oyvindl85 sin reise i hifi verden og ymse annet :)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Sitter og hører litt på YouTube musikk. Kom over denne. Moro sang :) I motsetning til disse to karene, så holder det med et par pils for min del i kveld ;)

     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.904
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Var Accuphasen så bra at du bare sitter og hører på musikk??? :)


    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    He he.... Ja den er absolutt god:) Vært litt andre ting som opptar tiden akkurat nå. Så ikke full fart her inne. Men anlegget brukes som regel daglig til enten musikk eller film/serier. I morgen braker det løs hos deg og Ove? A-36 kommer i hus skjønner jeg ;) Blir moro å høre hva du syns når det får spilt seg litt til :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Siste tiden har vært med tanker på andre plasser enn Hifi. Da jeg nå flytter for meg selv i nykjøpt leilighet. Å bo for seg selv blir jo noe nytt etter 13 år sammen med min samboer og 10 siste med vår sønn. Man skiller veier ved godt mot. Så ingen dramatikk. Noen ganger vokser man vel fra hverandre? Legger ved litt bilder. Overtar den 09.09. Så nærmer seg. De store utskeielsene innen Hifi blir det nok ikke da det meste av sparekontoen gikk med i kjøp av leiligheten. Men greit å kun ha fellesutgiftene i borettslaget å tenke på, og ikke boliglån i tillegg. Koster nok å flytte uansett :) Men Accuphasen og Dynaudio C1 Signature følger selvsagt med meg. Lurer på hvordan det vil spille i nytt rom. Blir jo litt spennende det og ;) Ny epoke.

    35A70D02-F76B-4C31-850D-C8F961D0CDCC.jpg
    6EBA2235-B3F9-4B19-B355-871762BF39E6.jpg
    37A63B48-4B23-4E11-9BA0-06A8C350EEF4.jpg
    0E6AAC47-2C9C-4599-A06C-98F3CB15B16E.jpg
    2271F713-2F1F-480F-A81B-29A36017EBDE.jpg
    F0392323-937A-40D2-94B6-7FDC7BB9EC7B.jpg
    F0392323-937A-40D2-94B6-7FDC7BB9EC7B.jpg
    F1CD0067-D59B-4200-B5EC-A70EF79D3C32.jpg
    C5B8DE91-8252-45E2-8C6F-6828FA697EF9.jpg
    C1165D70-51DE-4EB7-AEB1-BFDA7FEAE2C2.jpg
    B7F7D966-2D23-41EE-8AF0-8FC36C97E470.jpg
    35A70D02-F76B-4C31-850D-C8F961D0CDCC.jpg
    94C66AB1-6F27-4D32-910E-27D9F224081F.jpg
    E3067843-DDEB-4D02-BD43-1E3AE1AD70E1.jpg
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Håper du vil trives i den nye leiligheten da, har hjulpet deg litt med innredningen som du ser :)


    E3067843-DDEB-4D02-BD43-1E3AE1AD70E1.jpg
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Takk for det :) He he. Ja se der du. Slik du ville plassert anlegg og TV?
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Glemte å si at leiligheten så veldig fin ut, håper du vil trives der.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Anlegget har jeg tegnet inn, TV'n henger du på veggen i soverommet;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja den er god nok for min del hvertfall :) Tak over hodet som de sier ;) Anlegget må stå med TV da det også brukes som TV lyd og film i tillegg til musikk. Så blir vel å teste at anlegg står på soveromvegg med anlegget. Se hvordan det blir i første omgang.
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Ja den er god nok for min del hvertfall :) Tak over hodet som de sier ;) Anlegget må stå med TV da det også brukes som TV lyd og film i tillegg til musikk. Så blir vel å teste at anlegg står på soveromvegg med anlegget. Se hvordan det blir i første omgang.
    Ja det blir nok bra skal du se.
    Jeg har min lytterposisjon midt i rommet og det er ikke helt ideelt men jeg har ingen andre muligheter pga. skråtak.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.904
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Trist med sammenbrudet!
    Ønsker deg lykke til videre,Øyvind. Bare ring om du vil prate om løst og fast,hifi eller hva det skulle være.
    Mvh
    Ove
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja den er god nok for min del hvertfall :) Tak over hodet som de sier ;) Anlegget må stå med TV da det også brukes som TV lyd og film i tillegg til musikk. Så blir vel å teste at anlegg står på soveromvegg med anlegget. Se hvordan det blir i første omgang.
    Ja det blir nok bra skal du se.
    Jeg har min lytterposisjon midt i rommet og det er ikke helt ideelt men jeg har ingen andre muligheter pga. skråtak.
    Man får prøve seg litt frem. Ja, skråtak setter litt begrensninger. Men du har da lyd i det minste ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Trist med sammenbrudet!
    Ønsker deg lykke til videre,Øyvind. Bare ring om du vil prate om løst og fast,hifi eller hva det skulle være.
    Mvh
    Ove
    Takk for det Ove. Du er en real kar :) Bruddet har man visst skulle komme. Men er felles enighet. Sånn er det noen ganger. Men fortsatt venner. Og jeg flytter bare 8 min unna der vi bor nå. Fått hørt litt mer på anlegget forresten? Eller ble meste av dagen i går vekk i andre ting? Mener å huske du sa lørdagen ble opptatt med andre ærend. Du har gjerne dagen i dag til disposisjon? :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.904
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ja det ble lite musikk i går,i dag skal jeg til Impulse en tur i Hølen. Det blir nok tid til musikk utover høsten/Vinteren,om jeg ikke blir kjørtover av en buss eller lignende ;).
    Samlivsbrudd med barn i bildet er kjipt uansett,har vært igjenom det selv.

    O
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ut på hifibesøk altså? Ha en fin dag... og for all del se opp for busser :) Høsten og vinteren er fin for innetid foran anlegget. Absolutt ;) Joda. Brudd er ikke noe kjekt. Men life goes on, som de sier.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ser da ut som en allright kåk det der, Øyvind :)

    Godt du var forberedt på det som har skjedd. Mye som rokkes om på når man opplever samlivsbrudd. Kan du prioritere deg selv framover.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ser da ut som en allright kåk det der, Øyvind :)

    Godt du var forberedt på det som har skjedd. Mye som rokkes om på når man opplever samlivsbrudd. Kan du prioritere deg selv framover.
    Ja var nytt i 2008 hele bygget. Så det er ikke noe som må gjøres. Og det er greit å bare flytte rett inn. Joda, ting blir annerledes. Men er bare å gjøre det beste av det :)
     

    alfao

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Innlegg
    426
    Antall liker
    122
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    4
    Stilig kåk Øyvind! Alltid leit med samlivsbrudd, men noen ganger til det bedre👍 Men da får du invitere til lytting og kaffe når du har fått lyd i stua. Bare å sende en pm.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Kondolerer med samlivsbruddet, kryss på.

    PS: sett anlegget som på tegningen og Kjøp deg en god lydplanke med sub til tv.. det vil gi mer enn nok til film.. ;)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kondolerer med samlivsbruddet, kryss på.

    PS: sett anlegget som på tegningen og Kjøp deg en god lydplanke med sub til tv.. det vil gi mer enn nok til film.. ;)
    Jo takk. Som nevnt er det ikke noe som kom ut av det blå. Så man har på en måte visst dagen ville komme. På tide å gå videre som venner. Fant en fin leilighet som jeg ikke trengte å låne til. Gjorde det litt enklere. Så da ble det besluttet å ta siste steg. Anlegg og TV ønsker jeg primært sammen. Så vil nok prøve det først :) Ingen lydplanke som slår C1 og Accuphase til film heller ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Sant nok.. etter såpass lang tid sammen så er det sjeldent overraskende når det skjer..

    Må si at jeg trives serdeles godt med lydplanke til tv'n.. har alltid hatt anlegget sammen før, men slik huset er formet nå er det ikke mulig så planke ble kjøpt.. overraskende bra på alt, men spesielt film. Største planken til Klipsch frister meg veldig :)

    Og i leilighet vil ting begrense seg fort :)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kondolerer med brudd, Øyvind! Kjekt at dere fortsatt er gode venner. Gratulerer også med ny kåk, den var lekker!
    Gi meg en lyd hvis du trenger noe hjelp til flyttingen, da, hjelper gjerne til om du trenger :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kondolerer med brudd, Øyvind! Kjekt at dere fortsatt er gode venner. Gratulerer også med ny kåk, den var lekker!
    Gi meg en lyd hvis du trenger noe hjelp til flyttingen, da, hjelper gjerne til om du trenger :)
    Takker for det Tommy :) Går seg nok til detteog. Er en overgang. Men ofte kan det være ok å starte på ny fresh. Jeg takker og bukker for tilbud om flyttehjelp. Skal gi en lyd om jeg trenger litt ekstra muskelkraft :) Har en del familie rett i nærheten her, så de har og sagt de skal hjelpe. Så det går nok bra. Men setter pris på omtanken. Hvordan går det med dine hifieskapader? Lenge siden sist jeg snakke med deg nå. Selv om du bor noen hundre meter unna :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Lenge mellom hvert innlegg her :) Over 2 mnd siden sist. Men her har det vært oppussing av ny leilighet og flytting som har stått i fokus. Nå har jeg bodd i nye leiligheten i 2 uker i morgen. Her er et par bilder av min nye lyttekrok/stue del. Måtte dessverre bytte ut mine Dynaudio C1 med Dynaudio 200XD. Mest grunnet at plassering av C1 ikke lenger ble optimal. Og da får man ikke benyttet potensialet. Men 200 XD er aktive og har DSP. Så en ok løsning. Låter slett ikke verst altså :)
    DDC070B2-7B9B-44E4-AC47-224CF070BFE6.jpg
    6FC04AB4-E097-4204-AA88-DD5C389FAAB0.jpg
    0E0BE8E5-85BE-426B-8ABC-0881EE589A7B.jpg
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Noe må man ofre her i livet. Men nydelig leilighet du har fått deg. Looking good ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Stilrent :) må innrømme at accuphase hadde blitt et lite øyesår med tanke på gjennomføringen av resten :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Noe må man ofre her i livet. Men nydelig leilighet du har fått deg. Looking good ;)
    Ja sånn er det med samlivsbrudd. Både med eksen og C1 :) Men jeg vil si jeg har klart å få det pent nok her til å være en ungkars kåk ;) Takk for det. Men det har tatt tide pusse opp her. Alt er nytt. Og når man gjør alt selv så tar det gjerne noe mer tid enn med innleid arbeid. Men hvorfor kaste vekk pengenepå noe man klarer selv :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Stilrent :) må innrømme at accuphase hadde blitt et lite øyesår med tanke på gjennomføringen av resten :)
    Takk X-Ern ;) Jo det står selvsagt best i stil sånn det er nå. Var tilfeldig jeg fikk tak i disse 200 XD. Hadde slike i svart før. De har i poserende god lyd for pengene. Seærlig brukt. Så jeg er happy så langt. Noe må ofres. Dessverre. Men har da bedre lyd enn menig nordmann. Som oftest tar til takke med TV lyden sin :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Dynaudio it is :) Kommer ikke unna den, Øyvind :)

    Ikke ser leiligheten så ille ut heller :) Ble bra det der. Over hele linja. Flenk kar :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Dynaudio it is :) Kommer ikke unna den, Øyvind :)

    Ikke ser leiligheten så ille ut heller :) Ble bra det der. Over hele linja. Flenk kar :)
    Takk Anders :) Jo Dynaudio kommer jeg nesten ikke unna ser det ut som. Er nok merket for meg ;) Mye lyd for pengene :) Vurderer også en Primare i32 og System Audio Mantra 60 i hvit. Spiller knall det og. Men inntil videre så holder jeg nok på dette. Er enkelt og gir bra lyd til både film og musikk. Samt jeg kan justere noe på innebygget DSP siden de står noe nærmere vegg en optimalt. Har åpen kjøkken og stue løsning. Og helt ut til gang. Så rommet totalt blir stort. Men kroken der TV og anlegg står blir litt smalere. Er 3 meter vegg til vegg her i lengden. Så ikke all verdens spillerom.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ja, hvorfor ikke :)

    Både Primare og Mantra 60 er en kombinasjon du er godt kjent med fra før. Nå tror jeg uansett 200 XD spiller meget ok fra før :)

    Men det er vel alltids moro bytte litt.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dynaudio er nok tydeligvis din lyd :) langt ifra den Værste lyden man kan ha :)

    Du får speide litt på de nye aktive til system audio heller.. er jo ikke måte på hyping :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja, hvorfor ikke :)

    Både Primare og Mantra 60 er en kombinasjon du er godt kjent med fra før. Nå tror jeg uansett 200 XD spiller meget ok fra før :)

    Men det er vel alltids moro bytte litt.
    Er nok like fornuftig å holde på 200 XD forsåvidt. For de spiller flott. Noe nytt i heimen der da Anders?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Dynaudio er nok tydeligvis din lyd :) langt ifra den Værste lyden man kan ha :)

    Du får speide litt på de nye aktive til system audio heller.. er jo ikke måte på hyping :)
    Ja det er nok noe med Dynaudio og mine ører som matcher :) Aktive SA blir det nok ikke. Da beholder jeg heller mine 200 XD ;) De spiller noe større. Bassen i disse er utrolig bra. Men man skal aldri si aldri. Så det sa jeg ikke :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn