Oslo Hifi Center, s plass i Hi Fi jungelen

R

Roysen

Gjest
hifiguru skrev:
Greit nok at det er mer penger blant folk på vestkanten og det hadde sikkert ikke vært like heftig trøkk i dorulldalen men jeg mener med såpass spesiellt vareutvalg og omdiskutert men allikevel høy kompetanse i huset kunne denne butikken ligget mange andre steder enn Oslo vest og fortsatt godt bra. Tenk på husleien i Dr. Maudsgt da, skal selge mye utstyr pr år bare for å holde den i tømmene. Ikke like dyrt i Porsgrunn for å si det sånn.

......var det ikke en avdeling i Trondheim for noen år siden da?
Innehaver og managing director bor i Oslo. Tror du det har noe å si kanskje?

Mvh
Roysen
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
f skrev:
En helt grei butikk, men de ligger jo på vestkanten av Tigerstaden, og henvender seg også til personer som bor der.

Har aldri hatt noe å utsette på butikken som sagt, men det er ikke så mange år siden det var helt umulig å komme igjennom på tlf. :mad:
Jeg bor selv på den som må kalles vestkanten i denne byen, og føler ikke den butikken henvender seg til meg. Midt i byens sentrum derimot, ligger en butikk som heter Stereofil. Jeg er veldig glad for at de fører produkter som treffer min smak for å si det sånn. Sympatiske og kunnskapsrike folk, totalt blottet for blærepreg.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Element skrev:
har hvertfall vært borte i en arrogangt bergenser opptil flere ganger...


bergensere......
det finnes da andre gensere enn fra Ber på OHC....prøv en annen genser neste gang... ;D ;D ;)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Stereofii i Grensen 9 må jeg si er meget bra,,,spesiellt Marius Sundby er en skikkelig hyggelig kar,selv om jeg bare har handlet småtteri der....han er også vinylmann av rang!! ;)
 
O

Omar

Gjest
De forskjellige sjappene i Oslo området har forskjellig klangideal. Er man over 70 år, har man et annet klangideal enn når man er rundt 30 eller yngre. Man har vanskelig for å høre informasjon i diskant.
Oslo hifi center sitt klangideal er etter noens mening tynt og lyst. og stakatto. Andre mener det er åpent, musikalsk hvor "det skjer noe" i toppen. Bassen skal aldri flyte ut. Ikke være rask eller kjapp, men ultra hurtig. Det skal være analyse detaljert diskant og øvre mellomtone skal ikke låte som om man har satt en trakt forran høyttalerne.
 
V

villov

Gjest
ixos_76 skrev:
Stereofii i Grensen 9 må jeg si er meget bra,,,spesiellt Marius Sundby er en skikkelig hyggelig kar,selv om jeg bare har handlet småtteri der....han er også vinylmann av rang!! ;)
Joda, hyggelige mennesker i et intimt miljø. Var en fryd å handle et sett med nye Klipsch RF 83, som ble levert på døren dagen etter. Meget god service, og kjapp levering.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
16.500.- US dollar koster den nye Krell FBI i U.S.A ifølge nyeste Stereophile. Når nå en dollar ligger under 6.- N.kr., så kan man vel tenke seg hvor høy husleien er i Dr. Maudsgt. nå?(og har vært).

Her har vi en økning i pris på nesten 100 %, galskap kan man spørre seg selv.

Andre importører har en mye lavere avanse til forbrukeren, men det kan vel ha noe å si, når man ikke har agenturet. Det ble ihvertfall en dyr tur/forseendelse fra Sverige?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
f skrev:
Jeg vil umiddelbart uten noen form for anger utrope Oslo Hifi Center som det mest seriøse stedet og handle alt innen brunevarer men det er innen Hifi Fi både tung og lett de utmerker seg meeeeget positivt ;D
Geir Tømmervik er virkelig en kunnskapsrik person på sitt område og tro det eller ei han lytter på hva du har å si og treffer konklusjoner deretter , hva du trenger er det han gir deg både når det gjelder gode råd og produkt valg 8) .
Han har virkelig tid t.o.m på tlf. for at du som kunde skal bli fornøyd uannsett hvor tung lommeboken din er og dette er sjelden vare i vår tid , der penger taler :p .
Mange andre innen Hi Fi verden vil helst selge deg en vare uannsett selv om produktene ikke er optimalt tilpasset og vi med gull ørene våres er avhengig å treffe riktige valg ellers kan det koste dyrt med innbytte , salg , kjøp etc. :eek: :eek:
Hele gjengen på Oslo Hifi Center ser ut som de har gått en meget bra skole og det regner jeg med at Geir Tømmervik har vært nestoren , gratulerer ::) .
Det skal sies at jeg har tryna litt med en av de siste oppgraderingene og det innrømmes uten problem puhhhh ;D ;D ;D ;D .
Har prata med Geir 3 ganger på tlf. og selv om valget på høytalerne ikke har vært kjøpt på O . H . C så tror du ikke han er så seriøs at han hjelper til allikevel , dette er virkelig bra og jeg veit i all framtid hvor mine HI FI INNKJØP SKAL FOREGÅ I FRAMTIDEN , nemlig på OSLO HIFI CENTER .
Se foregående innlegg angående tråden om Proac Future serien , og alle har ikke ett fem. el. sekssiffret beløp å svi av på så sære inntresser som vi har :'( :'( :'( :'(
Men man skal ikke skue hunden pga. hårene er man en fornøyd kunde så kommer man tilbake , det er noe som heter gjenkjøp i denne bransjen også dvs. om man kjøper kun en vare til 2000.- kan denne gjerne 10 dobbles neste gang hvis man føler at man trenger dette i en senere tid ;D .
Jeg veit ihvertfall hvor turen går på Lørdag etter en kjapp tur på Oslo Plaza og det er rett opp i Dr. Maudsgt.
Husk lydkvaliteten på Plaza kan være vel så dårlig som i Horten ( var ikke der men har lest journalistenes utaleser ) og hjemme kan det faktisk høres helt annerledes ut :-* :-* :-* :-* .
Det er en kar ute i Vollsveien i Bærum som også er meget dyktig , hver gang sier han TA DET MED DEG HJEM OG HØR HJEMME men som sagt valget mitt blir i ettertid O . H . C . tror jeg :p
Det skal sies at noen form for rabbater får jeg ikke men jeg har bevisst plagd de samme personene mange ganger i det siste og de hører at det er meg men like proffosjonelt opprer de hver gang :eek: :eek: :eek: :eek:
DETTE ER VIRKELIG BRA :p
Må slutte nå før skrivekløa tar overhånd , så ha en hyggelig lydhelg alle sammen 8)


Dette innlegget er snart to år gammelt, og man har vel lov å forandre mening?

Som dere ser, så er ingenting kjøpt hos O. H. C. de senere år, og litt forsiktig med utalesene skal man være, men er man ny på Hifisentralen da kan det gå litt fort i svingene!
 
U

utgatt60135

Gjest
He, he..

De har to merker (ML/AF) som jeg godt kunne tenkt meg neste gang men grunnet de slette inntrykket fra de første 2 turene kjøper jeg uansett ikke noenting derifra. Eller burde de få en sjanse til når den tid kommer?
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Tjaaaa ikke godt å si, men det er Burmester som har imponert mest 8)
 
U

utgatt60135

Gjest
f skrev:
Tjaaaa ikke godt å si, men det er Burmester som har imponert mest 8)
Fant nettopp ut at en kolega jeg har kjent i årevis har noen store Burmester høyttalere med Burmester forsterker(e) og Wadia. Tror jeg skal invitere meg selv snart 8).
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Høres fornuftig ut!

De selges sikkert med "kjempe" rabbat?

Burmester/Wadia er dø... bra produkter.

Hadde problemer med å gå for ett par år siden når butikken skulle stenge.

Satt og hørte på det dyreste innen Burmester, og ble nesten forelsket, men etter en kjapp tlf. til dama, så fikk pipa en annen lyd. Griiiiiiiisedyrt var det ::)
 
Topp Bunn