PARASOUND

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Hadde A21 for noen år siden. Fikk ikke den til å låte bra på mine Canton. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men den rota til lydbildet hos meg. Gå heller for en Electrocompaniet AW120 f.eks. Sikkert mange andre også. Har i dag ARC VT100 og er i en helt annen liga hos meg.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hei Parasound venner.

    To valg skal tas, enkle høytalere som jeg kun handlet for ren morro og masse trøkk, ja har hatt dyrere ting før men ønsket budsjett høytalere denne gangen med trykk som kan formidle masse morro med god elektronikk og som fungerer ihop, Klipsch R820F, Parasound Hint 6 eller Rotel RA 1592? hatt sistnevnte før men er seriøst interessert i Parasound jo mer jeg leser om merket, har hørt diverse HCA modeller og dette var saker =)

    Sikkert tullete og spørre om Rotel men prøver likevel da jeg står ved et veiskille mellom disse =)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei Parasound venner.

    To valg skal tas, enkle høytalere som jeg kun handlet for ren morro og masse trøkk, ja har hatt dyrere ting før men ønsket budsjett høytalere denne gangen med trykk som kan formidle masse morro med god elektronikk og som fungerer ihop, Klipsch R820F, Parasound Hint 6 eller Rotel RA 1592? hatt sistnevnte før men er seriøst interessert i Parasound jo mer jeg leser om merket, har hørt diverse HCA modeller og dette var saker =)

    Sikkert tullete og spørre om Rotel men prøver likevel da jeg står ved et veiskille mellom disse =)
    Er ikke Parasound litt «fetere» enn Rotell, men allikevel like god målt etter «snusfornuft» standard, ville jeg spurt meg selv om. Begge usedvanlig mye for pengene, men litt mer fot med amerikaneren. Uansett; Hint 6 holder følge med mange som mener de både er bedre og koster mye mer.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Er ikke Parasound litt «fetere» enn Rotell, men allikevel like god målt etter «snusfornuft» standard, ville jeg spurt meg selv om. Begge usedvanlig mye for pengene, men litt mer fot med amerikaneren. Uansett; Hint 6 holder følge med mange som mener de både er bedre og koster mye mer.

    Stemmer godt dette, ser ikke noen effektmålinger på Hint/Hint6 vet bare at Rotel er et beist som leverer godt over effekten den allerede lover og gi samme i både 8,4,2ohm.

    Hint serien leverer mye muligheter for justeringer har dog ikke lyttet til integrerte versjonen enda, anser dette som lite nødvendig da jeg har hørt noe av merket fra før.

    Noen målinger på effektdelen av Hint 6?
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Er det Spendor du har der?Har A21 i kombinasjon med Proac men har lyst til å prøve ut Spendor eller Harbeth😀
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Ja, det er Spendor Classic Series SP100R. Kanskje ikke den vanligste komboen med A 21, men jeg synes det fungerer bra. Mektig bass! :)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Tenker å falle tilbake til gode gamle lydtravere i stuestereoen. I den forbindelse går jeg til innkjøp av JC-5. Som pre tenker jeg foreløpig P6. Hvordan tror dere denne komboen vil være?
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Har kjøpt denne på brukten og er veldig spent på om den vil fungere bra med mine System Audio Mantra 70 Forsterkeren er Parasound Halo Hint
    Parasound_HINT_silver.jpg
     

    Gluecifer

    Medlem
    Ble medlem
    20.02.2016
    Innlegg
    27
    Antall liker
    1
    Sted
    Kjeller
    Hei. Det vil fungere helt topp. Jeg har en Hint6 som jeg tidligere kjørte på Mantra 60 med SVS sub. Byttet mantra med Explorer Master og det er fantastisk bra. Din Hint vil passe Mantra 70 som hånd i hanske.
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Ja Gluecifer du har rett her. Forsterkeren er i hus og jeg har nå fått hørt på oppsettet i et par dager og må si at dette funger meget bra.

    Jeg bruker kun Tidal på den gjennom den innebygde dacen via usb. Meget bra gjengivelse. Spiller lett ,uanstrengt og dynamisk med meget sort bakgrunn. Dette er lovende for mange timer i go stolen :)
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Noen her som vet om det er stor forskjell på HINT kontra p6+a21. Forstår det slik at hint er en mellomting i power mellom a21 og a23. Hvor lik er lydsignaturen på effekt delene av disse, da hint 5 er ganske ny (2015) mens a21 er mye eldre?

    Enda usikker hva jeg skal gå for, da jeg ikke vil ta meg råd til a21+ og p7 nytt. Frister veldig med p6 + brukt a21, selv om kanskje ikke høyttalerne mine trenger mer enn en hint 6 :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ligger ute 2 sett med P6 og A21+ på Finn, ett i sort og ett i sølv.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Frister veldig med p6 + brukt a21,
    Jeg har en A 21 som jeg kommer til å selge til sterkt redusert pris på grunn av en feil som har oppstått på forsterkeren. Les mer om feilen her. Det kan være en enkel sak å fikse, men det kan også bli mer omfattende. I tillegg har jeg ikke originalemballasje, så forsterkeren bør helst hentes her i Haugesund og omegn. Ikke sikkert dette er interessant, men da er du iallfall klar over det siden du snuser på tanken på en brukt A 21.
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Det ligger ute 2 sett med P6 og A21+ på Finn, ett i sort og ett i sølv.
    Stemmer, men litt for mye for meg akkurat nå. Fikk en god pris på en p5 idag, og kjøpte den for to timer siden :) Blir spennende med valg av effekt

    Jeg har en A 21 som jeg kommer til å selge til sterkt redusert pris på grunn av en feil som har oppstått på forsterkeren. Les mer om feilen her. Det kan være en enkel sak å fikse, men det kan også bli mer omfattende. I tillegg har jeg ikke originalemballasje, så forsterkeren bør helst hentes her i Haugesund og omegn. Ikke sikkert dette er interessant, men da er du iallfall klar over det siden du snuser på tanken på en brukt A 21.
    Takk for tilbudet, men kan for lite om slikt for eventuelt å fikse :(
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ok. Jeg kjøpte akkurat en Hint 6 i stedet for P6 og A23 i stueanlegget. Kjøpte den kun for å spare litt plass i racket.
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    308
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    3
    Skjedde noe rart i går kveld.
    Da jeg skulle skru av A21'en etter en 3 timers lytteøkt (på høyere volum en jeg pleier spille), så gikk sikringen på kursen forsterkeren er koblet på.

    Klarte ikke gjenskape problemet etterpå..

    Noen som har tanker om hva det kan være? er 15 amp treg sikring i skapet. jordet stikk.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Noen som har tanker på levetiden på gamle JC1... ligger noen på brukten her nå fra 2008.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.766
    Antall liker
    1.622
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har i længere tid brugt en surroundprocesser. En Marantz AV8805 processer til stereo og surround. Den gjorde det fremragende og mine hi-fi gæster kom og lyttede og de troede ikke, at man kunne få god lyd med en surroundprocesser. Mén det måtte de indrømme, at man kunne.
    Jeg synes at det kunne være interessant, at lytte til en ren stereo forforstærker, for at høre hvad der var at vinde på lyden.
    Jeg kendte en fra vores hi-fi klub, der havde en. Den måtte jeg gerne låne. En Parasound JC 2 BP.
    Den gav et stort løft i lyden. Mere

    20210306_143938.jpg

    Parasound JC 2 BP.

    plads med de udøvende sangere f.eks. Renere diskant. Mere dybdeperspektiv. Mere dynamik. Dyb rå bas til mine 2 x 8 tommere. En fantastisk forforstærker.
    Jeg valgte at købe den og jeg har ikke fortrudt på noget tidspunkt.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Hei. Vurderer å oppgradere min Parasound Hint 6. med ekstern DAC. Noen som har erfaring med tilsvarende? Ble det en oppgradering? I så fall hvilken DAC?
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Noen med erfaring i å oppgradere HINT til P6 + A21+ Eventuelt A23+. Fornøyd med HINT 6, men mye vil ha mer :)
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Da får jeg melde meg inn her. Kjøpte meg JC5 i dag. Har nesten akkurat fått koblet den opp og fått den varm. Førsteinntrykket er det ikke noe i veien med. Tror dette blir så bra som jeg hadde forventninger om. John Curl ass..(y) Virker som en veldig god match med balansert rørpre i front. Ligger an til en gledelig nyttårshelg:giggle:


    IMG_0657.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn