På tilsynsbesøk hos Lille_Adam

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Hugh skrev:
Hrmf. Riktignok var jeg kanskje noe ledig antrukket, men noe fotoforbud var det ikke! Smør dere med tålmodighet, en skal se at bildene kommer når Jazzy finner tiden og, ikke minst, publikum, modne og verdige der til.
Kan drøye litt mao.

/jan
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Sånn ca. når Venstre danner sin første flertallsregjering tenker jeg. Eller når de første medlemmene av svinefamilien tar av for egen maskin.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lille_Adam skrev:
Sånn ca. når Venstre danner sin første flertallsregjering tenker jeg. Eller når de første medlemmene av svinefamilien tar av for egen maskin.
;D ;D

/jan
 

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Innlegg
2.947
Antall liker
4.610
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
En herlig tråd dette!! Som en av de tre musketører satte jeg virkelig stor pris på denne kvelden. Ille hyggelig selskap, og en slik innføring i whiskyens verden tror jeg svært få noen gang har fått. Er overhode ingen kjenner selv, men dette var virkelig snadder, og tusen takk til Lille_Adam som åpner sitt skap for en slik uinvidd som meg.. Neste gang skal også kvaliteteten på portvinen høynes noen hakk..

Musikken var som altid fra øverste hylle med spennende toner, alt fra irsk folkemusikk til det mer østlige - vakkert! Og hele kvelden (nærmest) surrer snurra fra Nottingham Analog, en fabelaktig sak som nok en vakker dag havner på benken her hjemme også.. Ikke noe å si på lyden nei, jeg bare koste meg med senkede skuldre..

Dette må bare fortsette..

lassemann
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Å du milde måne!!! For et herlig utvalg av Single Malt!!!! Trenger ikke no bilder av anlegget her, dette holder i hauger ;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.917
Torget vurderinger
24
Denne tråden har jeg ikke fått med meg før nå, mange takk så langt. Det virker å ha vært en overlegen kveld med uslåelig servering. Gleder meg til bilder.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Fosse skrev:
Det virker å ha vært en overlegen kveld med uslåelig servering.
Lille Adam vet å ta seg av gjester... ;)

Fosse skrev:
Gleder meg til bilder.
Og her er de! ;D

Vår kjære fotograf har ikke vært helt i slaget en stund, fortsatt god bedring til deg Jazzy!
Men jeg har fått bildene oversendt, og det er jo en ære; på Jazzy's vegne; å få lov å legge ut så fine bilder!

Vi begynner rett på, tenker jeg, smakfull utsikt fra lytteposisjon:


En presentasjon av de enkelte bestanddeler; ethvert anleggs hjerte er vel forforsterkeren,
hos Lille Adam er det en Air Tight som holder styr på det hele:


Fra den sobre Air Tight, går signalbanene til to sluttrinn, Lille Adam biamper de grandiose, men akk så strømsultne Mirage M3si.

Basselementene fores av en Classé Fifteen


Mens de mange diskanter og mellomtoner får hjelp av en Counterpoint til å skape sin magi


For å bringe nok strøm fram til Miragene, har Lille Adam satt sin lit til ledninger

Når jeg tenker meg om, er vel faktisk ledninger gjennomgående i hele anlegget, det fungerer aldeles fabelaktig.

Kildebehandling da?
De små sølvskivene blir avlest av en Denon

Og tydet av en Monarchy DAC

Om tuneren er noe videre i bruk, aner jeg ikke…

Lyden via CDmediet er ikke å fnyse av, meget kapabel, og til å kose seg med.

Stjernen på laget, er nok allikevel denne:

En solid, tung og uanfektelig Nottingham Analogue Spacedeck.

Spilleren er utstyrt med en Syrinx PU 4 (?) tonearm, en ettertraktet klassiker:


I ”the sharp end” finner vi for tiden en Dynavector DV19A, en sjeldenhet undertegnede la vantene på for en tid siden,
og som nå har opptatt permanent residens hos Lille Adam.


Før i verden var det pianoet som var tegnet på at man hadde et møblert hjem,
i dag er det Nottingham Analogue som fyller denne rollen… ;)

Dynavectorens signal, gis forøvrig det fornødne løft av denne søte lille Denon:


Det var altså anlegget utlevert, vi tåler en liten oversikt til:

Den håndlagede ”BryLar”-benken som huser Lille Adams anlegg, er da også en fryd for øyet,
derom er det ingen tvil.

Men et hjem er tross alt mer enn et stereoanlegg, her har kameraet sveipet innom en interessant del av stuen:


Hmmmm……


Men først ble vi alle budt på disse varme, duftende, lekkerheter


Med god kaffe, og en velsmakende portvin til, velvilligst medbrakt av Lassemann.

Praten gikk livlig rundt bordet, Hugh bor i gangavstand og så ut til å trives


Lassemann og Jazzy likeså


Verten hadde plassert seg strategisk nær kjøkkenet, og etterfylte kaffe og tevann raskere enn noen rakk å spørre…


Mørket ség etterhvert på, og anlegget badet i et skjelmsk lys


Platene snurret, god stemning i stua


Så var det tid for å utbringe en Slainthe, med edle dråper i glasset


Whiskysmakingen er utførlig beskrevet tidligere i tråden, så gjentar ikke den her,
runder i stedet det hele av med et bilde til av Spacedecken:


Nok en gang takk for en hyggelig aften Lille Adam!

Vennlig hilsen

Morten
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Endelig :)

Må bare henge meg på Lagga her, flotte bilder Jazzy. Dette kan du.

/jan
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Et flott anlegg Lille_Adam. Det ser ut som om tilsynsførerne koste deg.

Mvh Elektron
 
J

Jazzy

Gjest
Må beklage at bildene kom såpass sent. Sliter periodevis kraftig med helsa, og da tar slike ting alt for lang tid.

Lagga er en viritous med ord, og sørget for å sy sammen bildene på en måte bare han kan. :D

Må umidelbart gi min hyllest til Lille Adam. Rett og slett en minneverdig aften. Bevertning, og hygge gis høyeste karakter. Bare så synd at jeg måtte ta retrett så alt for tidlig.

Det ga virkelig mersmak.

Legger ved et bilde opplastet fra photobucket for å sjekke kvaliteten.
Er dette skarpere?

 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Kjempefine bilder, inspirerende på flere måter!
(...møblert hjem, hmm...piano eller Nottingham Analogue, hmm...etc.)

Håper helsa blir bedre, Jazzy!
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
@ Jazzy; jeg har også nyttet photobucket, men bildet du la ut er skarpere ja, pussig....

De færreste går vel for piano i dag Atonal (fru Lagga og jeg selv tilhører nok unntaket),
i dag er det Nottingham Analogue som setter standarden for det møblerte hjem. 8)

Vennlig hilsen

Morten
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Lagga skrev:
@ Jazzy; jeg har også nyttet photobucket, men bildet du la ut er skarpere ja, pussig....

De færreste går vel for piano i dag Atonal (fru Lagga og jeg selv tilhører nok unntaket),
i dag er det Nottingham Analogue som setter standarden for det møblerte hjem. 8)

Vennlig hilsen

Morten
Munnspell, Lagga. Munnspell. Mye mer møbleringsvennlig enn et piano.

Og Jazzy er Østfolds hoffotograf.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.894
Antall liker
13.945
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
For et flott rack!!! :eek:
Den gang jeg lot Lille_Adam overta så hadde jeg kun to komponenter og liten grunn til så mye flott hylleplass......
Nå er jo situasjonen en annen... ::)

Men, heldigvis ble det ved handelen inngått en avtale om forkjøpsrett dersom det skulle selges videre.
Spørs om jeg også må spørre om å bli lagt til i testamentet, for ingen selger vel noe så flott..? :-[

R
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er et stilig stykke håndtverk, det racket, ingen tvil om det RoDa.

Hmm, de bildene var interessante, er det det jeg la ut du har doktorert?

Vennlig hilsen

Morten
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Enda en fornøyelig tråd fra hifi-/single-malt-miljøet i Østfold.
Dere får det virkelig til der borte!


Ole G :)
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.894
Antall liker
13.945
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Lagga skrev:
Hmm, de bildene var interessante, er det det jeg la ut du har doktorert?
Avsjekk mellom HFS og Photobucket ;)

R
 

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Innlegg
2.947
Antall liker
4.610
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Her om dagen tikket det inn en all så beskjeden tekstmelding.. Der stod Lille_Adam i displayet. Hmm, så hyggelig er første tanke som alltid, dette så nydelige menneske som i det siste har gitt meg så mange nye erfaringer og tanker.. Det er ikke alltid man møter slike reflekterte og ydmyke sjeler som John, og med en slik kompetanse! Det kan jeg si som en av de tre musketerer..

Vel, John har handlet i sommer. En slik Benz PU som de fleste ønsker seg, men som lommeboka stadig sier nei, nei til.. Modelbetegnelse kan jeg ikke huske i farta, men det kan sikkert Lagga hjelpe meg med.. Han tok noen bilder i kveld som nok dukker opp i denne tråden etterhvert..

Undertegnede og Lagga ankommer Lille_Adam i 15.30 tiden og et velfyllt dekket bord med godsaker møter oss. En vag følelse av at Lille_Adam nå er førnøyd har streifet meg og det skjønner jeg godt. Etter et par skiver sitter de tre musketerer og regelrett smiler. Det spiller nå så flott og oppløst som det aldri før har gjort hos John. Og jo flere skiver som settes på jo mere fokuserte blir vi. Det er STOR lyd som presenteres her. Jeg er mektig imponert over hva Lille_Adam nå har fått til og dette gjennom hans Classe preamp, dvs ingen rør er med i presentasjonen, og det spiller så fyldig og godt som i grunnen kun rør kan skape.. Du verden, jeg må rekalkulere en del fordommer jeg har mot transistorlyd.. I kveld spilte det utrolig flott og organisk med en oppløsning som var svært god.

Gratulerer Lille_Adam. Dette har du fått til, og Lagga, frem med bildene...

Mvh
lassemann
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.510
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Grom kveld, gromme karer, gromme bilder og gromt anlegg ...alt sammen, samlet i en fin tråd, dynket i pure malt med noen vakre hieroglyfer jeg ikke skjønte dritten av ;D

Tommel opp fra
Jan P.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ja, her er det bare å gi sitt besyv med, søren klype som dette spiller da!

Nyanskaffelsen er altså denne:



Denne krabaten har altså en utgangsspenning på fattige 0,1 mV, dette til tross, var det tyst, kunne ikke
høre noe brum el. støy.
Og musikkens bakteppe var beksvart.

gjengivelsen var nær klanderfri, overbevisende bass med mye informasjon, luftig og detaljert topp, og en deilig organisk
gjengivelse gjennom hele spekteret.

Foten gikk fra første anslag, ikke vanskelig å forstå hvorfor Lille Adam er over snittet tilfreds om dagen!

De to besøkende musketerer brakte også med en Musical Innovation MI 11, som Lille Adam nå skal ha til vurdering noen dager, gleder meg til å høre hans kommentarer.

Men vi tar vel et bilde til av Benz'en, i denne omgang.... ;)



Takk for noen hyggelige timer, som alltid, og ikke minst den gode cheddaren, nam nam! :D

Vennlig hilsen

Morten
 
Topp Bunn