Oslo Hifi Center, s plass i Hi Fi jungelen

K

kiwi

Gjest
Har kjøpt utstyr der ,har fått med i avtalen om at jeg skal prøve det hjemme i 4 uker, vis jeg da ikke ville ha de så fikk jeg pengene tilbake ,så servicen jeg har fått der er det ingenting og utsette på. Merkelig at det er så stor forsjell på servicen fra en kunde til en annen?????
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har kjøpt utstyr der ,har fått med i avtalen om at jeg skal prøve det hjemme i 4 uker, vis jeg da ikke ville ha de så fikk jeg pengene tilbake ,så servicen jeg har fått der er det ingenting og utsette på. Merkelig at det er så stor forsjell på servicen fra en kunde til en annen?????
Prøvde du så dette i praksis og fikk du da virkelig pengene tilbake?
 
K

kiwi

Gjest
Leverte cd spilleren tilbake men beholt høytallerene, fikk da pengene for cd spilleren tilbake, dette var ca 2,5 år siden. ;)
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Leverte cd spilleren tilbake men beholt høytallerene, fikk da pengene for cd spilleren tilbake, dette var ca 2,5 år siden.  ;)
Ja, da kan det nok absolutt stemme som du sier at det drives utbredt forskjellsbehandling i denne butikken.
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
Var på hifi messa på O.H.C i Dronning Maudsgt. sammen med flinkgutt og lydmessig sett blei det en åpenbaring iforhold til Plaza men som mange har nevnt før prisene er stive.... :'( .
Det at flinkgutt roste O.H.C kan jo være at han sikter seg inn på de litt dyrere produktene og da får man kanskje uheldigvis en litt bedre service :p .
Men uannsett synes jeg det var veldig få av hifi pusherne som viste sin besøkstid ? .
Andre fra Hifi Huset hadde kobla opp en DVD spiller til 2400.- 8) , tøfft gjort men ? :p .
Men som mange påpeker , dårligste messa til nå :'( .
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Som flinkjente påpeker har jeg nok pratet om kjøp evt. bytte av dyrere produkter og da blir vel muligens service deretter ;D ;D ;D ;D .
Tjene penger skal de jo alle sammen , det er jo ikke noe blå kors de driver 8) .
Men jeg synes det var litt rart at ingen av produktene i O.H.C lokaler på lørdag hadde prislapp på seg , kan det være en grunn tro :eek: .
Dette til ettertanke når jeg utaler meg i ettertid :-* .
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
243
Antall liker
53
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
En gammel frase i visse kretser: "Spør du om prisen, har du ikke råd..." ;D
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Geir er svært kunnskapsrik, og han har helde ut lenge i denne bransjen. Der er også andre svært dyktige folk i butikken, og lokala er brukbare og mange, sjølv om det stort sett er råd å få til betre akustiske tilhøve heime.
På alternativmessa var det henta inn masse ekstern ekspertise som publikum kunne gjere seg nytte av. Dette er storarta, folk må berre komme til å spørje. Det er ingen som treng kjenne seg dum fordi ein ikkje veit.
Vanskelegare var det nok denne helga fordi OHC hadde så alt for stor suksess med alternativmessa, iallfall då eg var der. Stinn brakke, og eg fekk diverre ikkje snakka med alle utstillarane.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jeg hørte Si6 arretè med 2x1200 MCintosh watt i dag og kan bare si at jeg ikke er enig med deg. det låt meget bra. Disse høyttalerene har også en fantastisk fin finish, noe jeg tror madammen vil sette pris på.
Har ikke kjøpt de enda, men jeg tror ikke jeg bør gå forbi i morgen, da ender det med kjøp...  ;D
Flott høgtalar, spesielt saman med McIntosh. Aller helst ville eg bi/triampe dei for å sjå potensialet då. Sjekk
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=257
 

skjetlein

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
76
Antall liker
0
Det er en grunn til at jeg ALDRI handler der bortsett fra om jeg VET at jeg skal ha produktet gjennom å ha testet et brukt et f.eks :D(men kan jeg handle via andre kanaler så gjøres det, OHC er absolutt siste utvei). Geir Tømmervik kan dere få billig for meg, makan til baksnakking av andre merker og aktører skal man lete lenge etter. Mistet all respekt for mannen, spørs om selvrespekten er lav når man må ty til slike nedrige og patetiske salgsmetoder.
Helt enig. Jeg har ikke snakket med GT, men med andre selgere der og det virker som ned nedrakking og negativitet ovenfor merker de ikke selger på det gitte tidspunkt er salgstaktikken deres.

Det er faktisk en gylden regel innen markedsføring å ALDRI bevise sine egen utemerkethet ved å rakke ned på andre produkter.

Sist gang jeg var der så ble jeg så svett i øra av alt drittpreiket til selgeren av jeg måtte bare gå tilslutt. At noen her ikke har noe problem med salgsteknikken på OHC finner jeg merkelig.
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Jeg har samme opplevelse med Oslo Hifi Center. De rakker ned på utstyr de ikke selv fører. Det blir jo ikke spesielt aktuelt å kjøpe noe der hvis de prøver å rakke ned på utstyret du allerede har. Spesielt når du vet at majoriteten av hi-fi verdenen betrakter dette som meget bra saker. Utrolig at de ikke skjønner at de støter fra seg potensielle fremtidige kunder (med til tider velfylte lommebøker) med denne arrogante oppførselen.
 
K

kjetilt

Gjest
Helt enig!

Sikkert greit at herr Tømmervik har litt peiling på lyd, men å LYTTE til KUNDENE er vel ikke det området han har mest trening i... Jeg har vært innom mange ganger, har også handlet en del for lang tid tilbake, men har stort sett aldri blitt tatt seriøst med mine forespørsler selv om de åpenbart burde ha skjønt at jeg var seriøs da jeg fortalte om litt av utstyret jeg hadde.

Sist jeg var innom spurte jeg om synspunkter på en transport til min DAC til 100k. FIkk da som svar at DAC'en min ikke var så mye å samle på når det kom til stykket... Det at jeg sa at jeg var meget fornøyd med denne gikk tydeligvis ikke inn! Fikk som svar at det er Burmester som gjelder. Deretter fikk jeg laaange historier om skipsreder sånn og sånn som hadde kjøpt det og det og var sååå for nøyd, og det meste handlet om produkter jeg ikke var det fnugg interessert i.

Nei, det har stort sett vært Lyric for min del... Hvis man kan leve med at det er litt mer rotete i butikken(!), er entusiastbutikker å foretrekke, synes nå jeg... PM Audio er et annet godt eksempel på topp kundeservice, entusiasme og musikkglede uten at det behøver å koste astronomisk.

Jeg er klar over at OHC også har litt "rimeligere " produkter, men for meg er det eneste OHC har som interessant de dyrere Audio Physic høyttalerne og Burmester top line/ref.line. Da kan jeg like godt handle andre steder da disse produktene er klart overpriset.

Høyslutt
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Som sagt var innlegget og trådens start noe halleljulla preget og det var også meningen 8) .
Har også mange dårlige erfaringer fra O . H . C men som sagt har sikkert vært heldig de siste ukene .
Glemte helt Tor i Lyric hifi , han er helt klart på høyde med det meste men det største problemet hos han det er at han har så mye jeg har lyst på ;D ;D ;D ;D
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Er det noen på forumet som har opplevd noen selgere på Oslo Hi-Fi Center snakke postivt om utstyr de ikke selv fører? Det er forsåvidt enkelte andre butikker som også synder grovt på dette området, men så har man butikker som f.eks. Norsk Audio Teknikk og Audio Aktøren hvor man behandler den potensielle kunden med en helt annen respekt.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Enig Morten på Norsk Audio Teknikk er virkelig dyktig og t.o.m nøytral klarer han å være , virkelig godt gjort :p .
 

Augustus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.09.2004
Innlegg
106
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Utrolig, enig i kommentarer til NAT også.. Mye enighet fra min side i dag..

swr
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Er det noen på forumet som har opplevd noen selgere på Oslo Hi-Fi Center snakke postivt om utstyr de ikke selv fører? Det er forsåvidt enkelte andre butikker som også synder grovt på dette området, men så har man butikker som f.eks. Norsk Audio Teknikk og Audio Aktøren hvor man behandler den potensielle kunden med en helt annen respekt.
Hva med HI-FI Guiden på Hamar da, der utvises det stooor respekt og en stoor fagkunnskap. Her rakkes det i hvert fall ikke ned på andre produkter. I tillegg finnes det en hel del rariteter som få har. Det er butikken sin det!!
 

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
356
Antall liker
44
Støtter siste innlegg Hifi Guiden er et fint sted å handle, sammen med HiFi Huset. Har ikke handlet mye på OHC men man har hørt litt av vært + og -.
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Jeg var i oslo og gikk rundt å tittet da det slo meg at det hadde jo kansje vært artig å se litt på nye høyttalere..Jeg gikk inn på Oslo hifi center og hadde etter mye b.s. omsider!!fått hørt på noen T+A Criterion Tci 2 høytt. De bør skamme seg pa den sjappa! Det var heller ikke lov å ha medbrakt musikk og ikke lov å få skru opp litt heller!
Og allt annet utstyr enn det de solgte var dritt,inkl det undertegnende hadde fra før..helt utrolig!!!!!! MEN.. de høyttalerne var utrolig bra!!! Men jeg trenger mer krutt..Ti-250 type krutt..antydet at jeg kansje kunne kjøpe en Klipsch RF sub til fest og trykk,men det var ikke å tenke på!Kunden har altid feil..veldig bra motto Der tapte de meget mulig et salg på 100.000 Fikk alvorlig lyst på nye høytt!Dro på Hifi klubben for å teste B.w.802d til 100 laken,20-30 mer ennT+A.. T+A var suveren i mine ører! (er forresten et par til salgs på bruktforumet til under halv pris!Løp og kjøp!!+da slipper du å høre på pisspreik ) Og jeg hørte på Dynaudio++
Så visste jeg jo at jeg måtte innom Lyric..men så ikke helt for meg hva de skulle ha der som ville passe mitt ønske om hi end OG! trykk...Gikk halvinspirert inn og ble varmt mottatt og spurt om hva jeg var ute etter..Jeg sa det,og da sa Kim som han het,at jeg skulle bli med bak innerst i butikken og ble presentert for et høyttalersett,sofa,boks med cder,2 fjernkontroller,kaffi og Frihet til å lytte aleine og gi gass om det falt i smak.+at musikken jeg hadde med mente han var 1 pri. Selv om det var Symphony x.(som jo er rimelig heavy) og Rainbow.. satt på samme musikk som på de andre butikkene og lyden var utrolig åpen og med et bredt lydbilde. hørte avogtil informasjon halvannen meter utenfor høyttalerene.og de virket utrolig nøytrale.. bassen er noe helt annet! Det kjennes i mellomgulvet!!
Jeg kom tilbake dagen etter,med følge av dama og fikk sitte å teste igjen.. så mye vi ville og på kraftig volum og.Dette er slik den perfekte sjappa skal være i mitt syn!Ingen antydning til at kjipe sko og slitt dongeri look ikke skal få lytte på anlegg til 200k.. hva jeg ble anbefalt og lyttet til? Og ble det kjøp? se nederst..
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Jeg sitter her med et tilbud på et anlegg fra Oslo Hifi Center.

Tilbudet inkluderer Nordost Tyr XLR til 15.000 og ditto 2*2 m høyttalerkabler til 25.000. Når jeg ser på nettsiden deres koster XLR-kablene egentlig 9.995,-.

Mulig det finnes en god forklaring på denne prisforskjellen, men for meg virker dette en smule snålt. Eller sagt på en annen måte; jeg fikk ikke voldsomt lyst til å handle der etter at jeg oppdaget det.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Må si meg enig.
Var på ferie på Hamar i sommer og ramla inn på Hi-Fi Guiden.
Veldig bra butikk, med alskens rariteter og mye brukt.
Butikken så ut som den var bomba, men hva gjør vel det.
Ble kjøp av to klassiske brukte Lp`er.
 

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
207
Antall liker
0
Tar denne tråden opp igjen sånn like før jul....

Det jeg lurte på i første omgang er som følger :

Nordost Pulsar Point har disse noe for seg eller er det bare Placebo ? .

T + A sitt strømfilter er dette mye bedre en Voltex sitt ? .

Og til sist Titan kontra Aluminium er Titan vært 5 ganger prisen ( Norost Pulsar Point ) .

Drar opp til O. H . C i morgen og syn,s forsatt at butikken er proff og meget bra utstyr har de også m.a.o tror at det blir mere Krell på meg i ettertid , selv om favoritten er Burmester , men det er den Lotto premien da :p ;D .
 

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
99
Antall liker
0
Prisen på Nordost Tyr 1 meter XLR er 14995.-

Men OHFC satte nettprisen før de fikk prislisten fra Nordost, og som mange andre så tar det litt (mye ;)) tid å rette opp feil på nettsiden.

Men du kan jo godt bruke nettprisen som prute-grunnlag ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Var innom Oslo hifisenter for første gang i dag, og må si jeg ble veldig positivt overrasket. Kjempeservice. Eget rom med egen selger til disp. Ble sittende lenge med både lytting og kjempehyggelig prat.

Fikk høre martin logan vantage på burmester elektronikk. Integrert 120w.
Låt meget bra. ML er kult :D
 
U

utgatt60135

Gjest
Får håpe de har tatt kritikken på alvor og skjerpet seg :)..
 

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Innlegg
349
Antall liker
41
Lyngen skrev:
Får håpe de har tatt kritikken på alvor og skjerpet seg :)..
Ja, det virker nesten sånn? Lenge siden jeg satt mine ben der, men mitt inntrykk var dårlig. Glatt og ekkelt var det. Såpeglatt med selgerfett i håret. Fryktelig!
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
for å si det sånn,prate dritt om andre liker jeg ikke,men jeg har kjøpt litt der på ohc....1.leveranse var ikke i tråd med tilbudet,manglet kabler...ventetid så det holdt...skulle få låne kabler,de jeg fikk tilbud om var noe helt annet enn det jeg hadde bestillt. :eek:

runde 2.....skulle ha et hifimøbel,ga opp til slutt...kjøpte tilsvarende et annet sted,tross god tilbudspris.

runde 3 selgern strekker seg langt,men jeg tviler på det jeg vil kjøpe (20k)...selger var flink til å følge opp,men jeg valgte en annen vare,hos en annen levrandør..greit nok det..vet ikke om jeg kjøper noe mer der,det er storforskjell på de som jobber der"min" selger er en hyggelig fyr....men har møtt noen der,som har stått opp med feil bein!

Nå har jeg hatt en jævlig kabelrunde her,levrandøren som er brukt heter fryd hifi,i Heggedal...først fikk jeg ett sett,ikke bra,ringer fryd,neivel Espen,da kommer jeg hjem til deg med noe annet....Selgern ringer på til avtalt tid...henda fulle av spaghetti,i godt humør,litt travel,og legger igjen kablene,uten å få med seg de andre,...reiser//jeg ringer:funka ikke dette heller,sånn og sånn//Javel,da får vi prøve noe annet da Espen//Selger dukker opp til avtalt tid i dag,henda fulle med 3 kabelsett i pakker,nytt fra grossist...litt travel,men smilende,tok med 3 alt.nå prøv disse...!Jeg prøver...og NÅ fant jeg en som gjør alt riktig i mitt oppsett!!!

Ringer selgern, i morra å bestiller rett lengde,fått bekrefetet at bestillingstiden lå på 3 uker,,,,krise tenker jeg...men neida,du får selvfølgelig låne de som er 2 meter for lange til dine ankommer ;D ;Dnå kaN JEG spille på en kabel som virker bra,og lene meg tilbake til de noe mer estestik rette lengder ankommer fedrelandet...for en service av en enkeltmannsbedrift!!!

Nå er ikke kablen direkte billig,men jeg fikk en god deal,,,som vanlig der!!Selgern tar tlf.når jeg ringer,holder dialog dersom noe går i vasken,og kan virkelig oppføre seg.sånt setter i allefall jeg pris på!!!

Prøv www.frydhifi.no

Det vil du nok ikke angre på,hva er bedre enn et hjemmebesøk av noen som virkelig kan hi-fi,og vil hjelpe til,jeg er ingen enkel kunde,for jeg kjøper ikke noe jeg ikke trives med,men når ting funker,ja da blir det handel,sånn som i dag...

Hilsen fornøyd FRYD kunde. ;D ;D
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
BT skrev:
Jeg sitter her med et tilbud på et anlegg fra Oslo Hifi Center.

Tilbudet inkluderer Nordost Tyr XLR til 15.000 og ditto 2*2 m høyttalerkabler til 25.000. Når jeg ser på nettsiden deres koster XLR-kablene egentlig 9.995,-.

Mulig det finnes en god forklaring på denne prisforskjellen, men for meg virker dette en smule snålt. Eller sagt på en annen måte; jeg fikk ikke voldsomt lyst til å handle der etter at jeg oppdaget det.
Hvis 15000 er for mye for en xlr-kabel, så er vel 9900 for mye også, ingen som har tenkt på det ???
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
realist skrev:
BT skrev:
Jeg sitter her med et tilbud på et anlegg fra Oslo Hifi Center.

Tilbudet inkluderer Nordost Tyr XLR til 15.000 og ditto 2*2 m høyttalerkabler til 25.000. Når jeg ser på nettsiden deres koster XLR-kablene egentlig 9.995,-.

Mulig det finnes en god forklaring på denne prisforskjellen, men for meg virker dette en smule snålt. Eller sagt på en annen måte; jeg fikk ikke voldsomt lyst til å handle der etter at jeg oppdaget det.


Hvis 15000 er for mye for en xlr-kabel, så er 9900 for mye også, ingen som har tenkt på det ???
Way off topic i første kommentar her.

Word of mouth er viktig. Sjekket ut fryds sider, og har en ny tilbyder på lista når jeg skal kjøpe utstyr. Audioquests kabler har gjort bra arbeid for meg før.
 
U

utgatt60135

Gjest
Realist/Soundproof: Dette er way off topic :-\..

Litt av en sørvis fra Fryd :). Er det noen som har merket forbedringer hos OHC?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Jeg er enig i at man ikke bør kjøpe dyrere kabler enn de man har fra før dersom man sliter med å høre forskjell i eget oppsett. Men at man bør teste dem i eget oppsett er ganske opplagt. Prising av kabler er en helt annen diskusjon, som finnes her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,13106.0.html

I enhver butikk vil opplevelsen av service være avhengig av hvem du møter og kjemien dere i mellom.

Jeg var veldig fornøyd sist jeg var innom OHC. Jeg hadde ikke meldt min ankomst. Siden jeg ba pent om å få besøke rommet med det grommeste utstyret ble jeg, etter at de hadde ringt sjefen, bedt om å komme tilbake om en time så de fikk sette opp de komponentene jeg ville høre og varme opp elektronikken. Dette var på en lørdag, og GT hadde fri den dagen. Da jeg kom tilbake en time senere hadde han kommet ens ærend for å ta imot meg. Det ble en hyggelig seanse, og det var interessant å høre på Tømmervik, som har en mening om det meste, og som aldri går tom for ord. Så jeg kom nok litt sent til min neste avtale.

For øvrig har jeg stort sett alltid vært fornøyd de gangene jeg har vært hos OHC. Men jeg kan forstå at ikke alle er det, siden de vurderer kundene når de kommer inn. Det virker som man må vise at man har både betalingsvilje og -evne før man slipper inn den låste døra. Det er heller ikke alle som setter pris på å få høre at komponentene man har fra før ikke er all verden, sammenlignet med Burmester og Adyton.
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
En helt grei butikk, men de ligger jo på vestkanten av Tigerstaden, og henvender seg også til personer som bor der.

Har aldri hatt noe å utsette på butikken som sagt, men det er ikke så mange år siden det var helt umulig å komme igjennom på tlf. :mad:
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
f skrev:
En helt grei butikk, men de ligger jo på vestkanten av Tigerstaden, og henvender seg også til personer som bor der.

Har aldri hatt noe å utsette på butikken som sagt, men det er ikke så mange år siden det var helt umulig å komme igjennom på tlf. :mad:
...................hæ??

Hva har det med vestkanten å gjøre, har inntrykk av at high-end kunder kommer fra hele nedre del av landet omtrent, Tivoli radioer og Bose Lifestyle selges kanskje mer lokalt men det er vel ikke vi interessert i eller? ::)
 

flinkjente

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.09.2005
Innlegg
238
Antall liker
1
Det er der penga ligger, og husleiene er jo dobble, men noe rimeligere utstyr har de jo.

Tror ikke den butikken hadde passet i groruddalen, eller for den saks skyld på østsiden av Oslo. Kanskje på Grunerløkka? for der bor det jo plutselig bare millionærer ::)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Den hadde passet bra i Trondheim. ;D
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Greit nok at det er mer penger blant folk på vestkanten og det hadde sikkert ikke vært like heftig trøkk i dorulldalen men jeg mener med såpass spesiellt vareutvalg og omdiskutert men allikevel høy kompetanse i huset kunne denne butikken ligget mange andre steder enn Oslo vest og fortsatt godt bra. Tenk på husleien i Dr. Maudsgt da, skal selge mye utstyr pr år bare for å holde den i tømmene. Ikke like dyrt i Porsgrunn for å si det sånn.

......var det ikke en avdeling i Trondheim for noen år siden da?
 
E

Element

Gjest
har hvertfall vært borte i en arrogangt bergenser opptil flere ganger...


bergensere......
 
Topp Bunn