putzeyz har grei kontroll på det. Det er en enighet om dette i mer akademiske kretser. Ikke dermed sagt at alt duger og det ikke er forskjell på noe. Du har heller ikke noe fakta på det motsatt for å si det slik, så sånn kan vi holde på.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Har akkurat testet forskjellige forsterkere på basstårn med 8x12 tommer.

Bryston 14BSST stereo og en Hypex modul pr element.
Det som er litt interessant er at Bryston ampen er ærklært transparent gjennom "looptesting" http://www.4audio.rs/upload/File/Bryston/Bryston review 49.pdf . (opplever at Brystons James Tanner flirte litt i sjegget over en slik konklusjon)

To forsterkere som i utgangspunktet skal være transparente låt veldig forskjellig med delefrekvenser fra 100 til 200hz.
Å teste hjemme er en enkel og effektiv metode.
 
S

Syncrolux

Gjest
Vel... jeg spiller bass, og jeg vet* at kvaliteten på bassforsterkere er temmelig stor. For tida bruker jeg et ICEpower 1000ASP-basert slutt-trinn, som til dato er det beste jeg har prøvd.

* vet = veldig uvitenskapelig følelse som sier meg at jeg tror det er sånn.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.864
Antall liker
38.668
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Spennende å logge på å se at diskusjonen går så det jomer men la oss holde en fin tone :)
Vet ikke om jeg har blitt noe klokere så langt men skal lese igjennom en gang til for å se om jeg kan tolke alle disse innleggene.
Jeg sitter så langt med inntrykk av at Hypex kanskje er den rette veien å gå?Har diskutert dette med Han som skal bygge dette å han holder også en knapp på Hypex(cobra2)

Kanskje et dumt spørsmål men kan en tune forsterkere når en bygger dem til å ha en varm lydsignatur?eller er det låst?

Ser det er en del spørsmål om budsjett,tja jeg vil helst ha monoblokker så det er jo en del fordyrende men en slipper vel billigst ut av det hvis en velger Hypex?

Bare fortsett å la innleggene strømme på :)

mvh
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Vel... jeg spiller bass, og jeg vet* at kvaliteten på bassforsterkere er temmelig stor. For tida bruker jeg et ICEpower 1000ASP-basert slutt-trinn, som til dato er det beste jeg har prøvd.

* vet = veldig uvitenskapelig følelse som sier meg at jeg tror det er sånn.
Virker som du har oversett at jeg har sagt at kvaliteten må være god nok for at det ikke skal være forskjell. Har aldri sagt at det ikke kan være forskjell på forsterkere i bassen. De fleste rimelige AB forsterkere har ikke den kontroll og stramhet som bedre saker gir.

Det har også betydning hvilke høyttalere som det kobles til. Er de tunet til en rørforsterker, så vil det låte altfor slankt med f.eks en klasse D.

Ja, jeg mener at en ICEpower ASP er bra nok i bassen til at det ikke blir bedre. Derfor har jeg nevnt både den og Abletec som alternativ til Hypex og spesielt Ncore. Til fullrange bruk så er derimot Hypex et par knepp bedre.
 

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Det jeg har hørt av klasse D forsterkere har imponert i bassen. Lenger opp i frekvensene ville jeg bestemt valgt andre ting. Jeg for min del vil ha en amp som jobber under 80hZ.
 
Sist redigert:

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Men @HEL
Når kommer din Pass som skal grisebanke de 4 forsterkerne du nevner her.? (Med bind for øya og en hånd på ryggen)
Opplever selv min Xa30.5 som sterkere enn Adcomen du lånte av meg.


Jeg har testet følgende "sammenlignbare" forsterkere på mine dipolbasser

DP 6.4P 250 watt
Lyngdorf SDA2175 200 watt
Adcom 200 watt
Malmin 2x50 watt klasse A med power som en 200 watter (2x500 VA, 200000 Uf og et fotballag med transistorer på hver side)

Mener bestemt at jeg hører forskjell på disse
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Jeg har prøvd ICE power ASP1000 til sub (med smps). Helt ubrukelig. Det ble pløsete og entonegjenngivelse. Skjønner ikke helt at denne blir hypet som god til sub. Sammenlignet med Crown I-tech var det ikke mye konkurranse. Har brukt denne modulen på mange andre høyttalere også. God bass var aldri noe jeg la merke til.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Her finnes det bare et enkelt svar Motoren, du må prøve det ut.
Nei HALLO? Det må vel være mulig for folk som har hørt flere ting å si hva som vil være en en god løsning for biamping? Det jeg har hørt av klasse D forsterkere har imponert i bassen. Lenger opp i frekvensene ville jeg bestemt valgt andre ting. Jeg for min del vil ha en amp som jobber under 100 hZ. Så så langt har Orso gitt et kvalifisert og godt råd som jeg tar det med meg i allefall.
Tror du legger noe annet i svaret mitt enn hva jeg mente med det.
Jeg mener at man normalt sett ikke kan forutse hva som vil fungere best av to gode forsterkere før man har hørt de selv i eget oppsett.
Min erfaring er at Hypex som bassforsterker både kan være den beste og den verste forsterkeren i to ulike oppsett.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Ok, så hva er definisjonen på "god nok" ?
Hehe. Den måtte jo komme. Spør noen akademikere som har studert dette i større grad.
Det er jo alltid et rom for tvil og spørsmål også med den type tester, men det er uansett veldig langt til de subjektive tilbakemeldingene om enorme forskjeller.

Jeg har prøvd ICE power ASP1000 til sub (med smps). Helt ubrukelig. Det ble pløsete og entonegjenngivelse. Skjønner ikke helt at denne blir hypet som god til sub. Sammenlignet med Crown I-tech var det ikke mye konkurranse. Har brukt denne modulen på mange andre høyttalere også. God bass var aldri noe jeg la merke til.
Det er jo så på tvers av så og si alle tilbakemeldinger og målinger at det er vanskelig å tolke som noe annet at det enten må ha vært en total teknisk mismatch eller noe annet muffens.
Sorry, men og si at ASP1000 er ubrukelig og pløsete til sub grenser til komisk. Synes det bare bekrefter hvor lite seriøst man kan ta subjektiv testing.

Uansett så er det nesten meningløst å diskutere slikt som dette. At man fokusere på forsterker til sub framfor å gjøre noe med romnodene og resonansene i rommet grenser til idioti. Sagt til meg selv!
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Alle dere som har så sterke meninger rundt Hypex VS Pass, har dere testet begge deler og i såfall på hva?
Og dersom dere selv ikke har testet begge deler, hvorfor så sterke meninger?
Jeg er nysgjerrig på begge forsterkerene og kunne tenke meg noen seriøse og velbegrunnede svar og meninger.
Som tidligere nevnt, så vil det låte rimelig identisk hvis målingene tilsier det.
Subjektive sammenligninger har en tendens til å sprike i alle retninger og sier ikke nødvendigvis så veldig mye.

Her er f.eks en, men du finner garantert noen som sikkert mener det motsatte!
I previously used for power amp a Pass Labs Aleph 5 then went for an amp with UcD400HG then to a pair of UcDHG HxR and from there to the NCore.
The performance was always upward but wasn’t expecting such a gap from the UcDHG HxR to the NCore.
Prøv selv!
 
N

nysjerrigper

Gjest
jo målinger sier alt så lenge det måles riktig i forhold til hva som kobles til før og etter apparatet. ikke tullete THD på en fast 1-8ohm motstand. Bob Carver kopierte jo en rørforsterker med transistor bare ved å matche inngang/utgang, de målte likt og låt likt selv om innholdet var totalt ulikt.
 

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Målinger er 100% bortkastet som eneste parameter av enkelt komponenter. Match, rom og EGEN smak er til 7'de og sist Alfa Romeo.

Ville jeg hatt perfekte målekurver hadde jeg preiket om ett eller annet med 4" elementer og forsterker med kjønnløs karakter.
Men.. Hehe dette ligger an til å bli en Brannfakkel av en tråd.
Nå har jeg ikke million kroners anlegg. Men jeg står bak mitt utsagn om at Hypex imponerte stort hjemme på mitt anlegg.
Så da får vi proletarer som ikke har økonomi eller plass til mega anlegg leve i uvisshet om hvordan det egentlig skal låte..
AD
 
D

Desillusjonert

Gjest
jo målinger sier alt så lenge det måles riktig i forhold til hva som kobles til før og etter apparatet. ikke tullete THD på en fast 1-8ohm motstand. Bob Carver kopierte jo en rørforsterker med transistor bare ved å matche inngang/utgang, de målte likt og låt likt selv om innholdet var totalt ulikt.
Og hvor finner jeg testen som sier dette og hvem ble det testet av?
Beklager, her kan vi nok aldri bli enige. Alt må testes i den stuen og det anlegget det skal brukes i, det er min mening og erfaring.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.300
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Målinger er 100% bortkastet som eneste parameter av enkelt komponenter. Match, rom og EGEN smak er til 7'de og sist Alfa Romeo.

Ville jeg hatt perfekte målekurver hadde jeg preiket om ett eller annet med 4" elementer og forsterker med kjønnløs karakter.
Men.. Hehe dette ligger an til å bli en Brannfakkel av en tråd.
Nå har jeg ikke million kroners anlegg. Men jeg står bak mitt utsagn om at Hypex imponerte stort hjemme på mitt anlegg.
Så da får vi proletarer som ikke har økonomi eller plass til mega anlegg leve i uvisshet om hvordan det egentlig skal låte..
AD


:cool:
 
J

J.J

Gjest
Skulle ikke disse forsterkerne kobles opp på apekister?
Hva er problemet, enn kommer jo ikke mål med det.....



Kompromiss kompromiss kompromiss.



:rolleyes:
 

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Jeg har hatt Jeff Rowland continiuum 500 som har asp 1000 i seg og har nå et par Pass Labs X600.5 monoblokker som er en AB konstruksjon, etter min mening er Pass Labs langt bedre for meg til mine høytalere og til den musikken jeg hører mest på.

Jeff Rowland forsterkeren var klarere og litt kjappere så de var en del bedre til film uten tvil, de var også veldig bra til musikk som var rolig og hadde kvinnelig vokal, alt som nærmet seg litt rock så ble det utrolig flatt og kjedelig og høre på, jeg hørte ikke på musikk i 3 måneder og solgte den, han som kjøpte den ble også lei den etter 1 mnd og la den ut for salg her på "sensur"sentralen.

Men kameraten hans hadde også en Jeff Rowland continiuum 500 og det var det beste han hadde hatt, så dette er mye smak sak og du bør høre på hva du liker best og på hva som er best til dine høytalere/musikksmak.

Men jeg er ihvertfall så fornøyd med mine Pass Labs på DAli Helicon 800 MKII at jeg har ikke engang pakket ut Sonus Faber Elipsa SE høyttalere ut av esken enda.
Jeg kjøpte mine Sonus faber høytalere pga av et veldig godt tilbud jeg fikk fra en butikk(de var brukt kun kort periode før jeg kjøpte de) at jeg ikke klarte å si nei, nå lurer jeg på å selge de for jeg er så fornøyd med DALI/Pass Labs.

Jeg hadde de samme høytalerne da jeg eide Jeff Rowland forsterkeren.
 

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Innlegg
1.369
Antall liker
740
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Hvis du holder det hemmelig at jeg har IKEA møbler så hadde det tilbudet fristet.
(vil jo ikke tape ansikt, ille nok som det er å kjøre gammel bil. Bo på landet og ikke eie noen Horn )



Eller gå på besøk :cool:
 
Topp Bunn