OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Her er et eksempel som viser hvor bra det kan bli med enkle remedier (y)

    Takk for innspill @Flageborg (y) Nå tror jeg også at de problemene som har oppstått kan bøtes på med enkle tiltak. Som sagt litt lengre oppe i tråden så er det ønske om paneler som kan tas frem ved behov og settes bort i hverdagen. Hovedproblemet er en bakvegg som er delvis er av glass (hadde nok vært best å bytte til et bedre glass, men har ikke klart å overtale frua til det😆). Den har begynt å vibrere når det skrues opp litt volum. Det jeg tenker er å forsøke med to akustikk paneler som jeg lener opp mot glasset eller fester til glasset med f.eks. blu tack ved behov. Skal teste med en madrass e.l. før jeg kjøper akustikk paneler.
    272B4CD9-3D48-4EC0-8F8F-D98B440CA87D.jpeg

    Har et par bilder som også har begynt å gi fra seg litt lyd når volumet skrues opp og her tenker jeg også at blu tack kan brukes mellom glass og bilderamme. Evt. supplere med noen filt/gummi knotter bak på bilderammen så de ikke ligger direkte mot vegg. Tester dette først så får vi høre om det hjelper😀
     
    Sist redigert:

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Takk for innspill @Flageborg (y) Nå tror jeg også at de problemene som har oppstått kan bøtes på med enkle tiltak.
    Har et par bilder som også har begynt å gi fra seg litt lyd når volumet skrues opp og her tenker jeg også at blu tack kan brukes mellom glass og bilderamme. Evt. supplere med noen filt/gummi knotter bak på bilderammen så de ikke ligger direkte mot vegg. Tester dette først så får vi høre om det hjelper😀
    Over tid og pga. temperaturvariasjoner som sommer og vinter kan få ting til å løsne. Skruer er intet unntak så sjekk alt av innfestinger som kan generere klirr. Bruker selv sinus-sveip for å finne årsaken/posisjon til klirr med litt høyt volum - anbefales (y)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Nydelig oppsett og flott bilde. Nyt musikken, drikken og helgen 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ingen ekspert på TJW, men alt jeg har hørt av mannen er ganske så bra(y) Hør med @bluesbreaker han har sikkert oversikt! Uansett spill plata;)
    Jeg er ikke ekspert, men mener sjøl å ha tålelig god smak mht musikk. 😊

    Denne sjøltitulerte er nokså gammel (1971), og lydbildet er preget av den tidas produksjon. Jeg har både en gammel og en ny repress. Kjøpte den siste for å ha en som er i god stand. Jeg synes det er tøft.
    Hva andre mener om plata må hver enkelt finne ut av. Helst ved å høre. 😊.

    Den går for å være god :

     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Där gjorde den mest nytta i mitt system. Då jag hade blå påsen på besök. Vis vedlegget 897483
    Hvis jeg skal oppsummere hvilken av Tyr 2 utskiftningene som har hatt størst påvirkning på lyden så blir rekkefølgen slik for meg:
    1. Høyttalerkabler
    2. Tonearmskabel
    3. Signalkabel
    4. Strømkabel og digital coax kabel
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer til alle jenter/damer/kvinnener der ute❤👏 Spiller denne til ære for dere, skål🍻

    ……Waiting your time, dreaming of a better life
    Waiting your time, you're more than just a wife
    You don't have to do what your mother has done
    She has done, this is your life, this new life has begun

    It's your day, a woman's day
    It's your day, a woman's day

    Souma Yergon, Sou Nou Yergon
    We are shakin' the tree
    Souma Yergon, Sou Nou Yergon
    We are shakin' the tree……

    01243F51-249B-426B-848F-CD4E7CB00341.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Varmet opp med et Vorspeil til Oslo Hifi Show med Vår Puls på OHC i ettermiddag. Fikk med meg fire demoer som alle var vellydende og hadde mye potensiale😊 Andre gang jeg har hørt Gryphon EOS 2 høyttalerene hos OHC og nå så låt de mye bedre enn sist. Første gangen så låt de litt pågående i toppen og kjørlige, men nå var Det mer Gryphon lydsignatur over de(y)
    59BE80BA-742E-4328-B312-422BDF84E1CB.jpeg

    Nede i stor stua så var det Adyton demo og det låt meget bra! Stort, åpent, oppløst og med skikkelig fundament i bassen🔊
    DE2593CC-70EF-4A94-8EE0-A06229182C4A.jpeg

    En tur innom Audiovector demoen hvor de spilte med Octave forsterker som var en meget god match til høyttalerene. Audiovector kler litt varmetklingende forsterkere i mine ører.
    DE4E8727-E240-45D9-8C22-B5A617204914.jpeg

    Kerr hadde verdenspremiere på en ny høyttaler og den spilte meget homogent og var bedre tilpasset romstørrelsen en sist gang jeg hørt Kerr. Optimalt så hadde det nok vært enda bedre med et større rom, men de viste potensiale(y)
    C766BC38-13B2-42CA-8532-5758DE04AF1A.jpeg

    Avsluttet ettermiddagen hos OHC med en kort demo hos Nordost hvor de viste frem noen jordingsbokser. Det var forskjell, men jeg var litt ufokusert og ikke helt i modus for produktene.
    2EF1D190-7B1E-4E6C-949F-6DD30C5E0CEC.jpeg

    Hadde da allerede begynt å tenke på debrief over noen glass humle saft og malt juice😆
    DB9649D6-441E-4796-B534-013FCBBB1BBC.jpeg

    Ses kanskje i morgen på Oslo Hifi Show i Asker for de som tar turen😀 By the way, er det mye skrivefeil så forklarer det siste bildet hvorfor😆🍻🥃
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dagens besøk på Oslo Hifi Show er avsluttet for min del og det var et veldig hyggelig arrangement. Møtte endel kjente fjes og noen jeg kun kjenner gjennom nicket de bruker på HFS. Veldig hyggelig å få et ansikt til navnet. Møtte endelig @bluesbreaker i egen person og fikk en kort, men hyggelig prat over litt brukt vinyl😀

    Jeg dro sammen med @Cash 63 og @sandecker til messa og vi fikk med oss majoriteten av utstillere, men det er også noen vi ikke rakk innom. Må si at jeg er positivt overrasket over at alle oppsettene jeg hørte låt helt ok og det var ingen som hadde gjort seg bort på noen som helst måte. Det var noen rom som hadde "litt" for store høyttalere i.f.t rommets størrelse, men sånn er det jo ofte. Messens beste lyd? Må si jeg likte Avvik/Børrensen oppsettet i første etasje (var ikke innom Avvik/Børresen i 2. etasje), men det var flere et andre oppsett som viste veldig potensiale(y) Alt i alt så var dette en veldig positiv opplevelse som jeg håper blir et fast arrangement👍

    IMG_1715.jpg

    IMG_1717.jpg

    IMG_1719.jpg

    IMG_1720.jpg

    IMG_1722.jpg

    IMG_1723.jpg

    IMG_1725.JPG

    IMG_1726.jpg

    IMG_1727.jpg

    IMG_1728.jpg

    IMG_1731.jpg

    IMG_1732.jpg

    IMG_1733.jpg

    IMG_1734.jpg

    IMG_1735.jpg

    IMG_1736.jpg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.068
    Antall liker
    4.272
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    2
    Dagens besøk på Oslo Hifi Show er avsluttet for min del og det var et veldig hyggelig arrangement. Møtte endel kjente fjes og noen jeg kun kjenner gjennom nicket de bruker på HFS. Veldig hyggelig å få et ansikt til navnet. Møtte endelig @bluesbreaker i egen person og fikk en kort, men hyggelig prat over litt brukt vinyl😀

    Jeg dro sammen med @Cash 63 og @sandecker til messa og vi fikk med oss majoriteten av utstillere, men det er også noen vi ikke rakk innom. Må si at jeg er positivt overrasket over at alle oppsettene jeg hørte låt helt ok og det var ingen som hadde gjort seg bort på noen som helst måte. Det var noen rom som hadde "litt" for store høyttalere i.f.t rommets størrelse, men sånn er det jo ofte. Messens beste lyd? Må si jeg likte Avvik/Børrensen oppsettet i første etasje (var ikke innom Avvik/Børresen i 2. etasje), men det var flere et andre oppsett som viste veldig potensiale(y) Alt i alt så var dette en veldig positiv opplevelse som jeg håper blir et fast arrangement👍

    Vis vedlegget 900655
    Vis vedlegget 900656
    Vis vedlegget 900657
    Vis vedlegget 900658
    Vis vedlegget 900659
    Vis vedlegget 900660
    Vis vedlegget 900661
    Vis vedlegget 900662
    Vis vedlegget 900663
    Vis vedlegget 900664
    Vis vedlegget 900665
    Vis vedlegget 900666
    Vis vedlegget 900667
    Vis vedlegget 900668
    Vis vedlegget 900669
    Vis vedlegget 900670
    Mye fint utstyr! Åssen var de nye 611’ne?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, de jeg har lest fra til nå virker litt lunken til lyden. Lite dårlig, men mye på det jevnt gode. Men, kan godt være at jeg leser det slik siden jeg sitter hjemme 😄
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mye fint utstyr! Åssen var de nye 611’ne?
    De nye 611 viste endel av sitt potensiale på messa. De har litt ekstra i bunn i.f.t 511 og mellomtone/diskant er jo Piega kvalitet. Rommet de spilte i var nok litt i det minste laget og bassen fløt litt ut til tider. Kudos til Duet som spilte rock n’roll av det litt hardere slaget når jeg var innom. Ble velig mye hifi-musikk som nesten er turn off på slutten av dagen😝
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hmmm, de jeg har lest fra til nå virker litt lunken til lyden. Lite dårlig, men mye på det jevnt gode. Men, kan godt være at jeg leser det slik siden jeg sitter hjemme 😄
    Siden jeg hadde så som så med forventingar til lyden på messa før jeg kom så ble jeg positivt overrasket. Så velger jeg å være litt positiv😉 Så synes jeg det er litt moro for utstillerne som har giddet å rigge opp et oppsett at ingen falt igjennom.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden jeg hadde så som så med forventingar til lyden på messa før jeg kom så ble jeg positivt overrasket. Så velger jeg å være litt positiv😉 Så synes jeg det er litt moro for utstillerne som har giddet å rigge opp et oppsett at ingen falt igjennom.
    Fornuftig å vinkle det positivt og ingen hensikt å fokusere på det som ikke faller helt i smak. Personlig er jeg vel litt avslappet ift å såre utstillerne for at de gidder……de er tross alt ikke der som entusiaster for å gjøre oss en vennetjeneste, men for all del, ingenting er bedre enn at ingen falt igjennom 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vi blir jo alle eldre og etter at jeg rundet et halvt sekel for et drøyt år siden så mottar jeg stadig oftere tips om pensjonssparing, seminarer, fondsparing og foredrag mm. Ja jeg sparer, men noen stor plan for pensjonsalderen har jeg ikke enda! Bortsett fra det som står på T-skjorta her🤣 Kanskje jeg skulle troppe opp på alle seminarer og forsikringsselskaper i denne:giggle:
    7DC4D98F-06B1-4291-AAC6-A4F125B5F902.jpeg


    Derfor forbereder jeg meg litt hver dag til den dagen jeg går av med pensjon😁
    29FB54E9-0DC1-4113-9576-4A4D337BDBF8.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ble ferdig litt tidlig med dagens arbeid og meldte at jeg hadde en skive som måtte hentes og spilles snarest😁 Ca 1,5 mnd. etter at @bluesbreaker anbefalte og fristet med denne utgaven av Home made icecream så ligger den endelig på spilleren. Lyd og produksjon er det ingenting å klage på. Fett og varmt lydbilde med bra trøkk. Dette gir god nærhet til Mr. White👌 Eneste negative så langt er at jeg må reise meg å snu skivene ca hvert 10 min😅 AP utgaven kostet endel, men dyr var den ikke😆 Takk for tipset Blues(y)

    3DAC734E-EFAC-464C-A525-2BC753C1218A.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Bare hyggelig! Det er en favoritt hos meg.
    Denne tror jeg faktisk kan være en slags investering. Når det er tomt blir den mer verdt enn det du betalte. Det ser en med andre AP-titler på discogs.

    -men det viktigste er:
    Det er ei deilig plate, ikke sant? 🥰
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.948
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Ble ferdig litt tidlig med dagens arbeid og meldte at jeg hadde en skive som måtte hentes og spilles snarest😁 Ca 1,5 mnd. etter at @bluesbreaker anbefalte og fristet med denne utgaven av Home made icecream så ligger den endelig på spilleren. Lyd og produksjon er det ingenting å klage på. Fett og varmt lydbilde med bra trøkk. Dette gir god nærhet til Mr. White👌 Eneste negative så langt er at jeg må reise meg å snu skivene ca hvert 10 min😅 AP utgaven kostet endel, men dyr var den ikke😆 Takk for tipset Blues(y)

    Vis vedlegget 901977
    Lite soft för att vara Tony Joe White? Men helt klart lyssningsvärd.😉
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bare hyggelig! Det er en favoritt hos meg.
    Denne tror jeg faktisk kan være en slags investering. Når det er tomt blir den mer verdt enn det du betalte. Det ser en med andre AP-titler på discogs.

    -men det viktigste er:
    Det er ei deilig plate, ikke sant? 🥰
    Enig, det er en sånn plate jeg kan tenke meg å ha en god dram i glasset og beina på bordet til. Ikke drikke seg full, men bare nyte😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Another week in rock and the time says beer o’clock😀 Det er jo St. Patricks Day i dag og passende å spille et av Irlands store band☘ Har dessverre ingen Guinness for hånden, men har funnet frem noe som er verdt en skål. Tørket støv av en De Dochter van de Korenaar fra 2018 (herregud for et langt navn og umulig å huske i fylla😆). Barley wine øl lagret på Brunello fat og det kjennes på smaken! Nydelig start på helgen🍻

    FC3BA03F-0E92-433D-9D81-FF3EA8F0229F.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn