Paal Flaata konsert John Dee

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
I morra er dagen jeg har venta på ei god stund - en av norges beste vokalister skal ha konsert på John Dee - http://www.rockefeller.no/jd131206.html.

Undertegnede er helt overbevist om at dette blir en uforglemmelig aften - møt opp!

Mvh
Kjetil

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Har gått et par dager nå, og konserten har fått synke inn litt.

Etter en litt treg start, med litt litt fomling, kom han seg igang. Mye av materialet på Christmas Island (ny juleplate) ble presentert live nesten for første gang på denne konserten, og det merktes litt. Magisk ble det ikke før han dro et par Midnight Choir låter, og publikum begynte og hysje på hverandre - det er det ikke ofte man opplever på pop/rock konsert. Det ultimate klimaks kom helt på slutten - stående/sittende på kne dro han og bandet en sinnsyk versjon av Midnight Choir's Amsterdam Stranded - med en nerve og nærhet jeg sjelden opplever på konserter.

Alt i alt var dette en meget vellykket konsert, med en avslutning som aldri kommer til å havne i glemmeboka. Så til dere som ikke møtte opp - dere gikk glipp av en fin aften med en av norges beste vokalister i sin genre. Og en litt anderledes julekonsert....

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.250
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Paal Flaata best? Bedre enn William Hut? Think not so............. Men han kan synge, det skal jeg være med på!

O

om.s

Gjest
Flaata solo er dessverre ikke spennende, men i (tidligere) samspill med Midnight Choir, enormt!!, men det har vel mer med låtmaterialet enn rösten i seg selv å gjöre...

mvh

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Flaata solo er dessverre ikke spennende, men i (tidligere) samspill med Midnight Choir, enormt!!, men det har vel mer med låtmaterialet enn rösten i seg selv å gjöre...

mvh
Må desverre si meg sterkt uenig. Det var veldig bra det han gjorde med Midnight Choir, men jeg har to av solo platene hans, den med coverlåter er veldig bra. Han gjør en Townes van Zandt tolkning som er sterkt gåsehud fremkallende.

Håvard

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2

mvh
Likte du Midnight Choir sin stil, så er denne noe for deg: http://www.myspace.com/aldeloner.

Han har gitt ut to soloalbum, det siste i vår. Hør på Frankie And Lou, som er en sann historie og handler om Lou Reed... Er hentet fra siste plata Flora In The Darkroom. Dette er sterk kost... Dette er forøvrig en av de beste norske album som ble utgitt i 2006, etter min mening.

I Met Daryl Hannah... er henta fra The Mess Age Is Joy, det første albumet. Dette er en demo innspilt i Al's egen stua, ment utgitt som studioalbum. Men når plateselskapet mottok demomaterialet mente de at mye av nerven og intensiteten ville bli borte ved og spille den inn pånytt - dermed ble rådemoen utgitt.... Denne ble spilt inn og lagd i perioden rett etter at MC og samboerskapet til Emma (samboeren til Al) ble oppløst. Dette høres både tekstmessig og ikke minst på uttrykket på denne skiva. Utrolig sterkt!

Al Deloner starta Midnight Choir sammen med Paal Flaata, og var "bakmannen" til de fleste låter. Hovedårsaken til at MC ble oppløst var grunnleggende uenighet mellom disse to gutta på veien videre - Flaata ville nok gå i litt mer kommers retning, noe Al Deloner ikke var enig i.

Dette innlegget ble lengre enn jeg hadde ment gitt... Understreker at jeg ikke kjenner Al Deloner osv osv, men synes bare dette er musikk som fortjener og nå ut til de som er mer enn gjennomsnittlig interessert i musikk, og vet og sette pris på kvalitet. Noe av dette kan virke sært på noen, men det betyr ikke at det ikke er kvalitet!

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Paal Flaata best? Bedre enn William Hut? Think not so............. Men han kan synge, det skal jeg være med på!
Ok - La oss si at Paal Flaata er en av norges beste vokalister da - har jo ikke hørt alle som finns! Takk:)

O

om.s

Gjest
Må desverre si meg sterkt uenig. Det var veldig bra det han gjorde med Midnight Choir, men jeg har to av solo platene hans, den med coverlåter er veldig bra. Han gjør en Townes van Zandt tolkning som er sterkt gåsehud fremkallende.

Håvard
Ikke noe mål i seg selv å väre enig om alt ;) men vil jeg ha Townes Van Zandt gjengitt best, kjöper jeg orginalen, det han gjorde sammen med MC var mer orginalt en hva han har gjort på egen hånd, imo..

mvh

Topp Bunn