OSLO-STAVANGER

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Hei.

Vi har kjøpt ny bil, men trenger hjelp til å få den fraktet. Hadde egentlig tenkt å hente den nå i helgen, men desverre er det kommet noe i veien. Undersøkte med et fraktselskap, de skulle ha over kr 4000,-, men pga billkjøpet er kontoen bunnskrapt i hvertfall fram til den 12 :'(

Er det noen som har tenkt seg til Stavanger i løpet av kort tid (bilen er klar for henting lørdag), vi betaler selvsagt bensin, bompenger og burger på veien :) Dersom bilen kommer fram i samme tilstand som den ble hentet, vil det selvsagt vente en liten påkjønnelse ved ankomst :)

Linda

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Du har rørende stor tiltro til dine medmennesker...
De på hifisentralen er nok snille folk,men de kan også være uheldige....
Lykke til på veien...
Alternativet er; Send kona ,kjæreste, en du kjenner til Oslo med Norwegian, kr 468,
Sleiven

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Du verden, en påkjønnelse, det hørtes unektelig fristende ut. ;D

Her er det bare å hoppe på guttær...

Otern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Veggen skrev:
Du verden, en påkjønnelse, det hørtes unektelig fristende ut. ;D

Her er det bare å hoppe på guttær...
Kanon ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
maz, dette synes jeg høres ut som en dårlig ide.

ikke det at man skal innordne livet sitt etter sjansen for uflaks, men trafikk er trafikk, og dersom det skulle skje noe, så ville det være en utrolig kjip situasjon for både den gode hjelperen og dere.
nesten uløselig kjipt, faktisk.

stakkaren som trodde han skulle få en billig tur til oljebyen, blir plutselig sittende med en regning på opptil titusentalls kroner.
og hvis han nekter å paye, så har dere kjøpt et vrak. og folk som er høye på bilkjøp-adrenalin sover neppe godt når de får levert et vrak på døra.

nei, sett nå han latsabben av en husbond du har på et fly.
han må gjerne komme på tirsdag, slik at han kan campe over hos meg og se feige-liverpool få seg årets sjokk.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Kan jo være at Lin ønsker at en eller annen vraker Mazdaen slik at hun kan få den Alfaen hun ønsker seg?? ::)

Nei spøk tilside, du bør i allefall være rimelig sikker på at det er en seriøs person som tar godt vare på bilen. Det værste vil jo være å rote seg borti noen som "nytter høvet" til seriøs grisekjøring når det ikke er egen bil. Skulle gjerne ha hjulpet dere, men det er ennå en stund til jeg eller noen av mine skal den veien.

Forslaget om en billig bilett med Norwegian var slett ikke dumt. Si til guben at DU drar til Gago for å hente hjem bilen, så får han sikkert ut fingeren. ;D Nå er det jo koselig å dra på biltur i fellesskap også så hvorfor ikke kjøpe to billetter med flyet og legg inn en hyggelig stopp med overnatting på veien. Alle forhold har bare godt av en liten "utsvevende" oplevelse sånn i fellesskap. Hadde med fruen da jeg hentet Skodaen i Oslo. Var riktig så hyggelig det, ;)

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Jeg ville ikke en fremmed kjøre bilen min.. Du kan i værstefall bli svindla..

Du kan ikke høre med flere selskap da ? Syns 4000,- hørtes mye ut..

AutoLink og Autotransport er to firma (konkurende) som hovedsaklig frakter biler fra Drammen og ut til landet. Og regner med de kjøre mange tomme vogner tilbake.
Så du burde få en gunstig pris, hvis ikke er det sikkert mulig å prute.. AutoLink er det minste selskapet, som har biltransport som hovedoppgave.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Gago skrev:

ikke det at man skal innordne livet sitt etter sjansen for uflaks, men trafikk er trafikk, og dersom det skulle skje noe, så ville det være en utrolig kjip situasjon for både den gode hjelperen og dere.

stakkaren som trodde han skulle få en billig tur til oljebyen, blir plutselig sittende med en regning på opptil titusentalls kroner.
og hvis han nekter å paye, så har dere kjøpt et vrak.
og folk som er høye på bilkjøp-adrenalin sover neppe godt når de får levert et vrak på døra.

han må gjerne komme på tirsdag, slik at han kan campe over hos meg og se feige-liverpool få seg årets sjokk.
Eh, det finnes vel ennå forsikringsselkaper?
Tror faktisk det er ulovlig å kjøre uten forsikring

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
lomt skrev:
Gago skrev:

og hvis han nekter å paye, så har dere kjøpt et vrak.
og folk som er høye på bilkjøp-adrenalin sover neppe godt når de får levert et vrak på døra.

Eh, det finnes vel ennå forsikringsselkaper?
Tror faktisk det er ulovlig å kjøre uten forsikring

tja, jeg går ut ifra at maz og gubben ikke har kjøpt kasko.
hvem i alle dager kjøpt kasko, forresten.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Gago skrev:
Nå har Lin og husbonden kjøpt en ganske ny bil da. 2005 modell til ca 180K.
Selv om det er mange år siden jeg drev i forsikringsbransjen og ikke husker regnestykkene her skulle jeg gå ut fra at de har kasko på bilen, og at det faktisk er lønnsomt. Hvem pokker har råd til å være selvasurandør på 180K??

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Kasko er ikke nødvendigvis så dyrt heller, avhengig av bil og bonus.

Selv betaler jeg i overkant av 1000 kroner i året for kasko (opp fra delkasko) med 12k i kjørelengde og 8k i egenandel.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Spiralis skrev:
Gago skrev:
Nå har Lin og husbonden kjøpt en ganske ny bil da. 2005 modell til ca 180K.
Selv om det er mange år siden jeg drev i forsikringsbransjen og ikke husker regnestykkene her skulle jeg gå ut fra at de har kasko på bilen, og at det faktisk er lønnsomt. Hvem pokker har råd til å være selvasurandør på 180K??

ok, har ikke fått med meg hva slags bil de har kjøpt og hvor dyr den er.
og som gammel forsikringsmann, så har du nok større kontroll på regnstykket enn det jeg har.

jeg har alltid hatt det for meg at dersom bilen ikke er i luksusklassen, så er kasko kun for folk som ikke kan kjøre bil. ;D

btw, jeg har delkasko.
holder lenge.
resten av pengene brukes til å betale farts- og parkeringsbøter.

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Sleiven skrev:
Du har rørende stor tiltro til dine medmennesker...
De på hifisentralen er nok snille folk,men de kan også være uheldige....
Lykke til på veien...
Alternativet er; Send kona ,kjæreste, en du kjenner til Oslo med Norwegian, kr 468,
Sleiven
Jeg har nok generelt stor tiltro til mine medmennesker, ja. Faktisk har det gitt meg fine opplevelser, og ikke minst flere morsomme bekjentskap. Kanskje har jeg vært veldig heldig, eller kan det være noe i selvoppfyllende profeti... :-\

Bilen ankom Stavanger mandag morgen, sjåføren var en veldig hyggelig, men for oss ukjent mann. Det er utrolig hva man kan finne ut ved hjelp av google, og et par telefonsamtaler :)
Du har så rett så rett, Spiralis. Selvsagt hadde vi forsikret det nye familiemedlemmet før den forlot forhandler. Mulig jeg hadde en skjult agende, men please la det bli mellom oss :-X

Uansett, været i helgen tatt i betraktning tror jeg det lureste var og la en tidligere yrkessjåfør frakte bilen hjem. Alternativet var min kjære, og han er jo som vestlendinger flest, en stor pingle på vinterføre ;)

Gago: Vi skal ha bypåske så du får ta opp dagens kamp, og invitere Lf til å se kampen da Liverpool røyk ut av CL i reprise. I det minste må han innom for å avlevere 2 kasser med noen brune ;)

Lin

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
gratulerer med hel og fin bil, maz.
veldig bra.

ja, han husbonden din turte jo ikke å komme hit, så han får ligge i fosterstilling etter kl. 22.30 ikveld og gråte seg i søvn.

så dere skal til byen i påsken? det er jo glimrende, da kan lf stikke innom med to kasser pils når vi skal ha treff i hornalliansen. :D
de kommer nok godt med den kvelden.

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Gago skrev:
så dere skal til byen i påsken? det er jo glimrende, da kan lf stikke innom med to kasser pils når vi skal ha treff i hornalliansen. :D
Hehe, bare å invitere Lf til treff. Setter nok pris på å slippe unna kaklete svigerfamilie og mine gamle barndomsvenninner ;) Du må følge med på kassenes innehold. Han vurderer nemlig å selge alt av hifi, fiskeutstyr, kano etc til fordel for innkjøp av bryggeriutstyr :-[

Lin

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
HoJ skrev:
mazzy_star skrev:
....invitere Lf til å se kampen da Liverpool røyk ut av CL i reprise. ...
Lin
Værre en å banne i kirken.

Lenge leve LFC og LSK!
Unnskyld :-[
Men fugla skal sette silkerampen på plass i serieåpningen ;D

Lin

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Å verden Lin, er du interessert i foppall?? :eek:

Har forstått at det er noe på gang i dag, de to som er på jobb i kveld skulle "kose seg" med kamp på TV. Får se om den ene tar livet av den andre i løpet av kvelden? Den ene er Liverpool supporter og den andre ManU. Begge er ganske fanatiske ::) Og det er forsiktig sagt. :eek:

Selv er jeg fornøyd om Norge slår Sverige, utover det er ikke foppallinteressen tilstedeværende. ;)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Gago skrev:
ja, han husbonden din turte jo ikke å komme hit, så han får ligge i fosterstilling etter kl. 22.30 ikveld og gråte seg i søvn.

Gjett hvem som ligger i senga og gliser;D Håper du har myke puter eller snill samboer som kan trøste og blåse på kneet. Kanskje et Ole brumm plaster lindrer mer enn et fotballplaster i dag 8)

Er jeg fortsatt velkommen i påsken ???

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Det ække meg du skal være sint på, det er Real Madrit :-*
Lf

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
30.524
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Han derre i mål til RM var jo flink da, han tok jo ballen opptill flere ganger, men akk - det hjelper så lite.. ;D

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Ja, i tillegg hadde jo RM dommeren i sin hule hånd. Vi må huske at de kan være ganske flinke å spille fotball selv om de taper 2 kamper, både hjemme og borte ;D

Lf

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
nok en gang: når luckypool går videre, så er det denne dommeren som har dømt:

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
linjemannen som dømte straffe:

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.573
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
ELEL6200 skrev:
Det ække meg du skal være sint på, det er Real Madrit :-*
Lf
Han er ikke sint. Han er bare veldig, veldig skuffet. ;)

Hei, Lin og Lf!

Gratulerer med ny Mazdarati!

Topp Bunn