Oppløst forsterker

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Rørpre og LC The End kan være svært at få til at virke pågrund af dens lave indgangsimpedans på kun 2,2 kohm. Den kan højst sættes op til 10 kohm ellers sættes stabiliteten overstyr.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
En rigtigt udført The End kan matche mange selv dyre rørforstærkere.

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.621
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
ketped skrev:
Proffen skrev:
ketped skrev:
Proffen skrev:
ketped skrev:
Proffen skrev:
Hva med et effekt-trinn fra Doxa evt LC Audio i kombinasjon med en rør-pre?
Burde jo gi greit resultat...........

mvh
Proffen
Takk for et sakelig svar denne gangen proffen ;)

Jeg har fått en anbefalling om doxa tidligere. Jeg husker disse fra midten av 90 tallet. blir disse produsert ennå og evt hvem er det som selger disse?
Har også hørt at rør skal være bra.
Hva med disse hybridene til vincent? Kunne det være noe? Tenker da på forforsterkeren eller den integrerte 236?

Mvh Ketil
No sweat!
..........men hva mener du med "denne gangen"?
Er da vel alltid saklig............

;D

mvh
Proffen
Hehe, nei du var ikke det sist du svarte på et innlegg jeg hadde. Du, og et par andre, moret dere fælt med en skrivefeil jeg hadde.
Begynner å lure litt på en rørpreamp nå men har aldri vært borte i det før. Må disse rørene også byttes etterhvert slik som på en rørforsterker? Kommer disse med fjernkontroll?
Hei!
Beklager hvis jeg bommet på skiven sist da! Det er liksom aldri meningen at folk skal ta ting ille opp......... (men så blir ting ikke alltid som en vil heller, desverre!)

Ja, rørene i en rør-pre må også skiftes innimellom, men intervallene; dvs antall timer de rekker å spille, er nok som regel langt høyere enn for effekt-trinnene. Spørs jo på hvilke rør det er snakk om, vet du........
F x skal vel 6922-rør holde ca 10 000 timer, og tror vel igrunnen at det samme gjelder rør som f x 12AU7 o.l

Tror selv at Doxa evt LC Audio og en rør-pre kunne gitt et meeeget godt resultat. Doxa og LC Audio lager jo relativt strømsterke forsterkere, som gjerne er godt oppløste og har en kontant bass (kanskje bare en annen måte å beskrive begrepet "slank bass", og en rør-pre vil kunne tilføre den riktige dosen varme, kropp og nærvær i mellomtonen.
Lurer av og til på hva en Doxa eller LC Audio kunne prestert i mitt oppsett..............

mvh
Proffen
Hei. Vil bare si at det er ingenting å ble om unnskyldning for. Det ble en go og fin latter av det for alle parter hvis jeg ikke husker feil. Det handlet om romkorrogering eller hva jeg skrev.
Har sjekket opp litt rørpreamp. Blir disse veldig varme? Kan de stå i en rack?
Hvem forhandler LC Audio?
Takker veldig for svar.
Nja, noen rør-pre`er kan saktens bli ganske varme, men ikke alle. Min blir jaffal ikke spes varm........
Og klart de kan stå i et rack, så lenge de får litt luft rundt seg.
LC Audio ble jaffal forhandlet av Norsk Audioteknikk, men hvis det ikke er tilfelle lenger, vet jeg ikke helt.
Jeg sier bare hva jeg tror kan funke, uten at jeg nødvendigvis har prøvd det ut selv; tenker bare høyt, lissom......... ;D

Er helt klart mange veier til målet. Mulig "typisk engelsk/britisk sound" kan være veien å gå.......

mvh
Proffen

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
Duelund_Support skrev:
En rigtigt udført The End kan matche mange selv dyre rørforstærkere.
Hei
Hva mener du med riktig utført ?
Mvh Jan I

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
impulse skrev:
Vær klar over at rørpreamp og transistoreffekt ikke nødvendigvis blir en lykkelig match selv om det høres fint ut i teorien. Det kan fort bli mye prøving og feiling. cj funker fint med Doxa, mens en Audio Note er langt mer kilen, for å ta noen åpenbare eksempler. Det skal matche både lydmessig og impedansemessig, noe som ikke behøver å være gjort i en fei.
Ideen er god den, men vær klar over at det ikke er noen quick fix-løsning, nødvendigvis. Derfor vil jeg nok engang foreslå at du kikker på en virkelig god integrert rørforsterker. Husk også på at en rørløsning gir deg muligheten til å tune lyden i din retning ved rørbytter, på en måte du ikke engang kommer i nærheten av med transistor. Coplandforsterkeren jeg nevnte tidligere burde møte kravene dine, og samtidig gi deg en mellomtonemagi ingen transistorforsterker matcher....IMHO.
Hmmmm dette var jeeg ikke klar over. Siden mulighetene for å prøve er så liten kanskje jeg skal prøve integrert da ja.
Er det lett å "rote"seg bort her da? Kanskje jeg skal gå for en "vanlig" transistor som jeg er litt bedre kjent med? (tenker høyt her nå)

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.621
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Tror nok ikke muligheten er såååå liten.
Du klarer alltids å få spurt om hvilke komponenter som kan matche hverandre mht ut- og inngangsimpedanser..................

mvh
Proffen

K

kbwh

Gjest
Hvis man først vil ha rør foran og solid state ut, hva med en hybrid integrert a la Pathos eller Unison Research? Så slipper man å tenke på impedansmatch iallefall.

(Jeg er ikke sikker på om disse møter kriteriene i første innlegg, men pyttsann.)

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Det lille jeg har hørt av unison researc antydet at her har man truffet godt når det gjelder mulig synergi i en hybridkonstruksjon: Rent ryddig og engasjerende, med bitte litte granne sukker på. Vanskelig å si noe om bassen. Tror rommet gjorde en del ugang der!

Mvh
Sniff

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
En Pathos er en veldig god ide, Valentino.Utrolig flott å se på,og når den en skjelden gang er å få brukt, er det til en grei pris også.
Selv om jeg fremdeles må gnåle litt om Copland her... Både høyttalerne dine, lydidealet ditt og musikken din er som skapt for den, nemlig..

ketped

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
impulse skrev:
En Pathos er en veldig god ide, Valentino.Utrolig flott å se på,og når den en skjelden gang er å få brukt, er det til en grei pris også.
Selv om jeg fremdeles må gnåle litt om Copland her... Både høyttalerne dine, lydidealet ditt og musikken din er som skapt for den, nemlig..
Hehe, jeg har faktisk tatt kontakt med han som skal selge copland nå......

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.621
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Gå vel saktens også an å vurdere en av de DK Design/LSA integrerte som ligger til salgs brukt?

mvh
Proffen

M

marsboer

Gjest
bendis skrev:
hva er forskjellen på "The End" og Millenium XP?
"The End" er Microsofts første steg til galgen (Vista), Windows Millennium og XP er forgjengerne til Vista.

Topp Bunn