Politikk, religion og samfunn Oslopolitikken - på rett spor, eller ville veier...?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    cruiser

    Gjest
    Har aldri bodd noe særlig folk i midtbyen, rett og slett fordi det ikke har vært eller er særlig med boliger der. Det er heller ingen poeng å bo der ettersom det ikke er arbeidsplasser der.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.241
    Problemet med Midtbyen er at det ikke bor folk der. Ikke jobber det så mange mennesker der heller utover de som jobber i butikkene. Oslo sentrum brukes i hovedsak av de som jobber der og bor der. Sjeldent folk reiser fra Nordstrand eller forsteder for å handle noe i sentrum.
    Jeg bor faktisk på Nordstrand. Og ja, det er ytterst sjelden jeg drar til sentrum. Mye fordi det er hassle og jeg ordner mine gjøremål stort sett mer effektivt på Ski eller Alnabru eller tilsvarende. Og slik ville det vært om det så var flust med gratis parkeringsplasser der. Med mindre det er veldig spesifikke ting som skal handles som kun finnes i sentrum og hvor nett ikke er en god mulighet så kan jeg finne på å dra til sentrum. Kjøpe mellom annet en pizzaspade på Culina i fjor sommer.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Har aldri bodd noe særlig folk i midtbyen, rett og slett fordi det ikke har vært eller er særlig med boliger der. Det er heller ingen poeng å bo der ettersom det ikke er arbeidsplasser der.
    Da jeg var ung bodde det folk i andreetasjene og høyere i stort sett alle hus i midtbyen. Så gjorde "komunalpyromanen" sitt og hus med butikk i første etasje og boliger etasjene(e) over ble erstattet med "moderne" kontorbygg uten boliger. Vi hadde butikk i Kongens gate, og da bodde det folk i etasjen over! Og om jeg husker riktig var det vel hybler på "kvisten".

    Så ditt "aldri" bør nok sies med adskillig forbehold.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg kom til Bergen fra Trondheim i -76, så var det én ting som slo meg; det bodde folk i sentrum i Bergen. Trondheim var død etter at EPA stengte kl. 16.00 (?). Jeg har likevel hatt følelsen av at det var flere som flyttet tilbake til midtbyen etter det - basert på mine hjembesøk til familie. Men nå er altså den trenden igjen snudd? Tragisk.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    En liten kommentar og så dreier tråden fra å handle om Oslopolitikken til Midtbyen i Trondheim... :)
    Politikerne gjør like mye (om ikke enda mer) rart i Trondheim som i Oslo, men det kan kanskje ha sin egen tråd?
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kom til Trondheim i 58.

    Den siste tiden bodde jeg på Dalen ca 10 min med buss eller 20 min å spasere til torvet. Hva det tar i dag aner jeg ikke. Flyttet fra byen i 78.

    Men gjennom hele 60 tallet og en bit ut på 70 tallet bodde det faktisk folk i sentrum. Det var dit man dro for å kjøpe ting i "spesialbutikker". Slike som solgte musikkinstrumenter, piano, radio og TV f.eks.

    Min gamle mor ga opp å handle i sentrum da hun ikke fikk komme ombord på bussen med 4 bæreposer med beskjeden: "Du får ta en KolliTaxi". TT betalte drosjen! Men etter det ble handlingen lagt til KBS, det som i dag heter Cirkus Shopping.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    En liten kommentar og så dreier tråden fra å handle om Oslopolitikken til Midtbyen i Trondheim... :)
    Politikerne gjør like mye (om ikke enda mer) rart i Trondheim som i Oslo, men det kan kanskje ha sin egen tråd?
    Det er jo det som gjør HFS OT både levende og interessant!:rolleyes:
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Da jeg kom til Bergen fra Trondheim i -76, så var det én ting som slo meg; det bodde folk i sentrum i Bergen. Trondheim var død etter at EPA stengte kl. 16.00 (?). Jeg har likevel hatt følelsen av at det var flere som flyttet tilbake til midtbyen etter det - basert på mine hjembesøk til familie. Men nå er altså den trenden igjen snudd? Tragisk.
    Det vokser opp nye sentra som Grilstad Park, Ranheim, Solsiden, Ringve Park, Nyhavna, Lilleby, Tillerbyen osv... Midtbyen fraflyttes og overtas av studentene. Butikkene forsvinner da studentene ikke har behov for den typen butikker - noen matbutikker overlever. Jeg er i sentrum kanskje 2 ganger i året. Man selger noe som kalles "Midtbykortet" som man kan bruke for å handle på butikker i sentrum. Jeg har fått det 2 år på rad som julegave på jobben. De er enda ikke brukt da jeg sjelden får anledning til å bruke det da butikkene som har det jeg er interessert i ikke ligger i Midtbyen, eller fordi de er stengt når jeg er der (typisk på ettermiddag eller i helgene)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Man kan begynne med å rive bryggene ikjøpmannsgata som er på vei ut i nidelva, etterpå kan man fortsette ned fjordgata. Her kan det bli masse attraktive boliger og kontorbygg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da jeg kom til Bergen fra Trondheim i -76, så var det én ting som slo meg; det bodde folk i sentrum i Bergen. Trondheim var død etter at EPA stengte kl. 16.00 (?). Jeg har likevel hatt følelsen av at det var flere som flyttet tilbake til midtbyen etter det - basert på mine hjembesøk til familie. Men nå er altså den trenden igjen snudd? Tragisk.
    Det vokser opp nye sentra som Grilstad Park, Ranheim, Solsiden, Ringve Park, Nyhavna, Lilleby, Tillerbyen osv... Midtbyen fraflyttes og overtas av studentene. Butikkene forsvinner da studentene ikke har behov for den typen butikker - noen matbutikker overlever. Jeg er i sentrum kanskje 2 ganger i året. Man selger noe som kalles "Midtbykortet" som man kan bruke for å handle på butikker i sentrum. Jeg har fått det 2 år på rad som julegave på jobben. De er enda ikke brukt da jeg sjelden får anledning til å bruke det da butikkene som har det jeg er interessert i ikke ligger i Midtbyen, eller fordi de er stengt når jeg er der (typisk på ettermiddag eller i helgene)
    I verste fall kan du vel bruke pengene på noen av de få albumene de har til salgs i Rockheims souvenirbutikk. Har vært i Trondheim to ganger de siste årene, og må si at sentrum der er nitrist sammenlignet med Bergen og Oslo.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    De er vernet. Kan ikke rives, men renoveres (det er jo stort sett gjort med et par unntak). Bryggene på østsiden av elva er jo allerede blitt boliger. Det samme har skjedd med mange av bryggene i Fjordgata og Sandgata.
    Det er bygd mange boliger på toppen av gamle bygg. Byhaven, det gamle Sentralbadet, Brunosten i Nordre gate etc..., men det er bare pensjonister som flytter dit. Det finnes lite boliger i Midtbyen som er egnet for barnefamilier. Jeg kjenner noen som kjøpte leilighet i en nyrestaurert brygge i Fjordgata, men de flyttet etter 2 år - de greide ikke bråket fra all festingen på utestedene.
    Man diskuterer jo nå å flytte konserthuset (Olavshallen) ut av midtbyen og til Nyhavna. Enda en grunn til å ikke dra til Midtbyen.

    Ja, Midtbyen er ikke mye å rope hurra for dessverre. Jeg synes forøvrig ikke at sentrum i Bergen og Oslo er så spennende heller.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Har lite for seg å verne bygg som ikke blir vedlikeholdt. Man har jo samme diskusjonen i elgsetergate når det gjelder jugendgårdene. De står tomme og blir ikke vedlikeholdt og kunne med fordel blitt revet kombinert med at man hadde satt opp nybygg tilbaketrekt fra trafikken. Men det er stort sett alltid en gjeng med surpromper som er mot all form for utvikling
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.344
    Antall liker
    1.844
    Bryggene i Trondheim er dødsdømt til stort sett alt annet enn det de var bygd som. Altså pakkhus. Etasjehøyden er minimal. De stappet inn så mange etasjer de kunne, og tenkte vel ikke nødvendigvis på at det skulle brukes som forretningslokaler et par hundre år senere.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Man har jo sett hvordan man kan lage funksjonelle moderne bygg i samme stil i fjordgata, ser ikke problemet. Man kan se på bilder hvis man absolutt må være nostalgisk.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Har lite for seg å verne bygg som ikke blir vedlikeholdt. Man har jo samme diskusjonen i elgsetergate når det gjelder jugendgårdene. De står tomme og blir ikke vedlikeholdt og kunne med fordel blitt revet kombinert med at man hadde satt opp nybygg tilbaketrekt fra trafikken. Men det er stort sett alltid en gjeng med surpromper som er mot all form for utvikling
    Nå er det vel stort sett bare en brygge i Kjøpmannsgata som ikke er vedlikeholdt. Den er sikret og det er lagd planer for oppussingen.
    Når det gjelder gamle bygg som ikke blir vedlikeholdt og som like gjerne kunne rives ble det samme sagt om Bakklandet på 70-tallet. De ville sanere hele området. Det hadde vært en katastrofe om det hadde skjedd.

    Bryggerekka langs Nidelva er jo så ikonisk at når Chandos skulle ha et coverfoto på sin Halvorseninnspilling med Bergenfilharmonien, brukte de bryggerekka i Trondheim (til deres forsvar er jo Marianne Thorsen fra Trondheim).



    Midt i bildet den ene bryggen som ikke er pusset opp.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder gamle bygg som ikke blir vedlikeholdt og som like gjerne kunne rives ble det samme sagt om Bakklandet på 70-tallet. De ville sanere hele området. Det hadde vært en katastrofe om det hadde skjedd.

    Det samme gjaldt gamlebyen i Fredrikstad; de hadde planer om å jevne alt med jorden og bygge nytt og moderne…
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.241
    Ikke alltid utvikling er det beste:

    https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1664145.ece

    I generalplanen for utbygging av veinettet i Trondheim fra 1965 ble Bakklandstangenten foreslått utbygd. Veien skulle ta av for en fremtidlig økning i biltrafikk ved å lede strømmen utenfor sentrumskjernen. Fire felt skulle bygges og knytte Elgeseter gate sammen med Innherredsveien gjennom Bakklandet. Strekningen skulle, blant annet, gå via Høyskoleparken og Vollabakken
    ...
    Konklusjonen til Bakklandsutredningen var at det var alternativet fra Norsk Veiplan II som var lettest å gjennomføre. I et bystyrevedtak fra 7. mars 1974 het det:

    «Som ledd i å begrense trafikken i Midtbyen må Bakklandstangenten bygges ut.»

    Miljøvernrådet aksepterte også planene om veien, og man så for seg at Bakklandet skulle avvikles som boområde. Aksepterte gjorde imidlertid ikke innbyggerne, som ikke ville se bydelen ødelagt av mer asfalt, tungtrafikk og forurensende avgasser


    For å returnere til Oslo var også visstnok Oslo Bussterminal regnet som ganske så fin da den ble bygget. Nå fremstår Schweigaardsgate fra krysset ved Oslo City og til Tøyenbekken som Oslo sentrums kanskje mest menneskefiendtlige område. Pågående nigerianske prostituerte er direkte sjarmerende i forhold.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Med all vennlighet - finn en annen tråd å diskutere Trondheim i.
    Denne tråden handler om Oslo!
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ikke alltid utvikling er det beste:

    https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1664145.ece

    I generalplanen for utbygging av veinettet i Trondheim fra 1965 ble Bakklandstangenten foreslått utbygd. Veien skulle ta av for en fremtidlig økning i biltrafikk ved å lede strømmen utenfor sentrumskjernen. Fire felt skulle bygges og knytte Elgeseter gate sammen med Innherredsveien gjennom Bakklandet. Strekningen skulle, blant annet, gå via Høyskoleparken og Vollabakken
    ...
    Konklusjonen til Bakklandsutredningen var at det var alternativet fra Norsk Veiplan II som var lettest å gjennomføre. I et bystyrevedtak fra 7. mars 1974 het det:

    «Som ledd i å begrense trafikken i Midtbyen må Bakklandstangenten bygges ut.»

    Miljøvernrådet aksepterte også planene om veien, og man så for seg at Bakklandet skulle avvikles som boområde. Aksepterte gjorde imidlertid ikke innbyggerne, som ikke ville se bydelen ødelagt av mer asfalt, tungtrafikk og forurensende avgasser


    For å returnere til Oslo var også visstnok Oslo Bussterminal regnet som ganske så fin da den ble bygget. Nå fremstår Schweigaardsgate fra krysset ved Oslo City og til Tøyenbekken som Oslo sentrums kanskje mest menneskefiendtlige område. Pågående nigerianske prostituerte er direkte sjarmerende i forhold.
    Utvikling er ikke alltid til det bedre, men motorvei inn i sentrumsområder og massive parkeringsarealer er selvsagt ingen løsning for å kompensere for manglende kontorarealer og boliger. Skal man ha løsninger for mellomstore byer og manglebse aktivitet er ikke å gjøre tilgjengelig areal og bebyggelse til museum.

    Uansett så var poenget at f.eks Trondheim og Oslo er to helt forskjellige problemstillinger.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    For å returnere til Oslo var også visstnok Oslo Bussterminal regnet som ganske så fin da den ble bygget. Nå fremstår Schweigaardsgate fra krysset ved Oslo City og til Tøyenbekken som Oslo sentrums kanskje mest menneskefiendtlige område. Pågående nigerianske prostituerte er direkte sjarmerende i forhold.
    Vi snakker om Oslo Bussterminal som i Galleri Oslo ? "Norges lengste innendørs handlegate" ble det kalt.
    Det finnes vel ingen Oslo-folk uten hvit stokk som noen sinne har sagt noe i nærheten av positivt om det bygget ?

    Selv det ellers alltid utskjelte Postgirobygget før ombyggingen var en elegant skjønnhet i forhold.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.241
    Angivelig ble den godt mottatt da den kom - utrolig nok. Var en sak om det i Aftenposten for noen år siden. Jeg har, som du, vanskelig å skjønne hvordan noe slikt eventuelt kunne skjedd.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    For å returnere til Oslo var også visstnok Oslo Bussterminal regnet som ganske så fin da den ble bygget.
    Nå fremstår Schweigaardsgate fra krysset ved Oslo City og til Tøyenbekken som Oslo sentrums kanskje mest menneskefiendtlige område. Pågående nigerianske prostituerte er direkte sjarmerende i forhold.
    Må de ikke være sjarmerende for å nå omsetningskravene?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Oslo ja. Får håpe de har vett nok til å stå imot Bærums utpressingstaktikk om E18. I god Høire-ånd skal 40 milliarder av andres kroner brukes på å fremme eiendomsprisene til de privilegerte. over 150kr i bompenger for hvermannsen

    Landet hadde vett nok til å sette foten ned for Oslo-OL. Nå må de sette foten ned for svindyr og -dårlig E18-utbygging.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For å returnere til Oslo var også visstnok Oslo Bussterminal regnet som ganske så fin da den ble bygget. Nå fremstår Schweigaardsgate fra krysset ved Oslo City og til Tøyenbekken som Oslo sentrums kanskje mest menneskefiendtlige område. Pågående nigerianske prostituerte er direkte sjarmerende i forhold.
    Vi snakker om Oslo Bussterminal som i Galleri Oslo ? "Norges lengste innendørs handlegate" ble det kalt.
    Det finnes vel ingen Oslo-folk uten hvit stokk som noen sinne har sagt noe i nærheten av positivt om det bygget ?

    Selv det ellers alltid utskjelte Postgirobygget før ombyggingen var en elegant skjønnhet i forhold.
    Det var vel prototype på feilslått forsøk på byutvikling. De få butikkene som i det hele tatt etablerte seg der, flyttet eller konkret etter kort tid.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Den terminalen/galleriet bør jevnes med jorda. Så får en starte fra scratch, men i det minste få vekk den kreftsvulsten i bymiljøet fort.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.261
    Antall liker
    9.497
    Torget vurderinger
    2
    De siste par årene har rushtrafikken nesten blitt borte for meg. Oslo Majorstua - Fornebu har ferietrafikk hver dag, så noe har skjedd. Trafikken gikk ned da tunellene på ring 3 ble renovert og folk gav opp å bruke bil.. mulig jeg en en av de heldige med hvor jeg bor og skal.. men de få gangene jeg kjører fra Lysaker til IKEA i Asker fløt det greit det også under 20 min er levelig
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.241
    I Oslo feier de veiene om våren, de er godt i gang, men det er brukt svært mye grus i år så det kommer til å ta sin tid. Stod i Aftenposten at det ble brukt 38.000 tonn grus i vinter, og det skal jo bort. Har sett at de er ute med vanning en del på enkelte veier, det er vel en nødløsning for å begrense sakene til de får feiet ordentlig, men så varmt som det har blitt nå funker det neppe veldig lenge.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Joda, men det er denne strøsanden som er det store problemet akkurat nå, og ikke tomgangskjøring, så hvorfor ikke fokusere på det heller enn det som vel er et minimalt problem om våren og sommeren?

    Det koker jo ned til at det er bilen og infrastrukturen for den som forurenser, uavhengig av hvilket drivstoff som benyttes. Strøing om vinteren, veislitasje fra piggdekk osv..., mens man hele tiden bare fokuserer på utslipp fra dieselbiler.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Tror det er mulig å ha to tanker i hodet samtidig. Hadde det forslaget kommet fra noen andre enn Lan hadde ca ingen reagert. Åpenbart gått sport i å kritisere denne dama blant eldre mannlige grinebitere
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Jeg har sikkert uttrykt meg utydelig. Jeg synes tomgangskjøring er en uting og har ingen ting imot at man gjør noe med det, men jeg lurer bare på hvor stort problemet er nå? Om vinteren når det er kaldt skjer det sikkert en del, bl.a. står ofte drosjene med motoren i gang, men nå når temperaturen stiger og de aller fleste biler automatisk stenger av motoren når bilen står stille? Det har en minimal effekt på miljøet, men likevel er det det man tar tak i. Eller det er bare det avisene framhever. Det er jo forøvrig bare unødvendig tomgangskjøring det skal slås ned på, så det blir opp til parkeringsbetjentene å bestemme hva som er nødvendig og unødvendig tomgangskjøring. Hvis jeg har en bil med dårlig batteri som det er vanskelig å få start på og jeg lar motoren gå mens bilen står stille, er det da nødvendig eller unødvendig tomgangskjøring? Hvis bilen har automatgir kan den jo ikke dyttes i gang heller. :D

    Det kan jo også være at det er et stort problem i Oslo - hva vet jeg? Oslofolk er jo ikke kjent for å være de mest hensynsfulle ;). Her i Trondheim ser jeg sjelden noen biler som står med motoren i gang med mindre det er veldig kaldt.
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Hadde man satt bymiljøetaten på jobben og prioritert dette før feiing hadde du sikkert hatt et poeng. I dette tilfellet er det ikke slik.. for øvrig så har nok ikke de aller fleste biler automatisk start stopp. Til det er gjennomsnittsalderen på bilparken vår for gammel
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Jeg lurer bare på hvor stort problem dette egentlig er. Et eksempel på unødvendig tomgangskjøring som nevnes er de som lar bilen stå og gå mens de er inne i butikken og handler. Gjør folk virkelig det?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Dette var en stor sak en gang på slutten av 70-tallet tror jeg. Jeg tror faktisk det kom et slags generelt tomgangsforbud den gangen også. Da var det mye mer vanlig og da var alle biler miljøbomber. Man var bare ikke bevisst på det ennå.
    Nå er stadig større deler av bilparken elektrisk, hybrid, med start/stopp-funksjoner og er generelt vesentlig mindre forurensende.

    Hvor ofte ser man en bil gå på tomgang over tid ?
    Hvor mange biler i snitt har motoren i gang i Oslo, kjørende, i kø, tomgang ?
    Kanskje ser man 5 varebiler med motoren i gang mens sjåføren bruker 5 minutter på å leverer varer i sentrum ? Hva betyr det i det stor og hele ?
    Ikke en dritt.

    Derimot ser det sikkert grusomt ut for Lan og bilmotstanderne når de går forbi en bil på tomgang. Den enkelte tomgangsynderen er sikkert et miljøsvin. Men betyr det noe for miljøet ? Inntil Lan & gjengen kan vise til noe mer konkret enn sin egen synsing vil jeg påstå at dette er ren symbolpolitikk og feil bruk av ressurser.

    Nok en dustesak MdG kjører for å score høyt på hjemmebane.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvor mye ressurser koster egentlig dette? Man skal bruke eksisterende parkeringsvakter til dette, om problemet er lite eller fraværende koster det ingen penger da det ikke stjeler tid fra nåværende oppgaver..
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Å, man finner nok ut at man trenger mer ressurser for å håndheve det. Vis meg den ekstraoppgave som man innfører i en kommunal etat som ikke fører til ekstrakostnader.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.235
    Hvis bilen står på tomgang så er det bare å ta den med seg. Bør ikke være noe problem å få dekket kostnadene ved å gjøre det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn