Palindromet SONOS sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Til orientering er et palindrom et ord / setning som kan leses begge veier: AHA, ABBA, AGNES I SENGA osv og sist men ikke minst SONOS.

    Kjekt med en tråd hvor nyheter, utstyr, erfaringer, mods osv blir drøftet men helst ikke datatrøbbel, hold det til datatråden please :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Min erfaring er at dette er en rimelig og enkel og fleksibel løsningen for den ikke gidder å styre med "datatrøbbel".
    Og med Spotify kilent er den enda bedre.

    -Minutten
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Her er en nyhet. Ipod dock til SONOS. Slik jeg forstår det henter docken musikken fra ipoden og gjør den tilgjengelig for alle de andre Sonespillerne. Et stort aber er at den henter ut musikken analogt. Dvs at DA konverteringen gjøres i Ipod docken hvis jeg har forstått det rett??
     

    Vedlegg

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.075
    Torget vurderinger
    0
    hel skrev:
    ...men helst ikke datatrøbbel
    Det er jo derfor vi velger SONOS.
    Har ikke tid til Squeezeeeeee......datatrøbbel
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Støtter Sonos High rez filer ?, jeg kunne tenkt meg en slik Sonos løsning,- med den nye Appen til ipaden er det jo en kongeløsning. Og siden jeg bor i en enebolig med mange rom vil det jo bli bare lekkert.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Støtter ikke high rez dessverre og jeg tror veien dit er langt frem. Det er egen tråd om det på sonosforumet.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Flageborg skrev:
    hel skrev:
    ...men helst ikke datatrøbbel
    Det er jo derfor vi velger SONOS.
    Har ikke tid til Squeezeeeeee......datatrøbbel
    Enig, snart så Sonos kommer hit. Squeezebox er bra, men SC ifra 7.4 og oppover har en tendens til å slutte å fungere med streaming av internettradior (og da Spotify). Men når det funker, så stiller dem relativt likt. Sonos koster ikke så mye mer :).
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Vurderer å skaffe meg en slik til kjøkkenet







    .......... og lurer i den sammenheng på om den vil vise coverart på Iphone når coveret er tagget inn med Itunes programvaren.


    Bruker Ipeng og kjører Squeezeserver på en ReadyNas og jeg sliter her med å fremvise cover på alle albumene jeg har. Kan jo tagge på nytt men gudfader for en jobb davel..
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Ser ut til at det blir en ZonePlayer S5 på meg, leser det som at denne skal koples direkte til ruter (med kabel) uten noen andre bokser her og der. Om jeg tolker ting riktig vil jeg i ettertid kunne kople inn fler slike i kjeden uten kabel da det er bare den første Playeren som trenger være tilkoplet med kabel ?
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Bruker folk her Sonos direkte i forsterker eller kobles det inn en DAC imellom? I så fall hvilken?
    Jeg lurer på Sonos her jeg og, nemlig, men vil gjerne ha bedre lyd enn det Sonos'en kan gi rett fra boksen.
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Nolfi skrev:
    Bruker folk her Sonos direkte i forsterker eller kobles det inn en DAC imellom? I så fall hvilken?
    Jeg lurer på Sonos her jeg og, nemlig, men vil gjerne ha bedre lyd enn det Sonos'en kan gi rett fra boksen.
    Det var desværre ikke i mit eget system.

    Men jeg hørte for nylig et Sonos system koblet op med en Rega dac.

    Det kan kun anbefales.
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Vurderer å skaffe meg en slik til kjøkkenet

    .......... og lurer i den sammenheng på om den vil vise coverart på Iphone når coveret er tagget inn med Itunes programvaren.
    Ja den viser coverart som er embedded i filene via iTunes. Det er en maks størrelse så personlig legger jeg det inn med 700x700.

    Mvh
    Boden9
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Melder meg inn her, har akkurat gått til anskaffelse av en Sonos CP90 som er koblet digitalt til Lyngdorf DPA-1. Skremmende lett å sette opp, og liker muligheten til å bruke iPhone som kontroller.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Noen her som bruker Sonos'n sin sammen med Spotify? Jeg lurer på hvordan man evt setter bit rate? På PC må man inn og justere dette opp, finner ikke denne muligheten på Sonos kontrollen eller noe annet sted i den medfølgende programvaren..
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Rizzo skrev:
    Noen her som bruker Sonos'n sin sammen med Spotify? Jeg lurer på hvordan man evt setter bit rate? På PC må man inn og justere dette opp, finner ikke denne muligheten på Sonos kontrollen eller noe annet sted i den medfølgende programvaren..
    Du må ha premium abonnement og da er vel 320 default, eller er det ikke det? Jeg har hatt Spotify på SONOS siden den kom og tatt for gitt at den leverer 320 ::)
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    320 kbps er ikke default på vanlig PC når man bruker Spotify selv når man har Premium. Man må spesifikt inn i preferences og sette opp kvaliteten til High Quality, default er 160 kbps. Mulig det er default på Sonos, men i og med at jeg har justert opp dette de andre stedene jeg bruker Spotify så trodde jeg man måtte det her og.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Gjør et søk på SONOS forumet og rapporter tilbake her :D
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    HEL skrev:
    Gjør et søk på SONOS forumet og rapporter tilbake her :D
    Jeg har rotet endel rundt omkring der idag, og ikke funnet noe om dette. Derfor har jeg akkurat stilt supporten deres dette spørsmålet nå. Rapporter her når jeg får svar.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Rizzo skrev:
    HEL skrev:
    Gjør et søk på SONOS forumet og rapporter tilbake her :D
    Jeg har rotet endel rundt omkring der idag, og ikke funnet noe om dette. Derfor har jeg akkurat stilt supporten deres dette spørsmålet nå. Rapporter her når jeg får svar.
    Rota enda litt mer rundt på SONOS forumet og på nettet, og dumpet over denne i en slags user guide:

    "Spotify on Sonos features high-quality, 320 kbps streams using Spotify's proprietary technology. 320 kbps is the high­est quality streaming bitrate of any music service currently available."

    Stod ikke noe om muligheter for justering, så dette betyr vel av 320 kbps er default på SONOS som du har antatt fra starten.

    PS: Hva innebærer den Cullen modden din?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Sonos og Spotify funkar forbausande bra, sjølv samanlikna med seriøse greier. Okei, det er dårlegare enn CD/SACD/vinyl, men du verda så greitt det er å ha med å gjere. Får tid til mykje meir musikk - men oppdagar at eg driv meir musikksurfing enn tidlegare. Hoppar over dei langtekkjelege låtane, og dei eg ikkje likar. Dei spelast normalt når eg spelar vinyl. Litt feigt, eingentleg?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Garantert. La oss heller si at jeg regnet med at det ga gevinst. Jeg har også en ekstra brigde klar. I cullen zp90 skal wifi kortet kobles fra. Så kobler jeg den til brigden med cat5.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Rizzo skrev:
    Rizzo skrev:
    HEL skrev:
    Gjør et søk på SONOS forumet og rapporter tilbake her :D
    Jeg har rotet endel rundt omkring der idag, og ikke funnet noe om dette. Derfor har jeg akkurat stilt supporten deres dette spørsmålet nå. Rapporter her når jeg får svar.
    Rota enda litt mer rundt på SONOS forumet og på nettet, og dumpet over denne i en slags user guide:

    "Spotify on Sonos features high-quality, 320 kbps streams using Spotify's proprietary technology. 320 kbps is the high­est quality streaming bitrate of any music service currently available."

    Stod ikke noe om muligheter for justering, så dette betyr vel av 320 kbps er default på SONOS som du har antatt fra starten.
    Da har jeg fått svar fra SONOS support som bekrefter at det kjøres på 320 kbps så sant det er nok båndbredde i nettverket. Svaret er gjengitt nedenfor:

    Dear Mats,

    If there is a constant minimum stream of 420 kbps, sonos will keep streaming the 320 kbps stream.
    If it drops below 420, Sonos will automatically downgrade it to 160 kbps.
    There is no option to manually do this.

    I am sorry for any inconvenience.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.753
    Antall liker
    10.548
    Torget vurderinger
    10
    Når du sier nettverket så mener du utenfor huset selvfølgelig?
    Den trådløse kanalen til SONOS leverer 16 bit åkke som.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    HEL skrev:
    Når du sier nettverket så mener du utenfor huset selvfølgelig?
    Den trådløse kanalen til SONOS leverer 16 bit åkke som.
    Mener nettlinjen du kjøper av din nettleverandør ja.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Igår kom jaggu WiMP på Sonos Labs også, dette blir bra!
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Steinawarjar skrev:
    Noen som har fått WIMP til å virke på Sonos da? Jeg får bare opp en haug med "valg" som jeg ikke kan velge.
    Jeg har fått det til å fungere, men kun med iPhonen som kontroller. Dersom jeg skal bruke PCen, så opplever jeg det samme som deg.
     

    Nolfi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Steinawarjar skrev:
    Noen som har fått WIMP til å virke på Sonos da? Jeg får bare opp en haug med "valg" som jeg ikke kan velge.
    Jeg fikk det til etter en oppdatering av software i bridge og zp90.
    Før det var det kun en masse andre tjenester.
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Virker fint her på controller cr100, ipad og på pc. På pc(Desktop controller) må vinduet maksimeres for at kunne velge(dårlig programmering)

    Husk at det må være betal versjon av Wimp for at det skal fungere på Sonos.


    Steinawarjar skrev:
    Noen som har fått WIMP til å virke på Sonos da? Jeg får bare opp en haug med "valg" som jeg ikke kan velge.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Fenris skrev:
    Virker fint her på controller cr100, ipad og på pc. På pc(Desktop controller) må vinduet maksimeres for at kunne velge(dårlig programmering)
    Fungerte ikke å maksimere vinduet på min bitte lille Asus :'( Satser på at det kommer en oppdatering snart da.
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    69
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Nett slengt inn en bestilling på en ZP90. Julepresang fra kona! Hva kan man si ;D.
    Bygget en AN dac til formålet. Så det blir spennende å teste alle muligheter og kombinasjoner av utstyr. Sonos, cd-drev. AN mot HRT osv.... Dette blir en fin Jul!
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    spurv skrev:
    Flageborg skrev:
    hel skrev:
    ...men helst ikke datatrøbbel
    Det er jo derfor vi velger SONOS.
    Har ikke tid til Squeezeeeeee......datatrøbbel
    Enig, snart så Sonos kommer hit. Squeezebox er bra, men SC ifra 7.4 og oppover har en tendens til å slutte å fungere med streaming av internettradior (og da Spotify). Men når det funker, så stiller dem relativt likt. Sonos koster ikke så mye mer :).
    Koster ikke så mye mer? Må man ikke oppi 7-8000 for Sonos da?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Har du mulighet til koble den til nettverket med kabel trenger du bare en Connect (Z90) til 2798,-. Ellers så trenger du en Bridge til 398,- som du kobler til routeren din og da kan du bruke Connect trådløst.
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Ja, men så man vel ha fjernkontrollen til ca. 3000 og i tilegg?
     

    Dude

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2007
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Jonnyen skrev:
    Ja, men så man vel ha fjernkontrollen til ca. 3000 og i tilegg?
    Trenger ikke fjernkontrollen visst man har en smarttelefon el. nettbrett da er det en gratis kontroll app.
    Appen finnes både til Android telefoner og Apple.
    Pc kontrollerer selvfølgelig også,men da er det nok en fordel med en bærbar sak.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Jonnyen skrev:
    Ja, men så man vel ha fjernkontrollen til ca. 3000 og i tilegg?
    Jeg har den originale fjernkontrollen og har brukt iPhone og. Men stort sett har jeg brukt en bærbar pc. Siste året har jeg brukt en iPad som fungerer veldig bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn