Parasound JC-1 vs Electrocompaniet AW 400? Jeg får sette i gang en egen test :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    timc

    Gjest
    Du brokobler de to balanserte forsterkertrinna. Og deretter setter på en til for å ta andre halvdel av signalet.



    -Tim
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er kanskje å banne i kirka,,,,men jeg er ikke overraska over at Parasound er så bra.... :)...EC får jo skryt uansett ofte...Enten det er Fidelity eller her... ;)
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Nytt lytteinntrykk av JC-1:

    Holografien og størrelse på lydbildet har bare blitt bedre og bedre i løpet av helga. JC-1 begynner tydeligvis å bli innspilt! Vokal har i løpet av helga fått mye mer "kropp" og varme (noe jeg savnet litt på første dag). Symbalene på Norah Jones "Come away with me" har aldri fremstått med slik med slik fylde (vet ikke hvodan jeg skal bekrive dette - men så naturtro har jeg aldri før oppplevd dette). Disse blokkene kan umulig ha gått mange timene i demo hos forhandler.(Fikk antydet 15 - 20 timer).

    Må nesten få trekke frem et eksempel til fra testen JC-1 vs AW 400. Den berømte "bikkja til Roger Waters" fra Amused to death.
    På AW 400 oppsettet stod bikkja ganske nøyaktig 2 meter til høyre for h. høyttaler.
    På JC-1 oppsettet stod bikkja LAAANGT ut til høyre for lytteposisjon. Hørtes ut som den stod borte hos naboen!

    Tordenskrallet i innledningen på kutt nr. 3 på samme plate var også imponerende på både AW400 og JC-1. For første gang opplevde jeg dette som en sammenhengende lyd fra høyre side av lytteposisjon - videre i en SIRKEL rundt foran meg - for deretter å avslutte langt ut til venstre for lytteposisjon. (Mener at jeg tidligere bare har registrert tordenskrallet som lyd fra høyre til venstre høyttaler og ikke denne sirkelbevegelsen).

    Har som sagt bestemt meg for et amerikansk forsterkersett denne gangen. I mitt oppsett (i mitt rom)(og i mine ører) gikk JC-1 klart seirende ut av dette oppgjøret. Men jeg påpeker selvfølgelig at dette er min subjektive oppfatning.

    Må bare få si at det har vært en fantastisk fordel å ha fått muligheten til å teste begge disse eminente forsterkersettene hjemme :)

    Kan med dette bare anbefale på det varmeste servicen, velvilligheten og interessen jeg har opplevd fra Helge hos AV CENTERET AS i Barstølveien 5 i Kristiansand. Takk for lånet av de strøkne AW 400'ene :) (Hadde jeg ikke hatt JC-1 å sammenligne direkte med så hadde jeg kjøpt disse ;))

    Samme gjelder i høyeste grad Trond (Seland) hos Maxwell i Dronningensgt. i Kristiansand for lånet og det forestående kjøpet av JC-1 blokkene. Servicen, velvilligheten og glødende interessen er som alltid upåklagelig :)

    Kjempebra at vi i løpet av kort tid har fått 2 slike seriøse hifisjapper i Kristiansand ;D
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da tar jeg sjansen og gratulerer med knallbra forsterkere :)

    For de som ikke måtte vite det står JC for John Curl, en kar med mange legendariske produkter på samvittigheten, bla, Mark Levinson.

    Når det gjelder JC-1 blokkene ble de utviklet av ett team som heter ctc-builders, der Curl har fått med seg ett par andre kapasiteter i bransjen.

    Grunnet den forholdsvis lave prisen på Parasound, har de ikke den statusen i high end markedet som de helt sikkert ville hatt om de kostet det dobble.

    Lykke til

    mvh
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Spennende lesning... og kan vel like godt gratulere med de 2 nye flotte "samboerne" ;D
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Takk! Det blir definitivt JC-1 som blir stående i mitt oppsett ;D
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    OhYeah skrev:
    Takk! Det blir definitivt JC-1 som blir stående i mitt oppsett ;D
    Hei,

    Regner med at du setter de oppå noe annet en ubehandlede leca blokker ;)

    Muligens så er jeg litt for opptatt av design, men skal du bruke underlag og ikke direkte på gulv så er det mye pent å få tak i, alternativt lage noe selv som heller ikke er så vanskelig.

    Jeg byttet forøvrig ut mine EC nemo nettopp selv, men det var ikke bredden på lydbildet jeg reagerte mest på, har velt alltid følt at EC er gode på holografi, men jeg ble kjempefornøyd selv med amrikanske etter å ha hatt EC i en årrekke.

    En annen ting, trodde at det kunne være uheldig å bruke brokoblede forsterkere på de ht du har, er det ikke disse som går så veldig lavt ohmsk og siden brokoblede forsterkere kun ser halve impedansen, fare for kortsluttning?
    Mulig på tynn is her, men mener å ha hørt dette.

    Mvh
    Geir
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Leca-anordningen var provisorisk for denne helga. Det blir en annen løsning nå som JC-1'ene skal plasseres permanent :)

    Når det gjelder impedance problematikk vs brokoblete forsterkere, så er det mulig du har rett. Jeg har ikke nok kunnskaper vedr. dette. Omegaene har en impedance på 4 ohm, men er helt klart en utfordring for svært mange forsterkere. Denne utfordringen tok imidlertid JC-1 på strak arm! Det måtte en amerikaner til for å temme de amerikanske beistene ;D
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    Lurte på ein ting - Kvifor var det nettopp desse to du testa mot kvarandre? Kvifor ikkje ta med Dynamic Precsision? Tenkte det ville vore naturleg, kanskje?

    Og bare for å ha sagt det; Eg har absolutt ingen preferanser.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    OhYeah skrev:
    Leca-anordningen var provisorisk for denne helga. Det blir en annen løsning nå som JC-1'ene skal plasseres permanent :)

    Når det gjelder impedance problematikk vs brokoblete forsterkere, så er det mulig du har rett. Jeg har ikke nok kunnskaper vedr. dette. Omegaene har en impedance på 4 ohm, men er helt klart en utfordring for svært mange forsterkere. Denne utfordringen tok imidlertid JC-1 på strak arm! Det måtte en amerikaner til for å temme de amerikanske beistene ;D
    Hvor mye veier JC-1? (har glemt det nå).


    Mvh. Bjørn
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Supert at du tok deg tid til å skrive litt om inntrykkene dine OhYeah! Litt tidlig kanskje, men gratulerer med nye forsterkere. Ble ikke overrasket over valget ditt forøvrig.. ;)

    Mvh
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    2
    bjornh skrev:
    OhYeah skrev:
    Leca-anordningen var provisorisk for denne helga. Det blir en annen løsning nå som JC-1'ene skal plasseres permanent :)

    Når det gjelder impedance problematikk vs brokoblete forsterkere, så er det mulig du har rett. Jeg har ikke nok kunnskaper vedr. dette. Omegaene har en impedance på 4 ohm, men er helt klart en utfordring for svært mange forsterkere. Denne utfordringen tok imidlertid JC-1 på strak arm! Det måtte en amerikaner til for å temme de amerikanske beistene ;D
    Hvor mye veier JC-1? (har glemt det nå).


    Mvh. Bjørn
    Rett under 30 KG pr stykk (27,3 i henhold til manualen). Driver og sleper på dem nå (flytting) :)

    Merker selv at det skal noen dager med strøm på for å få fullt utbytte.

    Mvh
    Boden9
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var lenge tvilsom til Fidelity's konklusjoner da de testet JC-1, men jeg går ut fra, som alltid når vi kommer til slike produkter at det dreier seg om smak og behag, og derunder kommer preferanser for lydsignaturer, musikksmak osv.


    Mvh. Bjørn
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Gratulere så mye med dine nye blokker, å takk for at du delte dine inntrykk med oss.
    Slike tråder hadde vært gøy å sett flere av på HFS.

    Morsomt å høre at servicenivået på Hi-Fi sjapper er såpass stort i Kristiansand.

    Det er det ikke i Oslo hos enkelte....

    MVH Johnny
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    johnnygrandis skrev:
    Gratulere så mye med dine nye blokker, å takk for at du delte dine inntrykk med oss.
    Slike tråder hadde vært gøy å sett flere av på HFS.

    Morsomt å høre at servicenivået på Hi-Fi sjapper er såpass stort i Kristiansand.

    Det er det ikke i Oslo hos enkelte....

    MVH Johnny
    Det er faktisk kjempebra i Kristiansand.

    Bur der sjølv no og begge dei nemnte butikkane er heilt topp. Helge på AV Centeret seiar kva han synast er bra og ikkje på forespørsel, men er veldig nøktern utan å skulle ha deg til å meine det samme og lar deg gjere deg opp ei eiga meining. Håpar dette er ein forretning som vil bestå. Også HiFi Center kjeden i Kristiansand varter opp med tilsvarande service. Gjekk der i sikkert 10år og bare kikka og sikla utan å kjøpe, men dei var like vennlege kvar gong.

    Var på Oslo Hi-Fi Center ein gong og visste ikkje om eg skulle le eller grine etterkvart. Endte opp med at eg blei forbanna og det er ikkje veldig ofte for å sei det fint. Nok sagt. Eg blir amper igjen av å tenke på det!
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Da er AW 400'ene returnert til AV Centeret. Takker for lånet og kjempeservice :) Helge er en mann som er verd å ta en prat med dersom man vurderer noe nytt på hififronten!

    JC-1 blir stående permanent i lytterommet - sannsynligvis for mange år fremover (har vel sagt dette før, men denne gangen mener jeg det (kanskje) ;D)

    Forøvrig så er min pensjonerte AW 250R nå lagt ut på bruktmarkedet her på Sentralen. Håper den får et nytt godt hjem :)

    Takker for interessen og innspillene :)

    mvh
    OhYeah
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Ja da har JC-1 monoblokkene vært i aktivitet i en knapp måned her i lytterommet mitt :)

    En ting er sikkert - disse monoblokkene imponerer fortsatt like mye! Disse enorme blokkene kommer til å bli en fast følgesvenn i mange år fremover!

    Har de siste ukene dratt frem og spilt - og gjenoppdaget mange vinylskatter. Herrejesus hvor mye godlyd som ligger i disse svarte vinylplatene!

    Har bl.a. spilt MFSL utgavene av Pink Floyds "Dark side of the moon" og Supertramps "Crime of the century". En ting er sikkert - de som ikke har hørt Dark side of the moon på MFSL vinylversjonen - de har aldri hørt hvordan dette mesterverket egentlig skal lyde!

    Samme gjelder spesielt "Rudy" på Crime of the century. Jeg fikk nesten sjokk når jeg gjenoppdaget denne fantastiske låten. Hvilken dynamikk og lydbilde (med kjellerdyp bass) Supertramp har klart å formidle på denne fantastiske plata fra 1974 må bare oppleves.

    Jeg ser frem til mange gode lytteopplevelser i tiden fremover sammen med mine JC-1 blokker :)

    mvh

    OhYeah!
     

    Vedlegg

    A

    Ari Gold

    Gjest
    AAaF skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Gratulere så mye med dine nye blokker, å takk for at du delte dine inntrykk med oss.
    Slike tråder hadde vært gøy å sett flere av på HFS.

    Morsomt å høre at servicenivået på Hi-Fi sjapper er såpass stort i Kristiansand.

    Det er det ikke i Oslo hos enkelte....

    MVH Johnny
    Var på Oslo Hi-Fi Center ein gong og visste ikkje om eg skulle le eller grine etterkvart. Endte opp med at eg blei forbanna og det er ikkje veldig ofte for å sei det fint. Nok sagt. Eg blir amper igjen av å tenke på det!
    Hehe :) "Ein gong" Hvor lenge siden er det? Mine personlige erfaringer er at dette har bedret seg kraftig sammenlignet med tidlig 2000-tallet. En del nye folk og ny mentalitet. Jeg har hvertfall kun positive erfaringer og skilte med de senere årene. Men jeg regner med at det er avhengig av når, hvor, hvem og hva.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Livet er herlig for oss Hi-Fi pøbler når alt klaffer.

    ;D ;D



    MVH Johnny
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Til Johnnygrandis:
    Ser at du har lagt opp egen 16A kurs til hifi'n din. Har tenkt på dette selv. Erfaringer?
    Ser også at du har et par Audio Physic Virgo III. Dette er en høyttaler jeg har hatt lyst til å teste ut (alternativt Avanti 3). Er du fornøyd med Virgo 3'n? Hvordan er dypbassen på disse?

    mvhifihilsen
    OhYeah
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    OhYeah skrev:
    Til Johnnygrandis:
    Ser at du har lagt opp egen 16A kurs til hifi'n din. Har tenkt på dette selv. Erfaringer?
    Ser også at du har et par Audio Physic Virgo III. Dette er en høyttaler jeg har hatt lyst til å teste ut (alternativt Avanti 3). Er du fornøyd med Virgo 3'n? Hvordan er dypbassen på disse?

    mvhifihilsen
    OhYeah
    Bodde inne i oslo by for noen år siden og hadde stor gevinst med omlegging til egen 16A kurs til stereoen her, roligere lydbilde bedre dybde og fokus.
    Flyttet så senere 2 mil utfor storbyen, stereoen ble koplet opp.Etter noen måneder ble egen 16A kurs strekt opp, her var ikke gevinsten like stor.Det ble riktignok bedre men ikke på langt nær samme gevinst som når jeg bodde inne i byen.

    Dypbass hvilken dypbass, den har jeg ikke sett,.............. ;D
    Nei det er lite dypbass i Virgoene men den bassen som er der er fantastisk bra kvalitet over
    stram, hardtslående og kontant.Enkelt å høre endringer i de forskjellige basstonene.
    Er godt fornøyd med mine Virgo III fantastisk stereoperspektiv og dybde krever dog sitt av plassering.I riktig rom tror jeg de vil gå dypere enn i mitt.
    Mye vil ha mere , og når sant skal sies er det utbytting av HT som blir mitt neste prosjekt.

    I og med at min svigemor leier leiligheta i kjellern under oss tror jeg hun er glad jeg ikke er Cerwin Vega fan............

    Avantienen er nok hakket vassere enn Virgoene på alle viktige punkter. 8)

    Utrolig smukke å nette HT da ;)



    MVH Johnny
     

    Vedlegg

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Nydelige høyttalere disse Virgo'ene!

    Men det neste prosjektet mitt blir helt klart egen 16A kurs direkte fra sikringsskapet til hifi'n ;D

    OhYeah!
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    Jeg brukte ventetiden på mine JC1 til å legge opp en egen 16A kurs til de. Det ble derfor litt skuffende å se glassikringen på 6A som sitter på AC siden :-\
    De har også "softstart" som tar bort behovet for en kraftig sikring i den sammenhengen.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Det er helt klart at den 3 delte softstartfunksjonen på JC-1 blokkene fungerer helt utmerket. Har blokkene koblet på en standard 10A kurs som går til hele 2. etg. i boligen min, men har ingen problemer med at sikringene ryker. Kan likevel se at det blinker litt i lysene idet forsterkeren(e) slår seg på.

    Men jeg tenkte mer på å legge opp en egen 16A kurs for å isolere hifianlegget fra annet elektrisk forstyrrende utstyr. Vet ikke om det har så mye for seg, men jeg synes det kan være verd et forsøk :). Eller er dette helt bortkastet?

    (Sønnen min som snart er ferdig utdannet elektriker, mente at dersom jeg kunne bruke noen tusenlapper på korte nettkabler, så burde jeg absolutt kunne prøve en egen 16A kurs med større kvadrat på ledningsnettet. Ikke så lett å argumentere mot dette ;D)
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    Når man kan få gjort dette til bortimot nullkost så er det ingen som helst grunn til å la være :)
    Fører dette til dramatiske forskjeller, så er jo det bra, men da ville jeg også forsøkt å erstatte glassikringen med en spiker ;D
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hør på sønnen din du og legg opp egen kurs.

    Jeg har samme blokkene som deg og her funker det utmerket med egen kurs.
    Måtte faktisk sette inn 16 amp c-automat, da 10 ampèn røyk rett som det var.


    mvh
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Jeg slår på en av blokkene om gangen. Er temmelig sikker på at dersom jeg hadde brukt autostarten (12V eller audio) og slått på begge blokkene samtidig - så tror jeg nok de 10A sikringene hadde fått kjørt seg!

    Det blir snart en egen 16A kurs ;D

    mvh
     
    R

    RL69

    Gjest
    OhYeah skrev:
    Jeg slår på en av blokkene om gangen. Er temmelig sikker på at dersom jeg hadde brukt autostarten (12V eller audio) og slått på begge blokkene samtidig - så tror jeg nok de 10A sikringene hadde fått kjørt seg!

    Det blir snart en egen 16A kurs ;D

    mvh
    JC-1 har justerbar forsinkelse på, opp til 12 sekunder. Det er bare å stille inn monoblokkene på forskjellig tid, feks. 3 og 6 sekunder. Da ungår du at de starter opp synkront og at sikringen legger ut. Se side 5 i manualen.

    MVH
    KOL69
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har tilfeldigvis ikke en slik "strømforbrukmåler"? Har selv en slik fra Clas Ohlson. Den måler W,A, max W og max A, kostnad utfra forbruk og pris. Med en slik kan du se hva en trinn bruker under oppstart, standby og bruk :)
    mvh
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    Ari Gold skrev:
    AAaF skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Gratulere så mye med dine nye blokker, å takk for at du delte dine inntrykk med oss.
    Slike tråder hadde vært gøy å sett flere av på HFS.

    Morsomt å høre at servicenivået på Hi-Fi sjapper er såpass stort i Kristiansand.

    Det er det ikke i Oslo hos enkelte....

    MVH Johnny
    Var på Oslo Hi-Fi Center ein gong og visste ikkje om eg skulle le eller grine etterkvart. Endte opp med at eg blei forbanna og det er ikkje veldig ofte for å sei det fint. Nok sagt. Eg blir amper igjen av å tenke på det!
    Hehe :) "Ein gong" Hvor lenge siden er det? Mine personlige erfaringer er at dette har bedret seg kraftig sammenlignet med tidlig 2000-tallet. En del nye folk og ny mentalitet. Jeg har hvertfall kun positive erfaringer og skilte med de senere årene. Men jeg regner med at det er avhengig av når, hvor, hvem og hva.
    Det er dessverre ikkje lenge sidan. Lurer på om det var i fjor vår. Så om dette var betre enn tidleg på 2000-talet gjer det meg eigentleg mållaus. Skjønar ikkje at det går an å bli verre enn det eg opplevde. Det måtte være å gå fysisk til verks for å gje kunden bank. Trur oppriktig talt at eg aldri meir kjem til å sette min fot innanføre den døra igjen. Det finnast ikkje så gode lydprodukt(og kjem heller ikkje til å komme) at eg vil inn dit igjen :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    kaap skrev:
    Har tilfeldigvis ikke en slik "strømforbrukmåler"? Har selv en slik fra Clas Ohlson. Den måler W,A, max W og max A, kostnad utfra forbruk og pris. Med en slik kan du se hva en trinn bruker under oppstart, standby og bruk :)
    mvh

    Har en slik en selv..Forbruk over tid er jeg ikke det minste i tvil om...Mer usikker på om den er rask nok for oppstart av effekttrinn. Dvs jeg har hatt effekttrinn som knekkte min 10 ampers kurs gang på gang...Men denne lille målesaken målte aldri noe mer enn 430 watt forbruk på de ...Men tok sikringer så det plystra hvis jeg slo på begge monoblokkene på likt med alt annet lys og strømforbruk avslått på denne kursen...Dette indikerer at måleren ikke fikk med seg når strøm ble slukt inn i kodensatorer ++ ved oppstart... :)...Og ja...16 amper, kanskje også 20 ampers dedikerte kurser har jeg tro på!
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    HCS: Den jeg har registrer og lagrer MAX både på A og W... Effektrinnet mitt dro nette 1042 W med påslag, og bruker 350 W på tomgang.
     
    B

    Ballin_On_a_Budget

    Gjest
    OhYeah skrev:
    Til Johnnygrandis:
    Ser også at du har et par Audio Physic Virgo III. Dette er en høyttaler jeg har hatt lyst til å teste ut (alternativt Avanti 3). Er du fornøyd med Virgo 3'n? Hvordan er dypbassen på disse?

    mvhifihilsen
    OhYeah
    Hva med å sjekke ut Vigo V, de har blitt revitalisert, etter at jeg lyttet til dem for første gang under messen hos OHC har de nå blitt flyttet ned på de beryktede high end rommet, å fy faen for en forskjell. en helt ny høyttaler! tydelig at lytterommet spiller inn i STOR grad.
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Neste gang jeg skal en tur til Tigerstaden, så skal jeg ta en tur innom OHC å lytte til Virgo 5 :)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Takk for kjempespeinteressant tråd, det var jo reneste spenningsromanen. gratulerer med nye blokker.
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    OhYeah skrev:
    Har bl.a. spilt MFSL utgavene av Pink Floyds "Dark side of the moon" og Supertramps "Crime of the century". En ting er sikkert - de som ikke har hørt Dark side of the moon på MFSL vinylversjonen - de har aldri hørt hvordan dette mesterverket egentlig skal lyde!
    Har samme plate cd-versjon (jada.. Mobile fidelity;))
    Tok den med meg og hørte på en Proac, Cary og Theta-rigg til ca 500K på Lyric...
    Sinnsykt mye godlyd som ble "pressa" ut av sølvdisken.. Utrolig lydbilde!

    Artig å se at JC1 gav aw400 så grundig bank!
    Tror du har gjort ett fornuftig valg her. Og godt å se at Optima'ene får spille med noen i slekta?:)
    Mener at Parasound og Infinity er en del av samme firma? Sammen med bla. Proceed, ML, HK og JBL?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    OhYeah skrev:
    Neste gang jeg skal en tur til Tigerstaden, så skal jeg ta en tur innom OHC å lytte til Virgo 5 :)
    Det gjør du rett i, hørte de på demo under messen i kjellern hos Tømmervik det virket svært lovende selv om jeg bare fikk 15 minutter der.HT er om mulig enda finere enn Virgo III, (Det var hardt å innrømme) ;D
    Hvordan er rommet ditt?, Oh Yeah.

    MVH Johnny
     

    OhYeah

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2004
    Innlegg
    487
    Antall liker
    399
    Sted
    Vennesla
    Torget vurderinger
    17
    Til Johnnygrandis:

    Rommet mitt er ikke av de letteste å plassere hifi'en i. Typisk loftstue ca. 30 m2 med skråtak/teppe på golv og ei pipe som er plassert 2/3 avstand fra veggene på langsiden og 1/2 avstand fra kortveggene. Denne pipa gjør at jeg må plassere den venstre høyttaleren litt nærme sidevegg (50cm) imens den høyre høyttaleren står helt fritt. Begge høyttalerene står ca. 45 cm fra bakvegg (grunnet unger i huset tør jeg ikke trekke dem lengre frem).
    Ikke ideel plassering, men kompenserer med lytteposisjon forholdsvis langt fra bakvegg (180 cm).

    mvh
    OhYeah
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    OhYeah skrev:
    Til Johnnygrandis:

    Rommet mitt er ikke av de letteste å plassere hifi'en i. Typisk loftstue ca. 30 m2 med skråtak/teppe på golv og ei pipe som er plassert 2/3 avstand fra veggene på langsiden og 1/2 avstand fra kortveggene. Denne pipa gjør at jeg må plassere den venstre høyttaleren litt nærme sidevegg (50cm) imens den høyre høyttaleren står helt fritt. Begge høyttalerene står ca. 45 cm fra bakvegg (grunnet unger i huset tør jeg ikke trekke dem lengre frem).
    Ikke ideel plassering, men kompenserer med lytteposisjon forholdsvis langt fra bakvegg (180 cm).

    mvh
    OhYeah
    Virgo 5 skal visstnok være enklere å plassere enn sine eldre modeller...
    Rommet innbyr kanskje til litt nærfeltslytting ;)
    Selv har jeg 2,4 meter imellom HT og sitter 2 meter ifra, det fungere veldig bra hos meg.
    Har prøvd ut flere andre posisjoner men vender alltid tilbake til denne, dette gir, denne oppstilling gir meg ett bredt stereoperspektiv og en herlig dypde..
    Har prøvd å ha mindre avstand mellom Ht men da forvinner endel av bredden/dybden på lydbildet, fokus er noe bedre med mindre avstand mellom HT men det slår ikke gevinsten med bredde/dybde i mitt oppsett... ;)

    Du får gi oss en rapport om det blir Virgoene da.

    MVH Johnny
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn