OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hektiske dager og ukene forsvinner litt for raskt😨 Endelig fredag og jeg stuper like greit ut i det og tar meg en dram🥃 Mob Rules er kanskje det tøffeste albumet med RJD og Black Sabbath🤘 Tight, fete riff og skikkelig trøkk👊 Åpner helgen hardt og øker etterhvert😄

    CE7C13F6-6069-4AAC-98E3-A51A5AB5F667.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nesten påskevær nedover Follo i dag:cool:🌤 Deilig å komme seg ut noen timer! Så kan en komme hjem og slenge beina på bordet og ta seg et glass med styrkedrikk, restitusjon kaller de det:LOL: Siden bena er litt slitne og skal restituere seg så spiller vi digitalt. Kom over denne utgivelsen i går fra Bill Laurance & Michael League. Sistnevnte er vel mest kjent for å være en av grunnleggerens i Snarky Puppy, men dette er ikke musikk i samme gate. Ganske enkelt arrangement med piano i tillegg til bl.a bass, oud, gitar eller baritone. Meget smakfullt og flott skive å slappe at til! Anbefales å gi skiva en gjennomgang eller to(y)

    8FEA84CC-5D84-4EF5-8933-7600B9A929B6.jpeg

    79F268CB-1DA1-4CC9-9886-DD1D511B9046.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser at du har plukket med deg Tony Joe White. En av de virkelig kule gutta synes jeg.🥰 Min anbefaling er albumet "Homemade Ice cream" på 2X45 Analogue Productions.
    s-l1600.jpg


    Jeg får ikke rost denne nok. Den låter mye bedre enn andre utgaver uansett medie.
    Den er dyr, men her går musikk og lydkvalitet opp i en høyere enhet. Dette er slik folk håper vinyl vil låte. Lyden er varm og fet med mye kropp, men også klar og ren. Dessverre er den nokså kostbar, men jeg har hatt veldig stor glede av mitt ex. Da er det verdt pengene. 🙂

     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Ser at du har plukket med deg Tony Joe White. En av de virkelig kule gutta synes jeg.🥰 Min anbefaling er albumet "Homemade Ice cream" på 2X45 Analogue Productions.
    Jeg får ikke rost denne nok. Den låter mye bedre enn andre utgaver uansett medie.
    Den er dyr, men her går musikk og lydkvalitet opp i en høyere enhet. Dette er slik folk håper vinyl vil låte. Lyden er varm og fet med mye kropp, men også klar og ren. Dessverre er den nokså kostbar, men jeg har hatt veldig stor glede av mitt ex. Da er det verdt pengene. 🙂

    Home made Ice Cream står på brukt short listen min, men ikke AP utgaven. Får kanskje ”bite the pillow" og se etter AP utgaven😬 Takk for tips Bluesern(y)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mitt råd er å kjøpe AP mens den er å få.
    Hvis du ikke vil ha den likevel, så får du mer igjen enn du ga når den er ute av print.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mitt råd er å kjøpe AP mens den er å få.
    Hvis du ikke vil ha den likevel, så får du mer igjen enn du ga når den er ute av print.
    F..n ta deg Blues, må ikke argumentere slik til en som har litt dårlig impuls kontroll når det gjelder vinyl😜 Se hva du har fått meg til å gjøre🤣

    B773F16D-CDED-4779-9372-44C6E91D51EB.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmmmm, tyder på strømme - Karmana på framandlandsk + lauging. Hvis det er rett kan du få kalle meg, elefanten……eller forresten, glem det siste 😆
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Litt omorganisering i racket for å få på plass Isovolten, men nå nærmer det seg første test😁 Isoteken måtte vike plass etter mange år i tjeneste og jeg har ikke plass til begge😐 Før og etter bilde:

    5673B42A-F5C8-4F4F-AFB2-E2CF5AFB4080.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Den får alt annet i hyllene til å se litt smått ut. Gratulerer:)
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Litt omorganisering i racket for å få på plass Isovolten, men nå nærmer det seg første test😁 Isoteken måtte vike plass etter mange år i tjeneste og jeg har ikke plass til begge😐 Før og etter bilde:

    Vis vedlegget 889634
    Du kan jo prøve å koble inn Isotek etter Isovolten, mange som gjør det med godt resultat.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Du kan jo prøve å koble inn Isotek etter Isovolten, mange som gjør det med godt resultat.
    Det hadde nok muligens vært det optimale for riaa og mediaspiller, men det er dessverre ikke plass i racket😕
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Det hadde nok muligens vært det optimale for riaa og mediaspiller, men det er dessverre ikke plass i racket😕
    Prøv først likevel, det kan være du blir såpass overbevist at du må finne plass ett sted.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg hatt Adyton Isovolt 3k i noen dager og begynner å gjøre opp en mening hvordan lyden er! Det er i tillegg tre ting som ikke direkte er knyttet til lyd og musikk som jeg har erfart. Dette er positive ”bieffekter" som jeg regner som bonus😊
    1. Forsterkeren blir litt mindre varm. Ikke mange gradene, men positivt da den må stå inne i racket. Spesielt om sommeren så er dette positivt. Hadde kanskje litt dc på nettet allikevel!
    2. Mindre ”hvit" støy fra diskant når det ikke spilles musikk. Var ikke akkurat plaget med dette tidligere, men kunne høre svak susing når jeg lå øret tett inntil diskanten. Spesielt på inngangen/kanalen som jeg bruker for riaaen har mindre susing, d.v.s jeg kan skru opp volumet høyere en tidligere før det blir tydelig susing (hvit støy).
    3. Siden jeg nå har koblet alt i Isovolten, til og med TV’n så fikk TV-bildet også en liten oppgradering. Fargene ble litt klarere🤩
    Jeg får komme tilbake om litt og prøve å beskrive lyden av musikkavspilling med Isovolten koblet til anlegget. Det blir en sengelektyre det😆
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    1. Forsterkeren blir litt mindre varm. Ikke mange gradene, men positivt da den må stå inne i racket. Spesielt om sommeren så er dette positivt. Hadde kanskje litt dc på nettet allikevel!
    2. Mindre ”hvit" støy fra diskant når det ikke spilles musikk. Var ikke akkurat plaget med dette tidligere, men kunne høre svak susing når jeg lå øret tett inntil diskanten. Spesielt på inngangen/kanalen som jeg bruker for riaaen har mindre susing, d.v.s jeg kan skru opp volumet høyere en tidligere før det blir tydelig susing (hvit støy).
    Ikke de store forskjellene med andre ord men er glad du holder deg til realitetene og hvordan dette virker :) Tommelen opp mister

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    På tide å prøve å beskrive lyden i anlegget med Adyton Isovolt 3k tilkoblet. Lytteinntrykk er sammenlignet med hvordan anlegget spilte når Isotek Sigmas evo3 var tilkoblet. Det er flere mindre ting som Isovolten gjør med lyden i mine ører. Bassen får litt ekstra punch og oppløsning. D.v.s spesielt bassgitar og stortromme får litt ekstra fokus i lydbilde. Det høres ut som om bassist spiller med litt ekstra grep om strengene og trommeslager tramper med litt ekstra tyngde på stortromma. Det har også ført til utfordringer med akustikken i stua. Det oppstår vibrasjoner i glasset på bakvegg på samme volum som det tidligere ikke var noen problem! Et annet lite luksus problem er at digitalavspillingen har hatt øre litt mer utbytte av oppgraderingen til Isovolten. Håpet jo på at vinylavspillingen skulle ha mest å vinne på oppgraderingen😏

    Lydbilde har vokst litt i alle retninger og det kan nesten virker som om musikken har senket tempoet. Litt den samme opplevelsen som når en platespiller går litt fort og du senker hastigheten til riktig hastighet. Det har nok muligens noe med lavere støygulv. Vokal og instrumenter får på en måte bedre tid til å fade ut! Den tredimensjonale illusjonen av instrumenter og vokal er tatt opp et nivå og det er enda enklere å se musikerene foran deg. Oppløsningen oppover har ikke isolert blitt noe bedre, men det er vel ikke mulig å få i både pose og sekk:LOL:

    Avslutningsvis så yter Isovolten bedre på de fleste punkter kontra Isoteken. Det er ikke noen ting som har blitt dårligere med Isovolten tilkoblet. Det sies Isoteken kan kobles inn etter Isovolten kan gi enda bedre resultat, men det har jeg ikke plass til i racket😅

    0EE3DFEA-9C2C-4BEA-97FB-4A4175E66F0D.jpeg
     
    Sist redigert:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    På tide å prøve å beskrive lyden i anlegget med Adyton Isovolt 3k tilkoblet. Lytteinntrykk er sammenlignet med hvordan anlegget spilte når Isotek Sigmas evo3 var tilkoblet. Det er flere mindre ting som Isovolten gjør med lyden i mine ører. Bassen får litt ekstra punch og oppløsning. D.v.s spesielt bassgitar og stortromme får litt ekstra fokus i lydbilde. Det høres ut som om bassist spiller med litt ekstra grep om strengene og trommeslager tramper med litt ekstra tyngde på stortromma. Det har også ført til utfordringer med akustikken i stua. Det oppstår vibrasjoner i glasset på bakvegg på samme volum som det tidligere ikke var noen problem! Et annet lite luksus problem er at digitalavspillingen har hatt øre litt mer utbytte av oppgraderingen til Isovolten. Håpet jo på at vinylavspillingen skulle ha mest å vinne på oppgraderingen😏

    Lydbilde har vokst litt i alle retninger og det kan nesten virker som om musikken har senket tempoet. Litt den samme opplevelsen som når en platespiller går litt fort og du senker hastigheten til riktig hastighet. Det har nok muligens noe med lavere støygulv. Vokal og instrumenter får på en måte bedre tid til å fade ut! Den tredimensjonale illusjonen av instrumenter og vokal er tatt opp et nivå og det er enda enklere å se musikerene for foran deg. Oppløsningen oppover har ikke isolert blitt noe bedre, men det er vel ikke mulig å få i både pose og sekk:LOL:

    Avslutningsvis så yter Isovolten bedre på de fleste punkter kontra Isoteken. Det er ikke noen ting som har blitt dårligere med Isovolten tilkoblet. Det sies Isoteken kan kobles inn etter Isovolten kan gi enda bedre resultat, men det har jeg ikke plass til i racket😅

    Vis vedlegget 891356
    Jeg har tilsvarende erfaringer hos meg med Isovolt 3k og 6k.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En touch av vår på veiene nedover mot Vestby i dag:cool: Ble årets førte tur uten piggdekk🥳👏 Det er lov å håpe, men vinteren gjør sikkert et comeback eller to❄

    C0D468E4-2E07-4696-99F2-B2285EA55E09.jpeg

    Litt velfortjent styrkedrikk og beina på bordet nå! Fant jammen en overligger fra 2021😮 Jula varer helt til påske🐣

    D0E3CF7A-42BD-48CE-A2BB-053FDF7264BD.jpeg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.417
    Antall liker
    14.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fruens valg av whisky i kveld🥃 Her for et par uker siden så spurte fruen om jeg hadde Highland Park 18? Hæ, nei den har jeg ikke og har heller aldri viet Highland Park noe særlig interesse heller! Hun kunne da meddele at hun hadde vært ute med noen venner på restaurant og så ville hun ha en whisky etter maten (har da lært bort noe😄). Valget falt da på HP 18 og hun synes den var så bra at det ble et par drammer🥃 Så da lovet jeg å skaffe en flaske, og jeg var jo litt spent på denne selv! Hun mente faktisk at denne var en av de bedre hun hadde drukket! For å si det kort, dette er smooth shit! Honning, litt eik og en hint av røyk på slutten. Ikke veldig kompleks, men en veldig god og lett å drikke whisky. Whisky Wednesday, skål🥃

    209EBCD8-B3BA-4C09-90F7-D209FC284C6A.jpeg
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.949
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Fruens valg av whisky i kveld🥃 Her for et par uker siden så spurte fruen om jeg hadde Highland Park 18? Hæ, nei den har jeg ikke og har heller aldri viet Highland Park noe særlig interesse heller! Hun kunne da meddele at hun hadde vært ute med noen venner på restaurant og så ville hun ha en whisky etter maten (har da lært bort noe😄). Valget falt da på HP 18 og hun synes den var så bra at det ble et par drammer🥃 Så da lovet jeg å skaffe en flaske, og jeg var jo litt spent på denne selv! Hun mente faktisk at denne var en av de bedre hun hadde drukket! For å si det kort, dette er smooth shit! Honning, litt eik og en hint av røyk på slutten. Ikke veldig kompleks, men en veldig god og lett å drikke whisky. Whisky Wednesday, skål🥃

    Vis vedlegget 893160
    Ibland vet kvinnorna bäst, men inte alltid. När det är så är det bäst att lyssna. Örat mot rälsen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn