På tide med høst treff ?

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
Jeg har'a no rørgreier, men horn er det verre med... Likevel høres prioriteringen helt grei ut synes jeg, spesielt siden jeg føler meg smått sykelig for tia. Bedre at den harde kjernen garanteres plass, enn at en halvsjuk ikke-fanatiker skal dulles og degges med. ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lille_Adam skrev:
Jeg har'a no rørgreier, men horn er det verre med... Likevel høres prioriteringen helt grei ut synes jeg, spesielt siden jeg føler meg smått sykelig for tia. Bedre at den harde kjernen garanteres plass, enn at en halvsjuk ikke-fanatiker skal dulles og degges med. ;D
Selvsagt har du rør, beklager :) Glemte AT'n.
Vi tar oss en tur innover siden, kanskje vi klarer å Klipsche deg ;D

/jan
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg drar fra tønsberg, vurderer å å ta tog til asker stasjon og drosje derfra.
da går det an å ta seg noen pils.

men får se, kanskje jeg rett og slett kjører fra tønsberg.

horny: du får vel ta tog til asker, så kanskje vi kan hooke opp der.
ringes.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Da ser det ut til at disse herrene tar turen:
joaquin
JanR
Erland
Horny
65finger
impulse
Continuo
rolfozzy

For de som tar tog til Asker, så er det jo en mulighet for at jeg kan kjøre ned til stasjonen og plukke dere opp. Det får vi i såfall ta på tlf etterhvert.

Er det noen av dere som har tenkt å komme før 1500?

Adr. og tlf.nr kan dere som ikke har, få ved henv. på PM ;)
 
S

Storebror

Gjest
Hmmm.... Tenkte på om jeg skulle være impulsiv (planlagt et par dager i forveien) og sprette bortover på lørdag.
Men, får holde meg unna de horny gutta virker det som.... 8) ;D

Tar det ved en senere anledning, lenge siden sist nå BHO.

R
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
BHO skrev:
Da ser det ut til at disse herrene tar turen:
joaquin
JanR
Erland
Horny
65finger
impulse
Continuo
rolfozzy

For de som tar tog til Asker, så er det jo en mulighet for at jeg kan kjøre ned til stasjonen og plukke dere opp. Det får vi i såfall ta på tlf etterhvert.

Er det noen av dere som har tenkt å komme før 1500?

Adr. og tlf.nr kan dere som ikke har, få ved henv. på PM ;)

jeg kommer nok ikke før utpå ettermidddagen/tidlig kveld.
hvis jeg tar tog, hadde vært fantastisk om noen kunne plukke meg opp på asker stasjon.
ringer deg imorgen!
'
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Treff er avholdt, og de siste som forlot åstedet (AG klanen), mente at toppen var nådd med SRV`s "tin pan ally" avlevert fra mine K-horn......om det var i fortvilelse eller begeistring vet jeg ikke. ;D ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det var nok mest av lettelse... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


seriøst, snakkas imorra.
glad for å komme meg hjem fra byen med livet i behold, havna nesten i slosskamp i drosjekøen.... :p :-[ ;D
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Uff da....godt du berga deg. :eek:
Snakkes. :)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Takk for en hyggelig og flott hornaften i går!
Musikk fremført på Klipschorn låt fortreffelig, maten som vi fikk servert smakte veldig bra!
;D ;D ;D ;D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Må få takke jeg også for en meget hyggelig kveld med masse god musikk og ett nydelig måltid :)
BHO er herved utnevnt til laug kokk ;D

Har ikke hørt hønna siden vi bærte dem opp, de har kommet seg veldig ;)
Metallica svingte jæ**** bra, må spilles høyt og det var jo ikke noe problem ::)

/jan
 
S

Storebror

Gjest
Bilder?
Nei, forresten. Rør, horn, vinyl..... Har sikkert kamera med filmrull dere.
Venter i spenning på fremkalling og håper dere har scanner slik at bildene kan digitaliseres..... ;D

R
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Storebror skrev:
Bilder?
Nei, forresten. Rør, horn, vinyl..... Har sikkert kamera med filmrull dere.
Venter i spenning på fremkalling og håper dere har scanner slik at bildene kan digitaliseres..... ;D

R
Hehehe.
Bilder kun til internt bruk ;)

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Ja det må jeg si var en meget hyggelig aften. God mat, og godt alkoholfritt øl og drikke til. En sjåførs forbannelse, men ingen usmak på det ølet.

Lyden var blitt betraktelig bedre siden sist jeg hørte horna, de er nok mye mer innspilt nå. Det var noe mumling om bytting av kabler et eller annet sted også. Bedre var det ihvertfall. Bassen trøkka til både i hue og ræva syns jeg. Dyyyyp. Er ikke vant til sånt.

Gikk ut og tok en røyk når Metallica ble gjenstand for beundring, jeg er ikke i målgruppa for denslags.

Ellers var det veldig hyggelig og hilse på folk jeg ikke har truffet før. Virka som dannede mennesker alle sammen.

Så igjen, takk for en givende og hyggelig aften.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takker bho for en flott kveld.

gulasjen var glimrende! ikke minst, takk for at du brukte mørt kalvekjøtt i stedet for selvdød storfe, slik som den varianten jeg fikk da jeg var på restaurant forrige gang jeg var innom østblokken.

veldig hyggelig å møte både gamle og nye fjes.

vi kunne vel konstatere at herreavdelingen til bho fremdeles kan by på utmerket lyd, nå bedre enn noensinne.
khorn i et såpass lite rom kunne dog by på enkelte bemerkelsesverdigheter i bassgjengivelsen.
satt du i sweetspot med litt avstand til bakvegg, så spilte det fantastisk bra.
særlig bluesrock med guts og attitude (som f.eks. srv) viste at det er ting som klipsch gjør som ingen andre kan klare.

imidlertid kunne det bli litt basstungt (og likeledes tilsvarende bassfattig ) dersom du befant deg "feil" sted i rommet.
imho.

men la oss ikke overdrive dette, herreavdelingen er dominert av herren i huset, og han vet nok å plassere seg på rett sted når musikk skal nytes. og fyttihælvete som det kan rocke der oppe, metalica live på vinyl var griserått.
akkurat som så mye annet vi spelte iløpet av kvelden.

med kone og barn trygt plassert på hytta, hadde bho og gutta fra hornalliansen kåken helt for seg selv.
stort sett stimla vi oss sammen oppe i herreavdelingen, uten lakk og lær, og spelte oss gjennom et bredt repertoar av musikk.
ute på verandaen ble det røyket rødmix og inne i stua og på kjøkkenet konsumertes det øl, vin og spicy, velsmakende gulasj.

jaggu rakk vi ikke et kjapt "årsmøte" om laugets ve og vel, og et blikk på 2009.
referat fra dette kommer jeg tilbake til i en annen tråd.

musikken:
husker ikke helt. ble litt mye øl og vin etter hvert. men det var bl.a.:
* metallica live på vinyl (den introen med morricones westernklassiker over alle westernklassikere, "ecstasy of gold" fra tgtbatu, var steintøff!)
* gammel dire straits på viny
* svr på vinyl (skremte ag-brigaden på flatmark)
* vindskeiv, tøff svensk sluskegubbe-blues som rolfozzy tok med
* maria menas jenteromsversjon av kiss' "i was made for loving you"
* nick cave ("red right hand" fra "let love in")
* bjørn berge
* og masse annet...

utstyr:
* an tt two vinylsnurrer med både arm og pick up og greier og greier
* border patrol control unit
* rega planet som drivverk
* an dac med border patrol psu
* border patrol 300b set
* khønn
* kabler

hønnvenner:
* janr (like positiv og trivelig som alltid)
* rolfozzy (kompromissløs gruvemann og morgenfugl, og litt kveldstrøtt...)
* ixos76 (andpusten og ivrig)
* bho (norgesmester i vertskap)
* horny (mange år på baken som musikkjournalist, generell oppegående på alt av kultur, vårt intellektuelle allibi)
* continou (var og handla på ikea, på en lørdags ettermiddag, før han ankom treffet litt svett i panna)
* joaquin (slang med kjeften og unngikk såvidt grisebank i drosjekø da ferden gikk fra alliansetreff og ut på oslos utrygge natteliv)

takk for en bra kveld, gutta.
det ble tatt litt bilder, kanskje bho slenger dem ut her.
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
1.326
Torget vurderinger
5
Har ikke så mye å tilføre, annet enn å takke for en trivelig kveld med god mat/drikke og khorn-trøkk så det holder. Det musikalske høydepunktet for min del var Nick Caves "Red Right Hand". Skikkelig livefeeling - og dette på studioversjonen ;D
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei takk for en flott kveld , dette imponerte Birger virkelig , mye mer kjøtt på beinet menn med la scala , selv om de låter flott de også....for noen beist av no ht det der....

min musikalske beste må være srv på vinyl(låter ufroskammet godt den riggen der , og pu til mm å være.....aldri hørt en bedre mm jeg i allefall(selv om grado skal være bra på mm sies det)....

av detaljer syntes jeg klistremerkene pwk satt prikken over i en , du er utrolig flink med hendene når det gjelder bjørk Birger , det skal du ha...! ;)

flott at du bruker vinylriggen din også , selv om kanskje dac en er din hovedkilde....

jeg holder meg til vinyl , er liksom hjemme da jeg , liker både lyden og å sitte å se på spillern når armen rusler innover plata ,

Totta var ikke dum (rolf svir du ei til meg) :D

Takk for en hyggelig førstesammentreff med alle horngutta...det frister med gjentakelse

Birger : jeg må komme innom hang gjen den tøffe case reklamejakka mi til 199 hos deg , og det fant jeg ut på furuseth....vært bizzy i dag så ikke fått ringt....

ESpen
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
ixos_76 skrev:
Totta var ikke dum (rolf svir du ei til meg) :D


ESpen
Det er klart jeg gjør.Ligger klar til deg når du kommer. :)

Også mulig å høre Tottas Bluesband på vinyl.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Er vel på sin plass at jeg kommer med en skikkelig beklagelse for at jeg trakk meg i siste liten.

Skulle gjerne ha vært hos BHO den kvelden!

Eneste unnskyldningen (og sikkert ikke akseptable ;D) er at jeg onsdagen før begynte i en ny og krevende jobb og at det rett og slett surret litt for mye rundt i hodet mitt forrige helg.
Jeg trengte å sette meg ned i ro og mak og samle inntrykkene litt!

(fikk forøvrig hjelp av Miles Davis og hans "Sketches og Spain på vinyl.....nyyyydelig)

Jeg kommer plutselig tilbake ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Erland skrev:
Er vel på sin plass at jeg kommer med en skikkelig beklagelse for at jeg trakk meg i siste liten.

Skulle gjerne ha vært hos BHO den kvelden!

Eneste unnskyldningen (og sikkert ikke akseptable ;D) er at jeg onsdagen før begynte i en ny og krevende jobb og at det rett og slett surret litt for mye rundt i hodet mitt forrige helg.
Jeg trengte å sette meg ned i ro og mak og samle inntrykkene litt!

(fikk forøvrig hjelp av Miles Davis og hans "Sketches og Spain på vinyl.....nyyyydelig)

Jeg kommer plutselig tilbake ;)

jepp, regner med at du kommer sterkere tilbake, erland.
både du, impulse og 65finger hadde mildt sagt "gyldig fravær", og siden vi var 7 stk. alt i alt hos bho, så ble føltes ikke treffet "amputert" til tross for fraværene.

forøvrig noterer jeg meg at det oppgraderes og tweakes til den store gullmedaljen i mange hønnhjem, så vi har mange gode treff foran oss. ;)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Erland skrev:
joaquin skrev:
gulasjen var glimrende!
Gleder meg å lese at BHO ivaretar tradisjonen med spicy gulasj på møtene ;D
åh? visste ikke at dette var en tradisjon... :D
første hønngulasjen for min del, i alle fall.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
joaquin skrev:
forøvrig noterer jeg meg at det oppgraderes og tweakes til den store gullmedaljen i mange hønnhjem, så vi har mange gode treff foran oss. ;)
La meg si det slik, at potensialet for å kunne erverve noen skikkelige sikle-deler til prosjektene mine (og det ganske raskt), er blir betraktlig styrket i løpet av den siste uken ;)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
joaquin skrev:
Erland skrev:
joaquin skrev:
gulasjen var glimrende!
Gleder meg å lese at BHO ivaretar tradisjonen med spicy gulasj på møtene ;D
åh? visste ikke at dette var en tradisjon... :D
første hønngulasjen for min del, i alle fall.
Vi hadde gulasj i Sandefjord i sommer. Så nå blir det ingen "horn-kvæll" uten gulasj ;D

Eller kanskje dere bør utsettes for en skikkelig "curry" neste gang dere kommer til Sandefjord?

Som kokken på en britisk rigg sa til meg en gang;

"have the curry man' - it makes your ass burn!!!"
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
;D

først snakker rolfozzy om lakk og lær.
deretter mumlet jeg noe om horlauget.
og nå kommer du med "makes your ass burn!!!".

la meg si det sånn, jeg skjønner godt at utenforstående lurer på hvem faen vi er, og hva i helvete er det vi driver på med. ;D
 
Topp Bunn