Osama Bin Laden drept!

Er det for utrolig til å være sant?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

• Vet ikke

• Totalt antall stemmer
    0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Gjestemedlem skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Så du mener at vi i "det siviliserte vesten" skal oppføre oss som "de muslimske bøllene"?
    Jeg ønsker jo at vi ikke skal vise same respekt for groteske massemordere som for vanlige mennesker.
    Hvorfor ikke det?

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Ok, snu på flisen da. Hvis Bin Laden hadde knertet Bush, hvordan tror du de hadde behandlet liket, og hvordan hadde vesten reagert?
    Han var jo en religiøs leder så han ville nok forsørget en religiøs begravelse. Slikt er jo viktig for religiøse ledere. Og i vesten ville man fått sympati og glemt for en stund hvilken brutal massemorder og terrorist vi har med å gjøre.

Ingen grunn til å vise samme respekt tilbake til denne avskyelige banditten. Man viser bare med dette veikhet og redsel for å gjøre noe galt i følge den samme læren som gjorde Bin Laden til en som tok livet av tusenvis av uskyldige amerikanere for å fremme religiøs redsel.

Siste stikk til Bin Landen med andre ord.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    These young Americans sent a message to terrorists everywhere. . . . You can run but you can't hide.

R. Reagan
    1985

G

Gjestemedlem

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Så du mener at vi i "det siviliserte vesten" skal oppføre oss som "de muslimske bøllene"?
    Jeg ønsker jo at vi ikke skal vise same respekt for groteske massemordere som for vanlige mennesker.
    Hvorfor ikke det?

Honkey
    Han blir jo belønnet med korrekte religiøse ritualer for å sikre en smidig overgang til paradis med jomfruer og harpesang. Ingenting å frykte for andre religiøse banditter med andre ord. Å bli foret til grisene ville være mer passende, og mer avskrekkende for potensielle nye religiøse terrorister. Døden i seg selv er jo ikke noe disse frykter.

Som nevnt over. Bin Laden fikk med dette siste stikk og kan peke nese fra graven. Den religiøse frykten og respekten han jobbet så hardt med å fremme vant til sist. Selv liket av en religiøs leder må behandles med samme forsiktighet som radioaktivt avfall og med samme respekt som en død president.

G

Gjestemedlem

Gjest
    xerxes skrev:
    Hva skal resultatet av dette bli? Nye terrorhandlinger antagelig.
    Nye terrorhandliger kommer nok okke som. Før vi alle ligger på kne med foldede hender så vil det være mannevonde religiøse mennesker som går amok med sprengstoff og høygafler.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Muslimske ledere er da for lengst lei av jumfruer og slikt. Det er bare selvmordsbombere som fortsatt synes det er stas.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Gjestemedlem skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Hvorfor ikke det?

Honkey
    Han blir jo belønnet med korrekte religiøse ritualer for å sikre en smidig overgang til paradis med jomfruer og harpesang. Ingenting å frykte for andre religiøse banditter med andre ord. Å bli foret til grisene ville være mer passende, og mer avskrekkende for potensielle nye religiøse terrorister. Døden i seg selv er jo ikke noe disse frykter.

Som nevnt over. Bin Laden fikk med dette siste stikk og kan peke nese fra graven. Den religiøse frykten og respekten han jobbet så hardt med å fremme vant til sist. Selv liket av en religiøs leder må behandles med samme forsiktighet som radioaktivt avfall og med samme respekt som en død president.
    My ass. Bin Laden er dau, og blir ikke belønnet med noe som helst. Det siste han fikk var et prosjektil med passe kaliber overlevert med ilpost. Dum som han var, rakk han ikke ta i mot den på skikkelig vis, og han tok sin død av det. Det som foregår i bakkant er rene fornuftsavgjørelser. Du prater nå bare primitiv hevn, og er totalt uinteressert i hva de fortsatte kostnader kan bli. På dette nivået, føyer du deg pent inn i rekkene av jublende, frådende folkemasser som tror verden blir et bedre sted ved å meie ned de vi liker spesielt dårlig, for så å pisse på de døde kroppene i bakkant. Det gavner ingen å slenge kroppen i kjøttkverna, selv om det for deg og meg ville være komplett uten betydning hva man gjør med en død kropp. Poenget mitt er at skjending av døde kropper er den ultimate primitivitet. Han er borte. For å unngå trøbbel med flere sjukinger, lat som om du tar hensyn, så lenge det ikke koster stort. En kattevask og så til havs med noe tungt rundt føttene er en fin deal. Makrell og reker kan nyte av det, så får du det litt som du vil du også.

Honkey

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det var nok ingen tilfelidgheter over den begravelsen. Den var nøye planlagt av folk som visste hvordan følgene skal begrenses. Man ønsket naturligvis ikke økt oppslutning om terroren.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Nødvendig, bra og farlig. Men Al-Qaida er blitt marginalisert i senere år, og det er ikke gitt at det blir store protestaksjoner over at han er død. I Pakistan alene har AQ drept store antall mennesker i terroraksjoner.

Men han bodde altså på et gods i Pakistan, og har med stor sannsynlighet vært i det landet i årevis. Kort etter 9/11 flyttet amerikanerne oppmerksomheten vekk fra Afghanistan og over til Irak, og det har tatt nesten ti år å ta bakmannen.

bin Laden klarte å flykte fra Bora Bora, i noe som er blitt sammenlignet med de underlige beslutningene som stanset tyske markstyrker ved Dunkirk, slik at Göring kunne få vise frem luftvåpenet, og de allierte klarte å flykte til England.
    Amerikanerne lot være å sende inn markstyrker til Bora Bora, og bin Laden flyktet. Noen spekulerte i at man ikke ville fange ham, siden man fryktet at støtten for et angrep på Irak da ville bli svekket.

Hvem vet? Uansett har konsekvensene av USAs engasjement i regionen blitt katastrofale for landets økonomi, og for USAs hegemoni i verden. Det mange mener skulle vært "a police action, to arrest terrorists" ble til to store kriger, der den ene har vart mer enn to ganger så lenge som USAs deltakelse i Andre verdenskrig (og begge til sammen har kostet mer, i justerte dollar).
    Vel ,det er hevdet fra annet hold at han befant seg i Iran i svært mange år og etter at det ble kjent kanskje kom seg til Pakistan.

Jeg prøvde her
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,56543.0.html

å gjøre oppmerksom på filmen "Fethered Cocain" laget av to islendinger og som egentlig skulle handle om smugling av jaktfalker, men den kom etterhvert i produksjonen til å handle om ganske mye mer og annet.

<Feathered Cocaine shows that Osama Bin Laden and family have been under Iranian house arrest for years. The filmmakers tracked down a first hand witness that met repeatedly with Bin Laden in Iran for the purposes of falconry hunting. Many say because Iran is predominantly Shiia and al-Qaeda is a militant Sunni group, an alliance between those two would simply be impossible due to deep theological differences.>

Verdt å se om den dukker opp på NRK, den ble sendt i to eller tre omganger på SVT og var en interessant dokumentar, for en som bare trodde han skulle en dok. om jaktfalker (fugleinteressert som jeg er, når jeg tilfeldig svisjet innom kanalen.

http://featheredcocaine.org/?page_id=145

Mvh.KW

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.614
    Jeg ser Vesten har bombet litt i Libya. Man fikk ikke indrefileten, men jaggu tok man det nest beste stykket, Ghadaffis sønn og noen barnebarn. Og vi jubler, like villt som "de andre, usiviliserte" dersom de hadde gjort noe lignende. Siviliserte kristne? Barbariske muslimer? Pfhøy.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    vredensgnag skrev:
    Muslimer må gravlegges innen 24 timer - hadde de ikke gjort det, eller paradert kroppen, ville det blitt oppstandelser. Du kan være sikker på at det med vitner til stede og kameraer i gang er blitt gjennomført omfattende dokumentasjon, og at denne vil bli presentert. De har også DNA-materiale fra bin Ladens familie, som de kan sammenligne mot.
    Men hvorfor er det viktig å ære en død brutal terroristleder med korrekte religiøse ritualer og annet respektfullt fjas? Det er jo ikke akkurat en statsbegravelse dette. Det man gjør her er jo å anerkjenne Bin Laden som en stor leder som nå er nedkjempet.

Mal opp liket etterpå og kast det gjerne til fiskene, eller aller helst ta en Brick Top-variant.

Gjør ingen ære på religiøse massemordere.
    Jeg har fundert på dette selv. Men jeg forstår det slik at man fra amerikansk side respekterer muslimske tradisjoner samt at de gjorde kort prosess med ham. På den måten reduserer de nok friksjonen som lett kan oppstå. Helst mener jeg de skulle tatt ham i livet og stilt Bin Laden for en domstol i USA og dømt ham.

Men politikken i det å ta han, drepe han og dumpe han på et ukjent sted på havet er sterk symbolsk: de har tatt han, kvittet seg med han og frarøvet tilhengerne muligheten å få et symbolsk gravsted å valfarte til som kunne kommet til å fungere som "hellig" og et utgangspunkt for rekruttering til Al Qaida (og andre) samt et sted for å markere avstanden til vesten og den øvrige verden utenfor de muslimske kjerneområdene.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Jeg ser Vesten har bombet litt i Libya. Man fikk ikke indrefileten, men jaggu tok man det nest beste stykket, Ghadaffis sønn og noen barnebarn. Og vi jubler, like villt som "de andre, usiviliserte" dersom de hadde gjort noe lignende. Siviliserte kristne? Barbariske musdlimer? Pfhøy.
    Må nok si meg enig med Pink her. Selv de verste forbrytere har krav på rettssikkerhet og en respektfull behandling i henhold til menneskerettigheter. Vi kan ikke oppheve menneskerettighetene etter eget forgodtbefinnende. Da ville alt vært tapt.

Jeg tror nok Gjestemedlem bør roe sin nye rolle som krigsgud en liten smule hvis han skal leve i henhold til sin egen liberale overbevisning. Det øyeblikksraseriet vi alle føler må tøyles. Her har nok de ansvarlige foretatt en avgjørelse som skal koste verden minst mulig. Jeg tror nok garantert at en eller annen Imam klarer å lyve seg til et paradis for en martyr som blir gravlagt på en ikke-muslimsk måte. De legger vel til et tillegg til koranen slik de pleier å gjøre, der begravelsesritualer kun er nødvendig for de som ikke er martyrer. Derfor ville det neppe ha skremt noen i praksis. De ville blindt trodd på de nye reglene, slik de muslimske ekstremistene alltid har gjort.

Føler jeg glede? Jeg vet ikke helt. Er i alle fall ikke opprømt, så det har nok ikke gjort et særlig stort inntrykk. He's dead, but he won't lie down. Not totally, and not yet.

Det spørs om ikke alle snåsa-skeptikere må tenke seg om nå. Det er jo åpenbart at Jagland er en ekte snåsa-kall... ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hvem er verdens mest etterskøte nå som Osama er borte tro?

northpole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Antall liker
    609
    Tror ikke noe på at Amerikanerne drepte han tror heller han besørget det selv hvis han så spillet var tapt men det blir jo selvfølgelig ikke offentliggjort for da er han vell martyr . ???

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    northpole skrev:
    Tror ikke noe på at Amerikanerne drepte han tror heller han besørget det selv hvis han så spillet var tapt men det blir jo selvfølgelig ikke offentliggjort for da er han vell martyr . ???
    Mulig det, men her er jeg på utrygg grunn mtp selvmord og Islam. Katolikker kan ikke under noen omstendighet velge den løsningen, og selvmordsbomber er ikke det samme som selvmord. Det er å ofre seg selv for å ta med seg flest mulig i døden. Her var det ingen mulighet for det. Jeg kjenner ikke til at selvmord er vanlig akseptert blant rett-troende muslimer. Det å ta sitt eget liv for å verne andre mot at man blir torturert til å oppgi opplysninger tror jeg ikke har helt samme betydning for dem. En så stor kriger som Bin Laden bør lett tåle slemme forhørsledere fra det dekadente vesten.

Men, jeg skriver at jeg ikke vet. Det er bare et spørsmål jeg stiller ved om det er logisk av han å begå et ordinært selvmord.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Honkey-Chateau skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Hvorfor ikke det?

Honkey
    Hehe. ;) Er du kriminolog Honk?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Skal bli spennende å se de mest spenstige konspirasjonsteoriene som nødvendigvis må komme nå.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.729
    Torget vurderinger
    1
    Dette var en håndstrekning fra Osama til Obama, som fikk en etterlengtet fjær i hatten. Obama klatrer nå på opinionsmålingene, ja kanskje han til og med vinner gjenvalget med drahjelpen fra denne symbolseieren.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Skal bli spennende å se de mest spenstige konspirasjonsteoriene som nødvendigvis må komme nå.
    Den mest spennende har jo allerede versert en stund, og skjebnens ironi er at jeg leste om den for et par dager siden. Det hevdes at de har gjemt en atombombe et sentralt sted i Europa (London?) som skal sprenges hvis Bin Laden blir drept. Trusselen er avlevert før han ble drept, nå får vi se om det bare var en tom trussel.

Men det kan være lurt å ikke ta ferie i London eller en annen europeisk hovedstad de nærmeste dagene.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    Med tanke på ressursene som ble har blitt brukt de ti siste årene på å finne Bin Laden, så er jeg ikke forbauset over nyheten om hans død.
    Måten endel mennesker og aviser formiddler denne beskjeden på er derimot ganske så smakløs.
    At Bin Laden er død utgjør ingen forskjell for relgiøse fundamentalister, et eller flere angrep i vestelige land vil komme, det er bare et spørsmål om tid.
    Det er også i den problematikken folks største frykt ligger - det faktum at man ikke kan kontrollere alt og alle. Samt vissheten om at hvis man med besluttsomhet og villighet til å offre sitt eget liv kan gjøre de mest forferdelige ting.
    Det er mulig at vårt nærvær i midtøsten på sikt kan hjelpe, men slik det er nå så er det i praksis kun en reformasjon av Islam og tekstene som omhandler martyrdom, kvinneundertrykkelse osv. som kan sette en stopper for flere generasjoner av terrorister.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis vi ikke opplever et stort smell i Europa nå så viser det seg at de ikke har så mye å true med som vi tror.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.729
    Torget vurderinger
    1
    wotg skrev:
    Måten endel mennesker og aviser formiddler denne beskjeden på er derimot ganske så smakløs.
    Nei, det er klart at New Yorks innbyggere og pårørerende av de omlag 3000 drepte ikke må få lov til å utvise noe glede eller lettelse over at den ansvarlige for dette ble tatt av dage til slutt.

Vedlegg

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    baluba skrev:
    Hvis vi ikke opplever et stort smell i Europa nå så viser det seg at de ikke har så mye å true med som vi tror.
    Jeg tror ikke de har så mye å true med lenger.

Men det er klart, enkeltmennesker og smågrupper kan også finne på mye faenskap.

wotg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    5
    pedal skrev:
    wotg skrev:
    Nei, det er klart at New Yorks innbyggere og pårørerende av de omlag 3000 drepte ikke må få lov til å utvise noe glede eller lettelse over at den ansvarlige for dette ble tatt av dage til slutt.
    Å feire i gatene over noens død på den måten er ikke veldig verdig.
    Klart Bin Laden og hans nettverk har forårsaket mye smerte og lidelse, men noe Stalin, Hitler eller Pol Pot var han ikke.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.729
    Torget vurderinger
    1
    wotg skrev:
    Å feire i gatene over noens død på den måten er ikke veldig verdig. Klart Bin Laden og hans nettverk har forårsaket mye smerte og lidelse, men noe Stalin, Hitler eller Pol Pot var han ikke.
    Hvor mange tusen (millioner?) drap må man ha forårsaket før de pårørende/ofrenes spontane glede blir "verdig" i dine øyne?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.614
    pedal skrev:
    wotg skrev:
    Å feire i gatene over noens død på den måten er ikke veldig verdig. Klart Bin Laden og hans nettverk har forårsaket mye smerte og lidelse, men noe Stalin, Hitler eller Pol Pot var han ikke.
    Hvor mange tusen (millioner?) drap må man ha forårsaket før de pårørende/ofrenes spontane glede blir "verdig" i dine øyne?
    Det er uansett ikke verdig å vise glede over, eller feire, noens død.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    pedal skrev:
    wotg skrev:
    Kanskje ikke verdig, men absolutt forståelig. Det finnes dog noen som klarer å se gjennom sin egen sorg og tenke seg om før de jubler: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/artikkel.php?artid=10093065

Selv føler jeg (merkelig) lite.

V

vredensgnag

Gjest
    Merkelig fenomen, den gatejubelen i USA. For det meste ungdommer sies det, og de fleste var 8-10 år gamle da tårnene falt.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.346
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Pink_Panther skrev:
    pedal skrev:
    wotg skrev:
    Fy faen, så lei jeg blir av sånn prippen Tante- Sofie- moralisme. :p
    mvh

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.729
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    Det du sier her virker veldig konstuert og unaturlig på meg. Osama Bin Laden var en selverklært massemorder. Han stod fram i en rekke filmer og skrøt av alle drapene. Han trengte ingen rettssak. Hadde han fått tilbud om en, så hadde han uansett valgt å ta sitt eget liv. (Det var vel det som skjedde i praksis, at han motsatte seg arrestasjon). At de pårørende etter 9/11, med ca 3000 drepte, jubler over hans død finner jeg veldig menneskelig. En helt naturlig adferd, tatt i betraktning den skaden de ble påført for snart 10 år siden.

Man må se ting i perspektiv. Hvis en forvirret ungdom med vanskelig oppvekst begår drap, så er det trist. Når en selverklært massemorder, som skryter av sine terroristdrap og oppfordrer andre til å gjøre det samme, får smake sin egen medisin - så er det faktisk en gledens dag. Tror jaggu jeg skal trekke opp en Porter i kveld. Feire med fineste sort øl! HURRA HURRA HURRA

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.062
    Sted
    Holmestrand
    wotg skrev:
    pedal skrev:
    wotg skrev:
    Å feire i gatene over noens død på den måten er ikke veldig verdig.
    Klart Bin Laden og hans nettverk har forårsaket mye smerte og lidelse, men noe Stalin, Hitler eller Pol Pot var han ikke.
    Helt enig med Wotg. Slikt er uverdig, og da tenker jeg ikke spesielt på Bin Laden. Det er vel ikke en fotballkamp som er vunnet? Slike scener forventer vi av barbarene.
    Hva angår de 3000 burde kanskje amerikanerne heller bekymre seg om de 13863 som falt for "friendly fire" i amerikanske gater, hjem og andre steder man budre kunne føle seg trygg. 13863 gjelder for året 2007. Det betyr at at siden 9-11 har det altså falt 100-150 tusen amerikanere for skytevåpen i USA. Da blir det litt patetisk å feire Bin Ladens død omtrent som Vegvesenets 0-visjon er nådd.

S

Slubbert

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Holder du vanlige folk i vesten opp mot en annen standard enn vanlige folk i midtøsten? Virker nesten litt skaprasistisk den der, å forvente mer av "oss" enn "dem".

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.729
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Merkelig fenomen, den gatejubelen i USA. For det meste ungdommer sies det, og de fleste var 8-10 år gamle da tårnene falt.
    Sikkert noen som synes det var "uverdig" dengang at så mange barn og unge deltok i feiringen av endeliktet til nazistenes terrorregime.

Vedlegg

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.062
    Sted
    Holmestrand
    Slubbert skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Holder du vanlige folk i vesten opp mot en annen standard enn vanlige folk i midtøsten? Virker nesten litt skaprasistisk den der, å forvente mer av "oss" enn "dem".
    Jeg forventer ikke mer av "oss enn av dem", men jeg forventer noe av oss, herunder amerikanere, engelskmenn, tyskere etc.
    Jeg håper hele tiden at noen skal vise litt "dannelse". Tror ikke verden blir bedre om alle sammen synker ned på fotballnivå for å si det slik.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.943
    Torget vurderinger
    4
    Dengang feiret man at krigen var slutt.
    Hva man egentlig feirer nå er jeg usikker på...krigen er ihvertfall ikke slutt.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Krigen er ikke slutt , men lederen som sto bak 9/11 er drept, det er vel tillatt å juble for det.
    Må si at det står respekt av måten han ble behandlet på etter han døde, Han ble ihvertfall ikke kappet hodet av og slept etter en traktor i gatene

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.062
    Sted
    Holmestrand
    pedal skrev:
    vredensgnag skrev:
    Sikkert noen som synes det var "uverdig" dengang at så mange barn og unge deltok i feiringen av endeliktet til nazistenes terrorregime.
    Litt vanskelig å sammenligne:
    1. En krig som omfattet hele verden med et skrekkregime og millioner av mennesker slaktet og brent i tillegg til umenneskelige lidelser på begge sider var over. Det ble med andre fred.
    2. En mann drept med utsikter til uante terrorhandlinger i 10-årsvis framover. Om dette endrer noe, med untak av at de ekstreme kreftene får fornyede krefter, og blir enda sintere er tvilsomt. Fred betyr det i hvert fall ikke.
    Selv kunne jeg ha danset i gatene for første alternativ.
    Alternativ 2 kan fort vise seg å bli "vær forsiktig med hva du ønsker deg".

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn