OVK: Bli med å vurdere "STEIN - We Meet, We Touch, I Am"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei OVK's - MELD FRA OM DU VIL VÆRE MED PÅ EN PLATEANMELDELSE/-VURDERING...

    Vi har fått tilsendt noen signerte eksemplarer av STEIN sin forseggjorte LP i gatefold m/booklet.

    https://musicbystein.com/

    Plata har tittelen STEIN - We Meet, We Touch, I Am og
    er presset hos T-time Vinyl Plant og hadde release nå 15/10.
    -
    Se pressemelding (pdf)

    Stein vil gjerne ha en ærlig tilbakemelding fra oss på hvordan plata låter på et habilt anlegg/platespiller.
    (Ved flere påmeldte enn antall plater, så trekker vi. Du beholder selvsagt plata til odel & eie).

    Sett deg ned i fred og ro - gjerne alene - og om du tør, så kan jeg nesten love deg en musikalsk og sterk sjelesettende opplevelse.


    stein_austrud_foto_Dag_Lauland.jpg
    (foto: Dag Lauland)

    kollage_02.jpg

    kollage_01.jpg



    905240_133488640170338_453356686_o.jpg



    Ikke nok at plata er rørende vakker. Stein og kona har et engasjement utenom det vanlige gjennom at de har adoptert to herlige barn med funksjonshemming. Dette ble omtalt i et eget
    TV-program på NRK.

    Barna deltar på minst ett av sporene på plata.

    nrk.jpg


     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fire «anmeldere» sålangt.

    Kanskje vi kan få fortgang på avgjørelsen, så kan jeg ta med platene på Klubbkvelden i morgen? :rolleyes:(y)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    platen hørtes lovende ut på spotify, så vil også gjerne værra med - dukker opp på klubbkvelden.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Apropos klubbkvelder - og beklager at jeg kupper tråden, men jeg har ikke fått med meg klubbkveld i morgen, og ikke at de er startet opp igjen sånn generelt, heller. Sikkert meg det er noe galt med. Men hvor finner jeg den informasjonen? (Ja, jeg mener å ha lest medlemsbrevene)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd under Oslo VinylKlubb som ble oppdatert 8/10. Tilsvarende om klubbkveld ble samme dag oppdatert på hjemmesiden vår.

    PS! Vi har også en tilleggstjeneste hvor du enten kan bli automatisk oppringt og varslet, eller at du får tilsendt en gul post-it lapp. Begge tjenestene er gratis :ROFLMAO:
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Å, ja takk! At jeg ikke visste om det før! Dette viser seg virkelig å være en klubb for meg :love:

    Kan du vurdere å utvide tjenesten til oppmøte på døra, med høytlesning fra en pergamentrull?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da ble vi åtte stykker som meldte seg som "anmeldere". Stein har vært elskværdig å sende meg noen ekstra plater. De kom express på døra, slik at alle som ønsket får delta. Plata ligger å venter på deg også Atle.

    Jeg kan dessuten melde fra Stein, nå i kveld - at han er både beæret og veldig spent på hva vi kommer til å mene om plata hans.

    Jeg har spilt den syv ganger allerede og klarer ikke å la vær å avslutte kvelden uten å spille plata fra Tidal/Qobuz i ungdommelige EarPods når jeg legger meg. Det har jeg gjort hver kveld denne uka og er blitt helt avhengig. -Kjenne på det musikalske uttrykket og sjela... "We Meet, We Touch, I Am".

    Hva som er favorittlåta? Vanskelig å si - alle har en sterk historie, men Moved and be Moved, kanskje, eller...?

    Åhhh, den er spesiell altså!

    1635534494510.png


    Ellers har jeg noen få ekstra signerte på lur som jeg har kjøpt av Stein for å støtte ...dersom hvis noen føler for det.
    Plata er også å få kjøpt direkte av Stein. Gjør det og støtt opp om god norsk musikk!
    https://musicbystein.com/product/we-meet-we-touch-i-am/
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gleder meg! Prøver å få stukket innom i løpet av kommende uke. Om ikke, kan du kanskje ta den med til Horten?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.227
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres spennende ut. Jeg kjøper gjerne et eksemplar hvis det er flere igjen når OVK har gresset ferdig 😊
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Samme med @Grumpy ...
    Da han tjekkede fraktprisen på å sende meg "Hemingway Cafe", var han sikker på,
    at jeg takkede neitak. Tok den likevel, men kan fort bli´ for dyrt å handle vinyl på den måten 😁
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Her er min opplevelse av plata til Stein - en slags plateanmeldelse.

    Les i pdf


    STEIN – We Meet, We Touch, I Am (RERLP 701)
    Gatefold & 12 page booklet

    cover.jpg


    https://musicbystein.com/
    Kjøp plata direkte av Stein

    av Jan P. / Oslo VinylKlubb, november 2021

    WE MEET, WE TOUCH, I AM – «Vi blir til i møte med hverandre» må være ett av årets desidert vakreste album som er i stand til å fremtrylle et komplett emosjonelt følelsesregister - uansett sjanger og uansett opphavsted. At audiofile lyder har et «språk» er helt på det rene - både i øyeblikket i retrospektiv ettertanke. Plata er en musikalsk hymne til verdien av å møtes, samt i energien og utvekslingen som finner sted mellom mennesker. Ja, ALT vi har savnet i denne pandemiperioden.

    ADVARSEL!
    Plata kan være vanedannende og sogar oppleves som en sammenhengende reise i følelseslivet. Sett av tid, lukk øynene, lytt og kjenn på dine egne følelser og hva toner om nærkontakten med levde liv prøver å fortelle deg,


    Hva er nå Stein sin idé med denne plata og hvordan ble den til? Jo, han ønsket å lage noe ut av alle de mange opptakene som han har liggende - av sangere, kor og ensembler. Dette er mennesker som han har møtt på sin vei opp gjennom som musiker.

    Tre måneder etter at Stein gjør noen gode flygelopptak i Rainbow Studio, slår pandemien inn for fullt og alle oppdrag forsvinner. Nå har Stein tid til å lage noe atmosfærisk med et symfonisk bakteppe hvor han lar seg inspirere av alle disse menneskenes stemmer – og selvsagt sin egen og med hjelp av alle de instrumentene som han har samlet opp gjennom årene.

    Rainbow Studio, Restaurant UNDER og et industrilokalet i Mandal, blir alle en viktig del av dette prosjektet. Det samme blir hans barnebarn og yngste sønn og hans flotte studio på hjemstedet Skjernøy rett utenfor Mandal.

    Opptakskvaliteten er upåklagelig bra. Til opptak er det i hovedsak brukt AEA R88 bånd stereo mic(er) som egner seg veldig til intrikate transienter og Schoeps stereo par inn i high class preamper i MixPre6 Field Recorder. Det er videre jobbet med ProTool i 24/96 helt frem til mastringen. Vinylplata er mastret av legenden Misjah fra Nederland.


    ----------------------------------------​


    PRELUDE (PART 1)
    Åpningen bygger for det meste på stemmer, men også et fingerboard – et tangentinstrument hvor man glir fra tone til tone ved at man spiller på en «duk».

    Åpningssporet gir meg en musikalsk opplevelse av starten på en mystikkens reise med en stemning og illusjon av sødmefylt soloppgang i Midt-Østen.

    Jeg elsker Stein sin bruk av den store korpstromma – ikke fordi jeg er noe korpsmenneske, men den dype, tunge bassgjengivelsen og lyden av treverk er virkningsfullt.


    10-1-scaled.jpg



    EMANUEL, LUCAS AND I (PART 2)
    Låta åpner med at yngstesønnen og barnebarnet til Stein spiller på Koshi (Chimes) som er vist i booklet’n. Det er ingen hemmelighet at gutta heter Emanuel og Lucas som i tittelen på sporet. Åpningspartiet bærer nærmest på en 8 minutters sammenhengende illusjon av organisk liv hvor universet springer ut i fullt flor. -For en åpning på plata!

    Stein_00.jpg

    Stein har en stor interesse for 70- og 80-talls vocodere/ vokal harmonisere.

    Her hører vi at Stein synger gjennom en såkalt vocalharmonizer. Den gir en mulighet for å lage stemmer rundt egen stemme – der og da – via et keyboard.

    Åpningen av låta er resultat av ren improvisasjon. Den nydelige kordelen etter intro, er i hovedsak fra korsessionen som er avbildet vises i midt-delen (utbrettet) av coveret. Bildet er fra en industrihall i Mandal som i dag brukes til galleri og verksted av en lokal kunstner. Stein bodde i denne industrihallen en hel helg og gjorde improvisasjonssession med kor, lyddesign og percussive lyder som finnes på plata.

    Siste halvdel av låta er fylt av mektig koring, basstrommer og flygelet i Rainbow studio som glir over i toner fra et like gedigent kirkeorgel. -Nemlig kirkeorgelet i Kristiansand Domkirke – et monsterorgel med hele 58 stemmer i hovedorgelet og 9 stemmer i kororgelet, bygget av Johannes Klais Orgelbau i Bonn.


    09-1-scaled.jpg



    TWO VOICES IS A MINIMUM FOR LIFE (PART 3)
    For en låt, hvor tittelen til de grader samsvarer med den musikalske opplevelsen av organisk liv med masse timbre. Vi hører pust, vi hører liv med en sakral ekthet hvor koringen griper fatt i lytteren til taktfast dynamikk fra flygelet i Rainbow Studio.

    Låta avslutter som den starter, hvor jeg er sikker på at musikken leder oss taktfast mot en slags tung, alvorstynget sannhet av optimisme hvor du egentlig skjønner at «stemmer er magisk – også uten ord!» (sitat Stein i kursiv tekst).



    inside_booklet.jpg


    Teknikker Martin (Rainbow Studios) og Stein plasserte mange mikker, både nært og på avstand for å finne det mest naturlige lydbildet i forhold til Stein sin spillestil. Selveste Thron Irby stelte og stemte flygelet hos Rainbow nesten daglig.


    piano-crop-u3791.jpg

    Ingenting av flygelopptakene på plata er «rørt» i etterkant, eller senere påvirket etter at innspillingen ble gjort i ProTools i 24bit/96kHz.



    MOVE AND BE MOVED (PART 4)
    PART 4 åpner med et av Stein sine favorittinstrumenter; Hangdrum – et fascinerende instrument som skaper mye av magien i låta. Stein har også tatt med brass fra et flott opptak med en lokal blåse på den lille øya med 400 beboere. Mannskoret i siste del av låta er tatt opp ute i snøen på en slette midt under den værste pandemien hvor reglene ikke tillot annet. I bakgrunn skapes det illusjoner ved hjelp av Worldstick – et- 3-strengs instrument hvor Stein bruker en cellobue til å lage «droner».

    MOVE AND BE MOVED er inspirert av Steins yngste sønn som har ryggmarksbrokk. Du hører barnestemmen og forstår at man er en ressurs selv om man ikke passer inn i det som samfunnet ser på som en ressurs. Så feil kan man ta.

    Låta sprer en glede og optimisme – å ja, det er lov til å bli emosjonell og rørt!


    Stein_01.jpg
    (Hangdrum i forkant & Emanuel sittende bak – foto: musicbystein)


    Studio B hos Stein har en nydelig utsikt. Se for deg holmene på forsiden av coveret. Det er akkurat hva du ser ut av vinduet i Studio B hjemme hos Stein på Norges sydligste bebodde øy – Skjernøy med sine 400 beboere.


    studioB_1-scaled.jpg




    IN A SWIRL OF MOMENTS (PART 5)
    På PART 5 dukker det opp en boblende lead lyd rundt pianoet. Lyden stammer fra et sjeldent instrument fra midten av nittitallet som heter Yamaha VL1. Lyden fra denne synthesizeren er en fysisk modulering som først utløses ved at man blåser i et munnstykke samtidig med tangentene.

    1994-07-yamahavl1-1-itsBr6DBP.TOiluvlClN5tvmJEKbfmRh.jpg

    -Jeg kan lukke øynene og la meg sveve tilbake flere generasjoner og se for meg et vakkert landskap med en duft av savanna under regntiden.

    Stein forteller meg at harmonizervokalen på låta er gjort i én eneste tagning, som først var en lek og test, men ble såpass bra at den ble stående som den var.




    THE SINGING PEOPLE (PART 6)
    Nerven i låta ligger i spenninger å være i nærkontakt med så mange syngende mennesker – «singing people». Legg merke til den naturlige klangen som er i industrihallen med klapp, tramp, stortrommer, koshi, stemmedroner osv. hvor koringen bygger opp et crecendo…

    12-1-scaled.jpg

    (Studio B – foto: musicbystein)

    Låta når sitt klimaks når alle kor, alle stemmer ender opp i ren D-dur som toner ut med en dempet avslutning fra flygel og orgelet i Kristiansand Domkirke.



    THE BEAUTIFUL RISK OF LIVING (PART 7)
    De naturlige klangfargene fra industrihallen føles mektig. Stemmer kan være vakkert – selv uten ord, sier Stein. Den store korpstromma og klapp skaper et ultradynamisk og eksplosivt åpningsparti før de rike tonene fra flygelet flyter lettbent av sted og omringer deg i et jerngrep like fort som den fordufter over i en koring som reverberende fader ut «the beautiful risk of living».

    05-1-scaled.jpg




    THE END IS THE BEGINNING (PART 8)
    Tittelen på låta – The End is the Beginning – kan henspille til så mange ting. Personlig fantaserer jeg om Steins musikalske uttrykk i låta til å være et musikalsk manifest som forteller meg at optimismen seirer og det går bra til slutt om man jobber hardt nok, og vil det nok.

    Om du ser i bookleten som viser bildet av øya til Stein, så er vi helt på enden – den sydlige enden, mens den store verden begynner der ute i havgapet.

    Samtidig er det avslutningen på plata, men likefullt begynnelsen på album PART TWO!
    -Jeg ser allerede fram til at neste plate kommer.


    02-1-scaled.jpg

    (Restaurant UNDER – foto: musicbystein)


    Restaurant UNDER – som delvis ligger under vann - ble også en viktig del av prosjektet – et utrolig inspirende sted å skape, foreteller Stein.




    Takk for plata Emanuel, Lucas & STEIN – både musikken og opplevelsen!

    Utgitt på REAL EMOTIONS RECORDS 2021. ( Klikk her og kjøp direkte av Stein )

    All foto: av Musicbystein og Rainbow Studio.




    --------------


    ANEKDOTE 1
    Gjennom hele plata bevarer Stein soundet slik det var i Rainbow Studio, samt alle de unike opptakene av stemmer hvor Stein har brakt inn både spontanitet, improvisasjon og flere spennende instrumenter.


    ANEKDOTE 2
    Når Stein er ute og spiller i den store verden – enten det er Seoul, eller Berlin – så benytter han første mulighet til å dra på leit etter rare butikker med rare instrumenter – ofte alene når andre helst vil slappe av mellom konsertene.


    kollage02_Stein.jpg

    (Steins mange instrumenter i eget Studio – foto: musicbystein)


    Analysen av CDen - LPen kommer senere:

    masvis_analysis.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.792
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk anmelderjobb der! Skulle gjerne hørt den skiva, du skjønne fristerinne...😳😳
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Plata er nå bestillt pga anmeldelsen til Grumpy.
    Det gjør meg glad på Stein sine vegne. Det er en skjønn plate som graver dypt i sjela.
    -Tror også at Stereo+ kommer med en "anmeldelse" i kommende nummer - blir spennende å se
     
    Sist redigert:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Pokker da, jeg blir jo sittende her på hjemmekontoret ekstra lenge på en fredag bare fordi det dukker opp en musikkanmeldelse av noe mer enn vanlig. :)

    Avspilling fra Roon og Qobuz sin 24bit 48khz streaming utgave på headset oppsettet. Har vel mer "korrekt" oppsett på hjemmekontoret enn i stua med Topping D90 MQA , A90 og Audeze LCD-XC headset.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Du har ordet i din makt @Grumpy . En vakker og poetisk anmeldelse rett og slett.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    3.090
    Jeg har vært så heldig å bli bedt av @Grumpy om å skrive en anmeldelse av plata. Her er den!

    Vi beveger oss innover en snødekt vidde. Nordlyset spiller på himmelen, mektige klanger brer seg mot horisonten. Det males elektroniske lydbilder med bred pensel, sakralt og atmosfærisk. Et kor av kvinnestemmer kommer til syne i det fjerne, en modifisert vokal gjør seg gjeldende og flygelet entrer lydbildet. Dette er inngangen til verket kunstnernavnet Stein har skapt, nærmest egenhendig og med hjelp av flere hundre korstemmer.

    Samme instrumentering og klangbilde følger gjennom hele verket, brutt opp av mer rytmiske partier hvor tung basstromme og perkusjon danner fundamentet. Flygelet skaper den røde tråden i verket, improvisert i Rainbow Studio og vevd inn i lydteppene av elektronikk, orgel og korsang. Noen ganger føres tankene i retning av Helge Liens mer folketoneaktige partier.

    Et sted høres barn i lek slik vi husker fra Metheny/Mays’ «As Falls Wichita», som beskriver en annen endeløs vidde. I andre partier bidrar kirkeorgelet i Kristiansand domkirke. Mot slutten vender vi tilbake til utgangspunktet med de svevende klangene, nå fulgt av Egil Keskotalos samiske sang på vei mot en horisont i det fjerne.

    Dette er nydelig komponert og solid gjennomført musikk som kan nå ut til mange. Vakkert, uten skarpe kanter. Kanskje er det her vi savner noe. Lytteren kunne gjerne blitt utfordret med noen kontraster til alt det vakre. Litt dissonans her, noen uventede skift der. Stein Austrud finner kanskje rom til dette i del 2?

    Hele den kompliserte veven gjengis i ypperste lydkvalitet, slik at alle trådene kan følges. Lydbildet tegnes dypt og bredt, med flott detaljering. Pianoklangen er nydelig. Og pressingen er deilig tyst.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Stein er en fin fyr. En som ikke bare sier, men som også gjør.

    Fikk et eksemplar av han her om dagen og det er et forrykende lydbilde. Er glad for at han endelig fikk gitt ut eget album for det tok tid med tanke på alt han har vært med på å skape. . Har dog en Ep som vi satt på Gjøvik og ferdigstilte tilbake i 1996, men den regnes vel ikke som utgitt.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en nydelig anmeldelse @Bulter. Samtidig kommer du med klare utfordringer til Stein. Slik er du konstruktiv og på ditt aller beste. Det var der hjernen min kom til kort ifht. din. -Meget bra og tusen takk.

    Veldig artig som du skrev til meg i e-posten at din musikalske opplevelse befant seg innover en snødekt vidde, mens jeg beskrev min opplevelse til å befinne seg i et solvarmt mystikkens Østen. Musikk kan åpenbart frakte fantasien vår i alle himmelens retninger

    Det hadde vært morsomt å høre fra resten av "anmelderne" også.
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Flott plate! Bestilte på vinyl nå nettopp. Minner litt om Morten Quenild/in the country når de er helt nedpå.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med så to åpenlyst gode anmeldelser var det bare å bestille. Takk :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Stein er en fin fyr. En som ikke bare sier, men som også gjør.

    Fikk et eksemplar av han her om dagen og det er et forrykende lydbilde. Er glad for at han endelig fikk gitt ut eget album for det tok tid med tanke på alt han har vært med på å skape. . Har dog en Ep som vi satt på Gjøvik og ferdigstilte tilbake i 1996, men den regnes vel ikke som utgitt.
    Jeg er hjertens enig med deg H.R. Spennende å høre om at det finnes en EP fra Gjøvik.

    Flott plate! Bestilte på vinyl nå nettopp. Minner litt om Morten Quenild/in the country når de er helt nedpå.
    Så hyggelig @stianG. Den Morten Q-plata har jeg ikke fått hørt enda, men den skal jeg jaggu spille senere i kveld. Takk for tips.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ep ble vel til når Stein bodde i Oslo, men har kjent Stein hele livet og tro det eller ei. Vi hadde til og med pianotimer etter hverandre som smågutter gjerne gjør på Sørlandet for å slippe korps.. Han ble god, jeg….vel la oss si at jeg tok timer. Den promoen som ble til hadde jeg nok heller ikke annen innvirkning på utover datateknisk under produksjonen så noen kred skal jeg ikke ha overhode.

    synes han gjorde et smart valg å sende deg noen kopier, for jeg vet at ønsket om å produsere god lyd også for oss er viktig noe iallefall jeg setter pris på. Der viser at med vilje og forståelse så kan produsenter levere produkter som ikke begrenses til å låte bra i en aygo på motorveien.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ....morsomt å høre @H.R. Jeg vet at Stein av og til er innom og leser denne tråden, så vet du det.

    Det var i det minste snilt av Stein å sende oss plater. Slikt koster penger. Det ligger i hvertfall en smartness (tror jeg) i å være ydmyk nok til å ta en fot i bakken med lytter'n. -DET har Stein gjort og er både ydmyk nok, samt genuint interessert i tilbakemeldinger og dialog om musikken. Jeg håper at vi i det minste har kunnet gi noe tilbake. :)

    mbs_01.jpg
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.552
    Antall liker
    13.886
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Eg venter enda på mi plate, og forventningane er ikkje mindre etter desse anmeldelsane.
    Var litt uheldig sidan bestillinga "forsvann", men etter purring så lova Stein å ordne opp.
    Plata er levert posten og er på veg, så ein gong i veka som kjem så...

    Peder
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.267
    Antall liker
    6.421
    Sted
    Under stjernene
    Takk @Grumpy, uten deg ville nok ikke plata blitt kjøpt.

    I påvente av platevask er CD'n rippet.
    Fantastisk musikk, år og dag siden en så flott musikalsk reise. Enig med @Bulter om snø vidde og nordlys. Ser at CD'en har en liten fordel av at hele musikkstykket kan spilles uten avbrudd.
    Ser fram til Part two
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kjempekult @YesJens 💙.

    Jeg snakket med Stein i går kveld og skal hilse til deg og alle sammen. Han er supertakknemlig for alle "platevurderingene", innspill, øvrig respons og til alle som har støttet opp om kjøp av plata. Det er tydelig at dere på hfs har respondert, for plutselig ramla det inn endel bestillinger, sa Stein.

    Stein fortalte også at han skal i NRK på Klassisk Vorspiel i morgen (tirsdag) og prate om plata.

    Ha en god dag med fet musikk 👍
    Hilsen Grømp
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.440
    Antall liker
    35.256
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Sitter å lytter på albumet nå på qobuz, denne må bestilles på vinyl også. Dette var noe helt spesielt - og da ikke i negativ forstand. Flott lydbildet som brer seg ut over hele rommet, men likevel er hovedinstrumenter i fokus. Masse lyd, mange ting som skjer - uten at det blir slitsomt. Her har det virkelig vært en rød tråd fra vugge til "grav". Jeg blir dratt med ut på fjellet - ut på de åpne viddene, noe jeg normalt med min høydeskrekk ikke hadde likt, men dette er fantastisk. Jeg la spesielt merke til flott klang i flygel - herlig stemt og intonert. Dette er et album jeg kommer til å lytte mye på fremover.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.497
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    05:44 ? Trodde du var pensjonist Grumpy
    Det er bare å glede seg @sclalars - å våkne som pængsjonist tidlig om morgenen og kjenne et glødende engasjement i kroppen samtidig som sola stiger inn over vinduskarmen.

    Ja, ja, det finnes noen gråe hverdager også, skal jeg være ærlig - i dag skal jeg levere Krokkon på Riksen. Derav litt ekstra tidlig på'n. (y)


    .........Jeg blir dratt med ut på fjellet - ut på de åpne viddene, noe jeg normalt med min høydeskrekk ikke hadde likt, men dette er fantastisk. Jeg la spesielt merke til flott klang i flygel - herlig stemt og intonert. Dette er et album jeg kommer til å lytte mye på fremover.
    Kjempespennende å lese din beskrivende opplevelse @HoJ . Det er så deilig når musikken fører en avsted og at man sitter igjen med en god varm følelse - at musikken gir tilbake noe utover tre minutters fengende pop-rytme. Det er ikke alle som er forunt å oppleve det, men vi to har nok det...😍
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn