På besøk hos Johnnnygrandis

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Gratulerer de var utrolig flotte. Ser av tråden til Kjoenik at du vurderer å teste ut Einstein. Det blir mer enn spennende. Synes jeg ser spor av noen lekre kabler bak der også.

    mvh Elektron
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    EcKongen... Du får avlegge rapport asap!

    Gleder meg til å se/lytte til desse når anledningen byr deg.

    Peter
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Elektron skrev:
    Gratulerer de var utrolig flotte. Ser av tråden til Kjoenik at du vurderer å teste ut Einstein. Det blir mer enn spennende. Synes jeg ser spor av noen lekre kabler bak der også.

    mvh Elektron
    Takk, Einstein skal prøves ja men det skal sies at Moon settet spiller svært bra her nå.

    Kona syntes ikke blåfargen på kablene står i stil med resten av interiøret :-\ men så kjenner ikke hun lyden de lager heller ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    EcKongen... Du får avlegge rapport asap!

    Gleder meg til å se/lytte til desse når anledningen byr deg.

    Peter
    The King has left the building,- ;D
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Retep skrev:
    EcKongen... Du får avlegge rapport asap!

    Gleder meg til å se/lytte til desse når anledningen byr deg.

    Peter
    Hei. Diamantene traff hjertet mitt, spiller meget oppløst, detaljert, fyldig, stort lydbilde, instrumenter henger i luften og spiller for deg. Og med den elektronikken som byr på masse strøm, ja da kan strengene på bassen dure hvor lenge dem vil uten at bassen faller igjennom.
    På enkelte låter var vokalen så langt ut på gulvet at du nesten følte du kunne ta på den.
    Tror nesten dette er det beste jeg har hørt, i tilegg spilte vi alt fra katie melua, nohra jones, gitar plimpring med niels lofgren, metallica, yello +mye mere, et bredt spekter med musikk.
    Det som var gøy er at de spiller alt like bra.
    En annen ting som er bra er at det er grandis som eier disse herlighetene, lar meg komme og lytte mere.
    Vi skal også teste mine gallo med oppsettet hans og høre forskjeller, dette er virkelig noe som kan bli gøy.
    Takk for lytte kveld til diamantene dine og 3 stk brødskive med kaviar haha, tar jo på med så masse inntrykk.

    Hilsen Eckongen
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Takk for besøket.

    Ja dette er morro, det spiller musikalsk og spesielt klangen av instrumenter er noe jeg virkelig liker.

    Alltid hyggelig å ha deg her Morten, du kan komme og lytte når du vil, selv om brødblingsene må du takke svigermor for. ;D
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ekstremt lekre de der, ikke at AP ikke hadde med seg utseendet, men disse slår det meste!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.519
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Hola!

    Flotte høyttaler JohnnyG!

    Husker du denne??




    Har ikke hatt tid til å pakke den ut enda!! Bygger om lytterom til integrerte basshornsystemer (4 x 16" / side) - tar litt tid...

    Mvh
    Pengesluk (ikke helt aktivert medlem enda)
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    pengesluk skrev:
    Hola!

    Flotte høyttaler JohnnyG!
    Selvfølgelig husker jeg den, mere solid byggkvalitet enn den Sonyen skal du lete lenge etter.
    25 (?) Kg kvalitet, - ser jo nabohuset på bildet du har lagt ut.

    4 X 16" det tar litt tid skjønner jeg, spennende prosjekt du har gående.

    Nå er jeg gått over til HD basert avspilling da ser det slik ut.











    Fryktelig avhengighetsskapende å ha tilgang til hele bibloteket direkte fra Iphonen.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.519
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Pussig - jeg har også rigget til noe liknende. Egen server med tre 1,5 TB disker i raid, 12" touch screen på server med identisk remote touch screen. Skal ta et par bilder senere. Som du sier, ufyselig vanedannende og fengslende å kunne sitt i stolen med 4.ooo UKOMPRIMERTE CD'er og hoppe rundt i musikkens verden...

    Beholder SONY'en pga. SACD bl.a. OG: det er mer "smekk" i den en du tror.. 8) 8)

    Her er et eksempel på hvordan oppsette i lytterommet blir - egentlig er det 5 x 16" bassdrivere pr. side. Håper å være ferdig ca. rett etter sommerferien, da kan vi ta et treff hos meg.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    pengesluk skrev:
    Her er et eksempel på hvordan oppsette i lytterommet blir - egentlig er det 5 x 16" bassdrivere pr. side. Håper å være ferdig ca. rett etter sommerferien, da kan vi ta et treff hos meg.
    Det ser jeg fram til.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Nytt gulv endelig på plass 8) Racket i bakgrunnen er provisorisk.




    Hepta Rack solgt etter 2 dagers annonsering på brukten (hvem sier markedet står stille ? ;D)
    Nytt Rack er bestilt inn og ankommer ikke før i slutten av Mai :-\
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Flotte HT stående på flott golv ;)
    Rack heller tvilsomt ;D

    gismo
    Takk.

    Du må ikke skimse av Ikea racket mitt til 159,-Nkr ;D

    Gulvet er jeg forøvrig fornøyd med- Norsk kvalitet Alloc ,enkelt var det å legge også.



    Persiennene er skadet av to hardt arbeidende tvillinger på snart 3 år..
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Stilfullt det der ja ;)
    Lekker stue og da sikkert med ditt gode oppsett vendt mot din salong på motsatt vegg?
    Godt jobba, og om man har gjort det selv, ennå bedre tilfredshet ;D

    gismo
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Motsatt side av Salongen står mitt Samsung 5.1 anlegg, bakhøyttalerne forsvinner litt i lyset bak salongen som gjør at du ikke for øye på dem i bildet. Marten HT står i den andre delen stua.

    Slik ser det da ut når vi sitter i sofaen.



    Mac Minien brukes som Mediacenter og filene som avspilles hentes fra en ReadyNas server som står i kjelleren, fra Minien hentes lyden ut digitalt til Samsung dekoderen som sees på veggen bak mediabenken.
    Forøvrig er det også her mine Loosless filer kommer ifra når de spilles musikk igjennom 2- kanals anlegget.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Da overrasket Hi-Fi klubben med levering 1 Måned tidligere enn antatt, berre lekkert.



    Denne fikk jeg med på lasset ;D
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Avspilling igjennom Macbooken når nye høyder med plug in Pure Music. Programmet imponerer med bedre gjengivelse igjennom hele spekteret det være seg Dynamikk, tilstedeværelse og klang som jeg ikke har hatt bedre her i stuen enn nå.
    Syntes plug in er direkte billig i forhold til varene den leverer- Fantastisk rett og slett.
    Applikasjonen finnes desverre bare til Mac foreløpig. Jeg er også avhengig av å kople Macen direkte til Dac da min Aiport Express vil downsample signalet til 16/44 KHz igjen om jeg prøver overføre High Rez igjennom den. Morro når en kommer over oppgraderinger som ikke koster allverden samtidlig som den leverer varene. Ser noen har problemer med å dektere forskjeller etter at de har installert programmet, jeg slapp og lete de fremsto klart som dagen hos meg.
    "Vanlige" Red Book plater for ett high rez nivå over seg med en luftighet i lyden som er rett og slett herlig, lyden er samtidlig enda mer skarpskåret enn tidligere uten at det bikker over. Oi Oi nå skal det lyttes mer her.... ;D



    Nytt Rack.
     

    Vedlegg

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei johnnygrandis.

    Dette ble jammen fint oppsett i det nye racket ditt. Må si jeg vurderer dette hi-fi racket selv også, meget stilfult og rent. Må si dette var mer nøytralt en det forrige rack du hadde, "selv om det var stilfult, så var det digert" sikkert noe fruen i huset er enig i haha.
    Hva tenker du om phsyko refleksjons bilde i lytte possisjon etter at racket ble lavere, da det nå ikke er så høyt og ikke kommer i klammer med lydbildet?

    Luftinga for effekt trinnet ditt går det bra der inne også eller? gjør sikkert det. Den er jo ikke den som avgir mest varme uansett.

    Gleder meg til å komme og lytte til det nye lydformatet du har anskaffet deg. Høres ut som dette var sykt oppløst, luftig og detaljert etter tlf samtale vi hadde.

    Hilsen Eckongen
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Fint oppsett. Flink med støvtørk er du også... ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Takk for det Man, og ikke minst takk for alle de gode tipsene du har kommet med til meg i de forskjellige trådene, de verdsettes høyt. Jeg er nok ikke så flink med støvtørking som det kan se ut til jeg har en Svigemor i kjelleren som tar seg alt for mye av den biten, med 3 unger og krevende jobber er det vanskelig å fokusere på støvtørking for noen av oss. ;D Og i det siste har jeg dratt strikken vel langt utover kvelden/natten med musikklytting.

    I skrivende stund vurderer jeg sterkt å investere i en Mac Mini til som vil bli stående koplet direkte i Dac hele tiden da vil jeg slippe omkoplingen jeg driver med idag. Vurderer da 2,66 Ghz utgaven med 4 GB Ram og skifte til Intel sin SSD disk avinstallere alle programmer jeg ikke trenger og bruke denne kun for musikkavspilling fra iTunes og Pure Music samt Kable hele opplegget med Ethernet kabel, dette burde jo fungere bra. :)




    Litt bilder må vi ha..
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Grattis med nytt stilig rack, ble flott dette ;)
    Flotte bilder også.

    gismo
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    EC KONGEN skrev:
    Hei johnnygrandis.

    .. så var det digert" sikkert noe fruen i huset er enig i haha.
    Hva tenker du om phsyko refleksjons bilde i lytte possisjon etter at racket ble lavere, da det nå ikke er så høyt og ikke kommer i klammer med lydbildet?
    Psykoakustikken er merkelige saker og det merkes at det er mere luft i sentrum av begivenhetene ;D

    Audio Magic racket var bunnsolide saker og finishen er helt rå men som du sier det var stoort.
    Min kjære likte dette racket mye bedre enn det forrige ja.

    EC KONGEN skrev:
    Luftinga for effekt trinnet ditt går det bra der inne også eller? gjør sikkert det. Den er jo ikke den som avgir mest varme uansett.
    Moon settet avgir svært lite varme i forhold til mye annet som finnes der ute, såvidt den blir lunken.
    Dette skal være med på å forlenge levetiden betraktelig ifølge dem selv (noe jeg også finner naturlig å tro) de mener produktene deres skal vare en livsyklus ;D Om jeg husker rett har de en garanti på 10 år i Canda og US.

    EC KONGEN skrev:
    Gleder meg til å komme og lytte til det nye lydformatet du har anskaffet deg. Høres ut som dette var sykt oppløst, luftig og detaljert etter tlf samtale vi hadde.
    Jeg må medgi jeg hadde på ingen måte trodd at så lite skulle gi så mye, ser ut til at jeg må innrømme at kildematerialet og hvordan det avspilles har mer å si enn jeg trodde. Tror jeg må kapitulere på ettpar utsagn jeg har hatt ;D

    Du har selvfølgelig selvskreven invitasjon når det måtte være her i huset.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Grattis med nytt stilig rack, ble flott dette ;)
    Flotte bilder også.

    gismo
    Takk igjen Gismo, hyggelig.

    Alltid morro med bilder de sier mer en tusen ord..
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Pent oppsett! De høyttalerene har jeg lest ( ;)) er ganske så alright, på tide å få hørt de!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Brasse skrev:
    Pent oppsett! De høyttalerene har jeg lest ( ;)) er ganske så alright, på tide å få hørt de!
    ;D

    Takk Brasse,-

    Skulle du passere Lillestrøm på din vei er det bare å gi meg ett pip så kan du få en lytt om du ønsker, ingen problem det. :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Brasse skrev:
    De høyttalerene har jeg lest ( ;)) er ganske så alright, på tide å få hørt de!
    Er i samme situasjon som deg Brasse ;) , bare lest om disse men ikke hørt de.
    Og så sier du Lillestrøm Johnnygrandis, er jo ikke så laangt unna da ;D

    gismo
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    gismo skrev:
    Brasse skrev:
    De høyttalerene har jeg lest ( ;)) er ganske så alright, på tide å få hørt de!
    Er i samme situasjon som deg Brasse ;) , bare lest om disse men ikke hørt de.
    Og så sier du Lillestrøm Johnnygrandis, er jo ikke så laangt unna da ;D

    gismo
    Ingen problem om du ønsker å høre på disse gismo, vi kan avtale en dag som passer for oss begge.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Ellers har jeg fått oppgradert Minien med litt mer Ram, litt av ett styr og få opp lokket på denne saken.








    Marten Bird In The Night, med ekstrem lang lukketid.





    Klikk på bildene om du ønsker andre størrelser og valg.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vakre bilder, kjenner det rykker i kjøpefoten når jeg ser mac minien, skulle absolutt byttet ut det digre htpc kabinettet mitt med noe så nusselig som en mac mini!
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Sjekket tråden på AV-forum, dette var lekkert. Vurderer selv å bytte fra AP til Marten, men jeg må bytte hus først..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sukk.. Snakker om pent oppsett. Nå må jeg bare få sett til å få hørt på dette..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    ArtDeco skrev:
    Sjekket tråden på AV-forum, dette var lekkert. Vurderer selv å bytte fra AP til Marten, men jeg må bytte hus først..
    Vil tro det ikke er så dumt, de er ganske like når det kommer til stramhet og presisjon som Virgoene er men i tillegg er lydbildet større og klangen samt dynamikken er noe helt annet. Jeg er ihverfall fornøyd.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Sukk.. Snakker om pent oppsett. Nå må jeg bare få sett til å få hørt på dette..
    Vi for ta ett møte hos meg om ikke lenge.Det er ikke så mye musikklytting her for tiden -nå er det sommer, grilling og bading som gjelder... Jeg må krangle ungene opp herifra. ;D
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Vel da var sykkelsesongen avsluttet uten knall og fall. Sykkelen står trygt plassert i gangen med 20+ i vinter,- kan ikke la den fryse heller. ;D





    Heldig de som kan dra på messe, selv driver jeg på og bygger om kjøkkenet og rivingen er igang.
    Når ting er på plass her hjemme tar jeg gjerne ett ett møte om det er noe interresse for det.
     

    Vedlegg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut som om du har litt å drive med. Og jeg gleder meg ivertfall til å se og høre på Sim utstyret ditt med desse høyttalerene fra Marten.

    Om du ser en ende på dette i riden før jul så kunne du kanskje hatt julebordet for klubben iår? Julebordet i fjor var ibertfall en knallsuksess.

    Mvh Peter
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg tar gjerne julebordet i år selv om det spørs om jeg klarer matche opplegget som Steinar hadde ;D
    -----------------------------------

    Noen skedsmoklubbere som har vært på messa?, kjedelig å gå glipp av den iår. Regner med å ta meg en tur på messa til Oslo Hi-Fi Center om ikke lenge- er visst mye snacks der også !
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn