OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.235
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det beste hadde vært å få fibernett rett ut fra veggen, men siden jeg bor i leilighet og det er borettslaget som styrer med nettleverandør så har jeg ikke så mye valg. Det å konvertere med hjelp av en konverter, så nyskjerrig er jeg ikke;)🤣 Spennende boks er det!
    Tror du har misforstått hva en slik mediekonverter er ment å gjøre i dette tilfellet. Altså FJERNE STØY i et Hifi-oppsett med streaming som kilde.

Dette er ikke for å øke farten eller erstatte "fiber fra veggen". Man trenger ikke blande borettslaget inn i dette uansett.😉

Hensikten med denne skal være å eliminere støy fra fysisk kobberoverførte digitale signalpakker ved å sende det gjennom en omformer.
    Fra ethernet til fiberkabel.
    Denne boksen skaper fullstendig galvanisk skille ved å konvertere signalet til lys over optisk fiber.
    Det hevdes at man blir kvitt elektrisk støy på denne måten. Og alt fra svart bakgrunn, dynamisk kontrast, frekvensbredde, organisk lydbilde osv osv, oppleves bedre.

SnakeOil sier noen, -også som har forsøkt, mens andre er superfornøyd med produktene som gjør dette og er ikke i tvil om at de har oppnådd stor forbedring.
    Jeg har ikke forsøkt dette sjøl, men synes det er såpass interessant at jeg tenker det er vel så relevant som ting som nevnes ovenfor.

Her er en annen løsning hvor man gjør det samme:

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    80.235
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kva med wifi?
    Det har jeg tenkt også. At man får et skille der.
    Fordelen med kabling hele veien er vel rett og slett økt stabilitet, men det er minimalt med slike problemer hos meg. Dropouts noen få ganger i året.
    Lite trafikk på nettet her i huset som er eneboliig langt unna folk og installasjoner.
    Har siste biten kablet fra mesh, men folk som har prøvd hevder likevel å oppleve bedring hvis de setter inn en fiberkonverter i kjeden mellom den og streamer. Angivelig skal meshboksen også avgi elektronisk støy. Eliminerer man den blir det bedre lyd hevdes det. Ikke vet jeg.🙂

Jeg har som sagt ikke egne erfaringer på dette.
    Bare lest på nettet og hørt andre dele sine opplevelser.
    Jeg tenker litt sånn at enten funker det, eller ikke, men det vet man ikke før man har prøvd.

Sist redigert:

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    26.628
    Sted
    Okse bydelen i Oslo
    Torget vurderinger
    10
  • Laster inn…