Parforhold og høyttalere!

Solomon

Medlem
Ble medlem
07.10.2010
Innlegg
35
Antall liker
2
Er heldig på den fronten - min kjære er glad i musikk, og jo bedre det låter jo gladere blir hun :)
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
6
Dazed skrev:
Gimsegutten skrev:
Dazed skrev:
Gimsegutten skrev:
Jeg syns nå for min del at enhver stue bør ha et skikkelig lyd- og bildeanlegg. Når jeg kommer på besøk til folk som ikke har noe annet enn et simpelt kompaktanlegg i stua, så føles det som å komme til et "umøblert hjem". Hva skal en med ei slik stue? Spille ludo og drikke kaffe?
Er lytting til musikk alt du gjør i stua?
Musikk, tv og film utgjør en ganske stor del ja
Vel, det behøver ikke være sånn for alle. Her ser vi en god del TV og film i TV-kroken i stua, og vi spiser der og oppholder oss der når vi har gjester, etc.

Musikk hører jeg på i kjellerstua, der dette er hoved-bruksområdet, og høyttalere og anlegg har sin selvsagte plass.

Nå har vi anlegg (om enn ganske lite) i stua også, men når man skal leve sammen med en annen, og ikke er helt samstemte i alt, må man gjøre kompromisser. Hvis ens bedre halvdel er interessert i hjemmets utseende og design, og en selv i stereo og musikk, må man rett og slett finne løsninger der begge er fornøyd. Eget lytterom er selvsagt idéelt, men det finnes løsninger som gjør at anlegget ikke trenger å dominere hele rommet også.

Jeg begynner å bli ganske oppgitt over disse trådene med alle svarene om "kast ut kona", "du må jo få beholde livsgleden og interessene dine" og "tøffelhelt!". Samliv krever kompromisser på enkelte områder. (Selvsagt begge veier.) Deal with it, eller bo alene!
Heldig du som har kjellerstue.
Hvis du leser hele tråden, så ser du at jeg er enig med deg når det gjelder det du sier om kompromisser.

Det er også en del innlegg i tråden der det tulles litt med temaet. Det må vel være lov;)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Gimsegutten skrev:
Dazed skrev:
Gimsegutten skrev:
Dazed skrev:
Gimsegutten skrev:
Jeg syns nå for min del at enhver stue bør ha et skikkelig lyd- og bildeanlegg. Når jeg kommer på besøk til folk som ikke har noe annet enn et simpelt kompaktanlegg i stua, så føles det som å komme til et "umøblert hjem". Hva skal en med ei slik stue? Spille ludo og drikke kaffe?
Er lytting til musikk alt du gjør i stua?
Musikk, tv og film utgjør en ganske stor del ja
Vel, det behøver ikke være sånn for alle. Her ser vi en god del TV og film i TV-kroken i stua, og vi spiser der og oppholder oss der når vi har gjester, etc.

Musikk hører jeg på i kjellerstua, der dette er hoved-bruksområdet, og høyttalere og anlegg har sin selvsagte plass.

Nå har vi anlegg (om enn ganske lite) i stua også, men når man skal leve sammen med en annen, og ikke er helt samstemte i alt, må man gjøre kompromisser. Hvis ens bedre halvdel er interessert i hjemmets utseende og design, og en selv i stereo og musikk, må man rett og slett finne løsninger der begge er fornøyd. Eget lytterom er selvsagt idéelt, men det finnes løsninger som gjør at anlegget ikke trenger å dominere hele rommet også.

Jeg begynner å bli ganske oppgitt over disse trådene med alle svarene om "kast ut kona", "du må jo få beholde livsgleden og interessene dine" og "tøffelhelt!". Samliv krever kompromisser på enkelte områder. (Selvsagt begge veier.) Deal with it, eller bo alene!
Heldig du som har kjellerstue.
Hvis du leser hele tråden, så ser du at jeg er enig med deg når det gjelder det du sier om kompromisser.

Det er også en del innlegg i tråden der det tulles litt med temaet. Det må vel være lov;)
Flott. Det var ikke egentlig deg jeg siktet til. Ja. Kjellerstue er gull! I alle fall når kona og jeg har sværtblite felles når detvgjelder musikk.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.996
Dazed skrev:
Jeg begynner å bli ganske oppgitt over disse trådene med alle svarene om "kast ut kona", "du må jo få beholde livsgleden og interessene dine" og "tøffelhelt!". Samliv krever kompromisser på enkelte områder. (Selvsagt begge veier.) Deal with it, eller bo alene!'
Hvorfor i all verden leser du dem da ???
Som du selv sier "deal with it, and get a life", og la oss grinebiterne få ha moroa vår i fred ;)
Ellers er jeg enig, og tar selv konsekvensen av hva jeg synes er viktig i livet 8)
 

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
319
Antall liker
6
Dazed skrev:
Flott. Det var ikke egentlig deg jeg siktet til. Ja. Kjellerstue er gull! I alle fall når kona og jeg har sværtblite felles når detvgjelder musikk.
Jeg begynte å bli redd jeg hadde sagt noe galt eller provosernde, så godt å høre.

Kjellerstue er jo en løsning som gjør at en slipper en diskusjon om dette i hjemmet. Jeg har ikke noe egnet lytterom utover stua som alle i huset bruker, og da må man jo komme fram til et kompromiss. Jeg har f.eks valgt en løsning med integrert forsterker, relativt stuevennlige høyttalere og Sonos fremfor en vegg med cd-er. Jeg skjønner f.eks at jeg ikke kan satse på store monoblokker og høyttalere plassert en meter ut på gulvet. Ei heller om-møblere stua med sofaen midt ute på gulvet for å finne sweetspot. Men med en del prøving syns jeg likevel at jeg har funnet godlyden nå. Hadde kona derimot krevd at jeg maks kunne hatt en lydplanke på veggen eller en bærbar iPod dockingspiller, så hadde jeg måttet gravlagt en viktig interesse for meg. Altså man må finne den rette balansen mellom å være "mann" og "tøffel"...
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Powerpoint skrev:
Hvorfor i all verden leser du dem da ???
Si det, du.

Powerpoint skrev:
la oss grinebiterne få ha moroa vår i fred ;)
Grinebiter er jeg nok selv, og humor er jeg helt for.

Kanskje responsen ikke var helt på sin plass i akkurat denne tråden.
 

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Innlegg
1.313
Antall liker
67
Sted
OSLO
Torget vurderinger
8
Jeg liker faktisk damer bedre enn jeg liker høyttalere. Kunne gjerne nedgradert anlegget hvis jeg fikk oppgradere dama. ;D

Men grensen går ved tøfler.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Jeg skjønner ikke helt problemstillingen, men jeg er kanskje bortskjemt. Her står horn (og større kommer!) en god meter og mer fra bakvegg, platespiller rett ved sofa etc. Musikk og stereo er hovedfunksjonen til stua, her er verken TV, stort salongbord med stoler rundt osv.

Nå eier jeg riktignok kåken og "kan gjøre som jeg vil", men dama ser hvor mye glede og nytte jeg har av stereon og er ofte den som pusher meg til å dytte det lille ekstra med penger eller innsats i å gjøre anlegget bedre. Det har også hendt at jeg kommer hjem fra jobb og finner henne i sweetspot! Om hun ikke liker musikken eller volumet har hun et eget rom å trekke seg tilbake på ;) Ikke søren om jeg skal tvinges inn på et mediokert avlukke for å gjøre hovedinteressen min.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
emokid skrev:
Ikke søren om jeg skal tvinges inn på et mediokert avlukke for å gjøre hovedinteressen min.
Det var det vel ingen som sa heller. Et "eget lytterom" er vel ikke nødvendigvis trist, lite kott?
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Dazed skrev:
emokid skrev:
Ikke søren om jeg skal tvinges inn på et mediokert avlukke for å gjøre hovedinteressen min.
Det var det vel ingen som sa heller. Et "eget lytterom" er vel ikke nødvendigvis trist, lite kott?
Nix, og da er det jo også greit ;)
 

sinep

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
957
Antall liker
108
Sted
Vallhall
Noen kvinnfolk får aldri nok av store høyttalere ;D

 

Gammeln

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
742
Antall liker
43
Jeg ble oppdaget mens jeg lyttet til Wilson Maxx 2 i en butikk. Meldinga var klar, kom de i hus flyttet hun ut. Og jeg har eget lytterum.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
emokid skrev:
Dazed skrev:
emokid skrev:
Ikke søren om jeg skal tvinges inn på et mediokert avlukke for å gjøre hovedinteressen min.
Det var det vel ingen som sa heller. Et "eget lytterom" er vel ikke nødvendigvis trist, lite kott?
Nix, og da er det jo også greit ;)
Jepps, og det er viktig å ha et sted der man liker seg som lytterom, enten det er i stua eller et annet sted.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Gammeln skrev:
Jeg ble oppdaget mens jeg lyttet til Wilson Maxx 2 i en butikk. Meldinga var klar, kom de i hus flyttet hun ut. Og jeg har eget lytterum.
Kanskje hun så prislappen. ;)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.842
Antall liker
38.577
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Dazed skrev:
Gammeln skrev:
Jeg ble oppdaget mens jeg lyttet til Wilson Maxx 2 i en butikk. Meldinga var klar, kom de i hus flyttet hun ut. Og jeg har eget lytterum.
Kanskje hun så prislappen. ;)
Da hadde jeg gjort klar kofferten hennes å vist henne døra

mvh
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.493
Antall liker
1.009
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
DIY_dude skrev:
Jeg liker faktisk damer bedre enn jeg liker høyttalere. Kunne gjerne nedgradert anlegget hvis jeg fikk oppgradere dama. ;D
Spørs om dama di liker høyttalere bedre enn hun liker deg hvis hun kommer over denne kommentaren....



Solomon skrev:
Er heldig på den fronten - min kjære er glad i musikk, og jo bedre det låter jo gladere blir hun :)
- Jeg har det likedan. Men det går jo grenser... Som Wilson Maxx 2 (de er jo brutalt stygge spør du meg....) Men i et eget lytterom burde man jo kunne ha det man vil, spør du meg.

Gammeln skrev:
Jeg ble oppdaget mens jeg lyttet til Wilson Maxx 2 i en butikk. Meldinga var klar, kom de i hus flyttet hun ut. Og jeg har eget lytterum.
 
M

Mr-T

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Mr-T skrev:
Dr Dong skrev:
Folk skifter jo høyttalere og partnere mer enn godt er, så det er vel bare å alternere litt…
Ja eller holde flere tråder gående litt her og der. Jeg mener, mange her har jo mer enn bare ett stereoanlegg?
Med tre stover seier det seg sjølv.
Du har 3 "koner" da eller? ;D
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Synes det er helt genialt med eget lytterom. Det gir meg muligheten til å dra inn utstyr som jeg aldri ville hatt i stua. I tillegg synes jeg det er morro å gå på oppdagelsesferd i platehyllene. 6 meter med vinyl + cder hadde heller ikke vært aktuellt å ha til utstilling i et normalt oppholdsrom. Med et eget lytterom kan jeg lukke døra når jeg er lei, og ja, det blir jeg til tider.

En annen ting med hobbyen min er at det er MIN greie. Det er min måte å koble ut verden på. Til bakgrunnsstøy holder det lenge med internettradioen som står på kjøkkenet. Den koser jeg meg også uhemmet med når jeg står og lager mat.

Men dette er nå bare min måte å dyrke hobbyen på...
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.842
Antall liker
38.577
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
bia skrev:
Synes det er helt genialt med eget lytterom. Det gir meg muligheten til å dra inn utstyr som jeg aldri ville hatt i stua. I tillegg synes jeg det er morro å gå på oppdagelsesferd i platehyllene. 6 meter med vinyl + cder hadde heller ikke vært aktuellt å ha til utstilling i et normalt oppholdsrom. Med et eget lytterom kan jeg lukke døra når jeg er lei, og ja, det blir jeg til tider.

En annen ting med hobbyen min er at det er MIN greie. Det er min måte å koble ut verden på. Til bakgrunnsstøy holder det lenge med internettradioen som står på kjøkkenet. Den koser jeg meg også uhemmet med når jeg står og lager mat.

Men dette er nå bare min måte å dyrke hobbyen på...

Ja med ditt høyttaler system kan jeg forstå at et eget lyd rom i tingen ;)


mvh
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.493
Antall liker
1.009
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
En liten anekdote om kjønnsroiller og innredning. Jeg fikk følgende kommentar en gang:

"Normale menn som ikke bryr seg ikke om innredning, hvorfor kan ikke du bare være som dem?!!?" (det var for ordens skyld ikke snakke om høyttalere denne gangen)

Det er en slags kulturelt innprentet forestilling om at kvinner EGENTLIG har rett til å bestemme hvordan hjemmet skal utfomes.... Tenk bare på alle interiørbloggene, jeg har en kompis som lar kona bruke hele huset som sin egen dukkestue, og styrer og herjer med forandring og oppussing i et banke kjør, slik at det kan legges ut på bloggen og vises frem for venninene.

Det er berettiget at vi stakkars lydnerder kan bruke en tråd som dette til å hente støtte og styrke til å stå imot ;) Hvorfor skal menn ned i kjelleren og ut i garasjen? (jeg har ingen av delene, så må bare stå i det..)
 
M

Mr-T

Gjest
Jeg nyter å ha et eget rom der jeg styrer som jeg vil. Når jeg lytter skrur jeg av alt lyset så det blir så mørkt som mulig, det øker definitivt illusjonen av å "være tilstede" i musikken. Og med eget rom kan man også få det ganske stille uten å bli forstyrret. Det er ikke spesielt sosialt akkurat, men poenget for meg er en slags meditasjon, absolutt ro og avkobling fra alt, å bare være i musikken kan du si.

Kona påstår jeg har to "elskerinner" som jeg bruker mye tid sammen med.... men for meg er disse lange slanke skjønnhetene bare høyre og venstre høyttaler. Hehe. ;D
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.798
Torget vurderinger
23
Parforhold og høyttalere er da såre enkelt - du må alltid ha et par høyttalere, det er nemlig litt av konseptet med stereo! ;D
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
12.996
DIY_dude skrev:
Jeg liker faktisk damer bedre enn jeg liker høyttalere. Kunne gjerne nedgradert anlegget hvis jeg fikk oppgradere dama. ;D

Men grensen går ved tøfler.
Lykke til ;D
Akkurat som med HiFi øker utgiftene ved oppgradering, og da gjerne ikke proporsjonalt med mengde anvendt kapital/tid.
Man kan t.o.m være så uheldig å få en nervøs feilmontert mandagsutgave, og da er du i gang med "reparasjoner, tweak og interne oppgraderinger av kabinettene" i bøtter og spann. Kan overhode ikke anbefales ;)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det finnes mange enkle svar, men ingen enkle løsninger. Selv har vært så heldig at alle mine kvinner har likt både musikk og mine systemer, og jeg har aldri hatt noen problemer med å få satt dem opp slik jeg vil. Det er noe av det første jeg nevner før et forhold blir seriøst. Men alle er ikke så heldige å forelske seg i slike damer.

Kjærlighet er kjærlighet. Man kan selvsagt gjøre som meg, og presentere sine sterke meninger med en gang. Å pule for mye uten å presentere seg selv er ikke lurt, gutter. Og har man ikke gjort det klart på forhånd så kan det kjapt bli for seint. Å kvitte seg med dama istedenfor høyttalerne er hoderystende dumt, for ingen anlegg er verdt å foretrekke foran den store kjærligheten.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det luraste er fullstendig karriereplanlegging. Ha stort stereoanlegg i tidleg livsfase - det treng ikkje vere dyrt. Bruk mykje tid på kjærleiken. Deretter vil du vite kor mykje komporomiss det er nødvendig å gjere på dei ulike livsfelt.
Og hugs:
"Gå inn i din stue, hvor liten den er"
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.043
Antall liker
1.836
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Det lureste er å skaffe seg en kone som aksepterer deg for den du er og latt deg få dyrke sine hobby uten forbehold. Dette inkluderer fri plassering av enorme høyttalere og lytteposisjon i stuen. Det finnes mer en nok kvinner som aksepterer dette og er smarte nok til å forstå at goodwill går begge veier. I går snudde jeg lytteposisjon i stuen og plasserte høyttalerne 4 meter ut i rommet. Jeg spurte min kjære hva hun syns om plasseringen og fikk til svar: Når du er lykkelig, er jeg lykkelig <3
Å ha en kone som ikke lar meg holde på med Hi-Fi, er for meg uaktuelt. Da hadde jeg heller byttet kone!
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
"Vi skal ha et langt og lykkelig samliv bare du kvitter deg med de høyttalerne?"
Tror noen virkelig på det? Elsker hun deg hvis hun ikke kan akseptere hobbyen din?
Sorry mac, hun tror det kanskje selv, men du vet innerst inne at dette ikke er kjærlighet. Da er det bedre å la jakten på de ultimate høyttalerne fortsette.
 

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Der er enkelte høytalere som ikke hadde sluppet inn i min stue uansett hvor godt de spiller, så jeg skjønner godt at enkelte fruer setter ned foten. Men med så mange "estetisk" pene høytalere å velge i så skulle ikke det være noe problem ;)
 
L

lasse5214

Gjest
baluba skrev:
Det finnes mange enkle svar, men ingen enkle løsninger. Selv har vært så heldig at alle mine kvinner har likt både musikk og mine systemer, og jeg har aldri hatt noen problemer med å få satt dem opp slik jeg vil. Det er noe av det første jeg nevner før et forhold blir seriøst. Men alle er ikke så heldige å forelske seg i slike damer.

Kjærlighet er kjærlighet. Man kan selvsagt gjøre som meg, og presentere sine sterke meninger med en gang. Å pule for mye uten å presentere seg selv er ikke lurt, gutter. Og har man ikke gjort det klart på forhånd så kan det kjapt bli for seint. Å kvitte seg med dama istedenfor høyttalerne er hoderystende dumt, for ingen anlegg er verdt å foretrekke foran den store kjærligheten.


Konge bra innlegg. 110% enig.

Lasse :)
 
V

vredensgnag

Gjest
En kone/kjæreste som ikke lar en holde på med hifi må være stupdum. HiFi-samlinger er kvinnefrie, så ingen trussel der. Mannen sitter pent parkert foran anlegget når han er hjemme og blir kjempeglad om han innimellom får lov å dra hjem en ny duppeditt.

Hiv ut anlegget og gudene vet hva mannen kan finne på av toskeskap.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
vredensgnag skrev:
En kone/kjæreste som ikke lar en holde på med hifi må være stupdum. HiFi-samlinger er kvinnefrie, så ingen trussel der. Mannen sitter pent parkert foran anlegget når han er hjemme og blir kjempeglad om han innimellom får lov å dra hjem en ny duppeditt.

Hiv ut anlegget og gudene vet hva mannen kan finne på av toskeskap.
Hehe, du sier noe.
Nå har nå min kone vært tolerant, men så lenge man benytter dagligstuen til hi-fi også er det nå ikke så rart om man må ballansere behov og ønsker noe. Jeg vil si det er stupdumt å si at dama er stupdum om hun ikke godtar alt.
Jeg har forståelse for at det ikke i alle hjem er like ønsket og godtatt med Trio, Von Schweikert vr 6, enorme rørmonoblokker, kabelbukker, skinnrotter, eggekartonger osv.
Jeg kunne selv blitt småsvett av en del av utstyret der ute. Det finne jo utstyr som kombinerer god lyd med et smakfullt design.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
pengesluk skrev:
Parforhold og høyttalere er da såre enkelt - du må alltid ha et par høyttalere, det er nemlig litt av konseptet med stereo! ;D
Grei presisering dette. Jeg må alltid ha to høyttalere, men overlever uten dame (jeg er i praksis uten for tida). Det beste er selvsagt å ha to høyttarere og ei dame. Jeg har aldri prøvd to damer med innbiller meg at det blir litt pes, i alle fall i det lange løp :).

Heldigvis; mine Marten Design høyttalere bør/burde ikke skremme bort noen. Jeg vil nok bli litt betenkt om de gjør det, det kan jeg innrømme.
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.493
Antall liker
1.009
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
En dame som ikke er villig til å inngå kompromisser for å muligjøre at du kan drive med det du liker er ikke verdt statusen "Den Store Kjærligheten".

baluba skrev:
Det finnes mange enkle svar, men ingen enkle løsninger. Selv har vært så heldig at alle mine kvinner har likt både musikk og mine systemer, og jeg har aldri hatt noen problemer med å få satt dem opp slik jeg vil. Det er noe av det første jeg nevner før et forhold blir seriøst. Men alle er ikke så heldige å forelske seg i slike damer.

Kjærlighet er kjærlighet. Man kan selvsagt gjøre som meg, og presentere sine sterke meninger med en gang. Å pule for mye uten å presentere seg selv er ikke lurt, gutter. Og har man ikke gjort det klart på forhånd så kan det kjapt bli for seint. Å kvitte seg med dama istedenfor høyttalerne er hoderystende dumt, for ingen anlegg er verdt å foretrekke foran den store kjærligheten.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.954
Antall liker
1.291
Sted
Nadadouro, Portugal
Min kone elsker elektrostater og synes Magnepan MG 1,7 er pene.....men all elektronikk skal være inne i et skap, greit med meg, men der blir ikke noen ny platespiller her i gården altså.
Men, hvor mange garderobeskap var det nå vi måtte ha? Nevner jeg det blir jeg minnet på hvor noemalt dette er og at jeg ikke vet noen ting om det.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
niels skrev:
Men, hvor mange garderobeskap var det nå vi måtte ha? Nevner jeg det blir jeg minnet på hvor noemalt dette er og at jeg ikke vet noen ting om det.
Midt i stua og 1,5 meter ut på gulvet? :eek:
Ellers er vel verdien i et (eller egentlig flere) kvinneskap hinsides de fleste anlegg ;D
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
vredensgnag skrev:
En kone/kjæreste som ikke lar en holde på med hifi må være stupdum. HiFi-samlinger er kvinnefrie, så ingen trussel der. Mannen sitter pent parkert foran anlegget når han er hjemme og blir kjempeglad om han innimellom får lov å dra hjem en ny duppeditt.

Hiv ut anlegget og gudene vet hva mannen kan finne på av toskeskap.
Jeg kunne heller ha brukt pengene på kvinnfolk og brennevin.......
Var det ikke Dean Martin som sa at han hadde brukt mesteparten av pengene på kvinnfolk og brennevin mens resten hadde han sløst vekk.

"kjempeglad om han innimellom får lov å dra hjem en ny duppeditt" i stedet for en stupdum blondine ;D

Valide argumenter det her
 

corwin

Medlem
Ble medlem
23.07.2006
Innlegg
22
Antall liker
0
Madammen var ikke ekstremt fornøyd da jeg oppgraderte fra Dyn Focus 140 til Contour s3.4 mens hun var på jobb... Men for all del. Det var glemt iløpet av en uke;)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
corwin skrev:
Madammen var ikke ekstremt fornøyd da jeg oppgraderte fra Dyn Focus 140 til Contour s3.4 mens hun var på jobb... Men for all del. Det var glemt iløpet av en uke;)
Heh. Jeg kjøpte Harbeth SHL5 med Skylan stativer mens kona var i syden, hun ante ingenting. Hun fikk ikke fram et ord da hun kom hjem. Ikke så rart, da hun såvidt var begynt å venne seg til blå Monopulse 82A.
Harbeth står her ennå, men elektronikken er helt skjult av lekre Dina fra Stryn.
Nå liker vi det begge to :)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Hvis livet er så komplisert i sin enkelthet, hvorfor ikke bare korpulere med en høytaler?
Gee, hvis parforholdet koker ned til slike "små"problemer, forby sosial kontakt mellom mennesker eller var det kjønn?

Største feilen man gjør er å isolere seg fra resten av familien. Musikk skal deles, ingenting er som felles glede. Varmer når husets 3-åring nysgjerrig lurte på hvilke plater pappa kom med hjem fra platebaren sist fredag, og bare sa: "skal vi danse".
 
Topp Bunn