Tror du har misforstått hva en slik mediekonverter er ment å gjøre i dette tilfellet. Altså FJERNE STØY i et Hifi-oppsett med streaming som kilde.Det beste hadde vært å få fibernett rett ut fra veggen, men siden jeg bor i leilighet og det er borettslaget som styrer med nettleverandør så har jeg ikke så mye valg. Det å konvertere med hjelp av en konverter, så nyskjerrig er jeg ikkeSpennende boks er det!
Dette er ikke for å øke farten eller erstatte "fiber fra veggen". Man trenger ikke blande borettslaget inn i dette uansett.
Hensikten med denne skal være å eliminere støy fra fysisk kobberoverførte digitale signalpakker ved å sende det gjennom en omformer.
Fra ethernet til fiberkabel.
Denne boksen skaper fullstendig galvanisk skille ved å konvertere signalet til lys over optisk fiber.
Hvis man ikke har fiberinngang, sfp inn på streamer (slik som f eks Lumin T3) kan man ved hjelp av boksen få signalet tilbake fra optisk til Ethernet igjen før det går fra nettet og inn til streamer.
Det hevdes at man blir kvitt elektrisk støy på denne måten. Og alt fra svart bakgrunn, dynamisk kontrast, frekvensbredde, organisk lydbilde osv osv, oppleves bedre.
SnakeOil sier noen, -også som har forsøkt, mens andre er superfornøyd med produktene som gjør dette og er ikke i tvil om at de har oppnådd stor forbedring.
Jeg har ikke forsøkt dette sjøl, men synes det er såpass interessant at jeg tenker det er vel så relevant som ting som nevnes ovenfor.
Her er en annen løsning hvor man gjør det samme:
Improving Digital Streaming with a Gigabit Ethernet Media Converter Sy
I’ve been involved in digital music streaming for around eight or nine years now, but have only truly taken a really deep dive in the last few years. Recently, I’ve had the good fortune to evaluate several exceptionally good turnkey streaming setups, including the Euphony Summus Server/endpoint...
ADOT MC01 Kit 2 fibre/ethernet conversion kit
If wired streaming is generally considered better than wireless, then fibre streaming is better than both! We test the easiest way to convert your network to fibre for the sake of sound!
Sist redigert: