På besøk hos Johnnnygrandis

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lørdag 29.08.09 var vi i Skedsmo Audio på besøk hos Johnnygrandis. Vi var 4 gjester + husvert. Så vi er bare en liten klubb med plass til flere. Vi møtte frem kl 18.00 og holdt dette gående utover kvelden. Klokken ble godt over 23 før jeg ( Retep ) forsvant ut døren som sistemann.

    Oppsettet til husverten gav inntrykk av å vere satt sammen med omtenksomhet, og det var før det ble spillt musikk. Det oste av kvalitet, svarte Sim Audio komponenter, Audio Physic og en cdspiller som jeg aldri fikk tak i navnet på. Heller ikke kablene som ble brukt, fikk jeg tak i navnet på. Alt dette satt pent på et Audio Magic Rack. Så Johnny, her må du fylle ut.

    Etter en sammenkomst ved kjøkkenbordet, der vi ble presantert for kvarandre og fikk servert kaffi og kake, så ble jeg raskt vist til gostolen der lytteseansen skulle foregå. 1 og 1 fikk sitte der sålenge man ville og nyte den lyden som kom ut ifra høytalerene. Flere hadde med seg sin egen musikk.

    Jeg sitter nå 1 uke etter, med et inntrykk av at dette var et meget godt sammensatt anlegg. Det spillte opent, direkte og oppløyst, men uten å gå på bekostning på det morsome. Jeg har nok en vesentlig ulik musikksmak fra de andre som var med denne kvelden. Men dette anlegget gav trøkk i mine Nightwish og Metallica sanger, men det var på aksutisk og vokal musikk jeg synst dette spillte best. Det som slo meg var hvor stort lydbildet var og når jeg lukket øynene, så forsvant bakveggen. Det var utrolig morsomt å høre. Lydbildet rett og slett forsvant langt ut av stuen.

    Noe som slo meg var en kommentar fra EC-kongen, sitat: " Jeg er helt sjokket Johnny, bruker du cd spilleren...." Det viser seg at Johnny bruker stort sett pc som avspilling kilde, koblet digitalt til dac inngang på cd-spilleren. Med en liten fjernis som styrer avspillingen både på dette anlegget og på mediasenteret som sto i stuen. Johnny har altså tilgang på alt av musikk og film som ligger på pc, overalt. Anlegget rundt tv-en var det et Panasonic oppsett ? Der husstanden kunne nyte film og musikk i full 5.1 lyd.

    Det var en helt annen prisklasse på dette anlegget i forhold til Sim Audio og Audio Physic oppsettet, men det spillte slett ikke dårlig, bare helt annerledes. Tror mange som ikke har dette med lyd som hobby ville ha vert mere enn fornøyd med dette nr 2 oppsettet.

    Alle fikk så hver sin tur på anlegget, før vi koblet opp mine Triangle Quartet som jeg hadde med. Jeg er på jakt etter forsterker til desse til min stue, og siden jeg aldri har hørt Sim Audio, så var dette en mulighet jeg ville benytte meg av.

    Dette var fullklaff når det kom til match med mine ører, Triangle og Audio Physic er to helt forskjellige høytalere, med fokus på forskjellige ting. Med mine ører, til min musikk og med mine preferanser så passet dette som hand i hanske. Der var fyldigere bass, som var kontant og presis. Det var nyanser i den som jeg ikke har hørt før, i musikken som jeg mente jeg kjenner godt. Mellomtone og diskant var svært open og med mye deltaljer og en dynamikk som gav meg gåsehud. Der er nok mere detaljer i AF høytalerene, men til min noe tøffere musikk, så spillte dette svært svært bra.

    Diskanten ble ikke hard, skarp eller frempå, alt ble bare riktig for meg. Jeg har aldri hørt desse Trianglene spille så godt før. Men jeg gjentar at jeg ikke er den som lytter mye til Diana Krall, Nora Jones og andre velkjente hifi plater. Hjemme så går det i Metallica, Nightwish, Pearl Jam, Nirvana, Soundgarden, Stone Temple Pilots, Muse, Mne også en del Pink Floyd, Dire Straits ol, + av en eller annen grunn, Garth Brooks..... ??? Smaken er som baken, som dem sier.

    For meg var dette mitt første møte med SimAudio, men ikke det siste. Jeg står nå mellom desse tre merkene, Sim Audio, Musical Fidelity og Electrocompaniet, når jeg skal finne meg min egen forsterker.

    Takker for et svært hyggelig møte hos Johnny, der jeg ivertfall fikk svært mye igjen for fremmøtet.

    Mvh
    Retep
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Takk for ett hyggelig møte, alltid trivelig å treffe likesinnende med samme lidenskapelig galskap for denne litt merkelige hobbyen (som min kone sier)

    Det var en trivelig kveld vi diskuterte kabler, leverandører og forskjellige merker av ymse slag.Peter hadde med seg sine Triangle HT som var virkelig lekker på utseende, spilte godt gjorde de også.
    Jeg vil tro de hadde godt av en skikkelig strømsterk forsterker og med musikken du spiller Peter vil jeg tro du bør satse på en Transistor med skikkelig krefter.
    Du har jo allerede nevnt noen gode kandidater som jeg tror passe bra.
    Ellers virker Inntrykkene du sitter igjen med etter å ha lyttet på anlegget mitt stemmer rimelig godt med mine egne selv om jeg kanskje er noe inhabil i å uttale meg om egen lyd.Uansett var det morro at de fleste syntes å like musikken dette anlegget er i stand til å trylle ut.
    Cd/ Dac som spilte hos meg er en Audio Aero Capitole med 2 smårør på utgangen, ellers var 5.1 anlegget fra Samsung TXQ 120 der jeg nyter mine rippede David Gilmour BD filer igjennom en Mac Mini.Jeg har alt lagret på en dedikert filserver som deler alt igjennom det lokale nettverk, til stor glede for ene leieboeren min.

    Flere hadde tatt med seg musikk og mens de fleste var travelt opptatt med å lytte på musikk eller prate var Verten mest travelt opptatt med å putte inn cd`ene til alle gjestene i Macen for en sikkerhetskopi, selvfølgelig.Fantastisk å oppleve ny musikk når en føler det treffer på denne måten og en del av musikken gjestene hadde med falt virkelig i god smak,
    Bob Dylan og Johnny Cash har fått mye spilletid etter møtet her i huset.

    Alt i alt ett meget hyggelig møte som gir inspirasjon til å fortsette videre med denne litt sære hobbyen.

    Svært hyggelig at Peter som er våres formann ved Skedsmo Audio har dratt i gang denne klubben og ved neste møte satser vi på enda bedre oppmøte.!!
    Hvis det er noen som lurer på å melde seg inn?, send en pm til Peter og han kan svare på det meste.

    Nå ser jeg fram til neste klubbmøteog Horten messe…..

    Johnny
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei. ja det var artig og høre lyden med flere og dele erfaringer. Artig er det og høre hva de andre ånder for også, som komponenter, kabler.
    Jeg har mulighet til neste møte, da det blir barne fri helger fremover, og en fru som hintet om lyst på en by tur da jeg ville ha hi-fi møte. dette kan jeg ha fra helg 26 sept og videre 2 helger videre ut.
    Da kan dere komme og høre et electrocompaniets oppsett, sa amp fra gallo og gallo ref 3.1.
    hilsen Morten
     

    mixture

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2008
    Innlegg
    198
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Blir gjerne med jeg også. Tror det ikke står noe på tapetet de helgene.....

    Mixture
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen. Det virker som om mange hadde mulighet for nytt møte.
    Jeg spikrer en dato nå 03.10.09 fra kl 17 og utover kvelden.
    Så da er alle i Skedsmo Audio klubben velkommen.

    Adresse Akerlia 26, 0951 Oslo.
    Denne gate adressen er på Kaldbakken.

    Så håper jeg dette blir like velykket som sist møte hos Johnnygrandis.
    Ta med egen musikk og jeg omøblerer stuen for skikkelig lytte kveld.

    Hilsen Morten "eckongen"
    Kan også ringes på tlf: 91306780.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Jeg er selvfølgelig med selv om jeg har hørt dette oppsettet flere ganger før.....
    Regner med du spikrer og hamrer litt før vi kommer,,,--- Hint hint... ;D
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    Jeg er selvfølgelig med selv om jeg har hørt dette oppsettet flere ganger før.....
    Regner med du spikrer og hamrer litt før vi kommer,,,--- Hint hint... ;D
    skal se om jeg får tak i plater denne uken, da blir det dempet i hjørne og vegg bak høytaler. blir gøy og teste ut dette med akustikken, og håpe på forbedringav rommet, da mangler jeg bare i tak over lytte posisjon.
    Ser ut til at det passer for flere denne gangen og det er gøy.

    Hilsen Morten
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Kjekt å lese om hifi-treff på Skedsmo. Jeg har netteopp sendt platespilleren min til Skedsmokorset, hvis jeg ikke husker feil.
    Tviler ikke på at det låter bra hos johnnygrandis, selv om han bare har to rør ;)
    Men hvor er bildene??
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    EC KONGEN skrev:
    Hei igjen. Det virker som om mange hadde mulighet for nytt møte.
    Jeg spikrer en dato nå 03.10.09 fra kl 17 og utover kvelden.
    Så da er alle i Skedsmo Audio klubben velkommen.

    Adresse Akerlia 26, 0951 Oslo.
    Denne gate adressen er på Kaldbakken.

    Så håper jeg dette blir like velykket som sist møte hos Johnnygrandis.
    Ta med egen musikk og jeg omøblerer stuen for skikkelig lytte kveld.

    Hilsen Morten "eckongen"
    Kan også ringes på tlf: 91306780.
    Jaså; EC kongen bor i gata mi ;D

    Ta godt vare på`n sier jeg bare, det dreier seg om min ungdoms gate fra jeg var 9 til jeg var 24-25 år.



    I den midterste 35, "sukkerbiten" som de ble kalt, foran deg.......... utsiktsperra ;D

    Ha det hyggelig på treffen og husk at du har naboer ::)


    Kan jo legge til at det har vært konger der (Kaldbakken) før deg, opp til venstre når du går ut av oppgangen din vokste det opp en annen konge med "sprit" foran 8)

    I blokka til venstre for den igjen vokste Jan Bøler (AP) opp.
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    kjoenik skrev:
    Kjekt å lese om hifi-treff på Skedsmo. Jeg har netteopp sendt platespilleren min til Skedsmokorset, hvis jeg ikke husker feil.
    Tviler ikke på at det låter bra hos johnnygrandis, selv om han bare har to rør ;)
    Men hvor er bildene??
    Mulig jeg bare har to rør men husker jeg rett har jeg noen mer Watt enn deg....- ;D
    Bilder, -....Neste treff hos meg blir det bilder, skal nok også sørge for bilder ved neste treff også.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    @@KW

    Når skal du melde deg inn i klubben?, du har noen HT jeg har lyst til å høre på...? ;D

    Vi satser på å bli større enn OAS på sikt.... ;D altså
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Lenge siden jeg har sagt noe. Denne gangen skal jeg bli med på treff, det som har skjedd siden sist er att det er blitt strøm i garasjen.(i dag)
    Venter nå på dør av bedre kvalitet en den som nå sitter der, da mangler kun litt listing så skulle rommet bli klart for et besøk av flere.
    Det er jo en del tunge løft før alt er på plass ;D
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    KW skrev:
    EC KONGEN skrev:
    Hei igjen. Det virker som om mange hadde mulighet for nytt møte.
    Jeg spikrer en dato nå 03.10.09 fra kl 17 og utover kvelden.
    Så da er alle i Skedsmo Audio klubben velkommen.

    Adresse Akerlia 26, 0951 Oslo.
    Denne gate adressen er på Kaldbakken.

    Så håper jeg dette blir like velykket som sist møte hos Johnnygrandis.
    Ta med egen musikk og jeg omøblerer stuen for skikkelig lytte kveld.

    Hilsen Morten "eckongen"
    Kan også ringes på tlf: 91306780.
    Jaså; EC kongen bor i gata mi ;D

    Ta godt vare på`n sier jeg bare, det dreier seg om min ungdoms gate fra jeg var 9 til jeg var 24-25 år.



    I den midterste 35, "sukkerbiten" som de ble kalt, foran deg.......... utsiktsperra ;D

    Ha det hyggelig på treffen og husk at du har naboer ::)


    Kan jo legge til at det har vært konger der (Kaldbakken) før deg, opp til venstre når du går ut av oppgangen din vokste det opp en annen konge med "sprit" foran 8)

    I blokka til venstre for den igjen vokste Jan Bøler (AP) opp.
    Mvh.KW
    haha artig og høre litt historie fra akerlia, og du er jo velkommen, hvis du vil på gamle trakter.
    Hilsen Morten
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    EC KONGEN skrev:
    Hei igjen. Det virker som om mange hadde mulighet for nytt møte.
    Jeg spikrer en dato nå 03.10.09 fra kl 17 og utover kvelden.
    Så da er alle i Skedsmo Audio klubben velkommen.

    Adresse Akerlia 26, 0951 Oslo.
    Denne gate adressen er på Kaldbakken.

    Så håper jeg dette blir like velykket som sist møte hos Johnnygrandis.
    Ta med egen musikk og jeg omøblerer stuen for skikkelig lytte kveld.

    Hilsen Morten "eckongen"
    Kan også ringes på tlf: 91306780.
    Kanskje jeg også bør melde meg inn i Skedsmo Audio Klubb, siden jeg også bor på Kalbakken, næremere beskrevet Kalbakkslyngen (et steinkast unna).
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @ Johnnygrandis
    Du har stående invitasjon du, fra en god tid tilbake nå ;D

    @limvingen

    I rundkjøringen eller gatestumpen ned mot Akerlia?

    En kollega av meg, som også er noe hifi interessert, bor i firemansboligene nærmest slyngen (i Akerlia), altså med like nummer. de firemannsboligene har visstnok Kalbakslyngen som adresse de også
    Kanskje dere kunne starte Kalbakken Hifiklubb ;D

    E.F. er vel Norges ubestridte spritkonge han bor ikke på Kalbakken mer, men jeg vokste opp der samtidig me`n så kanskje er EC kongen den eneste konge tilbake ;) på Kalbakken.

    @Eckongen.
    Jeg ble noe usikker, men det heter Kalbakken uten D, men i min ungdomstid tror jeg det het Kaldbakken med d.

    En liten sak til, forfatteren av Bisletboka vokste opp i oppgangen din i fjerde etage, dessverre gikk han bort alt for tidlig selvvalgt.

    Mvh.KW som skal prøve å la være med mer OT ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siden vi er i OT hjørnet så er Skedsmo Audio bare et navn, Jeg trror det vare er 3-4 av oss som faktisk bor i Skedsmo ::) men vi har det morro alikevel...

    Mvh
    Peter
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    KW skrev:
    @limvingen

    I rundkjøringen eller gatestumpen ned mot Akerlia?

    En kollega av meg, som også er noe hifi interessert, bor i firemansboligene nærmest slyngen (i Akerlia), altså med like nummer.
    Kanskje dere kunne starte Kalbakken Hifiklubb ;D
    I rundkjøringen!

    Ellers så kan jeg vel også si at jeg har bodd i Skedsmo og Lørenskog hele mitt liv og er ganske sannsynlig på vei tilbake til Skedsmo i nær framtid.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Dette blir en laaaang dag på jobben .... ;D
     

    Vedlegg

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Huff, slik venting er det verste som finnes, da går dagene ufattelig tregt. Men grattis :D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    He He, takk.

    Ja dette blir utrolig morro, gleder meg masse til å pakke opp disse juvelene i ettermiddag.
    Håper bare de går inn bak i bilen,...- om ikke har jeg en plan B for hjem skal de uansett.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Solide maskinskruer med massive føtter for å si det mildt.
    Bassporten munner ut under.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Bilder yter desverre ikke denne HT rettferdighet, den må sees live.
    Finishen er bare helt helt rå!
     

    Vedlegg

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.466
    Antall liker
    31.811
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja det får man si!!
    Fy flate, du blir en sånn "fuglemann" du også nå da ;D
    Grattis, grattis!
    For noen perler du har fått deg der ;)

    gismo
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Oioi, lekre høytalere.
    Gratulerer så mye!!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Takk gutter, for prøve ta noen bedre bilder i dagslys.

    Dette Blir en Laaaang natt.
    Fuglemannen ja... ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Pøs på med bilder!

    Får umiddelbart assossiasjoner til monolitten i "2001 - A Space Oddyssey" :D
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    301
    Antall liker
    147
    Gratulerer !
    Hvis lyden er like bra som de ser ut blir det bra.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei grandisen.
    Gratulerer så mye, dette ser meget lovende ut. Gleder meg masse til høre, se og nyte diamanten som klinger stuen full av lyd og vibber.

    Hilsen Eckongen
     

    kanari

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    198
    Antall liker
    16
    Dæven, gratulerer.

    Enda en grunn til å se på oppsettet ditt.

    /Tore
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Takk for det gutter.

    Dette låter mildt sagt, ehhh......annerledes på en god måte. ;D


    Eksene...



    Preamp Moon P5.
     

    Vedlegg

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.983
    Antall liker
    20.114
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med nye, utrolig flotte høytalere. Har du fått noe inntrykk enda og kan du evnt skrive noen ord om hvordan du oppleber desse ifht Audio Physic høytalerene. Den finishen er ivertfall helt rå, og en deilig farge.

    Da blir det vel et nytt møte hos deg igjen, for desse vil jeg høre.

    Mvh
    Peter
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Retep skrev:
    Grattis med nye, utrolig flotte høytalere. Har du fått noe inntrykk enda og kan du evnt skrive noen ord
    Ekte, det virker mer troverdig.
    Selv om Physic er gode HT spiller dette i en annen klasse. Oppløsning og særdeles klangen i instrumenter er utrolig tiltalende.Diamant diskanten er bare deilig å lytte til og blir aldri hard eller skingrende, den bare klinger helt ut.Bassen med fire 9" tommere går dypere og graver fram enda mer detaljer enn jeg er vant til samtidlig som det er dynamikk og spenst i hele frekvensområdet, ingen bass som flyter ut og dekker resten av lyden.
    Virker også som HT kopler bedre til rommet og ikke er så kilen på plassering.

    Om interressen er der tar jeg gjerne ett møte etterhvert.

    http://www.marten.se/
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn