Påmelding til den tolvte albumstafetten.

U

utgatt60135

Gjest
RoDa skrev:
Hadde jeg hatt en form for PC-lyd inn i anlegget så hadde det vært en no-brainer, men slik det er nå så har det liten hensikt å abonnere.

Airport Express koster 800,-. En no-brainer ;).

G

Gjestemedlem

Gjest
Lyngen skrev:
49,- for å kunne få tilgang til en enormt utvalg er som sagt skitbillig i mitt hode. Et fantastisk tilbud! Det er en øl i måneden! Noen ganger skjønner jeg meg bare ikke på folk. De kan ha biler til 300 tusen og store månedlige utgifter med den, men 49 kroner til musikk er liksom et problem? Og man vil heller ha reklameavbrudd i stedet for å betale kr 49,-? Hvor mange kaffekopper er det? Hvor er logikken i at det skal være gratis å lytte til musikk?
Jeg er jo ikke uenig. Jeg abonnerer jo selv på Premium. (Det koster forøvrig 100 og ikke 49). Jeg kommer nok aldri til å høre på gratisversjonen, til det har jeg et altfor anstrengt forhold til reklame. Men det er trist at de fjerner den muligheten, for med dette devaluerer de virkelig premiumabonnementet også. For den sosiale dimensjonen vil mer eller mindre forsvinne når man luker bort alle som ikke er villig til å abonnere.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Uansett hva må å melde seg på runden? kom igjen!!!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Lyngen skrev:
49,- for å kunne få tilgang til en enormt utvalg er som sagt skitbillig i mitt hode. Et fantastisk tilbud! Det er en øl i måneden! Noen ganger skjønner jeg meg bare ikke på folk. De kan ha biler til 300 tusen og store månedlige utgifter med den, men 49 kroner til musikk er liksom et problem? Og man vil heller ha reklameavbrudd i stedet for å betale kr 49,-? Hvor mange kaffekopper er det? Hvor er logikken i at det skal være gratis å lytte til musikk?
Jeg er jo ikke uenig. Jeg abonnerer jo selv på Premium. (Det koster forøvrig 100 og ikke 49). Jeg kommer nok aldri til å høre på gratisversjonen, til det har jeg et altfor anstrengt forhold til reklame. Men det er trist at de fjerner den muligheten, for med dette devaluerer de virkelig premiumabonnementet også. For den sosiale dimensjonen vil mer eller mindre forsvinne når man luker bort alle som ikke er villig til å abonnere.
Det finnes et billigere alternativ til Premium som heter Unlimited. Det kan ikke brukes mobilt, og har samme bitrate som Free.

U

utgatt60135

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Jeg abonnerer jo selv på Premium. (Det koster forøvrig 100 og ikke 49).
Unlimited koster 49,-. Da har man alt tilgjengelig.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Dazed skrev:
Rolfozzy:

Ja, Squeezebox må du selvsagt i så fall betale for, men den har en helt akseptabel lyd rett ut av den innebygde DAC-en/analogutgangen. Koster vel 17-1800 for en Touch når den er på tilbud. Du trenger strengt tatt ingen PC. Touchen kan spille spotify/wimp uten noen server, og den kan også spille musikkfiler fra en usb-harddisk koblet rett i boksen.

Hvis du vil prøve med en litt bedre linjeutgang fra laptopen din og spotify open/free, (Da trenger du selvsagt ingen squeezebox) kan du få en billig usb-dac av meg som jeg kjøpte på ebay til et prosjekt som ikke ble noe av. Det er bare et bittelite kretskort uten kabinett, og du vil trenge en usb-kabel og en signalkabel. (F.eks. en sånn og en sånn til ca. 100Kr til sammen.) Den bruker strøm fra USB-pluggen, og trenger ingen andre tilkoblinger enn dette. Da kan du endelig få med deg Spotify ned i Gruva også. ;)
Så denne nå, Dazed. Jeg setter pris på tilbudet ditt. Men Gruva vil jeg beholde som Spotifyfri sone. Vinyl og CD, det er det som skal være kildene der.

Jeg liker best og kjøpe musikken jeg hører på.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:
Så denne nå, Dazed. Jeg setter pris på tilbudet ditt. Men Gruva vil jeg beholde som Spotifyfri sone. Vinyl og CD, det er det som skal være kildene der.

Greit nok, det. Si fra hvis du ombestemmer deg. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Dazed skrev:
rolfozzy skrev:

Den er grei. :)

Mulig at jeg en eller annen gang kanskje kobler på noe små høytalere på pcn. Men egentlig tviler jeg på det også.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er ikke så rart at du synes spotify låter ræva, rett ut av laptopen. ;)

U

utgatt60135

Gjest
rolfozzy skrev:
Dazed skrev:
rolfozzy skrev:

Mulig at jeg en eller annen gang kanskje kobler på noe små høytalere på pcn. Men egentlig tviler jeg på det også.
Egne høyttalere til PC´ er en selvfølge, imo. Lyden er faktisk helt ok.

Har folket gått lei, eller hva skjer? Det var vel 18 deltagere i den forrige.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.179
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Lyngen skrev:
BanjoArrne skrev:
lars_erik skrev:
65finger skrev:
lars_erik skrev:
Nå. Så Lyngen prater trøndersk :D
i motsettning til deg ;D
Der tar du nok feil.

Æ å prate fint, sjø ;D
Æ å. :)
Kår du hi tænk å melj på da? Kåss skiiiv?
No e de sånn at æ e ein sivilisert trønder, som itj sei "hi", men "har".

Æ må tænk litt på kolles plat æ ska nominer; sjø-ørreten vente, og laksen står fer tur ;)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
BanjoArrne skrev:
lars_erik skrev:
65finger skrev:
lars_erik skrev:
i motsettning til deg ;D
Der tar du nok feil.

Æ å prate fint, sjø ;D

Æ må tænk litt på kolles plat æ ska nominer; sjø-ørreten vente, og laksen står fer tur ;)
Like sjølmotsigende som en lavmælt bergenser...

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
rolfozzy skrev:
Dazed skrev:
rolfozzy skrev:

Egne høyttalere til PC´ er en selvfølge, imo. Lyden er faktisk helt ok.

Eksamen, står over denne runden

Håvard

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg har ikke vært med de siste rundene, men nå er det vel på tide igjen...

G

Gjestemedlem

Gjest
Jepps bare å melde seg på. Med kun 5-6 deltakere så er det en reell fare for at dette blir aller siste runde.

Synd egentlig, for det har vært gode, informative og underholdende tråder.

U

utgatt60135

Gjest
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
BanjoArrne skrev:
lars_erik skrev:
65finger skrev:
lars_erik skrev:
i motsettning til deg ;D
Der tar du nok feil.

Æ å prate fint, sjø ;D

Det hette kåss, itj kolles. Ska æ no snakk trøndersk så gjær æ de så bretj som mule. Å så stramme æ halsmusklan så my æ bærre kanj.

Å tænkt å på hanj Banjo Arne. Han må kom me ei sjiv han å sjø. Vess itj så ska æ dønk han me kasjk.

U

utgatt60135

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Jepps bare å melde seg på. Med kun 5-6 deltakere så er det en reell fare for at dette blir aller siste runde.

Synd egentlig, for det har vært gode, informative og underholdende tråder.
Vi prøver på en en ny runde tidlig på høsten tenker jeg. Kan fort bli mer liv i leiren etter en sommerpause tror jeg.

Vi vil nok bli minst 10 denne gangen, som også er et minimum. 8 klare og 2 sansylige til nå. Jeg håper jeg ikke trenger å utvide fristen denne gangen. Vi har jo hele helga på å mase :D.

Flott Impulse! Takk.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Lyngen skrev:
lars_erik skrev:
Lyngen skrev:
BanjoArrne skrev:
lars_erik skrev:
65finger skrev:
lars_erik skrev:
i motsettning til deg ;D
Der tar du nok feil.

Æ å prate fint, sjø ;D

Det hette kåss, itj kolles. Ska æ no snakk trøndersk så gjær æ de så bretj som mule. Å så stramme æ halsmusklan så my æ bærre kanj.

Å tænkt å på hanj Banjo Arne. Han må kom me ei sjiv han å sjø. Vess itj så ska æ dønk han me kasjk.
Pass no derre slarvkjeften din. 8)

Æ får sjå.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Lyngen skrev:
Ikke gått lei - men gidder heller ikke betale for et produkt som spotify da det kun ble brukt til stafetten. pga begrensningene som settes så får man ikke hørt musikken mange nok ganger til å gi en rettferdig dom. Hadde jeg brukt det bare en gang til å finne musikk eller til å høre på annet så kunne jeg vurdert det anderledes.

takk for meg.

U

utgatt60135

Gjest
H.R skrev:
Lyngen skrev:
Ikke gått lei - men gidder heller ikke betale for et produkt som spotify da det kun ble brukt til stafetten. pga begrensningene som settes så får man ikke hørt musikken mange nok ganger til å gi en rettferdig dom. Hadde jeg brukt det bare en gang til å finne musikk eller til å høre på annet så kunne jeg vurdert det anderledes.

takk for meg.
Hvis du ikke bruker Spotify til å sjekke musikk og lytte til album de ikke har så skjønner jeg jo det. Takk for dine bidrag!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Istedet for å dilte med på spotty-diskusjonen, er med, uten å ha registrert gullkortet mitt ennå. Kan jo risikere å få trekt et album jeg allerede har. ::) ;)
Skal tenke ut en nominasjon.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Bra! Det er forhåpentligvis mange igjen som har spotify-abonnement, eller klarer å anmelde etter bare fem snurringer.

Håper stafetten overlever!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Begrensninger på Spotify er ingen grunn til og hoppe av.
M.a.o. Blir ikke kvitt meg så lett.

Slenger denne i potten:

U

utgatt60135

Gjest
Townes skrev:
men mind you Lyngen, får eg fleet foxes lukter det rigging
Ops ... ;)

Valget mitt er ikke helt bestemt.

Takk for ditt bidrag!

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.795
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Jeg melder også på. Om det er OK at jeg er bortreist ei uke rundt månedsskiftet?
Har ikke fulgt så godt med tidligere, veit ikke om denne er anmeldt før?:

Dan Reeder - This New Century

Hvis noen kan lage en spotify-link, hadde det vært bra, regner med at denne er i Spotify-biblioteket. Hvis ikke, finner jeg en annen plate.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.795
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Flott, united :D. Jeg kan sørge for at du ikke får dine datoer på reisen. Hvilke datoer blir det?

Dan Reeder plata er på Spotify (ikke lenge siden jeg hørte på den).

Ikke nødvendig med link. Jeg ordner det i anmeldelsestråden. Men uansett - http://open.spotify.com/album/3yIjB3F9wY8YeKnjXcOPHf
Fint,
jeg er bortreist 30.mai - 7.juni (+/- 1 dag). Kan eventuelt levere før frist også (det går an :))

U

utgatt60135

Gjest
Meld dere på folkens! Ikke nøl! Har telt 13 deltagere noe som er bra, men plass til mange fler. Husk at det blir en lang sommerpause etter denne. Og betal nå for unlimited versjon på Spotify og få tilgang til et kjempelager!

Deadline er 21:45 i kveld.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
Meld dere på folkens! Ikke nøl! Har telt 13 deltagere noe som er bra, men plass til mange fler. Husk at det blir en lang sommerpause etter denne. Og betal nå for unlimited versjon på Spotify og få tilgang til et kjempelager!

Deadline er 21:45 i kveld.
49 kroner er billig for å få bli med på albumstafetten

G

Gjestemedlem

Gjest
Se på det slik.

Har man ikke en plate man er glad i som man ønsker at folk skal høre på?

Her får man muligheten til å selv velge en plate som to av forumets musikkinteresserte medlemmer kommer til å lytte til og gi sin vurdering av.

Hvor ellers får man en slik enestående mulighet? Er man riktig heldig så havner til og med anmeldelsen hos noen som skriver noen av de beste musikkanmeldelser som kommer på trykk i Norge.

Prisen er at man selv gjør en innsats og lytter til et par plater og gir sin oppriktige mening om det man hører, og legger litt flid i det.

Kjenn deres besøkelsestid folkens. Dette er ikke alle forunt.

Topp Bunn