Paradox = svindel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Tror ingen betaler full listepris hos han. Uten at Det gjør saken bedre🤣
    Du har nok misforstått eller unngått å se ironien i mitt innlegg. :rolleyes:
    Hvilken holding er så skremmende?
    1.At det foregår svindel i hifi kabelbransjen? Det er ikke en holdning men et faktum
    2.At noen lar seg lure er en statistisk nødvendighet, synd for deg at det ble deg denne gangen.Men litt lesing og skolering fra "skolemedisinen"innen hifi og elektronikk kunne spart deg for dette.
    3.At Nordost bruker Tempflex som kilde og videreselger til overpriser kan enhver google seg frem til. Til og med på dette forumet.
    4. "At sjarlatan-produsenter" avslørt er da bare bra
    5. At noen har guts til å innrømme og vise hvordan de er blitt lurt, får vi bare takke for. Så kan hififolket bruke penger på virkelige produkter istedet
    6. Eller er det manglende medlidenhet fra min side? Jo jeg syns synd på deg selv om jeg ikke skrev det. Men jeg har hatt 100 innlegg for å hindre folk i å blir lurt som deg, takken for det er å bli satt i båsen for arrogante besserwissere som ikke har peiling på Hifi....

    Selv om jeg setter stor pris på slike eksponeringer, så er intet ved denne avsløringen er nytt ,uvanlig eller ukjent innen hifi. Dette er derfor business as usual

    sjekk videre her
    http://www.hifishock.org/gallery/cable-accessories/cable/transparent-cable/
    Hvem har lurt meg sier du???
    Sorry,men er det ikke du som er trådstarter?, virker jo vitterlig som om du er den som betalte 38 000kr for dårlig terminert biltemakabel? Eller videreformdler du bare for en annen?

    OPPS !! så innlegg #35 nå. Det er jo Carisma som er kilden...
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg har et par Cardas rca liggende å slenge.
    Skal skifte plugger på de tenkte jeg, da det var dårlig kontakt i den. Se til høsten.
    Skal ta bilder da så vi får se hva som er inni der.
    Sikkert hakket bedre. På terminering altså[emoji3]
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Bruker Cardas mikrodonkabler til interconnects, sendte dem en e-post for en del år siden i forhold til evt. å oppgradere kablene, fikk til svar at jeg måtte på høyeste nivå for å få noe bedre og at jeg heller måtte kose meg med de jeg hadde. Ærlighet der altså....
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har et par Cardas rca liggende å slenge.
    Skal skifte plugger på de tenkte jeg, da det var dårlig kontakt i den. Se til høsten.
    Skal ta bilder da så vi får se hva som er inni der.
    Sikkert hakket bedre. På terminering altså[emoji3]
    Nja.. ser det går ikke an å fjerne pluggen uten å klippe tror jeg.
    Uansett blir det spennende en kvel når jeg har tid i høst
    Men dårlig kontakt er inni pluggen..da kan en jo lure..
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Noe dritt det der. Mine plugger var tredd med krympestrømpe. Så var nødt til å skjære.
    Jeg har et par Cardas rca liggende å slenge.
    Skal skifte plugger på de tenkte jeg, da det var dårlig kontakt i den. Se til høsten.
    Skal ta bilder da så vi får se hva som er inni der.
    Sikkert hakket bedre. På terminering altså[emoji3]
    Nja.. ser det går ikke an å fjerne pluggen uten å klippe tror jeg.
    Uansett blir det spennende en kvel når jeg har tid i høst
    Men dårlig kontakt er inni pluggen..da kan en jo lure..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Og hva f.... forventer folk disse kablene er bygget opp av??
    Tryllepulver??
    Med veiledende pris på 38 lapper kunne de i det minste prøve å lage noe som er litt ordentlig, og ikke bare raske sammen noe drit. Det er mange kabelprodusenter som selger dyre kabler, men hvor materialer, geometri, oppbygning o.s.v. er litt mer spesielt enn det man finner i hylla på Clasern. Se på kablene til Furutech og Inakustik, for å ta et par eksempler. Sier ikke at de heller gjør noe magisk med lyden, men det er iallfall kabler som er designet med et formål litt utover det å bare tjene penger på godtroende offere.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.358
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hva angår geometrien, så er vel spørsmålet om geometrien har en funksjon og en hensikt, annet enn å være annerledes for så å kunne påberope seg mer eller mindre magiske egenskaper.... Om Paradox egentlig er svindel, er vel heller tvilsomt. Det er som kjent fri prissetting på det aller meste her til lands. At noen nå føler seg lurt, bør vel heller være en øyeåpner for den humbugen som dette kabelmarkedet faktisk er. De som har den minste kjennskap til kabelproduksjon, bør skjønne at hverken NO eller de andre "HighEnd" aktørene ikke sitter med noen egen kabelfabrikk i ordets rette forstand. Til det fordrer kabelproduksjon fra bunnen av alt for mye og avansert produksjonsmaskineri. Det går nok på kommersielt innkjøpt vare i forskjellig grad, med påsetting av fancy strømper, merker og påsetting av oligarkplugger......
    Kanskje sitter innrømmelsen langt inne hos de mest hardcore believers, men dessverre er nok dette milevis nærmere sannheten enn all svadaen som serveres på hjemmesidene til disse produsentene..... de intereserte kan jo ta en google-runde på "DIY audio cables" for å se alt som faktisk gjøres, både av vist og gale..... en viss norsk produsent der ute i skogen, rinner i hu.... kommerselt innkjøpt enleder, div plastdippedutter som faktisk koster nokså lite å få spesialprodusert, om man har i alle fall litt antall i bestillingen, - så på med strømper og oligark-kontakter, og - vipps så har man en kabel til hundretusen pluss-pluss...
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har et par Cardas rca liggende å slenge.
    Skal skifte plugger på de tenkte jeg, da det var dårlig kontakt i den. Se til høsten.
    Skal ta bilder da så vi får se hva som er inni der.
    Hvorfor utsette noe så simpelt til høsten? Smi mens jernet er varmt.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har reparert , eller terminert om diverse kabler opp i gjennom årene .....
    For ikke lenge siden terminerte jeg om et par kabler hvor loddingene hadde løsnet .....
    Dette var dyre kabler , og det var ikke en gang fjernet isolering før man hadde loddet på pluggene !
    En salig røre av isolasjon , ledere og loddsølv ......
    Har også ved flere tilfeller oppdaget at det er helt annet som er merket på kablene under pyntestrømpa , en det som er oppgitt av produsenten !!
    Det er desverre flere kabelprodusenter driver med regelrett svindel !!
    Disse har da en fortjeneste på mange hundre prosent !!! Noe som ikke er ulovelig ...........
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.422
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette er ikke svindel fra produsentens side. På Paradox sine nettsider står det utførlig beskrevet alle tekniske data og oppbygning av kablene.
    Svindel blir det først når kablene blir hauset opp i skyene av entusiaster og hifi-magasiner. Selv om de egentlig låter kliss likt en stubb med standard installasjonskabel, som samme folket naturligvis ville ha dømt nord og ned. At enkelte er helt uten dømmekraft, og stoler blindt på andres omtaler må de ta ansvaret for selv. Det er omtrent på samme nivå som å bite på de beryktede e-postene fra Nigeria. :)
    At kostprisen på disse kablene er ganget med minst hundre får så være. Det er i allefall ikke forbudt.
    Sist jeg så etter oppga Paradox verdier for induktans og kapasitans på kablene sine som tilsier at signalhastigheten i kablene er en god del høyere enn lyshastigheten. Enkleste forklaring på det er at kabelprofeten bare har tatt noen tall ut av løse luften, uten å ha utstyr til å måle LCR-verdiene og uten å ha den minste idé om hva de tallene betyr. Om det ikke er svindel er det noe som ligner.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har reparert , eller terminert om diverse kabler opp i gjennom årene .....
    For ikke lenge siden terminerte jeg om et par kabler hvor loddingene hadde løsnet .....
    Dette var dyre kabler , og det var ikke en gang fjernet isolering før man hadde loddet på pluggene !
    En salig røre av isolasjon , ledere og loddsølv ......
    Har også ved flere tilfeller oppdaget at det er helt annet som er merket på kablene under pyntestrømpa , en det som er oppgitt av produsenten !!
    Det er desverre flere kabelprodusenter driver med regelrett svindel !!
    Disse har da en fortjeneste på mange hundre prosent !!! Noe som ikke er ulovelig ...........
    Bilder?
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Jeg gleder meg til å se de kabeltroende forsvare denne, men noe sier meg at de holder seg langt unna denne tråden ;D
    Ut fra bildene (om de da er reelle, husker jo diverse bilder av påstått Edge- innmat..), ser det ut som noe drit noen ukyndige har slengt sammen. Til og med multistrand. Nesten rart det får frem signalet i det hele tatt. (Uten at jeg er særlig teknisk kyndig.) Det er nok en Kabelfornekter som står bak. En som faktisk tror ingen hører forskjell, og at han kan slippe unna med det. Tydeligvis ikke så mange som har gått på pinnen, ikke mange tusenlappene han har tjent. Nesten overraskende hvor imponerende web- siden ser ut i grunn.
    Husker jeg leste testene på Audiophile.no i sin tid. De testet både signal, høyttaler og strømkabler, var det ikke?Tenkte at endelig har denne fyren med disse "høgtalarararane" sine greid å høre litt av vitsen med dyre kabler. Men det var visst ikke tilfelle likevel?
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.527
    Antall liker
    35.422
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    No true Scotsman
    No true Scotsman or appeal to purity is an informal fallacy in which one attempts to protect a universal generalization from counterexamples by changing the definition in an ad hoc fashion to exclude the counterexample.[1][2] Rather than denying the counterexample or rejecting the original claim, this fallacy modifies the subject of the assertion to exclude the specific case or others like it by rhetoric, without reference to any specific objective rule ("no true Scotsman would do such a thing"; i.e., those who perform that action are not part of our group and thus criticism of that action is not criticism of the group).[3]
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    No true Scotsman
    No true Scotsman or appeal to purity is an informal fallacy in which one attempts to protect a universal generalization from counterexamples by changing the definition in an ad hoc fashion to exclude the counterexample.[1][2] Rather than denying the counterexample or rejecting the original claim, this fallacy modifies the subject of the assertion to exclude the specific case or others like it by rhetoric, without reference to any specific objective rule ("no true Scotsman would do such a thing"; i.e., those who perform that action are not part of our group and thus criticism of that action is not criticism of the group).[3]
    Haha..Du kan finne uttrykket for det mange her prøver å gjøre; å dømme en hel flokk ut fra et råttent eple. De har fått blod på tann nå ja.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.025
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan ikke se at dette er svindel, men helles dårlig håndverk mht terminering.
    Kabelen består av kobberledning med greit tverrsnitt, isolasjon og en "søndagsfrakk" som danskene kaller det.
    Den er ikke solgt som titan, niob eller beryllium-kabel , men som hifikabel. Altså en kabel som knytter to hifi-komponenter sammen.
    Den gjør jobben og thats it. Den kan sikkert også benyttes til low-fi eller blomsterpotte-oppheng.
    Kjøper velger selv hvilken innpakning, pynt og påskrift på elektrotransportøren kobber han vil bruke pengene på.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    No true Scotsman
    No true Scotsman or appeal to purity is an informal fallacy in which one attempts to protect a universal generalization from counterexamples by changing the definition in an ad hoc fashion to exclude the counterexample.[1][2] Rather than denying the counterexample or rejecting the original claim, this fallacy modifies the subject of the assertion to exclude the specific case or others like it by rhetoric, without reference to any specific objective rule ("no true Scotsman would do such a thing"; i.e., those who perform that action are not part of our group and thus criticism of that action is not criticism of the group).[3]
    Haha..Du kan finne uttrykket for det mange her prøver å gjøre; å dømme en hel flokk ut fra et råttent eple. De har fått blod på tann nå ja.
    Forhåpentligvis er det kun unntaksvis at "kabeldesignet" er så skruppelløst som dette, ja, men hvordan kan du forklare de fantastiske testresultatene og lytteinntrykkene kabelen har fått?

    Blod på tann? Nei, men et veldig godt eksempel som illustrerer/beviser noe som har blitt sagt hele tiden.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er nok en Kabelfornekter som står bak. En som faktisk tror ingen hører forskjell, og at han kan slippe unna med det.
    Tenkte nesten det samme, men jeg tenkte at det kanskje var en kabelhater som ville bevise en gang for alle at kabeltroende er idioter eller noe sånt.

    Men jeg tror faktisk du har rett. Dette er en person som mener at man ikke hører forskjell, og som har tenkt at det er greit å lure folk for å tjene penger. Jeg tenker at han om det, og folk får kjøpe hva de vil, men sympatisk eller god forretningsskikk er det ikke.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Det er nok en Kabelfornekter som står bak. En som faktisk tror ingen hører forskjell, og at han kan slippe unna med det.
    Tenkte nesten det samme, men jeg tenkte at det kanskje var en kabelhater som ville bevise en gang for alle at kabeltroende er idioter eller noe sånt.

    Men jeg tror faktisk du har rett. Dette er en person som mener at man ikke hører forskjell, og som har tenkt at det er greit å lure folk for å tjene penger. Jeg tenker at han om det, og folk får kjøpe hva de vil, men sympatisk eller god forretningsskikk er det ikke.
    Nei! Det er en jugfant og "forretningsmann" som står bak. En som vet at det ikke finnes grenser for folks betalingsvilje når det kommer til hifi.

    -BB-
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Har produsent kommet med noe uttalelser ?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I følge ekspertene som hører forskjell på kabler, i dette tilfelle hifi anmeldere, så er jo dette fantastiske kabler og ergo ikke svindel. Det er kanskje det som er paradokset? :p

    Paradox Audio - Professional High End Hi Fi audio cables | Reviews
    Nei er jo for så vidt bra at vanlig installasjonskabel er mer enn bra nok, selv med spader som ligner standard-utgaver fra eBay :p



    Det som er mest tragisk er jo termineringen (som jeg håper er bedre på strømkablene) og prisen kjøperne har betalt..
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.849
    Antall liker
    50.885
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Dette er jo grunnen til at de er så godt pakket inn :)


    O
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Spørs om ikke dette like gjerne kan være en sjarlatan's inkompetanse. Like galt, uansett.
    Men man må passe på - helt klart fristende med venstrehåndsarbeid og høy (lettvint) avanse i kabel-businessen.....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ligger ute et par strømledninger ifra nettopp Paradox nå :p. hehehe... nypris 50.000kr vistnok ;).
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Nok en slaur i smoking som utnytter hifi ferskinger utpå med drit innpakket i silkepapir. Raske penger for "produsenten", men nok en spiker i kisten for bransjen.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Tror ikke du finner så mange hifi ferskinger som kjøper kabler til NOK 50k stykket, men jeg er sikkert i mindretall siden det finnes så mange reddende engler her inne som skal forhindre at man havner i kabelpushere sine klør. :rolleyes:
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Muligens ikke fersking, men godtroende. Helt normalt.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    @skorob. Du får legge det inn i GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ:rolleyes:
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    PS. Been there, done that.
    Landet heldigvis noenlunde på begge beina igjen.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I følge ekspertene som hører forskjell på kabler, i dette tilfelle hifi anmeldere, så er jo dette fantastiske kabler og ergo ikke svindel. Det er kanskje det som er paradokset? :p

    Paradox Audio - Professional High End Hi Fi audio cables | Reviews
    Sier ikke lite om "ekspertene" ....og at std. kabel til pølsepris er helt innafor.
    Kan vi da konkludere med at det er forskjell og at standard installasjonskabel er best? :cool:
    Nå finnes det jo mange produsenter av "standard installasjonskabel" - så helt rett frem er det ikke :p
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.283
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    I følge ekspertene som hører forskjell på kabler, i dette tilfelle hifi anmeldere, så er jo dette fantastiske kabler og ergo ikke svindel. Det er kanskje det som er paradokset? :p

    Paradox Audio - Professional High End Hi Fi audio cables | Reviews
    Sier ikke lite om "ekspertene" ....og at std. kabel til pølsepris er helt innafor.
    Kan vi da konkludere med at det er forskjell og at standard installasjonskabel er best? :cool:
    Alle er enige om at det er forskjell på kabler. Det har kommet frem i alle kabeltråder jeg har lest her på asylet. Men forskjellene er minimale. Og hva som er best? Et umulig spørsmål å svare på. Hva er best av wienerpølser og grillpølser?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    I følge ekspertene som hører forskjell på kabler, i dette tilfelle hifi anmeldere, så er jo dette fantastiske kabler og ergo ikke svindel. Det er kanskje det som er paradokset? :p

    Paradox Audio - Professional High End Hi Fi audio cables | Reviews
    Sier ikke lite om "ekspertene" ....og at std. kabel til pølsepris er helt innafor.
    Kan vi da konkludere med at det er forskjell og at standard installasjonskabel er best? :cool:
    Alle er enige om at det er forskjell på kabler. Det har kommet frem i alle kabeltråder jeg har lest her på asylet. Men forskjellene er minimale. Og hva som er best? Et umulig spørsmål å svare på. Hva er best av wienerpølser og grillpølser?
    Klart alle er enige om at det er forskjell på kabler. Noen er balanserte, noen er ubalanserte. Noen er med spader, noen med bananplugger. Noen er røde, noen hvite og noen sorte.

    Det kan jo alle se

    Roy
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Mange som får blod på tann her nå...... Har ikke noen megadyre høyttaler kabler eller connects, nordost heimdal er mine dyreste....
    Har sammenlignet med andre kabler jeg har, og jeg må helt innrømme at jeg syntes det var forskjell. Hva som var best av de vet jeg ikke, men jeg syntes de låt annerledes vert fall. Følte den e e hadde litt dypere bass, men den andre bedre midtbass...... Heller ikke helt like i toppen.
    Strømrenser har jeg ikke prøvd enda......
    Uansett synes jeg det er farlig å sette to streker under svaret basert på en sak her!
    Fake kabler er jo en kjendt sak, kanskje dette var det?
    I kabel debattene her inne er det vert fall to steile fronter hehe :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.430
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Spørs om ikke dette like gjerne kan være en sjarlatan's inkompetanse. Like galt, uansett.
    Men man må passe på - helt klart fristende med venstrehåndsarbeid og høy (lettvint) avanse i kabel-businessen.....
    Kødd ikke med oss som bruker riktig hånd;)
    Tenk litt på det når du sitter med kniv og gaffel, de som legger bort kniven flytter gaffelen over i høyre.
    Det gjør ikke vi venstrehendte :)
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Nok en slaur i smoking som utnytter hifi ferskinger utpå med drit innpakket i silkepapir. Raske penger for "produsenten", men nok en spiker i kisten for bransjen.
    Nok en? Kan du navngi noen andre?
    Denne fyren har jo bare hatt inntekter på noen titusen i året, etter det som ble gravd frem av sinep. Etter utgifter, arbeid med web- side, arbeid med kabler, det som hører med å drive en bedrift, annonsering, går han jo i null i beste fall. Kanskje mange som har vært nysgjerrig på kablene, og så har benyttet returretten (som sikkert har vært respektert.) Det som er litt kuriøst, er jo at han har klart å få (til dels) god omtale i noen web- magasiner jeg kunne finne på å stole på, sånn i utgangspunktet.

    En test hos Audiophile.no? Det blir mer sånn "Arve skal finne ut om det er forskjell på kabler" (med sin sikkert passe beskjedne testrigg, neppe stablet noe Accuphase der). Kan ikke sammenlignes med en test hos et "skikkelig blad". Og testresultatene var jo litt så som så, om jeg husker riktig. Han var jo ikke helt overbevist. Men det jeg husker best fra omtalen er dette (av en signalkabel)

    Attende til Paradox frå skoreimene. Meir dynamikk. All støy forsvinn.
    Hvis dette er en kabel bygget opp på samme måte som på bildene, så tror jeg den er alt annet enn støyfri. Jeg kan ikke skjønne at det er mulig å komme til en slik konklusjon overhode, og jeg lurer da fælt på hva som er referansegrunnlaget?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Nok en slaur i smoking som utnytter hifi ferskinger utpå med drit innpakket i silkepapir. Raske penger for "produsenten", men nok en spiker i kisten for bransjen.
    Nok en? Kan du navngi noen andre?
    Denne fyren har jo bare hatt inntekter på noen titusen i året, etter det som ble gravd frem av sinep. Etter utgifter, arbeid med web- side, arbeid med kabler, det som hører med å drive en bedrift, annonsering, går han jo i null i beste fall. Kanskje mange som har vært nysgjerrig på kablene, og så har benyttet returretten (som sikkert har vært respektert.) Det som er litt kuriøst, er jo at han har klart å få (til dels) god omtale i noen web- magasiner jeg kunne finne på å stole på, sånn i utgangspunktet.

    En test hos Audiophile.no? Det blir mer sånn "Arve skal finne ut om det er forskjell på kabler" (med sin sikkert passe beskjedne testrigg, neppe stablet noe Accuphase der). Kan ikke sammenlignes med en test hos et "skikkelig blad". Og testresultatene var jo litt så som så, om jeg husker riktig. Han var jo ikke helt overbevist. Men det jeg husker best fra omtalen er dette (av en signalkabel)

    Attende til Paradox frå skoreimene. Meir dynamikk. All støy forsvinn.
    Hvis dette er en kabel bygget opp på samme måte som på bildene, så tror jeg den er alt annet enn støyfri. Jeg kan ikke skjønne at det er mulig å komme til en slik konklusjon overhode, og jeg lurer da fælt på hva som er referansegrunnlaget?
    Tidligere i denne tråden skrev du at du ikke hadde så god teknisk innsikt. Det vitner om god selvinnsikt og det er jo bra.
    Jeg synes imidlertid at du burde gjort litt bedre research rundt anlegget til Audiophile-Arve før du kom med den type karakteristikker som over her. Det er godt mulig at du synes testriggen hans er beskjeden, men for meg er en ASR Emitter II Exclusive-forsterker som driver et par MBL 101 mk2 ikke spesielt beskjedent (selv om det ikke dreier seg om Accuphase).

    Men det er nå meg...

    Roy
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn