U
utgatt60135
Gjest
RoDa skrev:Hadde jeg hatt en form for PC-lyd inn i anlegget så hadde det vært en no-brainer, men slik det er nå så har det liten hensikt å abonnere.
Airport Express koster 800,-. En no-brainer
RoDa skrev:Hadde jeg hatt en form for PC-lyd inn i anlegget så hadde det vært en no-brainer, men slik det er nå så har det liten hensikt å abonnere.
Jeg er jo ikke uenig. Jeg abonnerer jo selv på Premium. (Det koster forøvrig 100 og ikke 49). Jeg kommer nok aldri til å høre på gratisversjonen, til det har jeg et altfor anstrengt forhold til reklame. Men det er trist at de fjerner den muligheten, for med dette devaluerer de virkelig premiumabonnementet også. For den sosiale dimensjonen vil mer eller mindre forsvinne når man luker bort alle som ikke er villig til å abonnere.Lyngen skrev:49,- for å kunne få tilgang til en enormt utvalg er som sagt skitbillig i mitt hode. Et fantastisk tilbud! Det er en øl i måneden! Noen ganger skjønner jeg meg bare ikke på folk. De kan ha biler til 300 tusen og store månedlige utgifter med den, men 49 kroner til musikk er liksom et problem? Og man vil heller ha reklameavbrudd i stedet for å betale kr 49,-? Hvor mange kaffekopper er det? Hvor er logikken i at det skal være gratis å lytte til musikk?
Det finnes et billigere alternativ til Premium som heter Unlimited. Det kan ikke brukes mobilt, og har samme bitrate som Free.Gjestemedlem skrev:Jeg er jo ikke uenig. Jeg abonnerer jo selv på Premium. (Det koster forøvrig 100 og ikke 49). Jeg kommer nok aldri til å høre på gratisversjonen, til det har jeg et altfor anstrengt forhold til reklame. Men det er trist at de fjerner den muligheten, for med dette devaluerer de virkelig premiumabonnementet også. For den sosiale dimensjonen vil mer eller mindre forsvinne når man luker bort alle som ikke er villig til å abonnere.Lyngen skrev:49,- for å kunne få tilgang til en enormt utvalg er som sagt skitbillig i mitt hode. Et fantastisk tilbud! Det er en øl i måneden! Noen ganger skjønner jeg meg bare ikke på folk. De kan ha biler til 300 tusen og store månedlige utgifter med den, men 49 kroner til musikk er liksom et problem? Og man vil heller ha reklameavbrudd i stedet for å betale kr 49,-? Hvor mange kaffekopper er det? Hvor er logikken i at det skal være gratis å lytte til musikk?
Unlimited koster 49,-. Da har man alt tilgjengelig.Gjestemedlem skrev:Jeg abonnerer jo selv på Premium. (Det koster forøvrig 100 og ikke 49).
Så denne nå, Dazed. Jeg setter pris på tilbudet ditt. Men Gruva vil jeg beholde som Spotifyfri sone. Vinyl og CD, det er det som skal være kildene der.Dazed skrev:Rolfozzy:
Ja, Squeezebox må du selvsagt i så fall betale for, men den har en helt akseptabel lyd rett ut av den innebygde DAC-en/analogutgangen. Koster vel 17-1800 for en Touch når den er på tilbud. Du trenger strengt tatt ingen PC. Touchen kan spille spotify/wimp uten noen server, og den kan også spille musikkfiler fra en usb-harddisk koblet rett i boksen.
Hvis du vil prøve med en litt bedre linjeutgang fra laptopen din og spotify open/free, (Da trenger du selvsagt ingen squeezebox) kan du få en billig usb-dac av meg som jeg kjøpte på ebay til et prosjekt som ikke ble noe av. Det er bare et bittelite kretskort uten kabinett, og du vil trenge en usb-kabel og en signalkabel. (F.eks. en sånn og en sånn til ca. 100Kr til sammen.) Den bruker strøm fra USB-pluggen, og trenger ingen andre tilkoblinger enn dette. Da kan du endelig få med deg Spotify ned i Gruva også.![]()
Greit nok, det. Si fra hvis du ombestemmer deg.rolfozzy skrev:Så denne nå, Dazed. Jeg setter pris på tilbudet ditt. Men Gruva vil jeg beholde som Spotifyfri sone. Vinyl og CD, det er det som skal være kildene der.
Jeg liker best og kjøpe musikken jeg hører på.
Den er grei.Dazed skrev:Greit nok, det. Si fra hvis du ombestemmer deg.rolfozzy skrev:Så denne nå, Dazed. Jeg setter pris på tilbudet ditt. Men Gruva vil jeg beholde som Spotifyfri sone. Vinyl og CD, det er det som skal være kildene der.
Jeg liker best og kjøpe musikken jeg hører på.![]()
Egne høyttalere til PC´ er en selvfølge, imo. Lyden er faktisk helt ok.rolfozzy skrev:Den er grei.Dazed skrev:Greit nok, det. Si fra hvis du ombestemmer deg.rolfozzy skrev:Så denne nå, Dazed. Jeg setter pris på tilbudet ditt. Men Gruva vil jeg beholde som Spotifyfri sone. Vinyl og CD, det er det som skal være kildene der.
Mulig at jeg en eller annen gang kanskje kobler på noe små høytalere på pcn. Men egentlig tviler jeg på det også.
Æ å.lars_erik skrev:Der tar du nok feil.65finger skrev:i motsettning til deg ;Dlars_erik skrev:Nå. Så Lyngen prater trøndersk![]()
Æ å prate fint, sjø ;D
Kår du hi tænk å melj på da? Kåss skiiiv?BanjoArrne skrev:Æ å.lars_erik skrev:Der tar du nok feil.65finger skrev:i motsettning til deg ;Dlars_erik skrev:Nå. Så Lyngen prater trøndersk![]()
Æ å prate fint, sjø ;D![]()
No e de sånn at æ e ein sivilisert trønder, som itj sei "hi", men "har".Lyngen skrev:Kår du hi tænk å melj på da? Kåss skiiiv?BanjoArrne skrev:Æ å.lars_erik skrev:Der tar du nok feil.65finger skrev:i motsettning til deg ;Dlars_erik skrev:Nå. Så Lyngen prater trøndersk![]()
Like sjølmotsigende som en lavmælt bergenser...lars_erik skrev:No e de sånn at æ e ein sivilisert trønder, som itj sei "hi", men "har".Lyngen skrev:Kår du hi tænk å melj på da? Kåss skiiiv?BanjoArrne skrev:Æ å.lars_erik skrev:Der tar du nok feil.65finger skrev:i motsettning til deg ;Dlars_erik skrev:Nå. Så Lyngen prater trøndersk![]()
Æ må tænk litt på kolles plat æ ska nominer; sjø-ørreten vente, og laksen står fer tur![]()
Eksamen, står over denne rundenLyngen skrev:Egne høyttalere til PC´ er en selvfølge, imo. Lyden er faktisk helt ok.rolfozzy skrev:Den er grei.Dazed skrev:Greit nok, det. Si fra hvis du ombestemmer deg.rolfozzy skrev:Så denne nå, Dazed. Jeg setter pris på tilbudet ditt. Men Gruva vil jeg beholde som Spotifyfri sone. Vinyl og CD, det er det som skal være kildene der.
Mulig at jeg en eller annen gang kanskje kobler på noe små høytalere på pcn. Men egentlig tviler jeg på det også.
Har folket gått lei, eller hva skjer? Det var vel 18 deltagere i den forrige.
Det hette kåss, itj kolles. Ska æ no snakk trøndersk så gjær æ de så bretj som mule. Å så stramme æ halsmusklan så my æ bærre kanj.lars_erik skrev:No e de sånn at æ e ein sivilisert trønder, som itj sei "hi", men "har".Lyngen skrev:Kår du hi tænk å melj på da? Kåss skiiiv?BanjoArrne skrev:Æ å.lars_erik skrev:Der tar du nok feil.65finger skrev:i motsettning til deg ;Dlars_erik skrev:Nå. Så Lyngen prater trøndersk![]()
Æ må tænk litt på kolles plat æ ska nominer; sjø-ørreten vente, og laksen står fer tur![]()
Vi prøver på en en ny runde tidlig på høsten tenker jeg. Kan fort bli mer liv i leiren etter en sommerpause tror jeg.Gjestemedlem skrev:Jepps bare å melde seg på. Med kun 5-6 deltakere så er det en reell fare for at dette blir aller siste runde.
Synd egentlig, for det har vært gode, informative og underholdende tråder.
Pass no derre slarvkjeften din. 8)Lyngen skrev:Det hette kåss, itj kolles. Ska æ no snakk trøndersk så gjær æ de så bretj som mule. Å så stramme æ halsmusklan så my æ bærre kanj.lars_erik skrev:No e de sånn at æ e ein sivilisert trønder, som itj sei "hi", men "har".Lyngen skrev:Kår du hi tænk å melj på da? Kåss skiiiv?BanjoArrne skrev:Æ å.lars_erik skrev:Der tar du nok feil.65finger skrev:i motsettning til deg ;Dlars_erik skrev:Nå. Så Lyngen prater trøndersk![]()
Å tænkt å på hanj Banjo Arne. Han må kom me ei sjiv han å sjø. Vess itj så ska æ dønk han me kasjk.
Ikke gått lei - men gidder heller ikke betale for et produkt som spotify da det kun ble brukt til stafetten. pga begrensningene som settes så får man ikke hørt musikken mange nok ganger til å gi en rettferdig dom. Hadde jeg brukt det bare en gang til å finne musikk eller til å høre på annet så kunne jeg vurdert det anderledes.Lyngen skrev:Har folket gått lei, eller hva skjer? Det var vel 18 deltagere i den forrige.
Hvis du ikke bruker Spotify til å sjekke musikk og lytte til album de ikke har så skjønner jeg jo det. Takk for dine bidrag!H.R skrev:Ikke gått lei - men gidder heller ikke betale for et produkt som spotify da det kun ble brukt til stafetten. pga begrensningene som settes så får man ikke hørt musikken mange nok ganger til å gi en rettferdig dom. Hadde jeg brukt det bare en gang til å finne musikk eller til å høre på annet så kunne jeg vurdert det anderledes.Lyngen skrev:Har folket gått lei, eller hva skjer? Det var vel 18 deltagere i den forrige.
takk for meg.
Ops ...Townes skrev:men mind you Lyngen, får eg fleet foxes lukter det rigging
Fint,Lyngen skrev:Flott, united. Jeg kan sørge for at du ikke får dine datoer på reisen. Hvilke datoer blir det?
Dan Reeder plata er på Spotify (ikke lenge siden jeg hørte på den).
Ikke nødvendig med link. Jeg ordner det i anmeldelsestråden. Men uansett - http://open.spotify.com/album/3yIjB3F9wY8YeKnjXcOPHf
49 kroner er billig for å få bli med på albumstafettenLyngen skrev:Meld dere på folkens! Ikke nøl! Har telt 13 deltagere noe som er bra, men plass til mange fler. Husk at det blir en lang sommerpause etter denne. Og betal nå for unlimited versjon på Spotify og få tilgang til et kjempelager!
Deadline er 21:45 i kveld.
Så Dropkick live på house of blues i boston 2009. Artig liveband.Anonym skrev:Dropkick Murphys - The Meanest of times er mitt bidrag
Blir artig å se hva folket synes om den skiva
http://open.spotify.com/album/5rdr2pUNh0oiXYUiZF0MUx
Nå har det gått 5 minutter Lyngen! Hvor er trekningsresultatene???? ???Lyngen skrev:Deadline er 21:45 i kveld.
Trekningen er faktisk en stor jobb. Har pleid å bruke over en time. Mye å skrive.Gjestemedlem skrev:Nå har det gått 5 minutter Lyngen! Hvor er trekningsresultatene???? ???Lyngen skrev:Deadline er 21:45 i kveld.