Du kjøpte den viktigste ser jeg.
Hvordan var den (K/H) priset?
Nei, men de sto for underholdningen for oss som sto i køJøje meg, fikk du også kjøpt plater på Blaze![]()
Holde hviledagen hellig er det noe som heter
Jepps.Du sa det selv.
Ikke hvile på helligdagen, men helligholde hviledagen.
Og er ikke vinyl hellig, så vet ikke jeg.
Er Daybreak den som @bluesbreaker har som littegrann demoskive?
mvh
Ja, og så var det et eller annet med å unngå panelhøyttalere for ikke å få flat lyd?Jepps.
Har anlegget egenskaper i retning av å formidle nerve, så er du i ei tidsmaskin i Køben.
Tror kanskje du også må besitte minst en komponent med rør for å komme helt fram.![]()
Er vel omtrent som å tru at jorda er flat.Ja, og så var det et eller annet med å unngå panelhøyttalere for ikke å få flat lyd?![]()
![]()
Smart å få i seg noen glass med irsk fløte, god tur på pubenNyt kvelden R så tar jeg meg en tur å får noen glass med fløte![]()
mvh
WASP balanserte hårfint på grensen til ren parodi (eller godt over - alt etter som man ser det), men i ettertid skal sies at musikken og ferdighetene slett ikke var blant de verste. De to første albumene er absolutt verdt å snurre.
Jeg gjenoppdaget WASP på ToR for et par år siden og tenkte nesten litt småflau at dette er mer realt en det jeg kan huskeDe to første albumene til WASP er knallbra hvis man liker den sjangeren. Det er ikke så veldig lenge siden jeg "gjenoppdaget" debutalbumet på LP og nå er en US 1. pressing av deres andre album på vei i posten![]()
![]()
MYE tyder på at dette med LATKUK er smittsomt.
Faen! BustedMYE tyder på at dette med LATKUK er smittsomt.
Jeg har tidligere tenkt at det kanskje er genetisk, men nå er jeg mer i tvil når også slike spreke syklister blir hardt rammet.
Det er skumle greier,og jeg har lurt fælt på hvordan det har kommet over fjellet (?) ( @Karmana ?)
Nesten så en kan lure på om det går an å bli smittet over nettet ved for mye tid og eksponering på HFS
Dette er vel ikke noe VI vil ha,@_RoDa_ ?![]()
Altså, hotrod style på PiegaeneHva med å la de lange stå bak?
Stemmer i der gode motoren, og i kveldssola blir de nesten episkeSuper flotte de høyttalerneen fryd for øye
Nyt kvelden
mvh
Vi må prøve å få til noe i løpet av sommerhalvåretStemmer i der gode motoren, og i kveldssola blir de nesten episke
Men nå lurer je på når dette sykkelfantomet skal komme å høre på litt stativere langt ut på bondelandet?
Han ymtet innpå at han hadde lyst
gismo
Det skal jeg gjøreVi må prøve å få til noe i løpet av sommerhalvåretSend meg en PM på når det kunne passet for deg en helg i løpet av juni - august. Er det slik at det er toget til Kongsvinger som er tingen?
Takker for all hjelp og anbefalingerMen til noe helt annet @ou812rh
Ref dempelater og plassering og sånn.
Jeg tror det er smart å sette de opp så de er på en refleksjon fra høyttalerne sett fra lytteposisjon.
Det kan se ut fra bildene av forsøkene dine at de ikke sto helt sånn?
Jeg laget noe greier for noen år siden, for å kunne gjøre noe sånt i excel.
Det var noe ala dette:
Vis vedlegget 1197356
Ka du trur? For å bruke når du skal igang med slagdrill og feste ting på veggene
mvh
Vi har jo så vidt startet litt utveksling allerede, men å sende excel dokument til en grafisk designer er vel optimistiskHar fått spilt endel vinyl på Supreme 3 Diamond sikringen og her er det ikke bare positive sider! Diskanten ble som nevnt mindre fremtredende og høres lysere ut, dette fungerte når jeg spiller digitalt, men på vinyl så bikker det litt over. Jeg liker at cymbaler o.l skal komme godt frem i lydbildet, men nå så ble de på enkelte innspillinger tilbaketrukket og høres litt ”pistrete/tynn" ut og mindre naturtro i mine ører. Sibilianter i stemmer kommer også litt mer frem som nok har med at diskant har blitt litt lysere. Mulig dette har avslørt noen svakheter i resten av oppsettet, eller så var ikke dette perfekt match med coax elementet til Piega! Skal gi det litt mer tid før jeg muligens bytter tilbake til den vanlige Supreme 3 sikringen.Så, hørte jeg forskjell på vanlig Supreme 3 mot Supreme 3 Diamond? Det tok vel to sekunder for å konstatere at noe var annerledes i diskanten. Den høres mer oppløst ut og bittelitt mindre fremtredende i lydbildet. Ellers så høres ting på en måte litt mer raffinert ut sånn generelt, men også mindre ”tøft". I mine ører så ble lydsignaturen kanskje litt mindre brutalt, mer forfinet og litt lysere i mangel av bedre ord. Så her kommer det litt an på hva en prioriterer i musikken og kanskje type musikk en liker! Ble lydbildet større med sortere bakgrunn mm? Det må jeg bruke mer tid på å finne ut av, men at det er forskjell på de to sikringene mener jeg helt klart at det er. Vil jeg anbefale andre å teste? Hvis du tenker at dette er jo litt gøy og at resultatet ikke nødvendigvis må bli den helt store forskjellen, men kanskje bidra til at du høre noen små nye nyanser i musikken.