Parasound JC-1 vs Electrocompaniet AW 400? Jeg får sette i gang en egen test :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Den er god! Skal gi en tilbakemelding hvis det blir høyttalerbytte. Men er kjempefornøyd med Omegaene og vil definitivt ikke bytte høyttalere før jeg er sikker på å få et lydmessig løft. M.a.o. må jeg få en skikkelig demo på disse Virgoene eller andre interessante høyttalere (f.eks. elektrostathøyttalere) før det blir nye investeringer.

    Til Johnnygrandis:
    Har selv en avstand mellom høyttalerene på ca. 240 - 245 cm (fra diskant til diskant) og en lytteavstand på ca. 245 cm (fra høyttalere til ørene) + en vinkel på høyttalerene som krysser litt bak lytteposisjon. Dette fungerer meget bra hos meg :).

    OhYeah ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Bare ett lite tips.

    Kan Kef være ett alternativ? Hadde ihvertfall sjekka de også ut hvis jeg skulle byttet Ht , de har fått utrolig mye skryt for sine nyere modeller... :eek: ;)

    MVH Johnny
     

    Kurti

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    102
    Antall liker
    21
    Takk for flott tråd! Jeg fulgte ivrig med når du holdt på med testen din, og har lest hele tråden på nytt nå ;D

    Jeg hørte på Virgo V tidligere i vinter og ble overrasket! (Hadde egentlig planer om å lytte på Respons Grand høyttalere, men det var visst ikke så enkelt å få til på sparket i Oslo).

    Jeg lurer på om du har testet ut Virgo V, og om du i såfall har byttet ut dine Omega...
     

    oyvharal

    Medlem
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    46
    Antall liker
    19
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    3
    Kurti skrev:
    Takk for flott tråd! Jeg fulgte ivrig med når du holdt på med testen din, og har lest hele tråden på nytt nå ;D

    Jeg hørte på Virgo V tidligere i vinter og ble overrasket! (Hadde egentlig planer om å lytte på Respons Grand høyttalere, men det var visst ikke så enkelt å få til på sparket i Oslo).

    Jeg lurer på om du har testet ut Virgo V, og om du i såfall har byttet ut dine Omega...
    Hei Kurti!
    Jeg er en kamerat av ohyeah, og kan bare meddele at ohyeah er på ferie, og kan derfor ikke svare på innlegget. Men jeg kan røpe at han har byttet ut Omegaene, og det til noen særdeles spennende høyttalere. Hvis du smører deg med litt tålmodighet. så kommer det sikker en liten reportasje om de nye høyttalerne.
    P.S Høyttalerne var så bra at jeg bestilte et par jeg også.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Endelig tilbake etter 2 ukers snekkervirksomhet på gammel hytte i trøndelag og med kun en Tivoliradio + en Sony 20GB mp3 spiller(forøvrig proppfull med ca. 3000 favorittlåter) å "kose" seg med ::) Hva gjør man ikke for husfreden? ;D

    Men nå begynner ferien for meg! Som min gode kompis Øyvind uttalte i sitt utmerkete svar, så er det nå klart for nye høyttalere i oppsettet. Har den siste måneden hatt et par fantastiske høyttalere på hjemlån (KJÆRLIGHET ved første lytt!) og både Øyvind og undertegnede ble så imponert over disse at vi begge har bestilt et par hver! Ifølge sms fra Øyvind skal disse ankomme førstkommende tirsdag!!!

    Tenkte jeg (vi) skulle lage en egen liten tråd om disse høyttalerene som vi begge har fallt så pladask for :). Men først en liten gjettekonkurranse om det er noen som kan gjette på hvilke høyttalere det dreier seg om.

    Hva slags høyttalere på over 140 cm på sokkelesten og til den den nette sum av ca. 2 sydenturer (69900,-.)kan det være som våre respektive koner (ikke hifiinteresserte i det hele tatt!) gir "go for it" uten nevneverdige diskusjoner. Samtidig som de uttaler henført "at dette var noen (utseendemessig) - nydelige høyttalere!!!??? Finnes slike høyttalere!!?? ;D ;D

    Kan gi et lite tips. Siden våre koner ble så betatt - så dreier det seg selvfølgelig om en liten (140cm+) mørk italiener ;D

    Fortsatt god ferie!

    OhYeah!
     

    Vedlegg

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Ikke SF Cremona (selv om jeg også hadde et slikt par på hjemlån samtidig med disse :))

    Denne aktuelle høyttaleren kommer i to deler. Toppdelen ser slik ut:
     

    Vedlegg

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    6
    Flott tråd, tipper Chario ursa major :) Gratulerer med en spennende høyttaler.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Korrekt :)

    Chario Ursa Major - en høyttaler både undertegnede og min gode kompis Øyvind falt pladask for! 2 par er bestilt hos Trond/Maxwell i Kristiansand og skal ankomme Kristiansand førstkommende tirsdag. Det er tydeligvis ikke så mange som kjenner til disse Chario høyttalerene (meg selv innkludert inntil for noen få måneder siden), men det er Italias eldste høyttalerfabrikk og har produsert høyttalere siden 1975. Alt - innkludert elementene - blir tilvirket på fabrikk i Italia.

    Dette er en 4 veis konstruksjon med en 38 mm diskant, 130 mm mellomtone, 170 mm bass + 2 X 170 mm subbass.

    I og med at dette er en relativt ukjent høyttaler, så tenkte vi at vi ville lage et lite innlegg vedr. vårt kjøp/erfaringer med denne høyttaleren.

    Skal jeg beskrive denne høyttaleren med kun et ord, så må det bli DYNAMIKK!!!

    Kommer tilbake med ny tråd meget snart :)

    PS! Demoparet som jeg har stående hjemme hos meg blir snart (når mine nye ankommer) returnert til Maxwell. Vi bare anbefale interesserte å ta en hyggelig prat med Trond & co på Maxwell og avtale hjemlån av disse utmerkede høyttalerene. Det er vel verd det!!! ;D

    mvhifihilsen
    OhYeah
     

    Vedlegg

    • 177.6 KB Visninger: 686

    Kurti

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    102
    Antall liker
    21
    Gratulerer!
    Håper de spiller like bra som de ser ut...
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Ja da har endelig Ursa Majorene kommet fra Italia! Min gode kompis Øyvind og undertegnede var i går nede på tollageret til Maxwell og fikk utlevert hvert vårt par.
    Bildet viser en glisende og fornøyd Øyvind og lydguru Trond (Seland) foran en del av nyankomne Charioprodukter.

    Øyvind og undertegnede vil snart starte en liten Ursa Major-tråd - lytteinntrykk/erfaringer og bilder kommer ganske snart :)

    OhYeah!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn