Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    Gjestemedlem skrev:
    På det lokale ølhullet selges denne til 109kr, slett ikke ille påslag det. Og du verden for et øl. Lukter besyndelig som en godt gjæret torvball, og smaker ... ja veldig mye rart, og er sterk som huttetu. Litt av et øl.

     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.194
    Den Nøgne Ø

    Det er jammen farlig å lese denne tråden.
    Jeg blir inspirert til å stikke innom butikken på hjemveien
    og plukke med meg et par flasker Nøgne Ø ...

    ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Den Nøgne Ø

    Smakte Nøgne Ø Two Captains forrige helg.
    Aldeles fantastisk!

    Hume og Malt-bloggen ga denne 10/10 og det er ikkje ofte.
    Viste oppskrifta til min ølbrygger-venn og i følge han er innholdet heilt hinnsides og ulikt alt anna han har sett på (bla. 5-6 ganger høgre bitterhet enn ein vanlig dobbel ipa).

    http://www.humleogmalt.com/2011/01/nøgne-ø-two-captains/

    Ølet har og fått eiga facebookkampanje for å få Nøgne Ø til å fortsette med denne.

    Kan berre håpe på at årets heimebrygg NM (der eg er assisterande deltaker ::)) gir ein like god vinnar.

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    Den sjelden perle du fikk smake der, ou812.

    Trappist Westvleteren 12 fra -98 er ikkno å tulle med.

    Har selv en kasse blond fra i -09.
    De er litt sære munkene i Saint Sixtus. Man får kun kjøpt direkte fra bryggeriet, kun til faste tider, kun dersom man har reservert på forhånd, kun en kasse per bil, kun den øltypen de har planlagt å selge den dagen og man må signere avtale om ikke å videreselge ølet. Det skal kun nytes av deg selv og dine venner. Noe kommersielt mas vil de ikke ha noe av. Derfor ligger de også så bortgjemt til på landsbygda som det er overhodet er mulig i Belgia.

    How does one reserve beer?

    1) See our web page Up-to-date Information for information regarding when reservations will be accepted for which beer and how much beer can be reserved at any one time.
    2) At the time indicated, call us using the beer phone number (+32 (0)70/21.00.45)
    3) Then you can make an appointment (date and time) with the beer phone operator, providing the license plate number of the car which will be used to pick up the order.


    Dersom noen umoralske døgenikter har falt for fristelsen og solgt til et serveringssted må du være forberedt på å betale 3-400 kroner for flasken.

    Håper den smakte !
    :p
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.500
    Antall liker
    15.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Den Nøgne Ø

    Trane skrev:
    Den sjelden perle du fikk smake der, ou812.

    Trappist Westvleteren 12 fra -98 er ikkno å tulle med.

    Har selv en kasse blond fra i -09.
    De er litt sære munkene i Saint Sixtus. Man får kun kjøpt direkte fra bryggeriet, kun til faste tider, kun dersom man har reservert på forhånd, kun en kasse per bil, kun den øltypen de har planlagt å selge den dagen og man må signere avtale om ikke å videreselge ølet. Det skal kun nytes av deg selv og dine venner. Noe kommersielt mas vil de ikke ha noe av. Derfor ligger de også så bortgjemt til på landsbygda som det er overhodet er mulig i Belgia.

    How does one reserve beer?

    1) See our web page Up-to-date Information for information regarding when reservations will be accepted for which beer and how much beer can be reserved at any one time.
    2) At the time indicated, call us using the beer phone number (+32 (0)70/21.00.45)
    3) Then you can make an appointment (date and time) with the beer phone operator, providing the license plate number of the car which will be used to pick up the order.


    Dersom noen umoralske døgenikter har falt for fristelsen og solgt til et serveringssted må du være forberedt på å betale 3-400 kroner for flasken.

    Håper den smakte !
    :p
    Den smakte :) Fikk bare nok til et par munnfuller da vi var flere som måtte dele brodelig på en flaske. Blir nok en stund til jeg får smake noe som er like skjeldent når det gjelder øl. Hører med til historien at denne flasken stammer fra en kasse hentet i en blå varebil!!! ;)
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den Nøgne Ø

    Nøgne er ikke noe hellig her i gården, men de lager godt øl.

    Jeg nøt en flaske av det ultimate sommerølet i sted.

     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    Har aldri drukket Früli...høres jo ut som en kjip frokostblanding...men beligierne kan faktisk lage nydelig fruktøl. De har et enormt utvalg av lambic's som kan være helt nydelig en varm og sommerlig ettermiddag. Dog ikke som en tørsteslukker. Heller som en aperitif eller dessert. Eller til en cigar....
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Den Nøgne Ø

    Früli er ein veldig vellukka fruktøl! For meg som synes slikt for blir kliss (kjøpte ein jesen Lambic for litt sidan) er den overraskande godt balansert. Terningkast sterk 4.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Den Nøgne Ø

    Vi burde lage øl-stafett der ein melder på ulike øl frå polets utval (evt eige utval som ein sender). Folk melder så på øl som andre kjøper (eller får tilsendt), drikker og skriver om :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Den Nøgne Ø

    God ide! Og for å siker objektiviteten så sendes et eks. av hver test-øl til Øl-Sluket, som vurderer fortløpende og holder orden på inntykk og rangeringer 8) 8)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Den Nøgne Ø

    ein ølmester må vi sjølvsagt ha.
    nokon med tyngde, erfaring og lidenskap!
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    En naken Porter til kjøttmiddagen i kveld. Perfekt.
    Nå en 8% RIP TIDE fra Ølhunden. Über perfekt. Her blir ord fattige. Den erstatter til og med kveldskaffen.

    -Fy faen så godt det er med sterkøl. Dette har jeg virkelig fortjent. Har jogget 2 ganger denne uken.
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den Nøgne Ø

    Solo skrev:
    Mens vi venter på Stuten fra NøgneØ, fikk jeg anledningen til å prøve to av verdens sterkeste øl ;D
    Og hvordan var det?

    Tokyo er iallefall aldeles fantastisk. Hadde vært artig å få en smak av noe slikt.
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Solo skrev:
    Mens vi venter på Stuten fra NøgneØ, fikk jeg anledningen til å prøve to av verdens sterkeste øl ;D

    Hvor i heite fikk du takk i dette? og ikke minst.... til hvilken pris?;)


    Brew Dog har absolutt mye spennende og godt øl!
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Den Nøgne Ø

    Begge kan bestilles fra Brew Dog, men det er en lang og kostbar prosess. Pinvinen var ganske fæl, mens Bismarck var en helt ok IPA. Men øl på 43% er jo mest for artighetens skyld :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Da jeg var en tur innom Valken-polet før jul så jeg pingvinen til over 600 kroner. Jeg er klar over at dette er uheldig utslag av avgiftsordningen, men like fullt er prisen så syk at jeg ikke engang har tenkt tanken på å kjøpe en flaske her til lands. Når jeg leser hva Solo skriver tror jeg at en Solo ville gledet meg mer.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    BrewDog lager mye godt, men dette er hva jeg kaller "fordi-vi-kan-øl"...like poengløst som når Bugatti har klart å skvise enda 15 gamp i tillegg til de 1001 de klarte fra før. Og de fleste Bugatti Veyron triller gatelangs, ikke på bane....på samme måte som de fleste Bismarck blir drukket for å ha smakt...."fordi vi kan"....ikke fordi den er så himla god.

    For ordens skyld, - jeg liker både BrewDog og Bugatti, jeg har dog prøvd vesentlig flere BrewDogs ;-)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Den filosofien har sikkert alle gjort seg skyldige i å følge noen ganger, enten i form av kjøp eller handlinger. Men det er litt til forkleinelse for et bryggeri som ellers ikke har noen skampletter å ha et fordi-vi-kan-produkt som ikke er godt. Bugatti-en er meningsløs, men har i alle fall ikke noe med dårlige egenskaper å gjøre. Pingvin smaker såvidt jeg skjønner vondt. Jeg ville derfor ha tenkt meg om hvis jeg eide bikkjebryggeriet. Men som representant for mennesker med dårlig smak så kunne en feitere lommebok fått meg til å kjøpe faenskapen, bare fordi jeg kan.
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Den Nøgne Ø

    Liten snakk om andre Norske bryggerier her.
    Haandbryggeriet lager jo mye spennende, det samme gjør f.eks Kinn og mange av de andre småbryggeriene som har poppet opp.
    Ø har jo nesten blitt som mainstream å regne.
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Kinn har jeg faktisk ikke hørt om.....:S uff! Skamme seg!

    Men over til topic! Fikk et fint lite bildet av en Nøgne Ø Stuten.... som skal være en alkoholfri stout... noen som har smakt og kan dele sin opplevelse i form av ord?:)


    MVH
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Ikke nøgne Ø, men minner veldig om pilsen til Nøgne Ø for de få som har smakt den. Ble kun solgt på fat på Gjestebrygga i Arendal i fjor sommer, en himmelsk pils :)

    Den til venstre: Ugelris, Bryggerens Frokostpils
     

    Vedlegg

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Ungene i seng. Fruen lagt seg tidlig pga forkjølelse. Av med TVen og på med litt rolig jazz.
    Jeg nytter min Nakne Porter i små slurker. Roterer den sakte i munnen for maksimal nytelse. Kjenner rusen kommer sigende. Ahhh, Porter, du er min Absint. Jeg kjenner kallet våkne. Tror jeg må skrive på mitt Opus Magnum i kveld. Går jeg tom for inspirasjon, så har jeg en ølhund på lur.

    ---------

    EDIT: Som sagt så gjort. Kjenner jeg er i flytsonen i kveld. Fyller på med mer inspirasjon. RIP IT UP!
     

    Vedlegg

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Begynte å bli småfeit av alt sterkølet, så har trappet ned et hakk. Mulig ølpolitiet rynker på nesen over denne, men jeg finner faktisk mye glede og smak i Aas Stout. Overraskende mye smak og fylde, til å være klasse D. Hyllevare på supern er heller ingen ulempe.


    Etter påtrykk fra Trane drikker jeg nå øl av dedikerte glass. Skylles i varmt vann og gjemmes øverst innerst i skapet til neste gang far skal ha seg et glass.
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den Nøgne Ø

    Aas stouten er fin den. Overraskende fyldig til å være butikkøl.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Besøkte den hypede The Nighthawk Diner på Grünerløkka forleden. En av gutta hadde i det minste husket på å bestille bord, så vi slapp ydmykelsen ved å stå i kø for å få servert en heller tørr burger.

    Men det hele rettet seg opp da jeg ba om "det beste du har" og fikk servert denne:



    8)
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Den Nøgne Ø

    Aldri hørt om Dale's Pale før.....Vardøens egenimport ?

    Her har jeg nettopp tømt en Oppigårds Single Hop Ale.
    Svenskene der oppe i Hedemora har virkelig sving på sakene....har ennå ikke smakt annet enn nydelig øl derfra.

     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    Ja, da var vi ferdig med trimmen for i år. Den mørke årstiden står for tur. Mange fristelser på polet om dagen.
    Brew Dog Høst Porter var helt OK, skjønt jeg tar meg i å smatte mer over et glass med RIP TIDE. 8% er 8%. Skål!
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den Nøgne Ø

    pedal skrev:
    Ja, da var vi ferdig med trimmen for i år. Den mørke årstiden står for tur. Mange fristelser på polet om dagen.
    Brew Dog Høst Porter var helt OK, skjønt jeg tar meg i å smatte mer over et glass med RIP TIDE. 8% er 8%. Skål!
    For noen hyller!
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Den Nøgne Ø

    C. Alshus skrev:
    pedal skrev:
    Ja, da var vi ferdig med trimmen for i år. Den mørke årstiden står for tur. Mange fristelser på polet om dagen.
    Brew Dog Høst Porter var helt OK, skjønt jeg tar meg i å smatte mer over et glass med RIP TIDE. 8% er 8%. Skål!
    For noen hyller!
    Synd det blåruss-skvipet med plast rundt ødelegger så jævli. :'(
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    C. Alshus skrev:
    For noen hyller!
    Original IVAR. Courtesy of Ikea.

    Kjekt med kjellerbod. Sval om sommeren og frostfri om vinteren. Bare å fylle opp.


    PS: Har ikke hund, men kone.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Den Nøgne Ø

    pedal skrev:
    PS: Har ikke hund, men kone.
    Nei nå var du stygg Hr.Dale ;D
    Men hu leser vel ikke her. ;)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.289
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    BHO skrev:
    pedal skrev:
    PS: Har ikke hund, men kone.
    Nei nå var du stygg Hr.Dale ;D
    Men hu leser vel ikke her. ;)
    ;D

    Utenforstående får ikke lese på OT, du vet, uten å være registrert medlem: Kan være stor i kjeften her uten risiko. Men skal jeg være ærlig så drikker jeg da gjerne en kald Ringnes i ny og ne, når man bare skal ha et glass pils til fredags-tacoen e.l.
    Pleier å plukke med meg six-pack kvoten når jeg er ute og reiser. Koster jo itno. Forresten synd at ølutvalget i norske ankomsthaller er såvidt tynt, bokstavelig talt.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Den Nøgne Ø

    He he......ser den lang vei. ;D
    Men det har seg sånn serru.....jeg er medlem i DØV, og der i gården er vel det såkalte bryggeriet som begynner på R......et rent banneord. 8)
    Prinsippsak....enkelt og greit. 8)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.506
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den Nøgne Ø

    NØ er bra hvis man liker noe som smaker litt.

    Kom over noe annet i butikken som også kan anbefales.
    Dere som liker Guinness o.l. bør prøve denne: Stout fra Wye Valley; Dorothy Goodbodys Wholesome Stout.
    Reklame:
    Thumbing through her grandfather's books, Dorothy came upon a recipe for a wonderful stout with intense roasted barley flavours and a dry, bitter finish. Together with her friend Jimmy, our head brewer, she created this dark, full-bodied number. It boasts roasted coffee notes and plenty of hop flavour.

    Denne er altså å få i butikk nå. Yess!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn