- Ble medlem
- 13.02.2007
- Antall liker
- 388
Jeg gjentar min påstand om at du har liten forstand (i hvert fall bak tastaturet) på ydmykhet, uansett om du tror du debatterer sak aldri så mye.Gjestemedlem skrev:Jeg har udypt mitt syn på "ydmykhet". At andre har en "opfatning" er da ingen grunn til ikke å imøtegå den hvis den er basert på fantasier og ønsketenking i stedet for dokumenterte realiteter. Man lager da heller ingen folkeavstemning for å avgjøre hva som er svaret på 2+2.
Etc...
Videre sauser du kontinuerlig. Månemenn og tilsvarende vås fra din side er nå i ferd med å fordumme denne debatten utenfor rasjonell imøtegåelse.
Nå vel. Mødre VET nærmest av instinkt at de har en sterk kommunikasjonslinje til sine barn, som langt fra alltid er ledsages av verbale meldinger eller sms. Tro hva det er?
Her: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/504577 ligger et TV-program om en flokk delfiner som reddet en mann fra hai. Hvorfor gjorde de det? Hva slags signaler mente delfinene å motta fra mennesket, som fikk dem til å samle seg i en synkronisert og planmessig redningsaksjon? Jeg mener selvsagt at dette er helt naturlige prosesser, om enn noe overraskende. På lik linje med at jeg mener ikke-verbal kommunikasjon og oppfatning av f.eks. andre menneskers sinnsstemning og tanker er naturlig, men ikke fullt ut forklarbart pr. i dag. Poenget er dette: Det er mange 100 % naturlige prosesser vi i dag ikke forstår og kan forklare. Noen kaller dem "energier" "frekvenser" og putter dem i en slags overnaturlig, religiøs livoppfattelse, mens andre kaller dem månemenn og hypokondri og ledsager det med generell sjikane.
Begge deler er ca like lavpannet sett fra mitt ståsted, mens kun en av oppfatningene er direkte uforskammet.
Honkey