Oslo Hifi Show 11-12 Mars 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Klassisk. Alltid skal det sytes og bæres om manglende markedsføring etc. etc. - gjerne uten forutgående sjekking av hva som faktisk er gjort. Hva tror folk egentlig denne lille nisjen tåler av utgifter? Hva forventer folk?? Reklamespotter i TV2, TVNorge osv. i beste sendetid? Krigstyper i de råtne nettavisene til VG og Dagbladet?? Dette har vært behørig belyst i reelle fora inkl. HFS, og utstillerne har vært skikkelig flinke til å highlighte dette også, med fokus på nyheter og events.
    Det har heller ikke manglet på mailer fra ymse leverandører, og utstillerene har god dekning om dette på sine nettsider. Hva blir neste "ankepunkt"? At det koster et par halvlitere for å komme inn??? Jeeezzz....


    Noen utstillereksempler ...
    Syting? Det var et ærlig og begrunnet spørsmål, som nå har blitt godt besvart. Jeg synes markedsføringen ser bra ut i dette tilfellet. :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja den messa gleder jeg meg til.Og kort kjørevei er vel heller ikke en ufordel.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.388
    Antall liker
    4.328
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Klassisk. Alltid skal det sytes og bæres om manglende markedsføring etc. etc. - gjerne uten forutgående sjekking av hva som faktisk er gjort. Hva tror folk egentlig denne lille nisjen tåler av utgifter? Hva forventer folk?? Reklamespotter i TV2, TVNorge osv. i beste sendetid? Krigstyper i de råtne nettavisene til VG og Dagbladet?? Dette har vært behørig belyst i reelle fora inkl. HFS, og utstillerne har vært skikkelig flinke til å highlighte dette også, med fokus på nyheter og events.
    Det har heller ikke manglet på mailer fra ymse leverandører, og utstillerene har god dekning om dette på sine nettsider. Hva blir neste "ankepunkt"? At det koster et par halvlitere for å komme inn??? Jeeezzz....


    Noen utstillereksempler ...
    Ikke så hissig nå - pust med magen :)
    Jeg lever av markedsføring og har gjort det i tre tiår, og vet meget godt hva man kan få til med få tusenlapper i SoMe (og med millioner på TV), så her var det bare at annonseringen hadde gått under min radar og derfor både kommenterte jeg Håkons post og bøyde meg i både støv og hatt etterfølgende.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Puste med magen?? SÅ mye luft trenger jeg ikke 🤣 Men det er lov å bli litt småirritert, for dette med m.f. kommer opp hvert eneste år liksom.. Og jeg har selv drevet med / kjøpt markedsføring i tretti år++ og kjenner systemet.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dessuten er det ikke bare tenkt på ressurssterke som oss. Oslo Hi-fi Show har også delt ut et antall gratisbilletter til de som ikke har så mye som deg og meg i regi av Røde Kors, Asker - slik at noen av disse også kan få en «oppmuntring» i hverdagen for å få noe annet å tenke på.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Puste med magen?? SÅ mye luft trenger jeg ikke 🤣 Men det er lov å bli litt småirritert, for dette med m.f. kommer opp hvert eneste år liksom.. Og jeg har selv drevet med / kjøpt markedsføring i tretti år++ og kjenner systemet.
    Men de eksemplene du valgte for å understreke ditt poeng, var også rettet til "familien", jeg var mest interessert i om det fantes i lokal presse og det generelle offentlige rom (SoMe o.l.), og det fikk jeg gode svar på.
     

    stereopluss

    Bransjemedlem
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    96
    Antall liker
    445
    Sted
    Fjellhamar
    Tenkte det samme. Rart HiFi-folket aldri lærer å tenke litt bredere. Kundekretsen for tung hifi blir jo ikke akkurat yngre og bredere. Litt hjelp til å bruke noen tusenlapper på SoMe annonsering ville vært lett å hanke inn.
    Vi har nådd til sammen ca 250 000 på sosiale medier med flere egne, sponsede kampanjer mot de som "ikke" nødvendigvis er de vanlige besøkende på HiFi - messer, og det går både på alder og demografi, vi har ca. 70 000 i organisk spredning, en egen content sak i Budstikka med 100 000 betalte visninger - og det er kun den digitale markedsføringen. Vi har rått regnet med at leserne til Stereo+ har fått med seg at det er messe, og det samme gjelder Hifisentralen. Derfor har vi konsentrert oss mer om alle de "andre". At du ikke har sett denne teppeleggingen av sosiale medier er vel egentlig et tegn på at vi har valgt ut riktig demografi for våre SoMe-kampanjer.
    I tillegg til SoMe har vi gått bredt ut lokalt i Budstikka på onsdag og fredag og i DN lørdag for en uke side. Potensielt visning av avisannonser - minst 100 000 lesere.

    Mvh
    Håvard Holmedal
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.388
    Antall liker
    4.328
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Vi har nådd til sammen ca 250 000 på sosiale medier med flere egne, sponsede kampanjer mot de som "ikke" nødvendigvis er de vanlige besøkende på HiFi - messer, og det går både på alder og demografi, vi har ca. 70 000 i organisk spredning, en egen content sak i Budstikka med 100 000 betalte visninger - og det er kun den digitale markedsføringen. Vi har rått regnet med at leserne til Stereo+ har fått med seg at det er messe, og det samme gjelder Hifisentralen. Derfor har vi konsentrert oss mer om alle de "andre". At du ikke har sett denne teppeleggingen av sosiale medier er vel egentlig et tegn på at vi har valgt ut riktig demografi for våre SoMe-kampanjer.
    I tillegg til SoMe har vi gått bredt ut lokalt i Budstikka på onsdag og fredag og i DN lørdag for en uke side. Potensielt visning av avisannonser - minst 100 000 lesere.

    Mvh
    Håvard Holmedal
    Jeg er overbevist, bråsnur og sier bra jobba! 🤗
    Enig i at min ignorans tyder på god segmentering og håper dere får betalt i storinnrykk i helgen Håvard 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Endelig litt mat med hyggelige bransjefolk fra Marten, Gold Note, Aestethix, smilende Ruta fra Reed, Børresen, Anzus, Audio Note m.fl.

    IMG20230310201644.jpg
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.655
    Antall liker
    1.714
    Torget vurderinger
    1
    Ser at også My-Hiend kommer med Leo Yeh, han lager flotte hifi reportasjer. Vel hvert og få med seg for de som ikke får kommet til Asker i helga.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.132
    Antall liker
    937
    Torget vurderinger
    2
    Artig samtale fra Friis. Hadde sikkert vært noe for Sgt Pepper:) Mye folk og aktiviteter. Ser ut som dette blir et vellykket arrangement.
     

    Røkrakare

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2021
    Innlegg
    114
    Antall liker
    171
    Sted
    Haslum
    Litt av ymse slag og fotokvalitet.
     

    Vedlegg

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hjemme igjen etter 7 timer i bil og 5 timer på messe. Det var vel verdt det, messa var skikkelig bra. Utrolig mange forskjellige oppsett, og jeg synes det var mye av det som spilte bra også:)
    Av de store rommene var det for meg KEF Blade Meta / Michi som var høydepunktet. KEF-representanten var dreven nok til å spille 1 minutt av hvert musikkstykke og dermed ble det bra variasjon selv om seansen ikke nødvendigvis måtte være så lang. Der har mange noe å lære spør du meg.

    EC AW800 var et skue, men første gang jeg besøkte rommet var den utvalgte musikken så dørgende kjedelig at jeg forlot rommet som et spørsmålstegn. Heldigvis dro jeg tilbake senere, og da var det full fyr i teltet. Aldri har jeg hørt Sonus Faber Olympica spille såpass dynamisk og heftig i bassen. Det var saker.

    Har også lyst til å dra frem Martin hos Duet Audio som gjorde noen kjempegode demoer av Piega C611 / McIntosh. Han spilte meget variert musikk og benyttet muligheten nok en gang til å bevise at selv slanke Piega-høyttalere kan spille skikkelig rock med bra trøkk uten at det blir slitsomt.

    Det var som sagt veldig mye bra, og dagens overraskelse var for min del Fischer&Fischer 270 AMT hos Audio Agenten. Den spilte utrolig stort, med skikkelig fundament og veldig behagelig, men fint oppløst oppover. Den hørtes ut som en langt større høyttaler.

    Messa var oversiktelig og det var enkelt å ankomme med bil. Det var oversiktelig og enkelt å finne rommene. Gratulerer til arrangør med en veldig fin messe, håper det blir en tradisjon. Det var tøft med Bentley-bilene på utsiden også. En Flying Spur koster vel omtrent det samme som en av Marten-høyttalerne det ble spilt på:)
     
    Sist redigert:

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Mye fint å se, bedre hotell en Horten å gå rundt på. Men syns det er en del dyrt som spiller utrolig kjedelig musikk, uten at noe må imponere. Kunne nesten like greit spilt på høyttalere fra Europris å fått samme inntrykket. Subbene til Perlisten virker spennende. Blade låt bra. Avshop låt morsomt, når de spilte musikk som man hørte de 10 bassene på. Ett rom spilte sound of silence med cash, det låt fint syns jeg. Ellers må det vel være lov å lufte på rommene? For satan å mye dårlig luft å skrekkelig varmt det var på 93% av rommene.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært på Oslo HiFi Show lørdag.
    Sitter igjen med en god opplevelse og gode inntrykk. Jeg har satt inn en del bilder i tråden min for de som spør etter flere.
    Lenke :
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye fint å se, bedre hotell en Horten å gå rundt på. Men syns det er en del dyrt som spiller utrolig kjedelig musikk, uten at noe må imponere. Kunne nesten like greit spilt på høyttalere fra Europris å fått samme inntrykket. Subbene til Perlisten virker spennende. Blade låt bra. Avshop låt morsomt, når de spilte musikk som man hørte de 10 bassene på. Ett rom spilte sound of silence med cash, det låt fint syns jeg. Ellers må det vel være lov å lufte på rommene? For satan å mye dårlig luft å skrekkelig varmt det var på 93% av rommene.
    Vil bare kommentere at på Børresen/Aavik var det ikke (Johnny) Cash du hørte, men det ligner veldig. Det er en artist som kaller seg "The Ghost of Cash".
    En kar som tydeligvis kan et par triks i studio. 😊
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    690
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    3
    Hei!!
    Jeg vil bare takke for en super messe!!
    God stemning, og masse spennende å høre på!!
    Så dere som skall dit i dag, har virkelig noe å glede dere til!!
    😊☀
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.512
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I mine øyne det rommet med den morsomste lyden - spilte uanstrengt, engasjerende og naturligvis med skikkelig trøkk 👍🏻

    453A66EB-E64C-4F41-ADF7-1D9BFF993AA3.jpeg

    Enorm spilleglede, så skulle gjerne fått lyttet gjennom litt go’låter på dette 🤘
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.512
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvilket rom som hadde best lyd er alltid vanskelig å si noe om. Kommer også an på om musikken som ble spilt akkurat da man selv var innom. Et anlegg man synes opplevelsen av var litt middelmådig hadde kanskje blitt oppfattet som mye bedre dersom man hadde hørt noe av den man selv hører på når man skal sette seg ned foran anlegget hjemme. Rommene var i større grad like for alle utstillere (med unntak av de på bakkeplan), så forutsetningene utstillerne imellom var nok mer fair enn i Horten 👍🏻

    Men utifra det jeg hørte så synes jeg KEF Blade (tror det var den største utgaven) med forforsterker og monoblokker fra Michi må ha vært det beste. Det var både romfølelse, mikrodynamikk, basstrykk og en passe mengde varme i lydbildet. Det siste tror jeg Michi var en bidragsyter på. Meget bra 😊

    F00C2731-66A8-4E09-883D-C4198F830C44.jpeg
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Vil bare kommentere at på Børresen/Aavik var det ikke (Johnny) Cash du hørte, men det ligner veldig. Det er en artist som kaller seg "The Ghost of Cash".
    En kar som tydeligvis kan et par triks i studio. 😊
    Det kom opp på han jeg var der med sin tlf, å da kom det opp cash, mulig det var feil. Men lurer på om det var på Fyne sine høyttalere vi hørte det, men jaggu ikke sikker.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.655
    Antall liker
    1.714
    Torget vurderinger
    1
    Var det noe mere Norsk utover Electrocompaniet og Hegel på messa, synes ofte att det er litt lite hifi utstyr made in Norway på messene i Sverige og i München.
     

    Røkrakare

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2021
    Innlegg
    114
    Antall liker
    171
    Sted
    Haslum
    Det kom opp på han jeg var der med sin tlf, å da kom det opp cash, mulig det var feil. Men lurer på om det var på Fyne sine høyttalere vi hørte det, men jaggu ikke sikker.
    Mulig det var Graham Audio? Den ble spilt da jeg var der.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det kom opp på han jeg var der med sin tlf, å da kom det opp cash, mulig det var feil. Men lurer på om det var på Fyne sine høyttalere vi hørte det, men jaggu ikke sikker.
    Denne tråden er ikke ment for å snakke om musikk, men for å gjøre det klart:
    Dette er en coverartist. Børresen har brukt denne låta som demo flere ganger hvor jeg har hørt. Det er godt mulig at også andre bruker den. Slike bemerkelsesverdige opptak har det med å spre seg. 🙂
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.512
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Var det noe mere Norsk utover Electrocompaniet og Hegel på messa, synes ofte att det er litt lite hifi utstyr made in Norway på messene i Sverige og i München.
    Ikke som jeg kommer på i farten. Litt rart at Arendal Sound ikke benytter sjansen til å vise seg frem på messer..
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Mulig det var Graham Audio? Den ble spilt da jeg var der.
    Den sangen spredde seg til flere messerom på lørdagen, da jeg hørte den flere ganger.

    Graham Audio var forresten en positiv overraskelse med sin LS5/1 med to diskanter og 15 tommers bass i det som blir kalt for slot loading. Veldig åpen og fin lyd med godt bassfundament, takke være slot loading prinsippet oppfører LS5/1 seg som en mindre høyttaler.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn