Flaata solo er dessverre ikke spennende, men i (tidligere) samspill med Midnight Choir, enormt!!, men det har vel mer med låtmaterialet enn rösten i seg selv å gjöre...
mvh
Likte du Midnight Choir sin stil, så er denne noe for deg:
http://www.myspace.com/aldeloner.
Han har gitt ut to soloalbum, det siste i vår. Hør på Frankie And Lou, som er en sann historie og handler om Lou Reed... Er hentet fra siste plata Flora In The Darkroom. Dette er sterk kost... Dette er forøvrig en av de beste norske album som ble utgitt i 2006, etter min mening.
I Met Daryl Hannah... er henta fra The Mess Age Is Joy, det første albumet. Dette er en demo innspilt i Al's egen stua, ment utgitt som studioalbum. Men når plateselskapet mottok demomaterialet mente de at mye av nerven og intensiteten ville bli borte ved og spille den inn pånytt - dermed ble rådemoen utgitt.... Denne ble spilt inn og lagd i perioden rett etter at MC og samboerskapet til Emma (samboeren til Al) ble oppløst. Dette høres både tekstmessig og ikke minst på uttrykket på denne skiva. Utrolig sterkt!
Al Deloner starta Midnight Choir sammen med Paal Flaata, og var "bakmannen" til de fleste låter. Hovedårsaken til at MC ble oppløst var grunnleggende uenighet mellom disse to gutta på veien videre - Flaata ville nok gå i litt mer kommers retning, noe Al Deloner ikke var enig i.
Dette innlegget ble lengre enn jeg hadde ment gitt... Understreker at jeg ikke kjenner Al Deloner osv osv, men synes bare dette er musikk som fortjener og nå ut til de som er mer enn gjennomsnittlig interessert i musikk, og vet og sette pris på kvalitet. Noe av dette kan virke sært på noen, men det betyr ikke at det ikke er kvalitet!