Denne passer vel bra i denne tråden?
http://www.dagbladet.no/2011/11/02/nyheter/pareidoli/vitenskap/18863857/
http://www.dagbladet.no/2011/11/02/nyheter/pareidoli/vitenskap/18863857/
|
Her har vi beviset da.. :Asbjørn skrev:Noen som har fått med seg mirakelkurene med "heksagonalt vann"? Visstnok en kur mot det aller meste, men som vanlig virker kuren bare hvis man ikke kan særlig mye fysikk eller kjemi.
Et par representative kvakksalvere:
http://hexagonalwatersite.com/
http://www.brunnerbiz.com/thebestwater/
Noen av dem har til og med gitt ut bøker. Lettleste sådanne, med store bokstaver og ikke altfor mange sider.
Hexagonal Water: The Ultimate Solution
Create a Miracle with Hexagonal Water
Og her er hva en kjemiprofessor synes om dette sludderet:
http://www.chem1.com/CQ/clusqk.html
Man går til en lege ved sykdom og plager, mentale og fysiske. Det er jobben deres!Gjestemedlem skrev:En lege er ikke en verge, selv i klientlandet Norge.val skrev:Legene forutsetter desverre altfor ofte at du holder styr på det aller meste selv, både mentale og fysiske plager.
Jeg anbefaler at du tar kontakt med denne etaten:val skrev:Man går til en lege ved sykdom og plager, mentale og fysiske. Det er jobben deres!Gjestemedlem skrev:En lege er ikke en verge, selv i klientlandet Norge.val skrev:Legene forutsetter desverre altfor ofte at du holder styr på det aller meste selv, både mentale og fysiske plager.
vredensgnag skrev:Jeg anbefaler at du tar kontakt med denne etaten:val skrev:Man går til en lege ved sykdom og plager, mentale og fysiske. Det er jobben deres!Gjestemedlem skrev:En lege er ikke en verge, selv i klientlandet Norge.val skrev:Legene forutsetter desverre altfor ofte at du holder styr på det aller meste selv, både mentale og fysiske plager.
http://www.overformynderiet.oslo.kommune.no/
En fastlege bør kjenne sin pasient så godt at han har en form for oversikt over både den psykiske og fysiske tilstanden til pasienten sin, men det kan være litt mye forlangt at han klarer å skaffe seg innblikk i pasientens psyke. Å styre og kontrollere pasientens alle behov er også vanskelig for en fastlege. Han har tross alt flere pasienter.val skrev:vredensgnag skrev:Jeg anbefaler at du tar kontakt med denne etaten:val skrev:Man går til en lege ved sykdom og plager, mentale og fysiske. Det er jobben deres!Gjestemedlem skrev:En lege er ikke en verge, selv i klientlandet Norge.val skrev:Legene forutsetter desverre altfor ofte at du holder styr på det aller meste selv, både mentale og fysiske plager.
Hvorfor skulle jeg det? Dagens mest idiotiske råd!
Har du problemer med å forstå hva en lege jobber med?
Problemet i dag er at svært mange leger er overbooket med pasienter og har knapt nok tid til å skrive ut en resept før det er tid for nestemann, så det blir svært vanskelig å få en god oversikt over pasientens totale helsetilstand for legen.baluba skrev:En fastlege bør kjenne sin pasient så godt at han har en form for oversikt over både den psykiske og fysiske tilstanden til pasienten sin, men det kan være litt mye forlangt at han klarer å skaffe seg innblikk i pasientens psyke. Å styre og kontrollere pasientens alle behov er også vanskelig for en fastlege. Han har tross alt flere pasienter.val skrev:vredensgnag skrev:Jeg anbefaler at du tar kontakt med denne etaten:val skrev:Man går til en lege ved sykdom og plager, mentale og fysiske. Det er jobben deres!Gjestemedlem skrev:En lege er ikke en verge, selv i klientlandet Norge.val skrev:Legene forutsetter desverre altfor ofte at du holder styr på det aller meste selv, både mentale og fysiske plager.
Men å svar med overformynderiet er drøyt. Det finnes alternativer. Hvis en person sliter med psykiske problemer bør der være overkommelig å komme i kontakt med avdeling psykisk helse i kommunen vedkommende bor. Det bør også være mulig å få satt sammen en ansvarsgruppe bestående av psykiatrisk sykepleier, fastlege og eventuelle kontaktpersoner/saksbehandlere i NAV. Slike ordninger pleier å fungere bra, for de er der på individets betingelser, og handler overhodet ikke om overformynderi. Det er høyst frivillig, men et effektivt støtteapparat for de som trenger det. Og mange av oss kan godt trenge noe slik når verden stritter imot.
Der er leger høyst forskjellige. Noen er veldig aktive i å få overfylte lister, for det betyr klingende mynt i kassen. Hadde ikke jeg opplevd at min fastlege kjente meg skikkelig, ville jeg umiddelbart byttet til en som ikke er like glad i penger på pasientenes bekostning. Og det kan kanskje være et råd; det er ikke nødvendigvis slik at det er den legens som har lengst liste over pasienter som er den beste legen. Kanskje det er slik det ofte er med musikk, nemlig det stikk motsatte?val skrev:Problemet i dag er at svært mange leger er overbooket med pasienter og har knapt nok tid til å skrive ut en resept før det er tid for nestemann, så det blir svært vanskelig å få en god oversikt over pasientens totale helsetilstand for legen.baluba skrev:En fastlege bør kjenne sin pasient så godt at han har en form for oversikt over både den psykiske og fysiske tilstanden til pasienten sin, men det kan være litt mye forlangt at han klarer å skaffe seg innblikk i pasientens psyke. Å styre og kontrollere pasientens alle behov er også vanskelig for en fastlege. Han har tross alt flere pasienter.val skrev:vredensgnag skrev:Jeg anbefaler at du tar kontakt med denne etaten:val skrev:Man går til en lege ved sykdom og plager, mentale og fysiske. Det er jobben deres!Gjestemedlem skrev:En lege er ikke en verge, selv i klientlandet Norge.val skrev:Legene forutsetter desverre altfor ofte at du holder styr på det aller meste selv, både mentale og fysiske plager.
Men å svar med overformynderiet er drøyt. Det finnes alternativer. Hvis en person sliter med psykiske problemer bør der være overkommelig å komme i kontakt med avdeling psykisk helse i kommunen vedkommende bor. Det bør også være mulig å få satt sammen en ansvarsgruppe bestående av psykiatrisk sykepleier, fastlege og eventuelle kontaktpersoner/saksbehandlere i NAV. Slike ordninger pleier å fungere bra, for de er der på individets betingelser, og handler overhodet ikke om overformynderi. Det er høyst frivillig, men et effektivt støtteapparat for de som trenger det. Og mange av oss kan godt trenge noe slik når verden stritter imot.
Om det er systemet fra kommunens side at det er for få leger i et område eller at de fleste leger vil ha flest mulig pasienter for økt inntekt, veit jeg ikke, men det blir for mye samlebåndsjobbing
Snåsamannen akvariedyrene 1-1baluba skrev:Nå må vel folket bøye seg i støvet. ;D
Du er definitivt lang inne i snåsaland når du presterer å presentere en link mellom spennende forsøk i Cern og en uspesifisert vandrehistorie om noen tvillinger som angivelig kan dele smerte. Så ja.Espen R skrev:VG skrev i september at norske forskere var vantroende til at Cern kunne vise til at partikler kunne bevege seg hurtigere enn lysets hatighet, altså at man slår i stykker selve grunnmuren i relativitetsteorien.
Nå har Cern gjentatt forsøket.
Jeg skrev tidligere om disse èneggede tvillingene som var så på samme frekvens at den ene kunne føle den andres smerte. Men det mest oppsiktsvekkende var at i forsøkende som ble gjort kunne den andre personen til og med føle smerten blittelitt før årsaken hadde skjedd, altså at årsak - virkningsforholdet ble snudd rundt på tidsaksen.
Hva mener Gjestemedlem om disse tingene, er vi i snåsamannland nå?
Det er det som er så bra med vitenskap vøtt, den er under konstant utvikling, gjennom forsøk, kontrollerte eksperimenter og utvikling av ny og forbedret teori. En total vesensforskjell fra religion og snåseri hvor man kommer med et helt utroverdig postulat og så graver med lys og lykte etter alskens søkte "forklaringer" som ikke har noe med reell bevisførsel å gjøre i det hele tatt. Eller driter i bevisførsel og sier at "det bare er sånn".Espen R skrev:VG skrev i september at norske forskere var vantroende til at Cern kunne vise til at partikler kunne bevege seg hurtigere enn lysets hatighet, altså at man slår i stykker selve grunnmuren i relativitetsteorien.
a) Du forstår nok ikke begrepet "frekvens" heller.Jeg skrev tidligere om disse èneggede tvillingene som var så på samme frekvens at den ene kunne føle den andres smerte.
Gjestemedlem mener nok sitt, ja. Jeg mener at forsøket i CERN så langt er en interessant observasjon. CERN har gått gjennom sitt opplegg for det første forsøket, gjort noen forbedringer, og resultatet er der ennå. Så langt har ingen andre har vært i stand til å reprodusere resultatet. Det kan fortsatt være dusinvis med feilkilder som ikke er avdekket ennå. Effekten er omtrent i samme størrelsesorden som forskjellen mellom en flertrådig signalkabel og en med massiv senterleder, 60 nanosekunder på 743 meter, så kablingen kan jo være verdt å sjekke en gang til. Deretter får vi se om andre laboratorier, f eks Fermilab, får samme resultat hvis de gjentar forsøket der borte. Inntil da er dette bare en interessant observasjon som ikke slår i stykker noe som helst.Espen R skrev:VG skrev i september at norske forskere var vantroende til at Cern kunne vise til at partikler kunne bevege seg hurtigere enn lysets hatighet, altså at man slår i stykker selve grunnmuren i relativitetsteorien.
Jeg skrev tidligere om disse èneggede tvillingene som var så på samme frekvens at den ene kunne føle den andres smerte. Men det mest oppsiktsvekkende var at i forsøkende som ble gjort kunne den andre personen til og med føle smerten blittelitt før årsaken hadde skjedd, altså at årsak - virkningsforholdet ble snudd rundt på tidsaksen.
Hva mener Gjestemedlem om disse tingene, er vi i snåsamannland nå?
Dette med forskjell mellom åpent sinn og hjernen faller ut, er en slags anektote du har brukt flere ganger, Asbjørn.Asbjørn skrev:Å tolke noe som mest sannsynlig er en målefeil i CERN til å snu opp ned på både relativitetsteori og alminnelig kausalitet, samtidig med at man åpner for tankeoverføring, er for meg fjorten steg bortenfor Snåsa og langt opp i Hessdalen. Det er en ting å ha et åpent sinn, noe annet å ha skallen så åpen at hjernen faller ut og evnen til kritisk tenkning med den.
mest sannsynlig og 100 sikkerhet er svæææært stor forskjellEspen R skrev:Dette med forskjell mellom åpent sinn og hjernen faller ut, er en slags anektote du har brukt flere ganger, Asbjørn.Asbjørn skrev:Å tolke noe som mest sannsynlig er en målefeil i CERN til å snu opp ned på både relativitetsteori og alminnelig kausalitet, samtidig med at man åpner for tankeoverføring, er for meg fjorten steg bortenfor Snåsa og langt opp i Hessdalen. Det er en ting å ha et åpent sinn, noe annet å ha skallen så åpen at hjernen faller ut og evnen til kritisk tenkning med den.
Jeg forstår deg dit hen at du 100% sikkert kan si at dette skyldes en målefeil, eller andre feilkilder og at Einsteins teorier står urokkelig. Forstår jeg deg rett?
Gjestemedlem, jeg spør deg rett ut: Vil fremtidige tilsvarende forsøk bevise at Einstein hadde rett og at førsøket i CERN da må tilbakevises? JA eller Nei?
Et Ja fra deg åpner da opp for at du i dag mener at partikler kan overstige lysets hastighet, i strid med relativitetsteorien.
Vredensgnag, samme spørsmål går til deg.
Jeg vil ha helt konkrete tydelige svar.
Du tror på at aliens har laget kornsirkler i England.Espen R skrev:Dette med forskjell mellom åpent sinn og hjernen faller ut, er en slags anektote du har brukt flere ganger, Asbjørn.Asbjørn skrev:Å tolke noe som mest sannsynlig er en målefeil i CERN til å snu opp ned på både relativitetsteori og alminnelig kausalitet, samtidig med at man åpner for tankeoverføring, er for meg fjorten steg bortenfor Snåsa og langt opp i Hessdalen. Det er en ting å ha et åpent sinn, noe annet å ha skallen så åpen at hjernen faller ut og evnen til kritisk tenkning med den.
Jeg forstår deg dit hen at du 100% sikkert kan si at dette skyldes en målefeil, eller andre feilkilder og at Einsteins teorier står urokkelig. Forstår jeg deg rett?
Gjestemedlem, jeg spør deg rett ut: Vil fremtidige tilsvarende forsøk bevise at Einstein hadde rett og at førsøket i CERN da må tilbakevises? JA eller Nei?
Et Ja fra deg åpner da opp for at du i dag mener at partikler kan overstige lysets hastighet, i strid med relativitetsteorien.
Om muligheten i denne sammenheng er så liten som 0,1%, spiller det ingen rolle. Enten er muligheten tilstede, eller ikke.65finger skrev:mest sannsynlig og 100 sikkerhet er svæææært stor forskjellEspen R skrev:Dette med forskjell mellom åpent sinn og hjernen faller ut, er en slags anektote du har brukt flere ganger, Asbjørn.Asbjørn skrev:Å tolke noe som mest sannsynlig er en målefeil i CERN til å snu opp ned på både relativitetsteori og alminnelig kausalitet, samtidig med at man åpner for tankeoverføring, er for meg fjorten steg bortenfor Snåsa og langt opp i Hessdalen. Det er en ting å ha et åpent sinn, noe annet å ha skallen så åpen at hjernen faller ut og evnen til kritisk tenkning med den.
Tøv. Jeg har ikke sagt at aliens fra verdensrommet har laget kornsirklene. Jeg sier at mange av dem ikke er laget av mennesker verken ved bruk av tau, planker, fjernstyrte roboter eller andre mekaniske hjelpemidler.vredensgnag skrev:Du tror på at aliens har laget kornsirkler i England.Espen R skrev:Dette med forskjell mellom åpent sinn og hjernen faller ut, er en slags anektote du har brukt flere ganger, Asbjørn.Asbjørn skrev:Å tolke noe som mest sannsynlig er en målefeil i CERN til å snu opp ned på både relativitetsteori og alminnelig kausalitet, samtidig med at man åpner for tankeoverføring, er for meg fjorten steg bortenfor Snåsa og langt opp i Hessdalen. Det er en ting å ha et åpent sinn, noe annet å ha skallen så åpen at hjernen faller ut og evnen til kritisk tenkning med den.
Og at disse kommer fra avanserte sivilisasjoner på fjerne planeter, utenfor vårt solsystem.
For å nå hit, og ha tid til å kødde rundt med å lage kornsirkler, må vi kunne regne med at de har noen inn i helsike kjappe måter å reise på. Blir litt rart å skulle fise rundt mellom galaksene i årtusener, bare for å gjøre sånt på et jorde i England.
![]()
Her har gutta hoppet i romskipet sent lørdag, svippet innom jorden, orga en kornsirkel, tatt seg noen solide brewskis, og zippet hjem igjen i god tid før trehodeseremonien på hjemplaneten på søndag.
Slik sett har du allerede tilbakevist Einsteins teorier ved hjelp av disse hormonsprengte romfarerne ute på spas. Hva trenger du CERN for?
Nei, selvsagt ikke.Espen R skrev:Jeg forstår deg dit hen at du 100% sikkert kan si at dette skyldes en målefeil, eller andre feilkilder og at Einsteins teorier står urokkelig. Forstår jeg deg rett?
Jeg er langt i fra overbevist om disse resultatene og tar dem med en god klype salt.Espen R skrev:Gjestemedlem, jeg spør deg rett ut: Vil fremtidige tilsvarende forsøk bevise at Einstein hadde rett og at førsøket i CERN da må tilbakevises? JA eller Nei?
Mest sannsynlig er en målefeil kan ikke tolkes anderledes enn at det finnes en mulighet. Jeg vinner mest sansynligvis ikke 125 mill i vikinglotto, men det kan ikke utelukkes, om jeg spiller.Espen R skrev:Om muligheten i denne sammenheng er så liten som 0,1%, spiller det ingen rolle. Enten er muligheten tilstede, eller ikke.65finger skrev:mest sannsynlig og 100 sikkerhet er svæææært stor forskjellEspen R skrev:Dette med forskjell mellom åpent sinn og hjernen faller ut, er en slags anektote du har brukt flere ganger, Asbjørn.Asbjørn skrev:Å tolke noe som mest sannsynlig er en målefeil i CERN til å snu opp ned på både relativitetsteori og alminnelig kausalitet, samtidig med at man åpner for tankeoverføring, er for meg fjorten steg bortenfor Snåsa og langt opp i Hessdalen. Det er en ting å ha et åpent sinn, noe annet å ha skallen så åpen at hjernen faller ut og evnen til kritisk tenkning med den.
Fordi det ikke er et spørsmål. Du er, merkelig nok, fullkomment blåst når det gjelder den vitenskapelige metoden du nå ønsker å anvende som bevis for at alt er mulig.Espen R skrev:Tøv. Jeg har ikke sagt at aliens fra verdensrommet har laget kornsirklene. Jeg sier at mange av dem ikke er laget av mennesker verken ved bruk av tau, planker, fjernstyrte roboter eller andre mekaniske hjelpemidler.
Mellom dette er det flere muligheter.
Dette blir usakelig.
Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt?
Universets lover bare ER, har all tid vært og kommer alltid til å være. Helt uavhengig av hva som skjer i den menneskelige hjerne av tankespinn rundt dette.Asbjørn skrev:Nei, selvsagt ikke.Espen R skrev:Jeg forstår deg dit hen at du 100% sikkert kan si at dette skyldes en målefeil, eller andre feilkilder og at Einsteins teorier står urokkelig. Forstår jeg deg rett?
Dette er en interessant observasjon som kan skyldes mye rart. Inntil andre laboratorier har gjentatt forsøket og kommet frem til samme resultat er den mest opplagte forklaringen en eller annen feil i gjennomføringen av forsøket eller tolkningen av dataene. Den forklaringen må utelukkes først, og å gjenta forsøket i CERN med noen endringer for å utelukke de mest opplagte feilkildene var et godt første steg. Neste steg er at andre laboratorier må gjenta forsøket. Hvis de også kommer frem til samme resultat, men med forskjellige metoder og utstyr, begynner dette å bli riktig interessant, ettersom det i så fall kan tyde på at dette er et virkelig fenomen heller enn noe feil med CERNs apparater.
Deretter, hvis og såfremt vi noensinne kommer så langt, er det på tide å vri og vrenge på teoriene for å prøve å finne en forklaring på hva i all verden dette er for noe. Det kan tenkes at det finnes forklaringer som er konsistente med relativitetsteorien. For eksempel er de fjerneste stjernene vi kan observere rundt 40 millioner lysår unna, selv om det bare er 13,7 millioner år siden Big Bang - så de må jo ha gått fortere enn lysets hastighet for å komme dit bort på den tiden!?!? Vel, det er rommet ("space itself") som har utvidet seg, og det er ingen fartsgrense på hvor fort den utvidelsen kan gå, så det er ingen konflikt med relativitetsteorien der heller.
Det å forestille seg at en eller annen teori kan stå urokkelig er en dypt uvitenskapelig holdning. Vitenskap er en subversiv virksomhet som hele tiden er ute etter å velte etablerte oppfatninger, ut fra en grunnholdning om at eksperter ikke vet så veldig mye, egentlig. Relativitetsteorien er en nyttig matematisk modell av hvordan universet fungerer på store avstander. Den er i stand til å beskrive rom og tid med en utrolig stor grad av presisjon. Men den bryter sammen på liten skala, eksempelvis hvis veldig mye masse er konsentrert i et lite område. Med andre ord, vi vet jo allerede at det er huller i den modellen. Vi vet også at kvantefysikken er en bedre beskrivelse av veldig små ting, men den fungerer dårlig som beskrivelse av universet som helhet. Ennå har ingen greid å forene disse to, men vi kan håpe på at en eller annen gjør et gjennombrudd, kanskje som følge av en uventet observasjon, og kommer opp med en bedre modell.
Men bevisbyrden for å komme dit er ganske stor. Det er veldig få som kommer til å forkaste alt vi allerede vet på grunn av en enkelt, litt merkelig observasjon.
Akkurat det trenger du ikke tro, det vet vi allerede. Det betyr likevel ikke at alle fortellinger om tusser og troll plutselig blir sanne.Espen R skrev:Relativitetsteorien er nok ikke helt feil, men den er nok litt ufullstendig, tror jeg.
Hmm, hvordan kan du være så sikker på det? Fysikere funderer fælt på om naturlovene endrer seg over tid eller om de kan være forskjellige i forskjellige deler av universet, og om det finnes andre univers med andre naturlover. Vanskelig å observere direkte, så det blir mest med spekulasjonene, men svaret er ikke opplagt.Espen R skrev:Universets lover bare ER, har all tid vært og kommer alltid til å være. Helt uavhengig av hva som skjer i den menneskelige hjerne av tankespinn rundt dette.
Jeg har ikke sagt at dette forsøket i CERN er et endelig bevis!!!!!! Jeg vet at det kommer nye forsøk.vredensgnag skrev:Espen R skrev:Tøv. Jeg har ikke sagt at aliens fra verdensrommet har laget kornsirklene. Jeg sier at mange av dem ikke er laget av mennesker verken ved bruk av tau, planker, fjernstyrte roboter eller andre mekaniske hjelpemidler.
Mellom dette er det flere muligheter.
Dette blir usakelig.
Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt?
Fordi det ikke er et spørsmål. Du er, merkelig nok, fullkomment blåst når det gjelder den vitenskapelige metoden du nå ønsker å anvende som bevis for at alt er mulig.
Les Asbjørns innlegg en gang til. Det vil gjøres tester i årevis, for å kartlegge om man her har målt feil, eller målt det man ikke trodde var mulig å måle, dersom Einstein har rett.
Og du må gjerne ta et søk her inne på dine tidligere utsagn om kornsirklers opphav.
Hvorfor så usakelig, Asbjørn?Asbjørn skrev:Akkurat det trenger du ikke tro, det vet vi allerede. Det betyr likevel ikke at alle fortellinger om tusser og troll plutselig blir sanne.Espen R skrev:Relativitetsteorien er nok ikke helt feil, men den er nok litt ufullstendig, tror jeg.
Det er jo ikke mange innlegg siden du ville bruke reportasjene om forsøkene i Cern til å legitimere din historie om noen magiske brødre med telepatiske evner.Espen R skrev:Hvorfor så usakelig, Asbjørn?Asbjørn skrev:Akkurat det trenger du ikke tro, det vet vi allerede. Det betyr likevel ikke at alle fortellinger om tusser og troll plutselig blir sanne.Espen R skrev:Relativitetsteorien er nok ikke helt feil, men den er nok litt ufullstendig, tror jeg.
Usaklig? Kanskje jeg får litt fnatt av vidløftige spekulasjoner uten den minste forståelse for hvordan arbeidsprosessen for vitenskapsfolk egentlig ser ut. Jeg synes ikke det sitatet er spesielt usaklig, men skjønner relativt lite av hva ikke-kausal tankeoverføring mellom tvillinger har med tilsynelatende hurtiggående nøytroner å gjøre.Espen R skrev:Hvorfor så usakelig, Asbjørn?Asbjørn skrev:Akkurat det trenger du ikke tro, det vet vi allerede. Det betyr likevel ikke at alle fortellinger om tusser og troll plutselig blir sanne.Espen R skrev:Relativitetsteorien er nok ikke helt feil, men den er nok litt ufullstendig, tror jeg.
Gitt at man forstår kompleksiteten bak et sånt åkerbilde, burde det muligens ikke forundre for meget å spille mot høye odds. Hvilke odds ville alternativene gitt? Hvem skulle gidde å gjøre (og mestre) slik umake? På mange måter oppsummerer dette bildet gåten: Hvorfor? Intet svar, bare spørsmål.vredensgnag skrev:Du tror på at aliens har laget kornsirkler i England.
Og at disse kommer fra avanserte sivilisasjoner på fjerne planeter, utenfor vårt solsystem.
For å nå hit, og ha tid til å kødde rundt med å lage kornsirkler, må vi kunne regne med at de har noen inn i helsike kjappe måter å reise på. Blir litt rart å skulle fise rundt mellom galaksene i årtusener, bare for å gjøre sånt på et jorde i England.
![]()
Her har gutta hoppet i romskipet sent lørdag, svippet innom jorden, orga en kornsirkel, tatt seg noen solide brewskis, og zippet hjem igjen i god tid før trehodeseremonien på hjemplaneten på søndag.
Slik sett har du allerede tilbakevist Einsteins teorier ved hjelp av disse hormonsprengte romfarerne ute på spas. Hva trenger du CERN for?
Hvorfor gidder en person som Linus Torvalds å lage noe så komplekst som kjernen i et UNIX-kompatibelt operativsystem, og så gi det bort helt gratis til alle som vil ha, komplett med kildekode for å gjøre dine egne modifikasjoner? Jepp, det er samme operativsystem som driver din Squeezebox Touch.RojohII skrev:Gitt at man forstår kompleksiteten bak et sånt åkerbilde, burde det muligens ikke forundre for meget å spille mot høye odds. Hvilke odds ville alternativene gitt? Hvem skulle gidde å gjøre (og mestre) slik umake? På mange måter oppsummerer dette bildet gåten: Hvorfor? Intet svar, bare spørsmål.