Overrepresentasjon........

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
303
Frp-ere er visst ikke som andre, hvorfor mener så mange av disse at det er lurt å trekke røyk ned i lungene??

Sakset fra en nettavis...

"Røykere og Frp
Folk som røyker, snuser og stemmer Fremskrittspartiet, er overrepresentert. SIFOs undersøkelse viser at 60 prosent kjøpte tobakk og sigaretter, men 20 prosent kjøpte snus. Det er en større andel som handler dette i Sverige, sammenlignet med andelen som bruker disse produktene. Blant husholdningene der noen røykte hadde nesten halvparten grensehandlet, mot 31 prosent blant dem som ikke røykte.

Frp-sympatisører handler også mye oftere enn andre, og gjør det i stadig større grad. I 2004 svarte 54 prosent av Frp-ere at de hadde handlet i Sverige, men tallet i 2006 var 70 prosent. Men så viser da også undersøkelsen at Frp-ere røyker mer enn andre. "

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jasså, så det er du som har vakt i påsken, mens Gjest har ferie?

Ja, du hadde jo funnet en interessant sak da. ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.624
Torget vurderinger
0
Jeg røyker ikke. Betyr det at jeg ikke får lov å stemme FRP ( Forente Røkeres Parti )?
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Og hva ble resultatet for oss som ikke stemmer FRP, ikke er medlem i LO, og ikke drar på rølpetur til Strømstad. Men kjøper røyk i Sverige, og røyker og hoster med stor nytelse.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.624
Torget vurderinger
0
Og hva ble resultatet for oss som ikke stemmer FRP, ikke er medlem i LO, og ikke drar på rølpetur til Strømstad. Men kjøper røyk i Sverige, og røyker og hoster med stor nytelse.

HA !! Rolfozzy, du er avslørt som hjemmesitter !! ;D ;D ;D ;D ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
HA !! Rolfozzy, du er avslørt som hjemmesitter !! ;D ;D ;D ;D ;D
;D Nei jeg må jo nødvendigvis ut for å komme til Sverige da.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.624
Torget vurderinger
0
;D Nei jeg må jo nødvendigvis ut for å komme til Sverige da.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

S

Stipilo

Gjest
Hvis jeg hadde bodd nærmere grensen skulle jeg med glede tatt plass i rekkene.

ilo - ikke som andre og stolt av det.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.624
Torget vurderinger
0
Hvis jeg hadde bodd nærmere grensen skulle jeg med glede tatt plass i statistikken.

Nå er svenskegrensen så langt unna at jeg ikke får dratt på Harrytur, men nærmeste butikk i Finland ligger bare 4,5 mil unna. :D Så man får da kjøpt litt Lapin Kulta og badsturøkt skinke, indrefilè og slike nødvendighetsartikler. Røyker ikke selv, men kjøper jo selvsagt for naboen ( som stemmer FRP ), kvota MÅ fylles !! ;D ;D ;D ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Jasså, så det er du som har vakt i påsken, mens Gjest har ferie?

Ja, du hadde jo funnet en interessant sak da. ;D ;D
Gjest har ikke ferie, han er bare i Bergen.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/05/497024.html

siterer:
"De dokumentene kan det selvsagt hende de prøver å få solgt som Frp-materiale, konstaterer formannen."

Hvem vil kjøpe noe sånt?? ::) ::) ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det har nok med verdsbildet til denne gruppa å gjere....
Eg bur ein times køyretur frå grensa (10 min med Cessna 172) og reiser dit på handletur fleire gongar i året.
Der nyt eg godt av godt utval, god kvalitet og ikkje minst fornuftige prisar.

Kva som skulle vere så intellektuelt høgverdig med å handle i Noreg til dobbel pris, når tilbodet er bedre og billigare ein time unna, er uforståeleg for meg.  ;)

men det kan sjøvsagt vere noko med verdsbildet.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
303
Det bør innføres co2 kvoter spesielt beregnet på frpère, dvs. tobakk til dobbel pris, enten man handler i Sverige eller andre steder. ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Det bør innføres co2 kvoter spesielt beregnet på frpère, dvs. tobakk til dobbel pris, enten man handler i Sverige eller amdre steder. ;D
;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.664
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg bur ein times køyretur frå grensa (10 min med Cessna 172) og reiser dit på handletur fleire gongar i året.
Der nyt eg godt av godt utval, god kvalitet og ikkje minst fornuftige prisar.

Kva som skulle vere så intellektuelt høgverdig med å handle i Noreg til dobbel pris, når tilbodet er bedre og billigare ein time unna, er uforståeleg for meg.  ;)

men det kan sjøvsagt vere noko med verdsbildet.
Utgangspunktet var altså kvifor Frparar røykjer meir enn gjennomsnittet...hadde nok kjøpt meir svenskevarer om det ikkje var for at du knapt kan komme lenger unna Sverige her i landet enn der eg bur. Så det løner seg lite, eigentleg. Men eg handlar spansk så ofte eg kan....(i tillegg til fornuftige prisar, er også kvaliteten på spesielt matprodukta på den iberiske halvøya svært høg)
Elles handlar eg mykje kortreist mat, når kvaliteten på denne er betre enn det vi finn på tilbod i kjøle- og frysediskane

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.834
Sted
Østfold
Dette er vel stort sett bønder, som også er overrepresentert som røykere og som til en stor del bor på østlandet, handler i Sverige og tidligere stemte SP.

Topp Bunn