OU812 sin vegg av lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Romjula, kanskje den beste tiden av julen! Familiemiddager og selskaper er overstått og en kan kose seg i ro og mak! Det være seg hvis en ikke må på jobb i romjulen da:ROFLMAO: I dag var det endelig fint vær og da ble det en liten tur på sykkelen. Mye isete veier, men det skal mer til for å stoppe en Ice road rider😜 Så smakte det ekstra godt med humlesaft etterpå🍻 Fortsatt god romjul🎄

    76BF0049-708B-4928-BDD4-6637E698441A.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.320
    Antall liker
    63.057
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når det sutres over vær og føreforhold østpå står det respekt av en sykkeltur med raske hjul og briller. Velfortjent øl! 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En liten romjuls hifi-runde med @Cash 63 med besøk på bl.a OHC, Duet og NAT. Jeg hadde booket en liten demo av Gryphon EOS 2 høyttalerne og forbredte et kjøp som kommer på nyåret:) Førsteinntrykket av EOS var at dette er en høyttaler som spiller åpent, transparent og med veldig god oppløsing oppover. Diskanten kan nok oppleves som litt vel fremoverlent/pågående for endel, men jeg opplevde den som livlig og engasjerende. Bassen var kjapp og kontant og fulgte med på alt av bassgitarer og basstrommer. Generelt så var lydsignaturen litt lysere en det jeg hadde forventet!

    Under demoen så fikk vi også erfare hva det å vende strømstikkene riktig vei kan gjøre og vi fant ut at den ene høyttaleren må ha en defekt! Takk for en fin demo @Skink_123 (y)

    70A27238-4775-43F1-B22F-7F18BC9EFDEB.jpeg
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.867
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Takk for en fin dag med hifi&øl😊
    Vi var som sagt innom NAT også og fikk hørt PMC små tasser foret med Bladelius Ask😎
    Skjønner godt att det blir skrevet om mye gode opplevelser med Ask.👍
    Denne går definitivt inn under beskrivelsen Indrefilet til Pølse penger.
    20221228_143056.jpg
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.629
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Takk for en fin dag med hifi&øl😊
    Vi var som sagt innom NAT også og fikk hørt PMC små tasser foret med Bladelius Ask😎
    Skjønner godt att det blir skrevet om mye gode opplevelser med Ask.👍
    Denne går definitivt inn under beskrivelsen Indrefilet til Pølse penger.
    Vis vedlegget 880212
    Flytt från svigemor?🫣
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.867
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Sannsynligvis et lite avbrudd i musikken? Hvis de ikke snudde jævli kjapt, da.
    Hverken meg eller trådeier pleier og blande oss inn i slike diskusjoner/tråder, har ikke tenkt og gjøre det her nå og dessutom kan jeg ikke noe om den elektriske læren som kan forklare det vi hørte! Det beste jeg kan komme med er att ta en tur ner og få lytte selv.
    Gott nytt år :)
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hverken meg eller trådeier pleier og blande oss inn i slike emnen/tråder, har ikke tenkt og gjøre det her nå og dessutom kan jeg ikke noe om den elektriske læren som kan forklare det vi hørte! Det beste jeg kan komme med er att ta en tur ner og få lytte selv.
    Gott nytt år :)
    Dette trenger ikke å bevege seg ut på minefeltet i hobbyen. Tilnærmingen fra DP Leif Erntsen er teknisk og bra. (y)

    "Lærte denne av Leif Ernstsen (DP) i sin tid:
    Bruk et multimeter i ACV-området, altså vekselstrøm. Komponentene skal være slått av. Koble fra signalkabler mellom komponentene.
    1. Hold den ene målepinnen mellom to fingre (fukt fingrene for god kontakt), og sett den andre mot chassi på sluttforsterkeren. Snu støpslet i veggen og gjenta. Bruk støpslet i den posisjonen som ga lavest verdi.
    2. Sett ene pinnen mot chassi på forforsterkeren og den andre mot chassi på sluttforsterkeren og les av. Snu støpslet på forforsterkeren og gjenta. Vend støpslet på forforsterkeren til den posisjonen som ga lavest verdi. (Dette blir mellom cd og forsterker hvis du har integrert).
    3. Gjenta prosedyren for hver komponent videre, DAC -> Pre, transport -> DAC osv.
    Vet ikke om dette har noen hørbar effekt på lyden, men det kan gjøre underverker hvis du har problemer med nettstøy eller brum. "


    Tror vi er mange som har opplevd at noe skjer, selv om vi ikke nødvendigvis kan forklare det.
    Enklest med TN-nett, verre med IT-nett. Litt sjelefred en vakker romjul kan det uansett gi. :)
    Godt Nytt År

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Hva skjedde da strømstikken(e) ble snudd?
    Effektforsterkeren som ble brukt trengte to stømkabler, en for hver kanal. Det var Øystein som påpekte at det muligens var en fasefeil på den ene kanalen og snudde stikket på den. Det som skjedde må du nesten ned å få testet selv, men det ga positivt utslag i mine ører! Etter det så prøvde vi å snu begge stikkene igjen, men det ble ikke noen suksess så vi snudde de tilbake:LOL:

    Det med å snu stikkene drev jeg med for endel år siden, men problemet er at i norge så er det flytende jord og jeg endte opp med å snu stikkene titt og ofte. Til slutt så gadd jeg ikke mer og tenkte at jeg har riktig fase sånn ca halvparten av tiden:ROFLMAO::ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Effektforsterkeren som ble brukt trengte to stømkabler, en for hver kanal. Det var Øystein som påpekte at det muligens var en fasefeil på den ene kanalen og snudde stikket på den. Det som skjedde må du nesten ned å få testet selv, men det ga positivt utslag i mine ører! Etter det så prøvde vi å snu begge stikkene igjen, men det ble ikke noen suksess så vi snudde de tilbake:LOL:

    Det med å snu stikkene drev jeg med for endel år siden, men problemet er at i norge så er det flytende jord og jeg endte opp med å snu stikkene titt og ofte. Til slutt så gadd jeg ikke mer og tenkte at jeg har riktig fase sånn ca halvparten av tiden:ROFLMAO::ROFLMAO:
    Takker! Interessant… Har også opplevd en forskjell. Men jeg er for lat til å forske mer på det.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nytt år og nye muligheter😁 Årets første sykkeltur med frua er unnagjort og måtte det bli mange! 2022 er passert og det ble da slett ikke så galt! Åpnet litt kjedelig med nedstengninger etterfulgt av flykaos og steiker, men for min del så gikk det meste bra! Hifi-året 2022 ble også ganske bra med innkjøp av ny riaa og en signalkabel. Det har også blitt endel musikk og en tur til High end messa i München😃 Har også vært på et par hjemmebesøk som har vært veldig trivelig og inspirerende👍

    Av hifi-planer for 2023 så er det planlagt en oppgradering på strømsiden i løpet av første kvartal, ellers så er ingenting hogd i stein enda! Håper på mye god musikk og kanskje et par hjemmebesøk! God nyttår:cool:

    1BBC070B-DB57-47B5-8BBB-31C55615095B.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Snøen laver ned ute og det er første fredag i 2023😊 Prøver å sjekke ut litt ny musikk og kom over denne skiva fra Tyler Bryant & The Shakedown (2020). Ukjent for meg inntil nå, men førsteinntrykket er bra! Real rock/bluesrock med en dose hardrock. Skikkelig driv på noen av låtene, mens andre er roligere. Her er det det en blanding av alt fra The Black Crows til Aerosmith og real blues. Rebecca Lovell fra Larkin Poe gir sitt bidrag på en av sangene også. Slett ikke den værste skiva å høre på til årets første beer o’clock🍻

    A42D22C4-D0FB-4144-BB6B-A593EF1FEABE.jpeg

    D89D5C15-EA7E-4A9D-8FA3-C222A2E13234.jpeg
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.867
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Du får gjerne komme opp hit og flytte på litt snø om du vil😯 etterpå kan du få tørr trampe på spinn sykkelen eller dra i romaskinen🚴‍♂️🚣‍♂️
    Ellers to plate tips i samme sjanger blues/rock men nå kom vel ikke disse ut iår🤔
    Robin Trower. Lee Clayton
    God helg🙂🍻
    20230106_173307.jpg
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Du får gjerne komme opp hit og flytte på litt snø om du vil😯 etterpå kan du få tørr trampe på spinn sykkelen eller dra i romaskinen🚴‍♂️🚣‍♂️
    Ellers to plate tips i samme sjanger blues/rock men nå kom vel ikke disse ut iår🤔
    Robin Trower. Lee Clayton
    God helg🙂🍻
    Vis vedlegget 882483
    He He takk for tilbudet Roger, men snømåking og spinningsykkel er to ting jeg holder meg for god til😅;) Pleier ikke du finne frem skia når det er gode snøforhold?🎿 God helg🍻
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.087
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gamle helter ruster aldri sies det, men det er vel en sannhet med modifikasjoner! Desto mer gledelig er det når en av ungdommens favoritt oppstår på nytt og finner tilbake til røttene sine. Bandet jeg snakker om er Queensrÿche🤘 Mest kjent for albumene Operation Mindcrime og Empire på slutten av 80-tallet, begynnelsen av 90-tallet. Det er kun to av band medlemmene igjen fra den tiden, men jeg må si at de har funnet gode erstattere. Til og med frontmannen Geoff Tate har blitt byttet etter mye bråk og rettssaker. På dette albumet så har Queensrÿche funnet tilbake til soundet de ble kjent for og spiller ”progmetal" som de gjorde i sine glansdager! Ikke nyskapende, men et kult gjenhør med en av bandene som jeg hadde avskrevet for lengst🤘👏

    FCCF876A-E77A-4D2C-9B30-ACC49396C1D6.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en fin dag med hifi&øl😊
    Vi var som sagt innom NAT også og fikk hørt PMC små tasser foret med Bladelius Ask😎
    Skjønner godt att det blir skrevet om mye gode opplevelser med Ask.👍
    Denne går definitivt inn under beskrivelsen Indrefilet til Pølse penger.
    Vis vedlegget 880212
    Brodern og jeg hørte samme oppsett i høst.
    Hva synes du om de små PMC twenty5.23i?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.867
    Antall liker
    26.615
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det blev ikke mye lyttet til og uttale sig om lyden, mest skravling med Morten om Bladelius'n.
    Og så var det nok 5.24i som stod oppstillt?
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.249
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det blev ikke mye lyttet til og uttale sig om lyden, mest skravling med Morten om Bladelius'n.
    Og så var det nok 5.24i som stod oppstillt?
    Vanskelig å si ut fra bildet, men jeg trodde det var 23i.
    Disse spilte meget bra og svært imponerende i fht størrelse synes jeg.
    Tenker jeg kanskje kan ha slike i alderdommen. 😆
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn