Paradigms venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    HOLY SHIT!
    Holdt på å ramle ut av senga på hotellrommet nå;) det var saftige saker ja. Nå pirrer det jo enda mer i buksa kjenner jeg.
    Hvor hører man dette i Oslo?
    Du kan ta en lytt på Persona hos meg snart, 50 min utafor Oslo retning Kongsberg
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Da ser det ut til at jeg ryker på en Sub1
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Brukt heldigvis. 80k for en ny blir litt mye....
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte den brukte som Norsk Audio Teknikk selger. Gleder meg til å hente den så fort jeg kommer hjem fra ferie. Skal spille sammen med Paradigm Prestige 95F
     
    Sist redigert:

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Ja, PBK følger med. Den skal vel følge suben originalt
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Kjøpte den brukte som Norsk Audio Teknikk selger. Gleder meg til å hente den så fort jeg kommer hjem fra ferie. Skal spille sammen med Paradigm Prestige 95F
    Gratulerer med heftig sub!
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Vil du prøve de eijo?;D De er nemlig mine! hehe.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Takker, men jeg har allerede et par 95F. Sjelden å se Prestige brukt, og de er verd å promotere ☺
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Aha! Ja, de er virkelig gode. Har dog måttet vike til fordel for Epicon 6.. Er litt i villrede, for nå må jeg ha ny forsterker. 85F'ene matchet perfekt med H360, men det gjør ikke Epicon.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Persona er en drømmehøyttaler! Særlig toppmodellen😜 3 F kan jo være innen rekkevidde på sikt, bare synd Paradigm ikke er så hot i Norge. Blir lenge til man ser Persona på Finn, eller torget her...
    Tror jeg skal beholde Epicon 6 lenge, med rett elektronikk der, er jeg nok solgt😬
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Ser den. Epicon er etter min mening det beste Dali har produsert. Husker jeg fikk hakeslipp på pressekonferansen i Munchen når de presenterte Epicon 2.
    Med riktig elektronikk vil du trives godt med disse
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Persona er en drømmehøyttaler! Særlig toppmodellen?????? 3 F kan jo være innen rekkevidde på sikt, bare synd Paradigm ikke er så hot i Norge. Blir lenge til man ser Persona på Finn, eller torget her...
    Tror jeg skal beholde Epicon 6 lenge, med rett elektronikk der, er jeg nok solgt??????
    Gode produkter havner ikke på brukten;)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.684
    Antall liker
    4.143
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Persona er en drømmehøyttaler! Særlig toppmodellen������ 3 F kan jo være innen rekkevidde på sikt, bare synd Paradigm ikke er så hot i Norge. Blir lenge til man ser Persona på Finn, eller torget her...
    Tror jeg skal beholde Epicon 6 lenge, med rett elektronikk der, er jeg nok solgt������
    Gode produkter havner ikke på brukten;)
    JO!:D
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    4 stk av disse pr høyttaler med aktiv drift og to-veis deling på 200 og 400Hz må overgå det meste på markedet i dag av kommersielle høyttalere!
    Paradigm-Concept-4F-Woofer.jpg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Burde være bra futt i de der ja :). Får tro lyden står i stil, og treffer mange... Gleder meg til å få demo av dem engang.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Det gjør det. Får ikke montert den før til helgen
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ser frem til å legge ut bilder jeg også........ må bare få høyttalerne i hus
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Kona har andre prioriteringer, så dagene går med i hagen. Oppgradert med 4K tv og receiver også denne uken, så jeg har en jobb foran meg for å få alt på plass
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg fått koblet litt i dag. Etter endel vurdering overtar Paradigm stua der hvor Arendal Sound tidligere regjerte. Dette er det rommet hvor anlegget er mest i bruk.

    Dette består nå av paradigm Prestige 95F og Signature Sub1.
    Det drives av Yamaha RX-A2070 receiver og en ATI AT6000 Signature effektforsterker. Kilde er Sonos via Hegel HD20.

    Ny 4K tv er en Sony 65ZD9

    20170716_144714.jpg


    20170716_144641.jpg


    20170716_161229.jpg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ser pent ut det der! Ble det grei bass hos deg?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått koblet litt i dag. Etter endel vurdering overtar Paradigm stua der hvor Arendal Sound tidligere regjerte. Dette er det rommet hvor anlegget er mest i bruk.

    Dette består nå av paradigm Prestige 95F og Signature Sub1.
    Det drives av Yamaha RX-A2070 receiver og en ATI AT6000 Signature effektforsterker. Kilde er Sonos via Hegel HD20.

    Ny 4K tv er en Sony 65ZD
    Grattis med mye nytt i heimen :)

    Paradigm virker som spennende saker. Den suben der , er ikke den realt heftig ?

    Og du har også gått over fra Marantz til Yamaha ser jeg - noen spesiell grunn til det eller?
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg fått koblet litt i dag. Etter endel vurdering overtar Paradigm stua der hvor Arendal Sound tidligere regjerte. Dette er det rommet hvor anlegget er mest i bruk.

    Dette består nå av paradigm Prestige 95F og Signature Sub1.
    Det drives av Yamaha RX-A2070 receiver og en ATI AT6000 Signature effektforsterker. Kilde er Sonos via Hegel HD20.

    Ny 4K tv er en Sony 65ZD
    Grattis med mye nytt i heimen :)

    Paradigm virker som spennende saker. Den suben der , er ikke den realt heftig ?

    Og du har også gått over fra Marantz til Yamaha ser jeg - noen spesiell grunn til det eller?
    Pga størrelse på frontene ble det ikke et par nye Tower i denne omgang. Prestige 95F er endel mindre, noe som er penere hos oss. Planen var en sort AS Sub2, men så kom jeg over en brukt Paradigm Sub1 og falt for fristelsen.
    Dette er en lukket konstruksjon med 6x8" elementer. Lydmessig er den brutal, men tight og kontrollert.

    Bytte til Yamaha er mest gammel vane. Testet ut Marantz, men den er litt layedback på film. I stereo duger dessverre ikke Yamaha, så en Parasound P5 er i bestilling
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Er det lytterom/butikk i Arendal? Tilfeldighetene har seg sånn at jeg skal å jobbe der borte i 14 dager fra onsdag.
    Jeg mailet dem å spurte for et par dager siden da jeg er nyskjerrig på Persona 5F. De har ikke noe godt demorom i øyeblikket, men det skal være under bygging. Det skal likevel være mulig å få lyttet til toppmodellen Persona 9H
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Har du brukt pbk under oppsett av sub Einar, eller korrigerer du alt med reciver. Eller begge kanskje?:)
    Nå må du få delt inntrykk her!! Vi sitter jo å venter for svarte svingende;)
    Dårlig med rapporter her da tiden ikke strekker helt til. Jeg har faktisk ikke rukket å kjøre rk enda. Planen er å bruke PBK på sub, og kun kjøre volumregulering og x-over med Yamaha til film.

    Etter litt testing i stereo i dag ble det bestilling av en Parasound P5. Pre i Yamaha blir for svak.
    P5 lar meg integrere sub i stereo, og har i tillegg ht-bypass for sub og fronter. Jeg kan da ha individuelle sub instillinger for film og musikk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn